16 t/m 31 Oktober 2014 mama's. Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boommm, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Bevallingslijst:
    16 Oktober. 0Zebra0 - 26 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    16 Oktober. Worteltje13 - 26 Jaar - 3e kindje ♥ meisje
    17 Oktober. Muppet86 - 28 Jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    18 Oktober. KimmyLynn - 23 jaar -1e kindje ♥
    jongen
    18 Oktober. Boeffie2011 - 33 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Hartlief - 30 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. MoesCH - 29 jaar - 3e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Popol - 30 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. An34 - 34 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    20 Oktober. Smoothieluv - 29 Jaar - 1e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. Zwangels - 31 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    21 Oktober. Tikske - 32 jaar - 4e kindje ♥ meisje

21 Oktober. IJsbeer - 37 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    23 Oktober: Mamske - 27 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    23 Oktober. Meijke - 36 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    23 Oktober. Liefdotje - 26 jaar - 2e kindje ♥ verrassing
    27 Oktober. Vlindertje126 - 22 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    27 Oktober. Ligakoekjuh - 24 jaar - 1e kindje ♥ jongen
    27 Oktober. Wuppie30 - 32 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    28 Oktober. Juf1985 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    28 Oktober. Fizzy - 23 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    29 Oktober. Zarav - 29 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    29 Oktober. Suus85 - 29 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    30 Oktober. Trixie77 - 36 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    01 November. MissLinnie1984 - 30 jaar - 1e kindje ♥ verrassing

Bevallen:
    10 Augustus. Butterfly Stars 29+4 jongen
    09 September. Orchidee88 35+0 meisje
    15 September. Boommm 34-2 meisje

Afspraken:
    23 september : 0Zebra0 gyn / Hartlief gyn
    24 september : Suus85 groeiecho
    25 september : Zwangels vk / Muppet86 Radboud
    01 oktober : Meijke gyn
    06 oktober : 0Zebra0 anesthesist + gesprek gentle sectio
    14 oktober : Meijke gyn gesprek inleiden

2. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Wat een "gerommel" overal en verlies van slijmproppen, spannend zeg!

Ook mijn plan Moes, heel fout maar ik ga chocola en fudge in mijn vluchttas inpakken aangezien we 1-2 daagjes zullen moeten blijven in het ziekenhuis. Ik neem ongeveer 1x per week een kleine hoeveelheid chocola tussendoor, als het niet teveel KH zijn kan dat toch wel een keer? Echt erg, ik ben normaal een enorme snoepkont. Ook al moet ik zeggen dat ik het wel erg zoet vind nu ik bijna geen suiker meer eet. Tegelijkertijd is mijn smaak zo wie zo wat raar tegenwoordig, beetje bitter.

Ja An, wij die geen chocola mogen zijn heel zielig, gelukkig nog een paar weekjes ;). Geniet er mede namens ons van zou ik zeggen :).

Hartlief, wat naar voor je dat je nu mogelijk zwangerschapsvergiftiging hebt, ik hoop dat de volgende controle positiever is... Succes dinsdag.

Boomm, wat fijn dat het de goede kant op gaat, pittig dat zij nog in het ziekenhuis is terwijl jij al thuis bent...

KimmyLynn, mooie wagen de Joolz Geo! Naar dat van je schoonmoeder, toch eens een ernstig woordje met je man wisselen? ;)

Popol, ik wil kindje naast in kinderwagen ook dragen, maar een doek knopen lijkt me ingewikkeld dus zal eerder een draagzak worden o.i.d. Vriendinnen hebben het gedaan zijn er erg enthousiast over.

Zwangels, wat akelig die aambei, beterschap! In mijn cursusgroepje hadden twee er last van, bij hun vorige zwangerschap was het na de bevalling vrijwel direct over. Hoop dat dit bij jou ook zo is, gelukkig helpt de crème, nog even volhouden.

Liefdotje, lekker dat jullie zo opschieten in huis, loop je niet te hard van stapel ;)?

Zarav, ik zou inderdaad niet preventief een ruggenprik accepteren als je het graag zonder wil doen. Of is risico op keizersnee echt groot? Blijkbaar ander beleid daar dan hier? Ook al heb ik hier weleens een verhaal gelezen waar het allemaal zo snel ging dat ruggenprik of narcose niet meer mogelijk was, dat lijkt me ook vreselijk.

