16 t/m 31 Oktober 2014 mama's. Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boommm, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    En las de VK dan ook nog zegt dat ik gelijk moet bevalling omdat ze bang zijn voor een lanceerbevalling zou ik echt niet weten wanneer ik moet bellen!

Wat een zin!! Ik bedoel dit: ALS de VK dan ook nog zegt dat ik gelijk moet BELLEN........ PFFFF..... Lastig Nederlands.... ;)

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Bij jou dus ook spannend An! Ik moet komen als ze om de 15-20 minuten komen, omdat ik zsm aan een antibiotica infuus moet, maar vannacht zat er steeds maar een paar minuten tussen. Toen ik dat vanochtend tegen mijn man zei schrok hij een beetje ;).

Juf, hopelijk daalt je kleintje gauw in.

Nee super rustig nu hier, dus vals alarm denk ik. Maar hopelijk heeft het wel al iets opgeleverd ;).

3. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    Whahaha jaa erg hoor dat ik hem tegenkwam in het winkelcentrum
    Maar zoals iemand hier ook al zei
    Je zal maar tot de 42 weken zwanger zijn en maar thuis zitten!
    Gwn lekker een verbandje in en naar buiten xD!

4. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Haha an, ik dacht al dat het gewoon de stomme autocorrectie was.

Ben benieuwd meijke, moet je binnenkort nog voor controle?

Kimmylynn, bij mij op zwangerschapszwemmen was er ook een meid die nog kwam zwemmen nadat ze 8 dagen overtijd was, dus ik zou ook zeker niet thuis blijven, totdat het rommelt. Zolang het rustig is, kun je nog best wat doen.

Hebben jullie het ook zo warm overdag en in bed? Ik slaap al een tijd zonder dekens ( of 1 been eronder en de ander erboven). Meestal ben ik degene die het koud heeft. Zegt ml vanochtend, dat van hem het winterdekbed er wel op mag. Pfff, veel te warm, maar goed ik lig er wel bovenop, haha. Heb dus ook geen zweetnachten zo.

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

14 oktober pas weer controle (38+5). Net op het toilet de rest van de slijmprop verloren denk ik. Het was hele dikke afscheiding, zo groot als een euromunt. Beetje onsmakelijk verhaal maar ik moest 2x doortrekken om m weg te krijgen ;). Mijn normale afscheiding is al weken vrij waterig, dit was duidelijk wat anders.

Mijn lijf kan me voor de gek houden, maar ik ben heel benieuwd of ik de 38 weken ga halen.

Wat denken jullie, moet ik hier ook voor bellen naar het zkh? Voor de slijmprop alleen niet, maar in combi met die weeën van vannacht? Ik maak me een beetje zorgen dat het ineens te snel gaat komende nacht ofzo en ik dan niet op tijd aan de antibiotica lig...

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik ga nu even slapen, nu het nog kan :D.

7. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Wat spannend dat het zo rommelt bij sommige. Hier nog niks geen tekenen.

Zit wel in dubio, mijn vader is volgende week 11 okt jarig, en het is een ruim uur rijden. Daardoor twijfel ik of we wel heen moeten gaan.
    Vandaag ook een verjaardag, is gelukkig maar 20 min rijden.
    Vind het wel spannend nu....het kan elk moment beginnen.

8. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Meijke, ik zou idd wel even voor de zekerheid bellen! Beter te vaak bellen dan te weinig!
    Ik heb net ook heerlijk geslapen... Anderhalf uur!
    Klinkt lekker die slijmprop, haha, dat was wel een grote prop! :D

Juf, herkenbaar dat warme gevoel! Hier ook standaard een been erboven! En beide ramen open s nachts.... Mijn moeder moest laatst oppassen hier, die had t zo koud gehad zei ze hier in huis! :( Hihi sorry nergens last van! En ben anders zo'n kou kleum! En ml wilde ook t winter dekbed erin! Euhhhhh dacht t maar ff van niet! Haha

Kimmylynn, misschien moeten we gewoon geen verbandjes erin maar Tena! Hahahaha! Kunnen we zo lang mogelijk blijven shoppuhhh!

