16 t/m 31 Oktober 2014 mama's. Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boommm, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    An whaaa herfstvakantie dat kan ook nog ja! Lulliggg :p
    Bij mij zitten t hoofdje en de voetjes bovenin en kontje onder. Dus volgens mij is dat een onmogelijke positie om te kunnen bewegen haha

Zarav rust... uhm weinig overdag. Met n kindje van 2.5 weinig rust. Van half 11 tot 12 ligt ze in bed dus dan ga ik even op de bank liggen en na 19.00 als ze slaapt. Overdag lukt het vaak niet. Man stofzuigt nu elke avond en dweilt om de dag omdat dat echt te zwaar voor me is ook met de BI. verder alles maar in n rustig tempo

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zara. Wat een nare vent. Gaat hij je ook tijdens de bevalling begeleiden? Of vind je het zelf wel oke?
    Ik vind het ook lastig om mij aan de verplichte rust te houden, is niet te doen met nog een kindje.. Slaapt Louis nog tussen de middag? (Mooie naam trouwens!)

Hartlief. Oh wat leuk een babyshower! Ik vond het in ieder geval super leuk beide keren.

Zebra. Zat laatst even via onze facebookgroep op je profiel te kijken en wat heb je een mooie dochter!!

Heeft er verder niemand meer last van harde buiken dan? Ik dus wel echt nog veel en ook veel voorweeën weer. Begon met N ook met 34 weken en zij is dus uiteindelijk met 36 weken geboren. Hopelijk blijft dit dametje wat langer zitten! :)
    Kijkt er hier nog iemand expeditie robinson?

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Boommm, dankjewel! ben ook heel trots op mijn kleine meid :D
    ik kijk ook expeditie robinson! heerlijk programma, bankhangen en kijken maar.

geen last van harde buiken, ook geen bandenpijn trouwens, wat ik de vorige zwangerschap wel regelmatig had

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Vervelend zoveel voorweeen al Booomm.

Hier ook een Robinson fan, al moet ik wel wennen aan Nicolette. En ook nog steeds aan Dennis :). Sneu voor Coosje, dat ze gelijk weg moest.

5. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Zarav, als jij er maar een goed gevoel bij hebt! En je hebt die kleine maar weinig gezien toch, leuk dat je nu een extra momentje hebt om te gluren!

An, ik had vorige week echt ff een grote dip... ik kon echt overal om huilen en vl hoefde maar een klein beetje zijn stem te verheffen of ik liep huilend weg. Pfff zat er ff helemaal doorheen joh. Kwam ook door die pijn in mijn heup en daar kreeg ik weer hoofdpijn van. Maar nu gaat het gelukkig weer beter :) Maarja het begint nu ook echt zwaarder te worden enzo... kwaaltjes worden erger. Zo gek is het niet.

@ Herfstvakantie: Regio Noord: 11-19 oktober / Regio midden en zuid 18-26 oktober. We zitten er inderdaad middenin!

@ babyshower: Hihi ja handig hè van vl... Gelukkig maar dat ik het weet, want dan doe ik mijn boodschappen vanmiddag of morgenochtend vroeg en niet morgenmiddag want dan kan het dus niet ;)

@ Expeditie Robinson: Ik heb het vorige week gezien, maar gister toevallig niet! Ga het nog wel ff terugkijken denk ik, was ook verslaafd aan de vorige serie :)

Van de week heb ik trouwens voor het eerst boodschappen besteld bij de AH. Echt een aanrader! Ideaal als je een man hebt die veel werkt en dus geen boodschappen voor je uit de auto kan tillen. Pampers waren in de aanbieding, dus ik heb 4 pakken voor 20 euro ipv 40 euro. No. 1 en 2, is dat goed denken jullie? Ik vond het eigenlijk best moeilijk om te bepalen welke maat ik moest nemen.

6. Popol

Popol Actief lid

6 feb 2014
    168
    6
    18
    Amsterdam
    Wat een schatje! Gefeliciteerd! Verlang zo naar m'n kleine. Iedereen op t werk zegt dat ik straal! Mede doordat vandaag m'n laatste werkdag is:):)
    Ijzer is weer laag. Moet voor de zoveelste keer bloedprikken. Ondanks de ijzertabletten toch laag dus. Hebben andere dames hier ervaring mee? Vl. Gaf aan dat ik misschien andere medicijnen moet omdat bloedverlies van bevalling en lage ijzer misschien voor problemen kunnen zorgen.
    Vorige weekend ook super emotioneel. En moe en angstig. Had een soort van weeën en na bezoek vk bleken het dus indalingsweeen te zijn! Bij de eerste geen last van. Maar schijnt normaal te zijn bij tweede of hoger.
    Vanavond maar een tas klaar maken voor t geval dat. Bij de eerste waren we de kleren vergeten. Haha
    Ik wacht op de babyshower maar die wordt altijd georganiseerd.