Zebra ben je er al uit met je moeder (of heb ik daarover heen gelezen)? Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om wat jullie willen (evt. met andere oppas). Tegelijkertijd is het leuk voor ze als ze iets samen kunnen doen en er toch snel kunnen zijn nadat de baby er is toch? Zal ook wat helpen tegen de spanning misschien.

Meijke, ja de laatste loodjes met nog een kleine die doorloopt lijkt me helemaal pittig.

Muppet: ik vind Netflix wel relaxt en kun je ook op laptop/tablet kijken als dat fijner is (bijv. na de bevalling), maar ja is ook op de bank... Puzzelen, tekenen, knutselen? Ik vind mandala's inkleuren wel lekker om te doen. En als je echt van de bank afwil toch een blokje om, fietsen, wat drinken in de stad.

Hier vooral nog steeds moe, doe vaak een middagdutje. Vandaag samen (vooral man) nog wat klusjes gedaan, heel fijn. Babytas voor bevalling is ingepakt nu mijn eigen nog. En man komt toch twee dagen eerder terug van zijn reis van buitenland, heel fijn.

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ijsbeer fijn dat je man wat eerder terug komt
    Toch prettig op dit termijn

Ik heb mijn moeder niet meer gesproken
    Gebeld maar ze was niet thuis . Ik verwacht dat ze komende dagen wel een keer op bezoek komen dus kaart ik het aan

4. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Meijke, ja echt irritant die heupen! Ik blijf aan het draaien s nachts... Te lang slapen lukt ook echt niet meer!!

Ijsbeer, groot gelijk dat je snoep meeneemt! 😉😜

Grrrrrrrrrrrr ik kan niet slapen!!!!!😮😮😮😴💤💤💤😲😲😲😲

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wakker... Gelukkig alleen thuis vandaag, straks maar wat dutjes doen ;).

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Meijke wat een tijdstip! :D

hier ook een slecht nachtje, keer of 6 wakker geweest, moest ik weer plassen en dochter ook 4 keer wakker , komt ze uit bed en naar onze kamer gelopen.
    als ik haar terug in bed leg gaat ze wel weer slapen maar dan kom ik zelf weer moeilijk in slaap

Gaan jullie eigenlijk nog zelf op pad?
    ik heb deze week nog best wat dingen die ik nog wil doen en moet er wel voor met de auto weg, houden jullie er rekening mee,
    hoever je van huis bent ?

7. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Goedemorgen

Ik zie wat nachtbrakers... Hier vannacht ook een klein uurtje wakker geweest (doordat ik onder het dekbed lig heb ik het te warm en ga ik dromen zo irritant)

Meijke lekker een dagje voor jezelf geniet er van!

Ijsbeer komt goed hoor mijn man doet het meeste die is nog lekker 2 weken vrij.
    Fijn dat je man 2 dagen eerder thuis komt is hij vaak in het buitenland?
    Ik ga vandaag ook mijn vluchttas inpakken!
    Heb alles al wel in huis.

Zebra Ja hoor ik ga gerust alleen op pas 1,5 uur van huis of zo dat maakt mij niet uit. Ik denk er eigenlijk niet eens over na :)
    Rot nacht heb je achter de rug... Slaapt je dochtertje 's middags nog of niet?

Hier eigenlijk erg goed geslapen vannacht en helaas moeten we er op tijd uit want om 09.00 moeten we bij de tandarts zijn... Voor die tijd onze dochter ophalen bij mijn zusje en zwager ben benieuwd hoe ze het gehad heeft die is volgens mij weer mega verwend :D
    En straks gaan we weer verder met klusjes enz heerlijk lekker rommelen.

