16 t/m 31 Oktober 2014 mama's. Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boommm, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    heb ook maar meteen de vitamine D gekocht van Vibofit . zonder toevoegingen leek me het meest geschikt.
    moet eerlijk bekennen dacht dochter al vanaf haar 1e verjaardag ongeveer al geen extra druppels meer krijgt
    maar dan een multivitamine tabletje ( mama snoepje uit het potje.. :p )

2. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Hoiiii sorry was btje druk!

Helaas baby nog in stuit! Ga nu moxatherapie proberen!;)

Verder was alles goed...

Ik heb ook vit k en d in huis! Gewoon eigen merk van kruidvat! Verkoopster zei dat daar precies t zelfde in zat dan de duurdere! :D

Reageer later ff meer! Nu zooooooooooo moe!

Beterschap voor de zieken! ;)

3. Trixie77

Trixie77 Lid

23 feb 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij helpen rennies ook heel goed tegen brandend maagzuur. En heel maf maar een lepel gele vla helpt ook :)
    Morgen de groei echo....ben benieuwd mijn vriendinnen vinden mijn buik veel kleiner dan de vorige 2 keer dus spannend of het kindje morgen netjes op schema ligt! Ik ben vooral heel blij dat ik nog 7-8 weken heb tot aan de bevalling. We hebben door de verbouwing nog niets kunnen regelen.....kamer moet nog af, nog geen naam en nog geen spulletjes en wieg en ook nog geen geboortekaartjes.....
    Gelukkig 6 weken van te voren met verlof ;)
    @kimmy hopelijk ben je er snel weer boven op.....beterschap!

4. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Vitamines heb ik nog helemaal niet in huis. Maar eens vragen in het radboud wat ik allemaal moet aanschaffen en mee moet nemen naar het ziekenhuis.

Vandaag weer een dagje gewerkt (4 uurtjes) morgen een dagje vrij, ben ik wel aan toe. En dan donderdag nog 4 uurtjes werken en vrijdagavond nog 3 uurtjes en dan verlof.

Wassen jullie trouwens de baby kleertjes met jullie normale wasmiddel of met neutral ofzo?

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @meijke. Nee voel me er niet ziek door maar baal er wel van. Insuline moet bijna wekelijk opgehoogd worden...

Vit d en k nog niet in huis. Ook even toevoegen aan mn lijstje.

Hebben jullie ook zo'n last van nesteldrang. Zo vervelend met bi, wil zoveel doen.. Wat niet kan.

Gister eindelijk eerst pakje gevonden. Vond t dit x echt moeilijk haha

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Muppet ik heb bij beide kids altijd met ons eigen wasmiddel gewassen. Wel zonder wasverzachter. Dit keer ook weer

7. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Pff heb erg veel last van brandend maagzuur, heb al melk en vanille vla geprobeerd niks helpt. En de baby is ook erg onrustig in de buik. VL moet over 3 uurtjes alweer uit bed dus ben ik maar even op de logeerkamer gaan liggen zodat VL zijn slaap krijgt, hij werkt namelijk met grote grondmachine's (grote rups kranen, grote trekkers, hoogwerker enzo) en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat er een ongeluk gebeurt omdat VL niet genoeg slaap heeft gehad.

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    vitamine D druppels, in bijvoorbeeld kruidvat & davitamon etc zitten ook suikers , Enummers etc. In die van Vibofit zit alleen olie en vit D. dus heb daarvoor gekozen. Nu ben ik niet zo'n muts die overal op let maar voor een newborn vind ik dat weer wel belangrijk terwijl ik verder zelf echt niet let op wat er in producten zit :p

MoesCH , hier ook veel last van nesteldrang en veel last van BI dus probeer toch maar elke dag wat kleins te doen. waardoor ik uiteindelijk toch teveel doe en in de avond bijna niet meer van de bank af kan komen van de pijn

Muppet , uiteindelijk tocg nog wat kunnen slapen?

Ik heb de kleertjes en de rest ook met gewoon wasmiddel en sensitive wasverzachter gewassen. en als ik nu nog wat koop gaat het ook wel eens met de gewone was mee dus met een scheut wasverzachter.

heeft iemand toevallig geurbuiltjes in de kast?
    de kleding ruikt hier nu al niet meer, en ik zat aan builtjes te denken maar wil ook geen hele sterkte rare lucht natuurlijk.

eerste pakje - nog geen idee. heb 3 setjes in de tas zitten dus word 1 van die, misschien ga ik nog wisselen.
    ik vind het eerste pakje eigenlijk niet zo belangrijk :) ben ik de enige?

