16 t/m 31 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 0Zebra0, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindatje1983

20 feb 2014
    13
    0
    0
    Zebra gefeliciteerd met de mooie echo!

Even een heel andere vraag. Iemand ervaring met een heel heel heel erg bezorgde a.s. vader? ml maakt zichzelf (en mij) helemaal gek omdat hij doodsbang is dat er wat misgaat. Ondanks dat we al 2 prims echo's gehad hebben met een mooie bewegende baby en een goede hartslag.

Het is natuurlijk ons eerste kindje dus dat zal meespelen. Daarbij is het een nog groter geschenk omdat wij, doordat ik in 2011 kanker gehad heb, waarschijnlijk nooit zwanger zouden kunnen worden.

Vindt t gewoon jammer dat hij er niet echt van kan genieten op deze manier, en hierdoor ik ook niet. Als t aan hem lag moest ik de hele dag thuis op de bank rusten haha.

Iemand ervaring met een overbezorgde ml? Tips zijn welkom:D

2. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Super nieuws Zebra! Klinkt goed! Prachtige foto's ook! Maar wel apart van dat je Miss zwanger was van tweeling! Kan me voorstellen dat je daar toch ff over nadenkt!

ZWANGELS ook mooie foto's hoor! Mooi duidelijk!

Heb gisteren nog ff onze bewegende beelden bekeken! Hihi grappig dat bewegen steeds!

3. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Lindatje, geen ervaring mee. Maar als ik zo lees dat jij kanker hebt gehad is dat vast een zware tijd voor jullie geweest. Ik kan me ook goed voorstellen dat hij misschien wel een angst heeft gehad om je kwijt te raken toen je kanker had. Misschien dat hij daardoor wel een angst heeft opgebouwd om alles wat hem dierbaar is te verliezen? Misschien af en toe extra controle inplannen of pretecho zodat hij ziet dat het goed gaat? En ik denk er veel over praten!

Succes meid!

4. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Dank je An! Bijzonder he dat ze zo bewegen daarbinnen.

5. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    @Zebra, mooie echo's maar wel vervelend om te vermoeden dat er een tweede bevruchting is geweest. Volgens mij vertellen ze dat normaal ook niet, omdat het je toch even verdrietig maakt en omdat het niet helemaal zeker is... Jammer. Maar geniet van jullie kleintje!

Ik zou de foto's ook even in het NUB forum plaatsen als je het wil weten. Ik heb daar al veel rondgekeken, maar zie hem nu niet echt zitten. Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen een meisje ;) (Dan is de NUB namelijk meer horizontaal, waardoor hij misschien minder opvalt)

@Lindatje, wat heftig om te horen, maar wat prachtig dat jullie nu een klein wonder verwachten! Ik kan me voorstellen dat je man zich extra zorgen maakt. Zoals An ook al zei, hij heeft misschien wat meer angst om mensen (of mensjes) om wie hij geeft kwijt te raken.

Ik zou zoveel mogelijk bevestiging van goede dingen met hem delen. Gewoon geleidelijk aan af en toe een opmerking tussendoor met een grote glimlach: 'Wist je dat als het hartje eenmaal klopt je er bijna zeker van kunt zijn dat alles goed gaat?' 'Goh, ik ben vandaag 12 weken zwanger, dus we zijn uit de gevarenzone!' 'Fijn he dat die echo goed was. Nu kunnen we echt gaan genieten.'

Als je maar vaak genoeg de bevestiging zoekt dat het goed zit dan helpt dat hopelijk voor hem om er ook in te gaan geloven...

@Zwangels, mooie foto's!!

@Misselijkheid, ik had gisteren ineens weer dat ik om alles misselijk werd... voor de rest voel ik me gewoon goed (wel moe), maar die misselijkheid kwam uit het niets even een dagje langs.

6. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Mamske, ja dat had ik gisteren ook van dat misselijk zijn! Ik dacht net het gaat steeds beter... Tot gisteren! Bah. Maar vandaag gaat t weer wat beter! Wat is het NUB forum? Wat zien ze dan? Het geslacht maar vraag me af van hoe en wat!

ZWANGELS, ja verbazingwekkend hoeveel ze bewegen! Las ergens dat ze nu ook nog niet echt slapen. Alleen soms maar tien minuten stil liggen... Wel grappig allemaal.

7. Tikske

Tikske Actief lid

30 jan 2007
    265
    0
    0
    Thuismama
    België
    Volgens wat ik de laatste dagen bekeken heb, is dit een jongensnub
    Super dat alles goed was bij de echo! Ik weet ook niet of ik het al dan niet zou willen weten als er een eventueel beginnetje zou zijn geweest van een tweeling.