Zebra wil je mijn afspraak voor donderdag nog op de lijst zetten 2x ctg en de draaipoging. Dankjewel

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    liefdotje, heerlijk rommelen in huis, kan ik altijd zo van genieten!

dochter gaat overdag van 11.00 tot 12.30 nog in bed, maar slapen doet ze eigenlijk de laatste weken niet meer
    terwijl ze toch wel erg moe is
    maar ze blijft dan wel (redelijk:p ) stil in bed wat kletsen tegen haar knuffel of een beetje zingen. dan rust ze toch wat
    en heb ik ook even een uurtje tijd haha

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Bevallingslijst:
    16 Oktober. 0Zebra0 - 26 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    16 Oktober. Worteltje13 - 26 Jaar - 3e kindje ♥ meisje
    17 Oktober. Muppet86 - 28 Jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    18 Oktober. KimmyLynn - 23 jaar -1e kindje ♥
    jongen
    18 Oktober. Boeffie2011 - 33 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Hartlief - 30 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. MoesCH - 29 jaar - 3e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Popol - 30 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. An34 - 34 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    20 Oktober. Smoothieluv - 29 Jaar - 1e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. Zwangels - 31 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    21 Oktober. Tikske - 32 jaar - 4e kindje ♥ meisje

21 Oktober. IJsbeer - 37 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    23 Oktober: Mamske - 27 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    23 Oktober. Meijke - 36 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    23 Oktober. Liefdotje - 26 jaar - 2e kindje ♥ verrassing
    27 Oktober. Vlindertje126 - 22 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    27 Oktober. Wuppie30 - 32 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    28 Oktober. Juf1985 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    28 Oktober. Fizzy - 23 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    29 Oktober. Zarav - 29 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    29 Oktober. Suus85 - 29 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    30 Oktober. Trixie77 - 36 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    01 November. MissLinnie1984 - 30 jaar - 1e kindje ♥ verrassing

Bevallen:
    10 Augustus. Butterfly Stars 29+4 jongen
    09 September. Orchidee88 35+0 meisje
    15 September. Boommm 34-2 meisje

Afspraken:
    23 september : 0Zebra0 gyn / Hartlief gyn
    24 september : Suus85 groeiecho
    25 september : Zwangels vk / Muppet86 Radboud / liefdotje ctg + draaipoging
    01 oktober : Meijke gyn
    06 oktober : 0Zebra0 anesthesist + gesprek gentle sectio
    14 oktober : Meijke gyn gesprek inleiden

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ijsbeer, dat is fijn dat je man eerder terugkomt, niets aan zo in je eentje :).

Zebra, jij ook een onrustig nachtje duidelijk. Om 11.30 ook maar even liggen dan. Ik ga bijvoorbeeld woensdagavond uit eten met vriendinnen, maar dan blijf ik wel een beetje in de buurt. 15 minuten fietsen ofzo.

Liefdotje, super dat jullie zo hebben kunnen opschieten! Maar ook fijn dat je haar bijna weer thuis hebt :D.

11. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    Dank je ijsbeer ja ik moet idd een hartig woordje met hem spreken wil dit soort fratsen niet als de kleine er is!
    Hier ook de tas ingepakt echt fijn dat je man eerder kan komen

Zebra ja ik tour ook dagelijks het land af zonder erbij stil te staan eigenlijk

12. zarav

zarav Actief lid

14 feb 2014
    139
    0
    0
    NULL
    Zuid-West Frankrijk
    Draagdoek, ik vond een draagdoek om te knopen ideaal bij mijn zoontje, maar dan wel enkel de eerste 2 maanden. Veel zachter en knusser dan een draagzak. Ze zijn ook echt helemaal niet moeilijk om te knopen hoor! Na de eerste 2 maanden ben ik overgegaan naar een draagzak. Ik was eerst niet van plan om te gaan dragen maar als je een huilbaby hebt, is dit echt ideaal. Het was het enige die hem kalmeerde.
    Nu gebruiken wij nog steeds de buggy bijna niet. Ik heb er spijt van dat ik hem gekocht heb eigenlijk. Hij zit nu bij papa in zo'n rugdrager als we ergens heen gaan en wandelt al grote stukken zelf.

13. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nou dit gaat niet goed
    Gister bij mams aangekomen
    Nu is iedereen gaan werken en ik sta op
    Aan de diaree en overgeef
    Hardstikke veel bloed geef ik over
    Ik krijg er rillingen van
    Zo eng de vk belt me zo terug

14. smoothieluv

smoothieluv Actief lid

3 dec 2013
    109
    0
    0
    amsterdam
    spannend allemaal dames, nu de propjes ons om de oren schieten;)

Volgens mij had Mamske er last van, menstruatie'pijn' ? Daar heb ik nu last van... bijzonder?

