16 t/m 31 Oktober 2014 mama's. Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boommm, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    mooi!

Denk ik er ineens aan dat ik de afgelopen uhh 6 weken ofzo.. al geen buikfoto meer gemaakt heb
    toch maar even doen vandaag.
    zo jammer als het straks te laat zou zijn
    bij dochter netjes elke week een foto en nu volgens mij 4 in totaal:)

2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Misslinnie mooie foto!
    Zebra hier maar 2 buikfotos *schaam* bij zoontje kon ik er geen genoeg van krijgen due buikfotos. Bij dochter werd t al minder en nu al helemaal :0

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Moesch. Vind je kamertje ecbt prachtig, heel mooi!

Zebra. Jij had vandaag afspraak toch? Veel succes! Hoe zit het nu trouwens qua groei en beweging?

Buikfoto's. Hier ook een stuk minder dan bij N. Best sneu eigenlijk.

M heeft vannacht haar sonde eruit getrokken. Ze gaan eind van de dag kijken hoeveel ze heeft laten staan. Als dit onder een bepaald aantal cc is mag de sonde eruit blijven en dan komt huis ineens wel heel dichtbij! :)

4. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Boommm, hopelijk mag de sonde eruit blijven!! spannend!

ze zit nog steeds op 3 weken achterstand in groei,
    en beweging is minimaal maar dat komt ook door de houding waarin ze ligt en weinig vruchtwater. dus ze kan niet volop bewegen.
    ben erg benieuwd straks. hoef pas om 16.15 daar te zijn dus wel een beetje in spanning weer , hoe t nu zal zijn

5. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Mooie foto misslinnie. Ik heb as zaterdag een fotoshoot, samen met mijn vriend. Ben echt benieuwd wat mijn vriend er van vind.

Hier ging de nacht wel weer goed, schrok vanochtend alleen wakker van een harde knal en na die tijd gejoel van de hond, dus ik naar beneden rennen. Is ons bakje (waar de stiften inzitten) van ons memo bord gevallen, in de waterbak van de hond, terwijl ze net aan het drinken was. Het arme ding was helemaal aan het shaken van angst. Dus ik wou weer naar boven om verder te slapen, bleef ze hele tijd joelen en trillen. Dus die was flink geschrokken. Dus hond mee naar boven (ze mag wel in slaapkamers komen maar weet dat ze niet in bed mag) dus ik haar mandje boven gezet. Word ik wakker is ze helemaal tegen mij aangekropen in bed. Heb het voor deze ene keer maar toe gelaten, vond het zelf stiekem ook wel heel fijn.

Verder ga ik vandaag niet zoveel doen. Mijn buik is hard en de baby is flink heen en weer aan het bewegen, zo even naar de supermarkt om chocolade te halen en dan bank hangen met een filmpje erbij denk ik..

6. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Moesch, mooi kamertje hoor.
    Ik zal zo ook eens kijken of ik een foto kan maken van ons kamertje.

Boommm, hopen dat de sonde eruit mag blijven. Maar mogen jullie alleen tijdens bezoekuren bij M. komen dan? Sorry als je het al ergens had neer gezet, maar dat lijkt mij echt heel naar.

Zebra, oeh spannend. Dan moet je nog de hele middag wachten. Hopenlijk gaat de middag wel een beetje snel voorbij.

7. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Boommm ik duim mee dat jullie snel naar huis mogen! Hier hebben ze al gevraagd of ik vandaag of morgen een rondleiding wil op de couveuse afdeling, voor het geval dat...

An, wat spannend!

Zebra, wat vervelend van dat vocht he! Ik heb er nu ook nog steeds veel last van, voeten doen ook zeer als ik loop.

Vannacht goed geslapen hier! Bloeddruk is een stuk lager met de medicatie. Vanochtend was het 134/81 en tijdens de ctg ook zo rond die waarde. Kleine doet het nog steeds goed gelukkig. Bloed en urine resultaten van vanochtend zijn helaas nog niet bekend.

Gyn is vanochtend langs geweest en zei dat ik er vanuit moet gaan dat ik niet meer naar huis mag voor de bevallig. Met zw vergift. sturen ze je echt niet meer naar huis en willen ze je rlke dag in de gaten hiuden. Het wordt per dag bekeken en bij verslechtering van de waardes zal ik ingeleid worden.

8. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Jeetje hartlief, dat is wel heftig. En gaan jullie die rondleiding doen? Of zeg je van nou we zien het dan wel?

Ik moet donderdag weer naar nijmegen, maar door al die verhalen hier durf ik bijna niet meer. Ben veel te bang dat ik daar moet blijven, niet dat ergens aanleiding toe heb om dat te denken, maar toch.

9. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Mooie foto Misslinnie!

