16 t/m 31 Oktober 2014 mama's. Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boommm, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    An, mooi krans!!

Liefdotje, oeeehh!! Ijskoud water aan m'n voeten, ik moet er niet aan denken! Denk dat de kramp er meteen voor twee dagen inschiet bij mij hahaha!

Wanneer heb je de draaipoging eigenlijk? Ik heb niet alles helemaal teruggelezen gister...

Kimmylynn hihi wat een verhaal van dat broodje!

Zwangels, ik had ook steeds last van aambeien, maar sinds een week of twee niet meer. Ik ben er op gaan letten dat ik zoveel mogelijk vezels binnenkrijg en bij het ontbijt neem ik extra flaxozaadjes of zoiets. Echt een wereld van verschil! Oh en als je moet, meteen gaan. Ophouden was ook een fout die ik veel maakte, maar dat maakt het alleen maar erger.

Moesch, wat vervelend zeg al dat gerommel met die insuline! Ik hoop dat je er na de bevalling snel vanaf bent!

2. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Mamske ik pies ook bijna in mijn broek hahah maar mijn voeten koken dan naar mijn gevoel en zo onrustig pfff dat helpt voor mij gelukkig goed.
    Volgende week donderdag gaan ze proberen de baby te draaien als alles nog gunstig hoor want als hij nog in spagaat ligt gaat het niet eens haha.

3. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Wat een dag! Haha erg lachwekkend...

Ml en ik vanochtend vertrokken naar de moxatherapeut! Ongeveer half uurtje rijden... Ik zei vanochtend al tegen mijn man het lijkt wel of hij gedraaid is. Ik had ineens niet meer een rond bolletje in mijn buik! En ik kreeg ineens meer lucht en zuurbaden waren ook weg. Nou zegt mijn man t zou mooi zijn alleen is het dan wel verstandig om moxa te doen? Straks draait ie de verkeerde kant op. Ik zei al t zou wel heeeeel toevallig zijn als meneertje nu ineens is omgedraaid. Na weken in een stuit te hebben gelegen! ;) en het kan vast geen kwaad!

Wij het verhaal uitgelegd aan de moxatherapeut en ik heb verteld dat ik toch wel een beetje twijfelde. Waarop zij dus ook zegt dat als hij nu wel goed ligt hij waarschijnlijk weer geprikkeld wordt om andersom te gaan liggen... Al met al zei ze dat ze het nu niet aan durfde om het te gaan proberen en dat ik beter het zekere voor het onzekere kon gaan nemen en een echo zou moeten laten maken! Maar uiterlijk eind vd week moest ik dan alsnog wel moxa doen want volgende week ben ik 35,5 wk en dan lukt het wrsch niet meer...

Maar ja waar kun je zo snel een echo laten doen? Ik had voor volgende week pas afspraak voor echo en bij een stuit zou ik doorverwezen worden! Ik wist dat ze elke woensdag bij de verloskundige echo's maken... Mijn man, zo brutaal als hij is, heeft maar ff de spoed lijn gebeld en t verhaal uitgelegd... Tsja hij krijgt t natuurlijk weer voor elkaar.. Hahaha, al met al een half uurtje later zaten we dus bij de verloskundige voor een echo... En wat blijkt : meneer ligt ANDERSOM!! Hahahaha hij is dus idd gedraaid! De verloskundige moest ook wel erg lachen om onze avontuur moxatherapie! Ben zo blij dat ik het dus niet gedaan heb! Ze zei al wat hadden jullie nu weer bijna gedaan! Hahaha! Maar zij blij en wij ook echt super blij! Wat een toppers die verloskundigen van ons! Volgende week maar ff een pot snoep voor ze meenemen! Ze leven ook altijd zo mee! En moesten ook wel erg hard lachen om onze reactie want we waren toch wel erg blij en opgelucht! Nu hopen dat hij zo blijft liggen. Volgende week gaan ze verder kijken of hij al wat ingedaald is. Maar kans is wel groot dat hij nu zo blijft liggen!

