16 t/m 31 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 0Zebra0, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Veel plezier Hartlief!

Zebra, geen idee :). Zou kunnen dat je het zelf nog niet voelt. Zo groot is zo'n beweging misschien nog niet. Wel leuk dat je man iets voelt!

Vraagje, ik ben nog steeds op mijn startgewicht, 70 kg. Wel eerst afgevallen tot 68,5. Nu 1,5 kg erbij dus. Is dat niet weinig? Ik las dat je eigenlijk wat meer al zou moeten? Of zeggen jullie, wees blij, wat er niet aankomt hoeft er ook niet af ;) :D??

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Oh en een trots momentje, dochter gisteren de hele dag plaszindelijk. Wel 1x in haar broek grote boodschap gedaan, ze durft daarmee niet naar de wc of op het potje en wil niet om een luier vragen ;). Maar goed, super dus! En nu wilde ze zonder luier naar de crèche :D! Wel extra kleding meegegeven voor ongelukjes of voor als ze dat ook vandaag weer in haar broek doet... Maandag bij mijn schoonouders heeft ze 3x in haar broek gepoept :). Iemand voor deze laatste hobbel nog tips?

3. Popol

Popol Actief lid

6 feb 2014
    168
    6
    18
    Amsterdam
    @meijke draagt je dochter echt nog een luier of een luierbroekje? Die broekjes zijn wel handig want als ze wel aangeeft dat ze naar de wc moet kan ze het broekje zelf naar beneden doen. En natuurlijk ook makkelijk als het niet op tijd is gelukt.

Gisteren lekker naar het strand geweest. Was even in slaap gevallen en zit nu onder de bultjes die jeuken :(
    Denk dat ik de zon nu ook maar weer ga vermijden.

Vraagje aan de moeders die een zoon en een dochter hebben (of krijgen). Was er een duidelijk verschil tussen de zwangerschappen??

4. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Hallo Meiden, vanochtend bij de vk geweest, alles was goed. Bloeddruk 100/60, gewicht 66 kg en ik kom van 62,5 kg. Valt ook nog erg mee dus :) Zal straks wel een stuk harder gaan in de laatste weken?

Ik moet er wel een beetje om denken, omdat ik heupdysplasie heb en elke extra kilo meer belasting voor mijn heupen betekent. Maar ik maak me daar verder niet zo druk om, ik laat het gewoon op me afkomen... Morgen is het alweer 2 jaar geleden dat ik voor het laatst ben geopereerd.

Verder heb ik een nieuw bloedtransfusie pasje gekregen en hebben we naar het hartje geluisterd. Toch wel weer een fijn gevoel! Helaas geen echo deze keer, moet echt tot 2 juni wachten... Ze heeft ook de baarmoeder gevoeld, 1 vinger onder de navel.

Nieuwe afspraak bij de vk op 17 juni

5. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Hier was controle goed gisteren en ook echo gehad!!

Zal de lijst beetje eerlijker maken! Wij krijgen een jongen!!!!!!!

6. Popol

Popol Actief lid

6 feb 2014
    168
    6
    18
    Amsterdam
    Leuk Wuppie!! Gefeliciteerd!
    En voel je je anders dan toen je zwanger was van je meissie?
    Ik hoop op een meisje. Heb al een zoon maar mijn gevoel neigt steeds meer naar een tweede jongen....

7. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    #3367 Muppet86, 21 mei 2014
    Laatst bewerkt: 21 mei 2014
    Arghhh ik word gek hier! Ik heb net een hele lange tekst getypt, druk ik op het verkeerde knopje (weet niet eens welke het was) heb ik de pagina gesloten :x

En ik heb geen zin om die hele lap tekst weer te typen. Dat was eigenlijk ook het probleem. Ik voel me nog steeds zo futloos. Gisteren de slaapkamer en badkamer schoongemaakt, de trap stof gezogen, wc schoongemaakt en de gang eens flink onder handen genomen (de plintjes, alle deuren en de verwarming met een sopje afgenomen) na die tijd was ik bezig met de was buiten ophangen, werd het helemaal zwart voor mijn ogen en voelde ik me helemaal slap worden. Dus naar binnen gegaan (aangezien wij geen echte schaduw in de achtertuin hebben) en een kopje soep genomen. Dacht misschien heb ik te weinig zout binnen gekregen met dat warme weer. 's Middags helemaal niks gedaan. Lekker binnen koel op de bank gelegen. Kwam er een buurmeisje met de hond spelen en knuffelen. Begint ze eerst over het aquarium (zat beetje groene aanslag in) zegt ze: Hmm maken jullie dat aquarium nooit schoon ofzo? Ik: :(:( ja hoor dat doe ik 1 keer in de 2 weken en ik wou het net nu gaan schoonmaken. Kwartiertje later zegt ze: Jullie wel echt een heel stoffig huis hoor!
    :$:$ Ze heeft best gelijk, ons huis is op dit moment niet echt heel schoon en opgeruimd.

