16 t/m 31 Oktober 2014 mama's. Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boommm, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ze is er! Voor meer info, zie het besloten topic :).

2. smoothieluv

smoothieluv Actief lid

3 dec 2013
    109
    0
    0
    amsterdam
    Meijke Gefeliciteerd!!!!! Mooie naam :)
    het is een klein meisje dus, hopen dat ze het snel goed gaat doen en dan spoedig mee naar huis mag :D

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Gefeliciteerd Meijke! Nu lekker gaan genieten... Hoe vind grote zus het?

Hier een rustig dagje N is net door mijn ouders opgehaald die gaan gezellig een dagje weg met haar en brengen haar vanavond na het eten weer thuis...
    Ik ga J zo wakker maken verschonen voeden en dan wil ik eigenlijk even naar de winkel toe ff kijken of ik er nog zin in heb haha.
    Wil lekker verse champignonsoep maken voor vanavond...

4. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Ik wil mijn baby!!!!:p:p:p:p

5. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Ja ik wil ook mijn baby!!!!

6. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

#1326 Juf1985, 22 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2014
    Meijke, gefeliciteerd met jullie kleine hummel! Hoop dat ze het gauw goed doet en dat jullie lekker thuis kunnen genieten en dat je wond ook goed heelt! Geniet er lekker van!

@slapeloze nachten, hier wordt het steeds erger. Val niet gauw in slaap en als ik dan in slaap val ben ik om het halfuur, met mazzel om het uur wakker... Toch voel ik me niet heel moe, dat is best bijzonder vind ik.

@liefdotje, wat fijn dat je ouders gezellig iets met je dochter N. gaan doen en dat je lekker de tijd hebt met J. Klinkt heerlijk en is ook goed weer voor soep!

@vlindertje, rommelt het inmiddels al of nog niet? Ga je de vk ook bellen als er niks gebeurt of wacht je het gewoon af?

@kimmylynn, wat een irritante berichtjes van je vriendinnen, ik zou er wel even wat van zeggen, op zijn minst dat je niet op dat soort berichten zit te wachten omdat je er wel een beetje klaar mee bent.

@an en de rest die nog zit te wachten, ik hoop ook dat onze beebs gauw komen. Elke avond denk ik in bed, kom maar op met die bevalling, die lust ik rauw!! :D

@Mamske, oh wat spannend, hoop dat je vandaag gestript kan worden. Hormonen heb ik hier nog niet veel last van, maar kan me voorstellen als je er zo klaar mee bent dat je dan wat eerder last hebt van huilbuien.

@hier, nog geen gerommel, vk had inderdaad al gezegd dat dat niet hoefde van tevoren. Wel heb ik inmiddels het idee dat het kindje verder aan het indalen is. Schaambot voelt nogal beurs van binnen maar ook van buiten. Vrijdag weer controle dus dan weet ik het zeker. En inderdaad sommige kindjes dalen niet helemaal in, en doen dat pas bij de bevalling, maar zou toch fijn zijn als het voor die tijd gebeurd is, scheelt weer een stukje op de weg naar buiten voor de beeb ;)

7. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    An hoop dat t strippen ook helpt ik wordt vrijdag gestript hoop niet dat t zo ver komt vrees van wel

Mamske & juf vond t ook een kutopmerking maar voel me nu ook door niemand begrepen en t werd me echt te veel ik wil nu ook ingeleid worde en men vind me maar zeuren ik moet geduld hebben de baby is er nog niet klaar voor want anders ruk ik hem zo uit zn vertrouwde plekje daar komt het allemaal op neer
    Ik kots nog elke dag ben er helemaal klaar mee

8. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Meijke gefeliciteerd! super!

Muppet Hoe gaat het met jou en de kleine?

Hier veel voorweeën gehad sinds gisteravond, heb een nacht overgeslagen. Sinds vanmiddag nog om de 15 min ongeveer een harde buik die ik wel weg moet puffen. Heb al iets ontsluiting. Vraag me steeds af of ik er echt wel klaar voor ben, vind het eigenlijk wel eng nu het zo dichtbij komt. Hebben meer mensen hier last van?

9. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Suus, ik heb wel elke keer dat zodra ik weeën of voor weeën krijg dat ik de oh jee!! Maar verder mag ie echt komen nu, ben er zo zat van... Mijn lichaam is ook op nu... Ben zo moe en krijg echt overal last van... Maar tuurlijk het blijft wel erg spannend... ;)

10. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Suus, ik vind het ook spannend hoor. Als ik hier lees over de bevallingen dan krijg ik de laatste dagen echt zo'n gevoel van "*Slik*, moet ik dat gaan doen???" Volgens mij is dat ook heel normaal...

Voor jou wordt het nu héél spannend, ik hoop dat je snel je ukkie in je armen hebt :)

Kimmylynn, wat een onzin! Vanaf 39 weken is de kleine af hoor! En natuurlijk is het het beste om de natuur zijn werk te laten doen, maar er moet wel altijd in de gaten gehouden worden wat het beste is voor moeder én kind. Ik kan me ook niet voorstellen dat het goed is als je er al helemaal doorheen zit voordat je überhaupt aan de bevalling moet gaan beginnen. En ik heb het idee dat jij er al behoorlijk doorheen zit - en heel eerlijk, dat vind ik ook niet gek als ik jouw verhalen lees...

Vraagje; ben jij iemand die moeilijk emoties laat zien? Ik namelijk wel en dat kan soms de hulp in de weg zitten als het ware. Als je mensen niet kunt laten zien hoe zwaar je het ergens mee hebt, dan zijn ze eerder geneigd je te veroordelen dan om je te helpen. Zo heb ik er bijvoorbeeld 3 jaar over gedaan om de diagnose 'migraine' te krijgen, terwijl ik het laatste van die drie jaar meerdere dagen per week me helemaal leegkotste (sorry) van de hoofdpijn. Pas toen mijn moeder pisnijdig de huisarts belde omdat ik een eindexamen niet af had kunnen maken door de migraine werden er knopen doorgehakt.

Ik bedoel maar te zeggen... als je iemand bent die zich altijd maar groot wil houden, kan het je misschien helpen om daar een keertje vanaf te stappen. Dan maar een keer je tranen laten zien bij de verloskundige. Dan ben je niet meer de stoere meid, maar krijgen ze misschien wel meer inzicht in je situatie.

Juf, jeetje dat zijn pittige nachten! Die moeheid komt vanzelf wel hoor, trust me ;)

Hier heeft de vermoeidheid inmiddels de overhand. Ik hou me lekker rustig, lig veel op de bank. Ik voel me steeds een beetje grieperig en onwijs slaperig en mijn buik is compleet van slag. M'n darmen rommelen, m'n baarmoeder rommelt en de baby heeft er een handje van om kopstoten te geven onderin wat soms verrekte pijn kan doen. Vooral 's nachts is dat zijn favoriete tijdverdrijf.

Ik hoop echt onwijs dat het 'gerommel' is en dat het strippen vanmiddag het laatste zetje gaat geven, maar mijn gevoel zegt dat de bmm nog steeds niet helemaal rijp zal zijn en dat het gewoon de vermoeidheid is...

11. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mamske wauw echt zo grappig dat je dat zegt want dat ben ik precies!!!
    En ben me er vandaag echt bewust van vooral als ik kijk naar de reacties van mensen om mij heen
    Misschien vertel ik het bij de vk zo in een raptempo dat ze denkt "ach komt wel goed"
    Als ik pijn heb roep ik naar mn vriend "gaat wel gaat wel" omdat ik dat t liefst geen mensen in mn buurt wil of wil praten
    Daardoor denken mensen idd dat het allemaal wel meevalt je moet idd echt emotie ofzo laten zijn

HoooP voor jou dat het gerommel lekker doorzet!
    Doet strippen pijn trouwens? Hoor soms ook verschillende dingen
    Soms kan je het beter maar niet weten whaha

12. vlindertje126

vlindertje126 Bekend lid

22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen
    Juf hier niet veel gerommel ook niet gehad daarom ook raar dat ik al 3cm had.. We wachten af meer kunnen we niet doen.. Dus strippen voor mij niet geholpen hellaas maandag weer controle dan 40 week.. Hopen dat ze zich nog meld deze week heb mn vriend morgen weer aan werk gestuurt zonde van zijn vakantie om thuis te zitten wachten.. En rommelt het bij jou al wel????

13. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Jaaaa de strippoging is gelukt dit keer! Kimmylynn ik vond het wel pijnlijk ja, zonder dat ik er erg in had lag ik mijn adem in te houden. Goede voorbereiding op de weeën straks.

Ik had 1,5 cm ontsluiting en ze had het idee dat dat tijdens het strippen meer geworden is. Nu is het onwijs aan het rommelen, harde buik op harde buik en ik denk dat ik net met douchen mijn slijmprop ben verloren (al was ie wel heeeel bloederig voor een slijmprop volgens mij)... Ik hoop dat het door gaat zetten!

14. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat klinkt goed mamske!!!
    Wat spannend zeg!!
    Moet je nu de vk bellen zeker
    Succes!!!
    Ik wordt vrijdag gestript vind het nu al spannend zeg!

15. smoothieluv

smoothieluv Actief lid

3 dec 2013
    109
    0
    0
    amsterdam
    Mamske, succes!!!! :)

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Trixie, best pittig zo'n lichtgewicht he? Alles kost haar zoveel energie. De verpleegkundige legde het zo uit, ze heeft al haar energie nodig om er gewoon nog maar te zijn op deze wereld. Borstvoeding loopt dan ook nog niet. We doen nu aanleggen, fingerfeeden, kolven. Kolven komt ook langzaam. Door de KS start dat moeilijker. Nu gauw meeslapen.

Ik kom gauw weer meer reageren, eerst even ins moppie op gewicht krijgen. De eerste nacht was ze maar 20 gram afgevallen, super dus. Benieuwd hoe het zometeen is. Als ze teveel afvalt moet ze nl naar de kinderafdeling en dan kunnen we niet bij elkaar blijven.

Dames met baby's nog in de buik, zet m op!!

17. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ze weegt nu 2190, maar 45 gram afgevallen sinds dinsdagavond, ze doet het super! Zo voor het eerst uit bed en douchen na de KS, spannend...

18. smoothieluv

smoothieluv Actief lid

3 dec 2013
    109
    0
    0
    amsterdam
    Meijke wat een 'kleine' meid heb je toch, ze is wel 51 cm toch? Begrijp ik nu dat ze er eigenlijk helemaal naast hebben gezeten met het gewicht, ze dachten dat ze heel groot (zwaar) zou zijn toch?

Hoe gaat het met de andere meiden?
    Ik heb erg last van mijn buik, maar ook van mijn onderstel.... plat gezegd ' schaambot/kruis is nogal beurs' ?!? Iemand hier ook last van (gehad).

19. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Smoothieluv hier ook een beurs gevoel down under. Veel harde buiken en af en toe voel ik krampen/steken wat ik eerder nog niet gevoeld heb.
    Hoop zo dat het snel door gaat zetten!

20. Trixie77

Trixie77 Lid

23 feb 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Meike ja wat een werk met voeden! Hier ook fingerfeeding en kolven om de bv op gang te houden! Ik hoop dat hij snel bij mij kan gaan drinken maar hij moet eerst op gewicht komen en zijn kaakspiertjes ontwikkelen! Spannend ook dat ze niet te veel afvallen. J. Mocht gelukkig wel mee naar huis, was toen 1985gr nog maar at gelukkig goed met de fingerfeeding. Heel veel beterschap na de KS en ik hoop dat ze lekker bij jouw mag blijven en niet naar de kinderafdeling hoeft!

Deel Deze Pagina