Wat een bijzondere dagje en wat een schattig boefje heb ik in de buik!

De echoscopiste bekeek het hoofd en zei: wat heeft hij al een bos haar!!! Echt heel veel zei ze! Haha nu word ik uiteraard alleen maar nieuwsgieriger...

Bijzonder dagje! :D:D

4. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    An, super!! wat fijn , hopelijk nu niet weer vanzelf draaien haha
    ik ben ook heel benieuwd of het hier nog gaat gebeuren
    gyn dacht dat de kans klein zou zijn maar ja je weet nooit :p

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat fijn voor jullie An! Op naar je gewenste thuisbevalling :)!

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Kimmylynn. Hahaha ik moest ook lachen om je broodje schimmel.

Liefdotje. Fijn dat je verlof is in gegaan en wat lief dat je bloemen hebt gekregen. Wat voor werk doe je?

An. Ah wat fijn dat hij gedraaid is. En wat leuk, zo'n bos haar!

Hier heb ik N naar opa en oma gebracht voor een nachtje logeren. Ben helemaal gesloopt dus heb de hele dag op de bank gelegen. Ben zo moe van dat beroerde slapen..

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat lekker N een nachtje het huis uit. Kun je even bijtanken.

Ben moeeeeee, gauw naar bed. Haha het is pas 21:30 en ik KAN niet meer ;) :D.

8. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Met ons kleintje gaat alles goed. We hadden eerst intake gesprek met de verloskundige en later met de gynaecoloog. Die heeft meteen een echo gemaakt en alles was goed. De kleine lag mooi met hoofdje naar beneden. Gewicht herft de gyn wel gezegd maar heb ik niet onthouden. Maar volgens de statistieken is de kleine gemiddeld. Nog even bloed geprikt en toen rondleiding gehad over de verloskamers.

25 september moeten we er weer naartoe. En met inleiden bekijken ze het even, was eerst de bedoeling met 38 weken, maar ze gaan nu kijken of er dan ruimte is en of de baarmoedermond rijp is en de baby ook. Zo niet, dan wachten ze er nog even mee.

9. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben niet actief geweest met meetypen, maar ik heb netjes meegelezen :D.....

Even een tip voor iedereen die rond de 34 weken is: Zet echt die vluchttas klaar. Afgelopen maandag zijn namelijk mijn vliezen gebroken om 7 uur 's avonds met 34 weken en 6 dagen. Mijn weeën kwamen rond 1 uur rustig op gang en om 5.32 precies met 35 weken ( helaas wel met een knip, autsj!) is onze dochter Louka Maci geboren.

We zijn nu nog in het ziekenhuis maar ze doet het erg goed!
    Succes voor jullie allemaal, zet um op! Mij is het reuze meegevallen ( gelukkig ook snel gegaan).

10. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Wauw orchidee!!! Je bent al bevallen!!! Super gefeliciteerd met jullie dochter! Gaat alles goed?? Wat spannend zeg dat je vliezen ineens braken!

De vluchttas hier staat al klaar!!

Waarom ben ik s avonds niet meer moe en ben ik overdag kapot??!! Grrrr nu weer klaarwakker. En de wekker gaat weer om 06:45 uur... 😲

11. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Orchidee van harte gefeliciteerd!!

12. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    Wat leuk orchidee!! Gefeliciteerd met je meissiee

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Orchidee, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!!

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wauw Orchidee! Gefeliciteerd en wat heerlijk dat jullie het goed maken! Hopelijk gauw naar huis.

Dit weekend de tas maar afmaken :).

Maagzuurtip die het proberen waard is: ik heb vannacht een extra kussen onder mijn matras (hoofdzijde) gelegd zodat mijn hoofd een stuk hoger ligt dan mijn maag. En het kan toeval zijn, maar ik heb vannacht geen last van maagzuur gehad!