Vandaag wou ik dus even lekker alles onder handen nemen (mijn hoofd wilt heel graag iets doen, maar mijn lichaam zegt :( no way!)
    Dus ben ik begonnen met de dekens van de hond (4 dekens; 1 in de mand en 3 voor op de bank als we weg zijn. En een kussensloop voor in de bench) Maar daar zitten zoveel stugge haren op (we hebben een beagle) dat ik die dekens eerst allemaal stuk voor stuk met een rubberen borstel moet afborstelen en dan stofzuigen, voordat ze in de wasmachine kunnen. Nou moest ik nog 1 deken en het werd weer helemaal zwart voor mijn ogen, misselijk en hoofdpijn. dat ik de dekens die ik klaar had in de wasmachine heb gestopt en heb opgehangen, maar nu lig ik dus weer op de bank.
    Word er gek van, ik wil weer mijn energie hebben!

Oh voor een bikini moet ik ook nog kijken :cool: Heb vanochtend wel 3 nieuwe bh's aangeschaft omdat die van mij toch echt te klein zijn geworden.

En kopen jullie echt alleen nu nog maar zwangerschapskleren of lukt het bij jullie ook met een maatje groter? Ik vind zwangerschapskleding zo belachelijk duur. En ik bij vrij tenger gebouwd en de meeste zwangerschapskleding begint bij maat S en dat is mij te groot.

Oeps de tekst is toch iets langer geworden dan ik dacht!

8. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    @ Wuppie: Gefeliciteerd! Wat leuk een jongetje!

Wij krijgen 3 juni de uitslag (als de kleine niet te eigenwijs is) maar houden het voor de buiten wereld nog geheim.
    In de vriendengroep van mijn vriend zijn nu 7 kinderen waarvan er 5 meiden en 2 jongens. En in mijn vriendengroep zijn er 2 kinderen en dat zijn tot nu toe nog alleen maar jongens. Haha

9. Worteltje13

Worteltje13 Actief lid

6 jan 2011
    169
    0
    0
    Wat leuk Wup, een jongen! En zo komt de lijst weer iets meer in evenwicht ja haha.

Popol, hier nog nooit zwanger geweest van een jongen maar wel voor de 3e x van een meisje. Geen enkele zwangerschap die ik heb gehad is hetzelfde. Nu heb ik veel meer kwaaltjes danse vorige 2.

Gister en vandaag aant werk.. Ben kapot, op, moe... Blij als t 20.00u is!

Met m'n stuitje gaat het nog hetzelfde. Wel veel pijn maar staan gaat gelukkig wel.
    Volgens verloskundige zou het voor de bevalling over moeten zijn.. Ben benieuwd!

10. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Meijke, mijn neefje had dat ook dat hij niet naar de wc of op het potje durfde als hij moest poepen. Het kan kennelijk nogal indrukwekkend zijn op die leeftijd om zo'n 'ding' uit je lijf te zien komen... Wat mijn zwager en schoonzus deden was regelmatig vragen of hij moest poepen en als ze zagen dat hij twijfelde in zijn antwoord of als ze wisten dat het rond de tijd was dat hij meestal wel moest, dan gaven ze aan dat hij maar even moest proberen en zetten ze hem op het toilet. Als hij dan zijn grote boodschap deed beloonden ze hem met complimentjes en een snoepje (ze hadden zo'n apparaatje met van die mini snoepjes er in, het apparaatje op zich vond ie al helemaal fantastisch). Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk kwamen ze er wel.

Zebra, wat leuk dat je man iets voelt! Meestal hoor je inderdaad dat de vrouw het eerder voelt dan de man, maar als er iets is dat ik heb geleerd de afgelopen weken, dan is het wel dat geen enkele zwangerschap hetzelfde is als een andere!

Muppet, het is misschien heel cliché en heel makkelijk praten, maar luister naar je lichaam. Ik houd mezelf echt voor ogen dat ik me niet 'schuldig' hoef te voelen als het huis minder netjes is. Als ik me niet tip top voel, dan zie je dat terug in huis. En dat mag ook gewoon...

Qua kleding heb ik echt alleen nog maar gekeken naar zwangerschapskleding. Ik vind het leuk en ze hadden alles wat ik zocht...