Boommm, ik zit te duimen voor je! Ik hoop dat ze nu lekker verder kan zonder sonde en dan snel mee naar huis!

Hartlief, vervelend dat je nu niet meer naar huis mag... Hopelijk ben je in een ziekenhuis waar men in ieder geval een beetje rekening met je houdt.

Muppet, wat sneu van je hond! Inmiddels is hij er wel weer overheen denk ik toch? Maak jezelf niet te druk over Nijmegen, er hoeft echt niet altijd iets te zijn!

Snoepje, welkom!

@hier, gister een afspraak gehad bij de vk. Ik was er redelijk van overtuigd dat de baby nu helemaal ingedaald zou zijn. Het enige andere wat naar mijn idee zou kunnen verklaren wat ik de afgelopen week gevoeld heb is dat de baby ineens in stuit zou zijn gaan liggen.

Met voelen aan mijn buik wist ze me te vertellen dat de baby nog niet is ingedaald en ze twijfelde een beetje of ze aan de onderkant wel een hoofdje voelde... Uiteindelijk dacht ze het redelijk zeker te weten, totdat ze de hartslag ging zoeken die ineens linksboven in mijn buik het beste te horen was.

Oeps!! Na 8 maanden netjes met het hoofdje naar beneden gelegen te hebben lijkt het er dus een beetje op dat de baby nu heeft gekozen voor een stuitligging... De vk gaat er nog niet vanuit en gaat het volgende week nogmaals checken, evt met een echo, maar voor mijn gevoel sluit het wel heel erg aan bij wat ik en ml voelen.

De bewegingen zijn ineens veranderd; minder, minder duidelijk en vooral heel hard naar beneden; ml kan onder in mijn buik het hoofdje niet meer duidelijk voelen, het leken meer schoudertjes dacht hij... Nouja of een kontje dus... En sinds gister valt me op dat de bewegingen nu meer links zitten terwijl het geschop al maaaaanden vooral rechts te voelen was...

Langzaamaan begon ik in alle informatieboeken info over stuitliggingen over te slaan, maar ik geloof dat ik me toch maar eens in ga lezen...

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier weinig nieuws, vocht hoorde erbij , was wel extreem zeiden ze.
    bloeddruk iets te hoog 140/80 maar vonden ze nog binnen de grenzen..
    moest bellen als ik een band gevoel om mn bovenbuik krijg of hoofdpijn

volgende week weer controle

11. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Muppet we zien het inderdaad wel... Voorlopig blijft ze netjes zitten.

Zebra, de bijwerkingen die ze noemen klinkt zoals wat ik had, de grens ligt bij 140/90, onderdruk is het meest belangrijk. Houd het echt goed in de gaten meid, bij twijfel bellen! Ik heb geen hoofdpijn, maar houd nog steeds veel vocht vast nu. Dat bandgevoel had ik gisterochtend enorm, maar vandaag niet gehad. Sterkte!

12. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Zebra, idd goed in de gaten blijven houden!

Mamske, balen vd stuit! Niet leuk!

Misslinnie, mooie foto!

Morgen schrijf ik ff meer! ;)

13. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    De hond is weer helemaal de oude, ze heeft alleen maar intresse in eten en eten en nogmaals eten. Tjah het is niet voor niets een beagle. Ze is vandaag wel heel erg aan het knuffelen met mij, terwijl ze normaal naar vriendlief gaat. Maar vandaag heeft ze alleen maar aandacht voor mij.

14. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Hartlief, fijn dat het de goede kant op gaat, better safe than sorry, maar wel balen dat het nodig is om in ziekenhuis te liggen. Ik hoop dat de baby nog even mag blijven zitten!

KimmyLynn, hoe is het nu met jou? Heftig hoor en snap dat je geen goed gevoel meer hebt bij VK en een andere wil, weet je al hoe je dat gaat aanpakken? Wel fijn dat verder alles ok was met controles.

MoesCH erg zijn wij ;) maar wel begrijpelijk lijkt me haha. Ik hoorde vandaag dat ik na 6 weken na bevalling nog afspraak met internist en diëtist heb en dan twee dagen curve moet prikken. Mooi kamertje ook met die mooie vitrage. Zie ik goed dat er twee bedjes instaan?

An, fijn dat de harde buiken even minder zijn, bij mij begint het ook wat meer te rommelen in dat opzicht.

Suus vervelend dat er stressvolle omstandigheden in familie zijn, sterkte ermee. Fijn dat het verder goed met je gaat! En meer vermoeidheid, hoort er volgens mij bij nu maar inderdaad jammer als je van alles wil doen. Ik ben daarom wel blij met verlof dat ik daarin mijn eigen ritme kan pakken. Had vandaag gelukkig weer wat meer energie :).

MissLinnie, mooi foto, erg leuk!