8. anoniempje2014

anoniempje2014 Actief lid

10 feb 2014
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook te hard gejuicht... Sinds gisteren weer misselijk en contstant honger... Wordt er gek van.... Maar ja... Het zal er allemaal wel bij horen.... Bleeehhhh

9. Tikske

Tikske Actief lid

30 jan 2007
    265
    0
    0
    Thuismama
    België
    Vandaag zijn wij dus ook bij de gyn gegaan. Eerst kleintje opgemeten - op 11w5d, precies tussen 'mijn' datum en die van de gyn.
    Daarna de nekplooimeting, verschillende metingen gedaan, de meeste waren 2.2mm. Wat me betrekkelijk 'veel' lijkt. Gyn zei er trouwens niets van. Hij ging wel ook op zoek naar het neusbeentje, en vond dat ook. En heeft ook het hartje bekeken (waar ukkie eerst even tegenwerkte) en dat zag er normaal uit.
    Vandaag hebben we de kansberekening nog niet gekregen, daarvoor mag ik morgen mailen.
    Anders alles dus goed. Het hematoom is nog steeds aanwezig, maar in vergelijking met de vruchtzak is het een stuk kleiner.
    Rusten blijft nog zeker tot 16 weken en als alles dan nog goed gaat (geen bloedverlies en hematoom niet groter) mag ik stilletjesaan iets beginnen doen terug.

10. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    @An, het NUB-topic daar kunnen de 'experts' voor je kijken wat het wordt op basis van de NUB. Rond de 12 weken is er zeg maar een begin van de geslachtsorganen maar dat zit aan de buitenkant. Je ziet een soort hobbeltje, of het nu een jongen is of een meisje.

Bij een meisje zit dat hobbeltje in het verlengde van het lijfje, horizontaal. Als het hobbeltje meer dan 30 graden omhoog staat dan is het een jongetje. De NUB-theorie is behoorlijk betrouwbaar, maar niet zo betrouwbaar als wanneer je wat verder in de zwangerschap bent.

@Tikske volgens mij heb jij gelijk! Je ziet hem op de eerste foto denk ik he? Op die anderen zit zijn beentje ervoor?

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    tikske, spannend morgen de uitslag!! ik heb geen idee of 2,2 veel is ?
    hier zei ze, onder de 3 is goed.
    mooi fotootje ook. hopelijk kun je over een tijdje weer wat meer gaan doen.

lindatje, ik herken het hier niet. man is hier juist heel nuchter en ziet het allemaal wel. hij heeft weinig met de zwangerschap. voor hem begint het pas allemaal bij de geboorte
    wel lief dat hij zo meeleeft ( misschien iets te :) ) maar heb verder eigenlijk ook geen tips voor je

wat vervelend al die misselijkheid bij jullie!
    weet het nog goed van de vorige zwangerschap, toen had ik er zoveel last van.

12. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Mamske, grappig van dat NUB, nooit geweten dat ze dat ook zo konden zien! Maar wil Zebra het wel weten? Hahaha:D

Ik ben nerveus voor vrijdag.... Brrrr.....

Tikske, valt dan mee toch, 2,2 mm? Gelukkig dat alles er verder goed uit ziet. En nog ff rustig aan en dan kun je ook weer meer doen gelukkig!

Zijn er meer van jullie die s middags ff slapen?
    Ben dan soms zooooooooo moe....... ;)

13. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    wat een mooie echos!!

tikske onder de 3mm is goed!

NUB: bij de echo van zebra zeg ik JONGEN!
    bij de echo van zwangels zeg.ik MEISJE!

14. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    an34 hier ook altijd een dipje ib de middag. val dan zo in slaap, maar ik geef er niet aan toe en ik kom er ook niet aan toe met 2 kids! dus ik blijf gwn doorgaan. savobds wel vroeg naar bed want ben dan echt kapot!

15. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Hey meiden wT een mooie ontwikkelingen!! Mooie echo foto's!

Ik ben vandaag bij de Gyn geweest.
    Ik val in de categorie habituele abortus. Op mijn leeftijd komt het normaal gesproken namelijk nauwelijks voor om een miskraam te krijgen en bij mij nu 2 Vd 3 zwangerschappen. Ze wollen ook nog geen IUI doen.
    De Gyn zei: tja, een jaar doen over zwanger worden is nog geen vruchtbaarheidsprobleem. Ze beginnen dus inderdaad te tellen vanaf elke zwangerschap, want we wachten al 18 maanden!!! Nou...daar moet je het dan maar mee doen en inderdaad wijst zij IUI af! De onderzoeken gaan nu meer richting 'mijn probleem' dan naar ml's zaad. Het wordt wel onderzocht maar omdat ik 3x zwanger ben geweest gaat ze ervan uit dat het zaad probleem nu opgelost is. Misschien door de reuma? Schildklier? Stollingswaardes in bloed waarmee door een bloedpropje de bloedtoevoer naar de placenta gestopt wordt? Of misschien wel niets...
    Ze zegt dat het in mijn geval zo is dat N. Een gelukje is geweest, dat ik wellicht meer kans heb op een miskraam dan op een goede zwangerschap.
    Dat kwam hard aan en daarom ook echt wel boos ff op m'n lichaam.
    Ze doen dus alleen deze testen en als t zaad allemaal goed is en de uitslagen hiervan bekend, zal ik niet eerder dan volgend jaar april aan de bel mogen trekken ben ik bang.