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Bevallingslijst:
    15 Oktober. Orchidee88 - 25 jaar - 1e kindje ♥
    16 Oktober. 0Zebra0 - 26 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    16 Oktober. Worteltje13 - 25 Jaar - 3e kindje ♥ meisje
    17 Oktober. Muppet86 - 27 Jaar - 1e kindje ♥
    18 Oktober. KimmyLynn - 23 jaar -1e kindje ♥
    jongen
    18 Oktober. Boeffie2011 - 33 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Popol - 30 jaar - 2e kindje ♥
    19 Oktober. Hartlief - 30 jaar - 1e kindje ♥
    19 Oktober. MoesCH - 29 jaar - 3e kindje ♥
    20 Oktober. An34 - 34 jaar - 3e kindje ♥
    20 Oktober. Smoothieluv - 29 Jaar - 1e kindje ♥
    20 Oktober. Zwangels - 31 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    21 Oktober. Tikske - 32 jaar - 4e kindje ♥ meisje

22 Oktober. Chantal19888 - 25 jaar - 2e kindje ♥
    22 Oktober. Anoniempje2014 - 30 Jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    22 Oktober. IJsbeer - 36 jaar - 1e kindje ♥
    23 Oktober: Mamske - 27 jaar - 1e kindje ♥

23 Oktober. Meijke - 36 jaar - 2e kindje ♥
    23 Oktober. Liefdotje - 26 jaar - 2e kindje ♥ verrassing
    24 Oktober. Lindatje1983 - 30 jaar - 1e kindje ♥ jongen
    25 Oktober. Boommm - 24 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    26 Oktober. Mama Rebecca - 29 Jaar - 2e kindje ♥ jongen
    27 Oktober. Vlindertje126 - 22 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    27 Oktober. Ligakoekjuh - 24 jaar - 1e kindje ♥
    27 Oktober. Wuppie30 - 32 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    28 Oktober. Juf1985 - 28 jaar - 1e kindje ♥
    28 Oktober. Fizzy - 23 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    29 Oktober. Zarav - 29 jaar - 2e kindje ♥
    29 Oktober. Suus85 - 28 jaar - 1e kindje ♥
    30 Oktober. Konij1989 - 24 jaar - 1e kindje ♥
    30 Oktober. Trixie77 - 36 jaar - 3e kindje ♥
    01 November. MissLinnie1984 - 29 jaar - 1e kindje ♥

Afspraken:
    22 mei : Zwangels 20weken echo
    23 mei : 0Zebra0 20weken echo
    26 mei : smoothieluv 20weken echo
    27 mei : Misslinnie1984 vk
    28 mei : Worteltje13 echo
    30 mei : Mamske 20weken echo
    02 juni : An34 20weken echo / Hartlief 20weken echo
    03 juni : MoesCH 20weken echo / Meijke 20weken echo / Popol 20 weken echo / Muppet86 20weken echo
    04 juni : MoesCH controle gyn / Kimmylynn vk
    05 juni : 0Zebra0 vk / Muppet86 vk
    09 juni : Tikske gyn
    10 juni : Boeffie2011 GUO 20weken echo / Fizzy 20weken echo / Zwangels vk
    12 juni : vlindertje126 20weken echo / liefdotje 20weken echo
    13 juni : Kimmylynn 20weken echo / Misslinnie1984 20weken echo
    16 juni : zarav gyn

17 juni : Popol vk / liefdotje vk / Hartlief vk
    21 juni : 0Zebra0 3D pretecho
    23 juni : zwangels vk / Boeffie2011 glucosetolerantietest
    26 juni : Boeffie2011 gyn
    27 juni : zarav 20weken echo
    07 juli : zwangels vk
    21 juli : zwangels vk
    04 augustus : zwangels vk
    18 augustus : zwangels vk
    01 september : zwangels vk

12. Misslinnie1984

Misslinnie1984 Actief lid

20 feb 2014
    172
    0
    0
    NULL
    Zuid-holland
    De meiden die het geslacht weten, super leuk. Gefeliciteerd! !
    Wij hebben vanmorgen geslachtsbepaling gehad, maar we houden het geheim ;).
    Kon helaas niet gaan shoppen omdat ik gelijk naar mijn werk moest, maar vl heeft wel gelijk kleertjes gehaald. Super cute.

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    leuk misslinnie, houden jullie het ook voor je omgeving geheim ?

Zwangels veel succes vandaag!

muppet, hier lukt gewone kleding of een maar groter echt niet meer. heb echt zwangerschapskleding nodig.
    Inderdaad zijn sommige dingen erg prijzig

ik heb gister deze 2 maxi dresses binnen gekregen, en beide zitten heel erg mooi en lijkt goede kwalieit

Maxidress Big Flower Print | Queen Mum | Dresses Only

Jurk maxi streep zwart - Miss Etam

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Zwangels veel plezier!

15. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Dank jullie! Moet nog even geduld hebben tot vanmiddag half 4.
    Vind het wel spannend!

16. vlindertje126

vlindertje126 Bekend lid

22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen
    Voel af en toe als ik rustig zit schokjes in mijn buik 3cm onder mijn navel zou dat de kleine meid kunnen zijn???

17. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dat denk ik wel Vlindertje! Leuk!

18. vlindertje126

vlindertje126 Bekend lid

22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen
    Hihi^_^ Nog nooit eerder gevoelt en vandaag paar x hihi

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    zwangels hoe is het gegaan ?

Ik ben zooo zenuwachtig echt niet normaal.
    gelukkig mogen we morgen al om 9.00

20. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Leuk Vlindertje! Gaat alleen maar vaker gebeuren nu!! :D

Deel Deze Pagina