16 t/m 31 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 0Zebra0, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    oh vaag ik heb nog geen bloed hoeven prikken voor de combitest. weet iemand hoelang dat bloedonderzoek duurt ? hoop eigenlijk wel volgende week nog de uitslag te hebben. vind het toch wel erg spannend.
    en dat terwijl we bij de eerste niet eens de test gekozen hebben

2. Baboeska

Baboeska Lid

21 dec 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat jullie dingen krijgen bij het aanmelden.
    Ik kreeg vorige keer niks, kraamvogel
    Toch maar s een ander zoeken, beviel toch niet :)

Wij hadden gister de termijn echo
    En vooruit gezet! Morgen 11 weken :) (te lui om banner aan te passen ^^)
    Ik zag zo snel het hartje niet en het lag ook stil, het was echt even een tijdje stil, dus ik zei ik zie geen hartje!! En vlak daarna zagen we m toch..pff heel snel knipperen helemaal goed. Jeetje zweet stond in mn handen..

Toen zei ik hey vorige keer bewoog het zo druk, en het is een braaf kindje want het begon toen meteen te wiebelen.. He helemaal blij.
    Je bent toch minder onbevangen nu er een miskraam tussen zit :)

3. Baboeska

Baboeska Lid

21 dec 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Modigliani: Heel veel sterkte meid :( wat een tegenvaller :(

4. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Bij de kraamvogel kon ik nu een wikkeldoek krijgen omdat ik ze bij de Prenatal tegen kwam tijdens de mama mazzeldagen.
    Ik wilde mij aanmelden na de termijnecho.
    Maar toen zag ik gisteren in het koffertje een foldertje van kraamzorg Isis, en op hun website staat de actie dat als je je aanmeld in april krijg je de goedgevulde tummytub. En dat vind ik veel leuker.

5. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik moet betalen voor dat kraampakket
    Die wordt nie vergoed door mijn verzekeraar

Ik zal wel niet opgelet hebben gheh
    Maar vroeg me af of er zo een besloten clubje was voor oktober mama's

6. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Ik praat ook niet over een kraampakket, die zou ik ook zelf moeten betalen.
    Koffertje is een leuk cadeautje van de vk. En de tummytub met inhoud een welkomstcadeau van de kraamzorg.

7. Misslinnie1984

Misslinnie1984 Actief lid

20 feb 2014
    172
    0
    0
    NULL
    Zuid-holland
    Thanks lady's, jullie hebben me overtuigd. Met de service die babydump biedt durf ik het wel aan. Ga zondag even langs dan kan ik ook vragen hoe het zit omdat het kamertje zo flink is afgeprijsd.

8. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Aha excuus dacht dat ik ergens kraampakket zag staan Vandaar

Wel mooi meegenomen als je dat krijgt
    Mijn kraamzorg is mijn moeder dat is mijn pretpakket hihi
    Verder geen idee of wij wat krijgen bij de vk verder

Probeerde wel laatst al die babydozen aan te vragen maar zie door de bomen t bos niet meer er zijn er ook zo veel

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik krijg wel het kraampakket van cz. maar ziekenhuis bevalling dus heb er weinig aan. vraag me af of dit weer een stuit liggertje zal zijn dan word het weer een keizersnede

10. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Stuitligging klinkt altijd zo pijnlijk
    Of merk je er zelf niet veel van?

11. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Zebra, er moest bij mij een week tussen zitten bij het bloedprikken en de echo. Het duurde nl ongeveer een week voordat ze de uitslag van het bloed binnen hadden. Afgelopen woensdag geprikt en de elfde dus de echo. Als jij maandag de echo hebt zou ik ook dan bloed laten prikken. Dan heb je misschien nog vrijdag uitslag, als je dat al redt!

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik moest ook een week van tevoren bloedprikken.

Heb me in de datum vergist, termijnecho en combitest is 8 april

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

De Nipt test wordt per 1 april vergoed bij een verhoogd risico uit de combitest. Prettig idee. Een vruchtwaterpunctie of vlokkentest geven kans op een miskraam en Nipt niet (=bloedonderzoek).

Omdat ik inmiddels 36 ben krijgen we de combitest ook vergoed. Scheelt weer. Al duur genoeg allemaal.

14. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Ja idd Meijke, het is duur genoeg.. Helaas moeten we 160 euro betalen voor de combi test!:(

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ja balen is dat, want jij bent 34, an34 :)? Vanaf volgend jaar moet iedereen de combitest zelf betalen zag ik. Net mazzel dus.

16. Mama Rebecca

Mama Rebecca Actief lid

15 feb 2014
    219
    0
    0
    Wij gaan geen testen doen, de reden?

Combinatietest
    Dit is een kansberekening. Mocht ik normaalgesproken met mijn leeftijd een kans hebben van 1/800 en uit deze test komt dat ik kans 1/201 heb zal ik hier heel erg over gaan stressen. Ook zit ik dan net boven de 1/200 wat betekent dat eventuele vervolgonderzoeken zelf betaald moeten worden.

NIPT
    Toen ik er net over hoorde leek me dat wel wat. Maar na een gesprek met de verloskundige ben ik toch van mening veranderd om een aantal redenen.
    - Deze test is 99% betrouwbaar. Wat betekent dat ik in theorie de zwangerschap van een gezond kindje zou kunnen afbreken. De kans daarop zou dan 1/100 zijn. Groter dan de kans die uit de eerdere test is gekomen in dit geval.
    - Deze test test alleen op de 2 trisomieen en op Down. De trisomie afwijkingen zullen ze ook tijdens de 20 weken echo opmerken. Oke, je bent dan 10 weken verder wat het eventueel afbreken van de zwangerschap misschien lastiger maakt. Maar daar zou ik liever voor kiezen dan het eerder afbreken met een kans dat het wel een gezond kindje was.
    - Als er Down uit de test komt weet je niet in welke mate. Dat vind ik een groot verschil of ik de zwangerschap eventueel zou afbreken of niet. Daarom zou ik dat niet doen.

Vruchtwaterpunctie
    Deze test geeft een kans op miskraam, stel je voor dat je kindje gezond is maar door de test komt te overlijden....

Doordat wij niks met de uitslag van de kansberekeningen zouden doen, het is immers nooit met 100% te zeggen (las op het forum verhaal dat ze ernstig gehandicapt kind zouden krijgen en nu met kerngezond kind thuis zitten). Maar omdat we er niks mee zouden kunnen/durven doen, doen we de tests ook niet. Scheelt voor mij een hoop stress.

Ik wil niemand tegen het hoofd stoten, ik snap ook als je de test wel doet. Het past niet bij mij als persoon, ieder zijn eigen keuzes en redenen. Natuurlijk zullen er ook voordelen zijn, maar ik ben te bang voor de nadelen.

17. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Dit zijn precies ook de redenen dat wij het niet doen, en toch kan ik me inderdaad ook voorstellen dat anderen het doen, zeker als je al wat ouder bent, maar anders ook.

18. zarav

zarav Actief lid

14 feb 2014
    139
    0
    0
    NULL
    Zuid-West Frankrijk
    160 euro voor de combi test? In Frankrijk wordt je de test ongeacht je leeftijd volledig terugbetaald. Ha, toch één voordeel aan de Franse medische zorg gevonden!
    Bij mijn vorige zwangerschap heeft de gyn niet eens gevraagd als ik de test wou. Hij heeft de nekplooimeting gewoon gedaan tijdens de echo en zonder enig commentaar het bloedonderzoek voorgeschreven. Dat vind ik dus wel echt fout...

19. anoniempje2014

anoniempje2014 Actief lid

10 feb 2014
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb woensdag al mijn echo gehad en het was super!!! Was alleen zeer beweeglijk en wilde niet goed gaan liggen voor de meting dus het heeft een uur geduurd voordat het lukt hihi... Maar voor mij geen probleem zo konden wij meer genieten van ons garnaaltje.

Wij doen geen combi test... Ieder zijn eigen ding en mening maar al zou eruit komen dat het kind down heeft willen we het nog.

20. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    nee hoor volgens mij voelt het niet anders dan wanneer een kindje met het hoofdje beneden ligt.
    af en toe was ik wel erg benauwd omdat ze haar hoofdje echt omhoog aan het duwen was maar dat kun je ook hebben met de ''normale ligging''

Hier trouwens de combinatietest wel vergoed. heb CZ gezinnen.
    baal wel van t bloedonderzoek. had ik dat liever eerder gehad maarja niks aan te doen. maandag dus en dan maar afwachten op de uitslag

Deel Deze Pagina