Trixie, succes met de groeiecho!
    Worteltje, succes bij de vk

9. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Heb uiteindelijk 2 uurtjes kunnen slapen. Gelukkig ben ik vandaag vrij en kan ik vanmiddag nog even een dutje doen.

Ben er vannacht wel achtergekomen dat de kleine 's avonds/'s nacht wat rustiger is en overdag echt actief is. Voel de kleine 's nachts wel maar het zijn niet van die harde trappen.

10. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Tip tegen maagzuur: antagel. Wordt in het ziekenhuis heel veel gegeven, naar mijn weten is het zonder recept te koop bij iedere apotheek, niet bij de drogist.

Voor de lijst, mijn leeftijd mag vandaag naar 29:)
    24 september weer een groeiecho maar dan bij de verloskundige.

11. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    @ Zebra, heb ik soms ook met kleding. Bij mij helpt het dan vaak voldoende om een was van 90 graden te draaien waardoor de machine schoner wordt. Er wordt ook wel geadviseerd om een keer de wasmachine leeg te laten draaien op 90 graden, dat ga ik doen voordat ik de babyspulletjes ga wassen.

@Muppet, naar dat je zo weinig hebt kunnen slapen, hopelijk trekt je vandaag een beetje bij. Al eens overlegd over Omeprazol of mag je die niet?

Ik stond weer drie keer met kramp naast mijn bed die niet direct er weer uit ging (kuitkramp, scheenbeenkramp, weer kuitkramp) zo pijnlijk. Lukte me deze keer beter om er doorheen te ademen ;) maar rot is het wel. Ik heb denk toch te weinig gedronken of teveel achter elkaar gezeten op werk.

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Bevallingslijst:
    14 Oktober. Orchidee88 - 26 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    16 Oktober. 0Zebra0 - 26 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    16 Oktober. Worteltje13 - 26 Jaar - 3e kindje ♥ meisje
    17 Oktober. Muppet86 - 28 Jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    18 Oktober. KimmyLynn - 23 jaar -1e kindje ♥
    jongen
    18 Oktober. Boeffie2011 - 33 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Hartlief - 30 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. MoesCH - 29 jaar - 3e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. An34 - 34 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    20 Oktober. Smoothieluv - 29 Jaar - 1e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. Zwangels - 31 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    21 Oktober. Tikske - 32 jaar - 4e kindje ♥ meisje

21 Oktober. IJsbeer - 36 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    23 Oktober: Mamske - 27 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    23 Oktober. Meijke - 36 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    23 Oktober. Liefdotje - 26 jaar - 2e kindje ♥ verrassing
    25 Oktober. Boommm - 24 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    27 Oktober. Vlindertje126 - 22 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    27 Oktober. Ligakoekjuh - 24 jaar - 1e kindje ♥ jongen
    27 Oktober. Wuppie30 - 32 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    28 Oktober. Juf1985 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    28 Oktober. Fizzy - 23 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    29 Oktober. Zarav - 29 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    29 Oktober. Suus85 - 29 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    30 Oktober. Trixie77 - 36 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    01 November. MissLinnie1984 - 30 jaar - 1e kindje ♥ verrassing

Bevallen:
    10 Augustus. Butterfly Stars 29+4 jongen

Afspraken:
    04 september : Boeffie2011 gyn + groeiecho
    08 september : Liefdotje groeiecho / vlindertje126 groeiecho / Hartlief vk
    09 september : 0Zebra0 groeiecho+gyn / Zwangels vk
    10 september : Muppet86 Radboud
    15 september : Meijke gyn
    22 september : Hartlief vk
    23 september : Zwangels vk
    24 september : Suus85 groeiecho

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Inmiddels weet ik meer over de bacterie die ik bij me heb:

Tijdens de bevalling krijg ik een antibiotica infuus voor mezelf en de baby. Zodra de weeën enige regelmaat hebben, circa om de 10 a 15 minuten moeten we komen, zodat ze voldoende tijd hebben het infuus door te druppelen. Als de vliezen eerst breken moeten we meteen komen, aangezien dat ook voor besmetting bij de baby kan zorgen, dus dan moet het infuus dan aangesloten. De gyn gaf verder aan dat ze haar na de bevalling 24 uur houden ter observatie om te kijken of ze niet ziek wordt, dus na een paar uurtjes huiswaarts zit er helaas niet in… De kans op een infectie is overigens klein, maar op het moment dat ze weten dat iemand draagster is en het actief is in de urine zoals bij mij, is dit het protocol. Better safe than sorry, aangezien baby’s als ze ziek worden, er ook gelijk erg ziek van kunnen worden (hersenvliesontsteking, longontsteking dat soort onheil).