7. Popol

Popol Actief lid

6 feb 2014
    168
    6
    18
    Amsterdam
    M'n buikkie. X

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,5 KB
      Weergaven:
      1
  8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    popol, mooie buik en leuke broek!

Hartlief, ik heb nu kruidvat/pampers ( beide ) in maat 1 en 2 liggen.
    4 pakken per maat.
    heb maar aangehouden wat ik toen bij dochter ook ongeveer gebruikt heb aangezien dit kindje erg klein zal zijn misschien nog iets langer maat 1 nodig maar dat weet je ook nooit.

heb maar pampers en kruidvat gekozen, omdat bij dochter bij de ene maat pampers beter zaten en bij de andere maat weer Kruidvat.
    merk wat dan nu niet zo perfect zit qua pasvorm gebruik ik dan wel overdag op momenten dat ze wakker is en ik haar niet met luier in bed hoef te leggen dus dan kan ik ook vaker verschonen.
    volgens mij hadden we in het begin wel iets van 8 tot 9 luiers op een dag :D

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik kreeg me net ineens felle steken aan de zijkant van mn buik.
    eigen stomme stomme schuld.
    zat op mn knieen op de grond met Cif de hondenbench met n schuursponsje te schrobben.

dingen die je niet moet doen als je 35 weken zwanger bent... *stomme hormonen*

10. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Popol mooie buik hoor!

Mamske, het is ook lastig te bepalen hoe zo'n kleintje ligt, de verloskundige heeft mij de vorige keer laten voelen en uitgelegd wat ik dan precies kon herkennen. Dat vond ik wel erg fijn en veel van geleerd!

Zebra, die van jou ligt wel erg bijzonder in stuit! Hahaha, geen wonder dat ze dan weinig beweegt! Lijkt me ook errug lastig! Hihi.

Hartlief, zo vervelend he soms zo emotioneel zijn... Ben wel blij dat ik niet de enige ben.... Kan dan echt zo'n bitch zijn en janken om niks....

Zo kindjes weer naar school, moeke gaat ff slaapje doen! Haha, bevalt me goed overdag ff een uurtje slapen! :)

11. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Hahaha, Zebra, dat is idd niet erg handig! Kun je beter niet meer doen. Als ik dat soort dingen doe, kom ik bijna niet meer omhoog! :D

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    nou ik zit nu op de bank en bij elke beweging zak ik bijna door de bank van de pijn rug/benen pfff
    welke idioot met BI gaat dat ook doen.
    echt een stomme actie
    moet zo dochter uit bed halen dus vraag me af of ik de trap nog op kom;)

13. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    An, daar moet een vent gewoon tegen bestand zijn hoor. Die van mij doet gewoon bitchy terug hahah

Ooow Zebra ik ben ook zo eigenwijs... heb deze week nog alle ramen en schuifpui beneden gezeemd, was echt nodig en had het te lang uitgesteld. Wil boven ook nog alles doen aan de binnenkant en eigenlijk ook nog de kledingkast (4 spiegeldeuren van een meter breed tot aan het plafond), maar die heb ik heel wijs even achterwege gelaten... Misschien volgende week een keertje :D

Wil eigenlijk alles nog wel een keer grondig schoonmaken, maar bekijk het gewoon van dag tot dag! Keukenkastjes, koelkast, badkamer... Een soort herfstschoonmaak!

Ow en ik bedacht me net in de auto ineens iets! Wij moeten zo'n 25 min. rijden naar het ziekenhuis voor de bevalling. Nu ben ik normaal niet zo snel met tanken omdat ik er nooit zin in heb... maar het is natuurlijk niet handig als je midden in de nacht weg moet en de tank is bijna leeg. Dus mijn tip van de dag: zorg dat er in ieder geval een auto is met een tank die minstens een kwart vol is! :D

14. zarav

zarav Actief lid

14 feb 2014
    139
    0
    0
    NULL
    Zuid-West Frankrijk
    Boommm, als alles vlot verloopt, dan komt er hier geen gyn bij de bevalling en wordt alles door de vroedvrouwen gedaan. Hij moet ook dienst hebben op dat moment. Er is echt een groot tekort aan gynaecologen hier. Ik hoorde gisteren dat hij 30 vrouwen op consultatie heeft in 6 u tijd...
    Louis slaapt gelukkig meestal nog een goeie 2 u in de namiddag. Ik zie dat N. 8 maanden oud is nu? Een lastige periode als ik het me goed herinner. Kruipt ze al?