Pffff van mij mag de kleine man wel komen hoor! Ik ben zo nieuwsgierig en krijg zo'n zin in een goed glas wijn s avonds!! Ben niet verslaafd hoor maar ik mis echt mijn wijntje! :p en gewoon keer weer leuke kleren aan.. De wc normaal weer kunnen schoonmaken ipv dat mijn buik haast in de pot hangt! :p en dat eeuwige gehijg van mij, lijk wel een oude bejaarde hond zo af en toe! En dat te bedenken dat ik een aantal keren per week heerlijk een aantal km's aan t hardlopen was!! :$

OK genoeg gezeur. Verder gaat t goed ondanks de harde buiken en te gerommel... en de speculaas verslaving... Ondertussen weer 6 weggekauwd... :D

9. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Oh enne ZWANGELS een uur rijden doe ik niet meer... Voel me daar niet zo prettig meer bij. Bij mijn vorige zwangerschap vloog ik overal heen, zelf 2,5 uur verder toen ik al 38,5 weken zwanger was... Maar toen wist ik niet dat mijn bevalling minder dan 3,5 uur zou duren.. En nu ik weet dat de vorige keer alles zo snel ging durf ik het risico niet meer te lopen... Dus mijn Max is een half uurtje rijden.. :p

10. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Spannend Meijke!! Ik zou op zijn minst even bellen met het ziekenhuis als je weer regelmatig harde buiken krijgt... Ze geven die instructies niet voor niets toch? En inderdaad, liever een keer te veel dan een keer te weinig gebeld!

Juf, heeeeel herkenbaar dat warme gevoel. Manlief ligt inmiddels onder een dik dekbed en ik lig al te zweten als ik onder een lakentje lig. Ook al een paar keer een avond in korte broek en bh op de bank gezeten, hihihi :D

Zwangels, ik zou gewoon kijken hoe ik me voel. Ik moet wel zeggen dat het voor mij de eerste keer is en dat ik soms te makkelijk over denk. Ik ga alleen niet graag meer alleen ergens naartoe met de auto. We hebben maar 1 auto en verder niemand in de buurt die we kennen, dus dan weet ik niet hoe we het op moeten lossen... Ben niet van plan om te gaan autorijden met weeën :)

An, bij jou ook al behoorlijk spannend :)

@hier, na een paar rustige dagen nu al bijna een hele dag een zeurend menstruatiegevoel in mijn onderbuik met af en toe een harde buik. Gisteren riep ik heel hard dat de kleine nog even mag blijven zitten van mij, maar als ik heel eerlijk ben hoop ik toch stiekem dat het de komende dagen wat meer gaat rommelen :D

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Meijke bellen voor advies kan altijd,zou ik zeker even doen.

vanmiddag op pad geweest , 20 minuten in de auto maar merkte dat het toch niet zo prettig was. voelde me ineens wat duizelig en kon me niet goed concentreren dus dat doe ik niet meer

12. anoniempje2014

anoniempje2014 Actief lid

10 feb 2014
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoooo dat is lang geleden voor mij! Ik heb in het begin van het eerste topic veel actief meegedaan. Alleen heel wat meegemaakt en even daardoor geen behoefte meee gehad om te reageren maar wel geregeld meegelezen.

Even een korte resume:
    Ik ben tot week 18 ziek geweest en braken. Toen dat over was kreeg ik in week 20 bloedingen en moest al minder gaan werken.

In week 24 hield ik ineen keer heel veel vocht vast waardoor ik doorgestuurd werd naar de gynaecoloog en ze dachten dat het niet goed was met het kindje. Gelukkig na een paar dagen en een onderzoeken bleek het allemaal goed te gaan. Alleen door het vocht kreeg ik ontstekingen waardoor ik bijna niks meer kon.

Week 27 kreeg ik een auto ongeluk. Met bloedingen en krampen erna. Dus meteen naar het ziekenhuis en gelukkig niks met de kleine. Wel een paar nachtjes in het ziekenhuis moeten blijven.

Erna EINDELIJK vakantie maar van ontspannen zat er niet bij. Veel krampen maar de verloskundige dacht aan mijn baarmoeder die aan het groeien was.

Na de vakantie veel druk en krampen dus even naar de huisarts voor de urine na te laten kijken. Die was goed maar werd doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ctg scan gehad en bleek dat ik weeen had en 1 cm ontsluiting. Dus per direct stoppen met werken.

Week erna (week 32) veel krampen mer bloedverlies dus terug en weer had ik weeen en mijn baarmoeder was van 4cm naar 1cm gegaan. Toen werd ik opgenomen, kreeg weeenremmers en longrijpers. Omdat mijn weeen na de remmers nog door bleven zetten en ik 2 cm ontsluiting kreeg en een weke baarmoedermond had moest ik tot en met week 34 daarblijven.

Ik zit nu dan toch op 37+4 en hij/zuj zit nog. Ik kan alleen helemaal niks want mijn krampen blijven aanhouden maar het zet niet door. Vandaag weer op controle naar de gyn en vannacht begonnen de krampen en harde buiken weer. Dit keee gepaard met diarree en misselijkheid en kokhalzen. Bleek ook dst ik in 2,5 week 10 kg bijgekomen was en weer heel veel vocht. Meteen bloed moeten prikken omdar ik veel last heb van mijn organen maar gelukkig niks aan de hand.

Aankomende dinsdag terug. De gynaecoloog hoopt dat het een teken is dat ik snel ga bevallen en eerlijk gezegd hoop ik dat nu ook.