Ik moet mezelf hier even over heen zetten merk ik. Ik was zo blij dat behalve de BI deze zwangerschap ongecompliceerd verliep (in tegenstelling tot de vorige). Maar het is niet anders. Blij dat het ontdekt is, zodat ze haar goed in de gaten kunnen houden.

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Suus85 Gefeliciteerd!

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ijsbeer, voedingssupplement magnesium kan helpen tegen kramp, misschien kan je VK je vertellen of je dat mag slikken en zo ja hoeveel?

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Meijke dat is inderdaad even slikken natuurlijk, toch anders dan je in je hoofd had. maar aan de andere kant zeker prettig dat ze even kijken de eerste 24uur.

17. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Meijke vervelend zeg van die bacterie! Sterkte ermee!

Zebra, ik houd t bij Kruidvat eerst. Kan altijd nog wisselen. Heb de verloskundige ook nog ff gevraagd over voeding. Zij zegt dat het heel persoonlijk is. Sommige kindjes groeien iets minder hard op Kruidvat voeding... Ik denk dat ik er maar tussen in ga zitten, Hero ofzo.
    Ze zei dat als ik borstvoeding wilde geven ik niks in huis moest halen. Zij hebben altijd wel kunstvoeding bij zich. En de kleine heeft de eerste 24 uur niet echt veel nodig... Alleen aanleggen is dan wel belangrijk met borstvoeding zei ze... Om het op gang te helpen en de moeder/kind binding...

Baal wel dat hij nog steeds in stuit ligt... Wil zo graag normaal en thuis bevallen! ;)

Kimmylynn, hoe gaat het nu met je?

Suus, gefeliciteerd met je verjaardag!

Over de kleertjes.. Heb alles gewoon met eigen wasmiddel gewassen.., en ook niet alles op hete was ofzo. Vind dat zo zonde. We hebben net een nieuwe eco bubble wasmachine van Samsung en die wast ook perfect op koud water. Erg bijzonder is dat. Vlekken en alles gaat er gewoon uit! Super ding! Maar gebruik geen wasverzachter voor de baby. Alleen wel met de dekens gedaan.. Anders worden ze zo hard! En daar komt toch een laken onder!

Vanochtend bij een andere woning gekeken, ik vond het echt helemaal niks! Haha, totaal niet mijn ding...wel mooi nieuw allemaal, twee onder een kap. Maar die mensen hadden gewoon echt niet mijn smaak. En dan moet de keuken eruit, de badkamer, de vloeren etc etc... Beetje zonde in een bijna nieuw huis! :p dus we gaan weer verder kijken.....

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    An, jammer van het huis! maar zou ook zo denken hoor, ik ga ook niet voor een nieuw huis wat ik nog helemaal aan mijn eigen smaak moet aanpassen, zonde!

Wij gaan maar gewoon voor Hero Standaard voeding. kan altijd nog overstappen op een voeding als ze last heeft van krampjes.
    en dan eventueel nog mengen

vanmiddag nog even de stad in voor dochter nieuwe schoenen halen

19. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Meijke, wat vervelend voor je, ik snap dat dat schakelen is. Inderdaad fijn dat ze er tijdig achter zijn gekomen. Dank voor de tip over magnesium, de gyneacoloog zegt dat ze daarmee terughoudend zijn. Goed drinken helpt vaak voldoende zegt ze (vergeet ik weleens) en ik slik al een multivitamine voor zwangeren dus ze zegt dat dat ook voldoende magnesium zou moeten zijn. Als ik er last van houd (ondanks goed drinken) moet ik weer even overleggen.

Ann, spannend een nieuwe woning zoeken, hoop dat jullie gauw iets vinden waar jullie helemaal blij van worden :)

Suus, gefeliciteerd met je verjaardag!

Net weer wat spulletjes gehaald dus we zijn steeds weer een stapje verder :) Belangrijkste aankopen zijn nog wandelwagen en autostoeltje, ik vind het echt moeilijk kiezen en ben ook wel iemand die het leuk vind als het er mooi uit ziet. Eigenlijk wil ik de Joolz Geo, maar die is vrij duur (iets te vind mijn man) dus ben er nog niet helemaal uit en dan nog weet ik niet of ik de rode of blauwe wil ;)...

Zebra, ik ben een tijdje terug 37 geworden dus kan een jaartje omhoog in de lijst.

20. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Oh zijn hier al mensen met verlof? Ik zie er zo naar uit, nog drie en een halve dagen werken, vanaf woensdag de 10e ben ik vrij.

Deel Deze Pagina