Ik hoop dan maar liever snel op een plakkertje....

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Mariska wat heftig zeg, zal wel even schrikken zijn om dat zo te horen. Hoop op snel goed nieuws voor jullie!

Jaa ik wil het geslacht zo graag weten! mijn voorgevoel zegt ook een jongen :D
    19 april in Lommel geslachtsbepaling. zij had het de vorige zwangerschap ook goed met 14 weken. spannnenddd :p

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Bevallingslijst:
    15 Oktober. Orchidee88 - 25 jaar - 1e kindje
    ♥
    16 Oktober. 0Zebra0 - 26 jaar - 2e kindje ♥
    17 Oktober. Worteltje13 - 25 Jaar - 3e kindje ♥
    18 Oktober. KimmyLynn - 23 jaar -1e kindje ♥

18 Oktober. Lente1988 - 25 jaar - 1e kindje
    ♥
    18 Oktober. Boeffie2011 - 33 jaar - 2e kindje ♥
    19 Oktober. Popol - 30 jaar - 2e kindje ♥
    19 Oktober. Hartlief - 30 jaar - 1e kindje ♥
    19 Oktober. MoesCH - 29 jaar - 3e kindje ♥
    20 Oktober. An34 - 34 jaar - 3e kindje ♥
    20 Oktober. Zarav - 29 jaar - 2e kindje
    20 Oktober. Smoothieluv - 29 Jaar - 1e kindje ♥
    20 Oktober. Zwangels - 31 jaar - 1e kindje ♥
    21 Oktober. Tikske - 32 jaar - 4e kindje ♥
    21 Oktober. Kimkos - 25 jaar - 3e kindje ♥
    21 Oktober. Meijke - 36 jaar - 2e kindje ♥
    22 Oktober. Chantal19888 - 25 jaar - 2e kindje ♥
    22 Oktober. Anoniempje2014 - 30 Jaar - 1e kindje ♥
    23 Oktober: Mamske - 27 jaar - 1e kindje ♥

24 Oktober. Lindatje1983 - 30 jaar - 1e kindje ♥
    25 Oktober. Boommm - 24 jaar - 2e kindje ♥
    26 Oktober. Mama Rebecca - 29 Jaar - 2e kindje ♥
    27 Oktober. Vlindertje126 - 22 jaar - 1e kindje ♥
    27 Oktober. Ligakoekjuh - 24 jaar - 1e kindje ♥
    28 Oktober. Juf1985 - 28 jaar - 1e kindje ♥
    28 Oktober. Fizzy - 23 jaar - 1e kindje ♥
    29 Oktober. Mammavanmoppie - 32 jaar - 2e kindje ♥

29 Oktober. Liefdotje - 26 jaar - 2e kindje ♥
    30 Oktober. Nic78 - 35 jaar - 2e kindje ♥

30 Oktober. Suus85 - 28 jaar - 1e kindje ♥
    30 Oktober. Konij1989 - 24 jaar - 1e kindje
    30 Oktober. MissLinnie1984 - 29 jaar - 1e kindje ♥
    31 Oktober. Loenaa - 26 jaar - 1e kindje

Afspraken:
    08 april : Meijke combinatietest + termijnecho
    09 april : Hartlief combinatietest / Liefdotje termijnecho / Zarav termijnecho
    10 april : Kimmylynn vk / 0Zebra0 vk / Boeffie2011 combinatietest
    11 april : An34 combinatietest
    14 april : Zwangels vk
    15 april : vlindertje126 termijnecho
    17 april : Worteltje13 gyn / Juf1985 termijnecho
    18 april : Mamske gyn
    19 april : 0Zebra0 geslachtsbepaling
    23 april : Hartlief vk / MoesCH gyn
    29 april : An34 vk
    08 mei : Boeffie2011 gyn
    10 mei : 0Zebra0 pretecho
    13 mei : Vlindertje126 geslachtsbepaling
    10 juni : Boeffie2011 GUO 20weken echo / Fizzy 20 weken echo

18. Misslinnie1984

Misslinnie1984 Actief lid

20 feb 2014
    172
    0
    0
    NULL
    Zuid-holland
    18 april de termijnecho. Nu wil de vk deze verzetten als we voor combitest gaan. Maar wil ons kleine beebje zo graag zien. Kan ik dan nu al naar een echobureau? Zo ja, tips voor een goede in zh?

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja hoor je kunt altijd zelf een afspraak maken bij een pretecho bureau. Hier in de omgeving is het ook niet heel prijzig ( tussen de 30 en 40 gemiddeld ) en dan mag je ongeveer 10 minuten kijken en er word vaak ook wat extra uitleg gegeven

20. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Hihi ik heb zelf het gevoel dat het een jongen is en manlief ook. Maar we gaan het zien in oktober!
    Omdat ik vooruit gezet ben, geeft de chinese geslachtskalender een jongen aan.
    De verloskundige zei ook dat ze het al kon zien....dus ben best nieuwsgierig!

Deel Deze Pagina