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Bevallingslijst:
    16 Oktober. 0Zebra0 - 26 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    16 Oktober. Worteltje13 - 26 Jaar - 3e kindje ♥ meisje
    17 Oktober. Muppet86 - 28 Jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    18 Oktober. KimmyLynn - 23 jaar -1e kindje ♥
    jongen
    18 Oktober. Boeffie2011 - 33 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Hartlief - 30 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. MoesCH - 29 jaar - 3e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Popol - 30 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. An34 - 34 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    20 Oktober. Smoothieluv - 29 Jaar - 1e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. Zwangels - 31 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    21 Oktober. Tikske - 32 jaar - 4e kindje ♥ meisje

21 Oktober. IJsbeer - 37 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    23 Oktober: Mamske - 27 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    23 Oktober. Meijke - 36 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    23 Oktober. Liefdotje - 26 jaar - 2e kindje ♥ verrassing
    25 Oktober. Boommm - 24 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    27 Oktober. Vlindertje126 - 22 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    27 Oktober. Ligakoekjuh - 24 jaar - 1e kindje ♥ jongen
    27 Oktober. Wuppie30 - 32 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    28 Oktober. Juf1985 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    28 Oktober. Fizzy - 23 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    29 Oktober. Zarav - 29 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    29 Oktober. Suus85 - 29 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    30 Oktober. Trixie77 - 36 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    01 November. MissLinnie1984 - 30 jaar - 1e kindje ♥ verrassing

Bevallen:
    10 Augustus. Butterfly Stars 29+4 jongen
    09 September. Orchidee88 35+0 meisje

Afspraken:
    15 september : Meijke gyn
    18 september : MoesCH gyn / liefdotje draaipoging
    22 september : Hartlief vk
    23 september : 0Zebra0 gyn
    24 september : Suus85 groeiecho
    25 september : Zwangels vk / Muppet86 Radboud

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Laatste werkdag vandaag :D!!

17. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Orchidee, wat leuk, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Louka!

Moet de tas inderdaad nog klaarzetten ;)

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant

fijn!!

ik ben bijna klaar met mn vluchttas, ik ga vanmiddag toch maar de laatste dingen halen en dan alles nog een keer nalopen.
    het komt er steeds niet van omdat ik denk, ach heb nog zoveel weken
    maar vandaag toch alweer 35wk * dansje *

begint nu op te schieten hoop ik haha, dat zeggen ze tenminste dus hopelijk gaat t voor mijn gevoel nu ook snel

19. zarav

zarav Actief lid

14 feb 2014
    139
    0
    0
    NULL
    Zuid-West Frankrijk
    Gefeliciteerd met jullie dochter, Orchidee!

20. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Orchidee Gefeliciteerd met jullie dochter! Goede bevalling gehad? Nu lekker gaan genieten.

Zo apart dat er al kindjes geboren zijn echt leuk :)

Hier giga verkouden maar gelukkig wel lekker geslapen :) Komende nacht slapen wij bij mijn ouders omdat morgen de grote dag is mijn zusje en zwager trouwen en onze dochter is bruidsmeisje... Moeten allemaal al erg vroeg op pfff haha zie wel een beetje op tegen zo een lange dag maar zal best goed komen...

Dochter is nu al bij mijn ouders gingen nog van alles doen vandaag en ik ga zo nog wat laatste spullen kopen en daarna om 13.45 laatste controle bij de VK vanaf volgende week naar de gyn...
    Kleine ligt nog steeds in stuit en is echt mega druk elke keer moet er soms zo om lachen haha.

Vanaf vanmiddag is mijn man heerlijk 3 weken vrij ben zoooo benieuwd of onze kleine in deze weken geboren wordt... Hoeft van mij niet perse maar wil ook geen kindje baren van 5 kg of meer hahaha

Deel Deze Pagina