Popol In de haarlemmerstraat zit een kinderwinkel Teuntje, hier werkt een meid die deze draagzakken verkoopt en er een soort workshop bijgeeft. Op facebook kun je haar vinden 'The urban babywearer' Ik ga ook voor een zak en zal deze denk ik bij haar gaan halen.

Boomm wat fijn dat je dochter onder de lamp vandaan is, wie weet nog een paar daagjes en je mag haar meenemen?

Vanaf vandaag ga ik met verlof, weet serieus nog niet helemaal wat ik met mijn tijd ga doen.. ben overal maar afspraakjes aan het maken en elk boodschapje zie ik als een 'dag'taakje ;) hahah... (hebben anderen hier ook last van?)

chocolade verslaving... mijn blokje chocolade na mijn avondmaal is inmiddels al een halve reep chocolade geworden... (Tonychocolony :)) Dat wordt straks weer afkicken...

Meiden die al een kindje hebben.. zijn jullie de laatste maand (verlofperiode) ook veel aangekomen? Deze tijd lijkt mij funest... thuis zitten...eten... (constant honger)...?

15. Popol

Popol Actief lid

6 feb 2014
    168
    6
    18
    Amsterdam
    Smoothieluv, thx voor de tip. Misschien rij ik er morgen wel even heen. Heb namelijk ook nog geen kinderwagen haha en zie dat ze erg leuke hebben. Ik denk dat ik een babysling ga aanschaffen. Heb nog wel ergens een draagvlak maar wil het dit keer met een doek proberen.

Kimmy, hoe is het meid? Hopelijk kom je er snel achter wat je zo ziek maakt!?

Vandaag nog wat afrond dingen doen voor m'n werk bah. Zo geen zin meer.

Zijn er nog meiden met weeën ofzo :p ?

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Kimmy wat naar voor je! Heb je al gebeld?

17. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Oh KimmyLynn, wat akelig, dat klinkt niet goed. Beterschap!

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ijsbeer. Wat fijn dat je man wat eerder terug kan komen! Ik vind netflix ook ideaal, kijk bijna elke dag wel een aflevering op m'n ipad :)

Zarav. Wat fijn dat jullie zo genoten hebben van het dragen en nog steeds dragen! Welke draagdoek(en) heb je gebruikt/raad je aan?

Kimmlynn. Jeetje wat schrikken meis :( wat zei de vk?

Smoothieluv. Fijn dat je verlof hebt! Ik heb vooral veel met vriendinnen buiten de deur afgesproken toen, lekker naar een cafeetje, shoppen of de bioscoop. Maar was sowieso verplicht elke dag naar buiten te gaan vanwege de hond. Aankomen heb ik niet echt gemerkt, maar ben sowieso heel erg van het opletten met eten en veel sporten.

Gistermiddag had ik echt een rot moment. Was in de supermarkt even boodschapjes doen met N. En het was gewoon net alsof M niet bestond. Alles is zo normaal gebleven terwijl mijn wereldje momenteel zo klein is met de ziekenhuisbezoeken. Heb heel hard gehuild in de auto terug.
    Maar vandaag voel ik me een stukje beter! M gaat met stapjes vooruit en heb steeds meer het idee dat het allemaal wel goedkomt. Elke dag is weer een stap dichter bij huis! Ik hoop stiekem dat ze eind van de week mee naar huis mag!

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Boommm, kan het me zo goed voorstellen hoe dat moet voelen, en dan voelt het waarschijnlijk nog 10x zo erg als je het zelf meemaakt.
    ik hoop voor jullie dat ze snel mee naar huis mag en je echt kan gaan genieten!

Kimmylynn, zo bloed overgeven! klinkt niet goed! wat zei de vk ??

20. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nou jullie zullen het vast niet geloven!
    De vk zei "dat hoort erbij!"

Ik pissed naar het zkh en die stuurde me terug met de melding dat ik doorverwezen moest worden door mn vk nou begrijp je vast dat ik mn vk niet wou spreken

Ik huisarts gebelt die vroeg of ik onmiddellijk langs kon komen die heeft me met spoed naar de gyn gestuurd daar zit ik nu te wachten
    Ik kon wel huilen niemand die me serieus nam pffft

Deel Deze Pagina