Muppet, oei dat is niet fijn wakker worden, mooi dat alles goed gaat nu.

Boomm, spannend, ik hoop dat ze snel mee naar huis mag!

Zebra, balen dat vocht vasthouden nu niet op te lossen is. Bloeddruk is inderdaad ok, en ik weet niet hoe met jou is, maar omdat ik de afspraken spannend vind is die daar vaak wat hoger dan thuis. Goed in de gaten houden. Heb je ook een groei echo gehad? Blijft ze mooi groeien of heb je die een andere keer weer? Of ging je eerdere berichtje vandaag daarover. Je bent denk ik wel blij dat ze zo mooi blijft groeien en groeiachterstand niet oploopt?

Mamske, oe wat spannend, ik hoop dat de baby gewoon goed ligt en het de schoudertjes zijn, of anders nog een draai maakt...

Buikfoto, goed idee, wij moeten er ook weer eens eentje maken.

Bij controle was alles goed, alleen kindje zit met groei buikje wel steeds iets meer boven de middellijn van de groeicurve, wel nog binnen marges. Voelt toch niet goed, ook al zijn suikerwaarden ok. Over twee weken weer controle en dan wordt ook gekeken wanneer ik evt. ingeleid wordt, ergens tussen 38-40 weken als ze niet vanzelf komt. Placenta lag nu op iets van 4 cm van de uitgang dus kan natuurlijk bevallen, yeah. Ze ligt goed maar is nog niet helemaal ingedaald.
    Verder was baarmoederhals nog niet verstreken, dus ziet er vooralsnog niet naar uit dat ik op korte termijn ga bevallen gelukkig. Nog twee daagjes en dan is ML er weer. Liefdotje, hij is inderdaad regelmatig een paar dagen naar buitenland, dit was laatste reis tot bevalling gelukkig. Hij had zich een beetje verrekend in dagen en baalde er zelf ook wel van. We hadden afgesproken dat hij vanaf 36 weken een beetje in de buurt bleef ;).
    Vandaag eindelijke weer wat meer energie, gezellig met vriendin de stad in geweest en naar leuke pyjama's gekeken (vorige wasmachine had de meeste mouwen opgegeten doordat er ergens beugel doorstak, heel charmant not). En heerlijk uit eten geweest.

Succes met al het gerommel bij iedereen, ik weet niet wie dat ook al weer zei, maar gelukkig zijn we inmiddels zo ver in zwangerschap dat kindje sterk is als het toch wat eerder moet komen.

15. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    K loop helemaal achter haha
    Moesch prachtige kamer
    Misslinnie mooie foto!!
    Hartlief Jeetje dat zie je ook niet ineens aankomen
    Wel fijn dat je iig in de gaten gehouden wordt en er goed gezorgd wordt voor jou en de kleine
    Zebra oeh wel goed in de gate houden dan gelukkig was je bloeddruk niet al te hoog
    Hier heel voorzichtig eten ben er best bang voor echt heel de tijd misselijk
    Ik denk ook nog steeds vol ongeloof aan de reactie van mn vk
    Vrijdag een afspraak bij der ik heb me al helemaal voorbereid op wat ik der ga zeggen
    En ik wil het liefst de volgende afspraken iemand anders want ze neemt me gewoon niet serieus
    Gelukkig niet overgegeven heb er een trauma aan overgehouden dat bloed was echt veel
    Oja en volgens haar moest ik er een volgende x een foto van maken dat klonk meer alsof ze het niet geloofde...

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Bevallingslijst:
    16 Oktober. 0Zebra0 - 26 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    16 Oktober. Worteltje13 - 26 Jaar - 3e kindje ♥ meisje
    17 Oktober. Muppet86 - 28 Jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    18 Oktober. KimmyLynn - 23 jaar -1e kindje ♥
    jongen
    18 Oktober. Boeffie2011 - 33 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Hartlief - 30 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. MoesCH - 29 jaar - 3e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Popol - 30 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. An34 - 34 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    20 Oktober. Smoothieluv - 29 Jaar - 1e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. Zwangels - 31 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    21 Oktober. Tikske - 32 jaar - 4e kindje ♥ meisje

21 Oktober. IJsbeer - 37 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    23 Oktober: Mamske - 27 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    23 Oktober. Meijke - 36 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    23 Oktober. Liefdotje - 26 jaar - 2e kindje ♥ verrassing
    27 Oktober. Vlindertje126 - 22 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    27 Oktober. Wuppie30 - 32 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    28 Oktober. Juf1985 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    28 Oktober. Fizzy - 23 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    29 Oktober. Zarav - 29 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    29 Oktober. Suus85 - 29 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    30 Oktober. Trixie77 - 36 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    01 November. MissLinnie1984 - 30 jaar - 1e kindje ♥ verrassing

Bevallen:
    10 Augustus. Butterfly Stars 29+4 jongen
    09 September. Orchidee88 35+0 meisje
    15 September. Boommm 34-2 meisje

Afspraken:
    24 september : Suus85 groeiecho
    25 september : Zwangels vk / Muppet86 Radboud / liefdotje ctg + draaipoging
    26 september : Kimmylynn vk
    30 september : 0Zebra0 gyn
    01 oktober : Meijke gyn
    06 oktober : 0Zebra0 anesthesist
    14 oktober : Meijke gyn gesprek inleiden

17. Meijke

Meijke Niet meer actief

Suus, veel plezier met je groeiecho!

18. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Goedemorgen meiden

Kimmylynn goed dat je je VK gaat aanspreken! Vind het echt een rare reactie en dat ze geen actie ondernomen heeft.
    Snap dat je mega geschrokken bent van al dat bloed! Geef je vaak over de laatste tijd? Dan heb je kans dat het flink geïrriteerd is van binnen.
    Wel fijn dat de ctg helemaal goed was! Hele opluchting...
    Tussen jou en je vriend/man ook weer alles goed?

Hartlief Wat spannend bij jou wel fijn dat je bloeddruk wat gezakt is! Wel jammer dat je zeer waarschijnlijk tot de bevalling in het ziekenhuis moet blijven... Al doe je alles voor je kindje zal niet altijd meevallen kun je je wel vermaken?

Suus85 Suc6 bij de groeiecho vandaag!

Moesch super mooie kamer! Echt heel leuk gedaan zo...

Zebra Fijn dat alles er goed uit zag! Vocht is zo vervelend! Een vriendin van mij had het ook extreem die was er ook heel benauwd door ze is nu 3 weken geleden bevallen en nog steeds is niet al het vocht weg.

Muppet Fijn dat je hond weer de oude is! Voor de rest alles oke?

Mamske dat verwacht je ook niet nu nog in stuit! Hopelijk draait de kleine nog.

Ijsbeer fijn dat de echo goed was en dat je man over 2 dagen weer thuis is! Is hij dan ver weg of valt dat wel mee?

Ik ben weinig aanwezig hier zijn echt alleen maar druk :$:):) Gisteren heel de bijkeuken schoongemaakt (kasten,vriezer,wasmachine aan de kant en alles schoongemaakt)
    Voorraadkast helemaal uitgezocht en netjes gemaakt en aangevuld even flink boodschappen gedaan haha.
    Ik heb een kleine 10 liter erwtensoep gekookt zit allemaal in de vriezer en voor 4 keer pastasaus ik wil ook nog nasi prutje maken en invriezen zodat ik alleen rijst hoef te koken na de kraamtijd en dan heb je zo lekker eten.
    Onze dochter wilde altijd drinken als ik ging koken niet handig en straks met 2 kinderen zeker niet.

Vandaag gaan we de keuken en badkamer grondig doen dan is alles klaar heerlijk! En mijn man gaat zo een bed ophalen bij mijn broer en schoonzus dat komt in de kamer te staan ze hebben net de klossen,po en rugsteun al bezorgt van medipoint.
    Morgen naar de gyn hoop zo dat de kleine gedraaid kan worden en zo blijft liggen...
    Vrijdag hopen we een dagje naar Beekse Bergen te gaan nog lekker even genieten.

Voor de rest voel ik mij vrij goed eigenlijk... Wel geregeld harde buiken maar slapen gaat echt heel goed ga niet meer om 21.30 slapen dan lag ik veel wakker 's nachts nu ga ik rond 23.00 en slaap dan eigenlijk heel de nacht zo fijn.

19. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Bedankt! Het is pas vanavond om 20.40, nog even geduld!

Gisteren voelde ik me gewoon grieperig en hoofdpijn door het bijna niet slapen, had nog melatonine liggen en dacht neem het 1 keer. Vannacht slechts 1 uur wakker gelegen,voel me gelijk een ander mens! Nu hopen dat ik de stress op een wat lager pitje kan zetten en wat meer kan genieten van verlof. Op naar de laatste weekjes!

20. Meijke

Meijke Niet meer actief

Sinds een paar dagen denk ik ineens, stel dat het een jongetje is? Er is 1x naar het geslacht gekeken en ze zei voor 98% zeker een meisje. Eigenlijk was ze 100% zeker, maar de echoscopist zei dat ze dat niet mag zeggen omdat ze er toch weleens naast zitten.

Dus... Ik heb 17 jongensnamen op een lijstje gezet (svb namenlijst 2013 doorgescrold), waar we (hopelijk vindt mijn man ze leuk) uit kunnen kiezen mocht dat nodig zijn.

Waar je je al niet druk over kunt maken zo op het eind :D ;).

Deel Deze Pagina