Ik ben nog nooit zwanger geweest dus ik weet ook nier hoe het voelt als het eraan begint te komen. Heb menstruatiekrsmpen maar die heb ik al weken. Sinds vannacht dan ziek en ik moet vaak poepen. Bloedverlies heb ik niks alleen veel afscheiding ineens.

Dat is er zo'n beetje tijdens mijn zwangerschap gebeurd.

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    anoniempje , wow dat is nogal wat allemaal! heftig hoor!
    hoop voor je dat de kleine snel geboren zal worden en je kunt gaan genieten.
    Heb je alles wel al een beetje en plekje gegeven ? ik lees wel eens bij zulke heftige gebeurtenissen tijden de zwangerschap dat het er allemaal uitkomt na de geboorte en dat is natuurlijk heel vervelend als je daardoor er doorheen zou zitten en niet zou kunnen genieten van je kraamtijd

14. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Wow, anoniemoje wat een heftige tijd zeg! En het houdt dus nog steeds niet op! Ik hoop voor jou dat de kleine zich heel snel aandient voor jou!

Zo ik krijg straks op mijn kop van ml denk ik.... Ik heb ons kippenhok verlengd met gaas... Haha... Dus druk aan t schroeven en timmeren geweest. Ik kon t niet laten! En toen ik bezig was geen last van harde buiken! Nu natuurlijk weer wel! :p

15. anoniempje2014

anoniempje2014 Actief lid

10 feb 2014
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind hrt moeilijk om het op dit moment een plaatsje te geven omdat er steeds iets bijkomt. Merk wel dat ik er nu echt doorheen zit.

Hoop gewoon dat de krampen en het misselijk zijn de voortekenen zijn

16. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Anoniempje, wat een heftige tijd heb je achter de rug zeg! Ik dacht precies hetzelfde als Zebra... zorg ervoor dat je alles een beetje een plekje kunt geven want zoveel meemaken kan een hoop met je doen! Ik duim voor je dat je gyn gelijk heeft en dat het er aan zit te komen, kan me voorstellen dat je er inmiddels toch wel heel erg aan toe bent dat de kleine veilig in je armen ligt...

17. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Heb sinds vanavond heel erg veel steken in mijn lies. En heb nu heel erg dorst en heb het heel warm.

Alleen lig ik op de bank en kan ik niet alleen opstaan om het briefje van de verloskundige te pakken. En vriendlief is weg, zijn telefoon is kapot.
    De hond is super lief, ga het echt moeilijk krijgen als we haar naar het pension gaan brengen. Eerst zou een collega haar in huis nemen maar hun hond is heel oud en heel
    ziek nu. Morgen hebben wij een kennismaking met het pension. Maar elke keer als ik eraan denk dat ik haar 2 a 3 weken niet zie begin ik te janken. En dan komt ze naar mij toe en likt ze mijn tranen weg.

Sorry voor het ego berichtje

18. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Oh jee muppet, heb je zo'n pijn? Miss door indaling? Kun je t nummer niet op internet ff zoeken van de verloskundige?

Wat sneu van je hond! Waarom moet hij naar het pension?

19. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    He Muppet, klinkt niet fijn, hoe gaat het nu? Ik hoop dat je inmiddels hebt kunnen bellen. Sneu dat je hond zo ziek is. Sterkte.

Jeetje anoniempje, wat een heftige zwangerschap voor je. Ik hoop voor je dat de kleine nu snel komt en je je daarna weer snel beter voelt. Sterkte met de laatste loodjes.

Meijke heb je al gebeld? Zou ik wel doen, je maakt je toch zorgen als ik je berichtjes zo lees.

KimmyLynn, haha betrapt, maar je bent toch niet écht naar huis gestuurd toch?

Leuke foto's Mamske!

Hier nog steeds alles rustig, maar van mij mag ze nu wel komen als ze er klaar voor is... Ik ga inderdaad ook liever niet meer ver weg, komende zondag denk ik op klein uurtje afstand om geboortekaartje met moeder af te maken. Maar stad in of zoiets (als ik puf heb) vind ik nog wel prima afstand.

20. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Jeetje anoniempje wat heftig allemaal! Miss dat het er nu toch aan zit te komen die bevalling. Begon hier bij beide kids namelijk ook met krampen en vaak naar t toilet!

Muppet.. Afgelopen week ook heel erg last gehad van steken in mn lies.. Bleek gister bij de gyn dat de kleine nu volledig is ingeaald en vast zit in bekken. Voel het nu ook met lopen die steken omdat de baby zo laag zit.

Hier rustig avondje.. Ml is ff weg met vrienden.. Kindjes liggen al lamg op bed dus nog ff heerlijk n avondje voor mezelf!

Deel Deze Pagina