Popol, mooie buik! Hier ook een ijzertekort dat niet weg gaat. Misschien omdat ik vaak mijn pilletje oversla. Ik moet ervan overgeven...

Hartlief, goeie tip wat betreft het tanken!

15. Trixie77

Trixie77 Lid

23 feb 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Orchidee van harte gefeliciteerd met je dochtertje! Misschien leuk om in onze lijst ook de naam te zetten? Hier gisteren ook met spoed naar het ziekenhuis, bleek een bloeddruk van 160/105 te hebben. Nu met medicijnen wel weer thuis maar moet rustig aandoen en hopelijk kunnen ze het nog zo lang mogelijk rekken! Die vluchtkoffer is idd geen overbodige luxe:)

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Trixie fijn dat je weer thuis bent!

Ik weet niet of iedereen het prettig vind als de naam ook in het lijstje komt te staan? Hier blijven voor ons de namen onbekend. Ik plaats de naam wel op de facebook groep maar voor hier vind ik het wat teveel herkenning voor eventuele meelezers.
    Hoor wel wat de voorkeur voor jullie heeft :)

17. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Boommm je bent niet de enige met harde buiken hoor! Als ik rondloop zit ik soms wel op iedere 10 minuten een harde buik en als ik rustig ben dan gewoon een paar per dag. Echt voorween heb ik nog niet, maar van de week wel een paar keer indalingsweeen. Kindje ligt nu ook al heel laag met zijn hoofdje, maar nog niet vast...

Popol, mooie buik!!

Zebra en Hartlief, ik herken het helemaal... Een nieuw huis en nesteldrang is helemaaaaal een slechte combinatie. Gisteren heel de garage staan schrobben... Ik heb gelukkig geen BI, dus wat dat betreft gaat het wel. Maar vorige week toch wel een moment bereikt dat ik bijna niet meer kon lopen van de pijn, gewoon van teveel doen. Ml wordt een beetje gek van me af en toe... Nooit willen toegeven aan mijn lijf en dan 's avonds geen houding kunnen vinden om van de pijn af te komen :s Ach, ooit leren we het vast wel!

@An, ohh dat is fijn! Zou ik ook wel willen zo'n cursus babyvoelen!! :D

18. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Zebra, dat BI is ook zo lastige he, vooral met nesteldrang!

Trixie, schrikken zeg je bloeddruk! Gelukkig dat je weer naar huis mocht!

Hartlief, ik moet altijd op tijd tanken van ml! Haha, en anders doet hij het wel gelukkig... Dus hier gelukkig geen last van lege tanken! Maar idd een goede tip!

Ik heb ook last van nesteldrang... Heb net een aantal kleertjes voor de tweede keer gewassen... En toen zaten er pluisjes op zijn jasje.... Toen nog maar een keer gedaan... Ach, ziekelijk gewoon!
    De kasten zijn ook weer netjes... En zelfs op kleur.... Zelfs ml zijn boxershorts... Hahahaha.... :D en heb mezelf net ff goede dweil aangeschaft, dus zometeen als de kids naar hun vader gaan ga ik nog ff los met de stofzuiger en dweil.... Zo raar iets dat nesteldrang.... Zelfs onze voortuin is weer helemaal spik en span! :p nu wil ik de ramen nog binnen en buiten doen... Denk morgen maar ff! :p

19. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Orchidee, gefeliciteerd met jullie prinsesje! Wat een mooi kindje.

Vandaag kwamen mijn 2 beste vriendinnen hier om een gips afdruk van mijn buik te maken. En hadden ze meteen een soort high tea georganiseerd. Was erg leuk! En nu ligt de gips afdruk te drogen, wat ziet je buik er dan gigantisch uit.
    Enige nadeel is dat ik wel op een gegeven moment heel flauw werd, werd draaierig en zwart voor mijn ogen. Ook kreeg ik spontaan zweet aanvallen.

Nu lig ik op de bank en ben ik vooral heel erg moe.

20. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Muppet, wel leuk gipsafdruk van je buik!;) ik heb wel eens vaker van mensen gehoord dat ze zich daardoor helemaal niet lekker voelde, misschien doordat je lang moest staan?

Deel Deze Pagina