ik heb zo'n zin in popcorn van de kermis en natuurlijk geen kermis in de buurt. hormonen ? druk weekend dus heb ff snel op mn tel bijgelezen
Muppet, hoe gast t met je? Mirjam, welkom hier! Hihi nog een meisje erbij! Wat een benauwd weer steeds! Zijn er meer zwangere die daar slecht tegen kunnen? Ik heb mijn eerste jasje gekocht voor de baby boy! Ik moet zo wennen dat ik nu naar de jongens afdeling moet! Hahaha, totaal niet gewend! Er is wel minder voor jongetjes te krijgen! Haha geen rokjes en jurkjes meer! maar ontzettend leuke stoere dingetjes.. Vooral die overhemdjes vind ik zo schattig....
Muppet, wat heftig, weet ook even niet goed wat ik moet zeggen, behalve sterkte en dat ik ontzettend hoop dat de uitslag goed zal zijn. Ik duim voor jullie. @An, beterschap! @mirjam, welkom en nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
Welkom Mirjam An, niet fijn een blaasontsteking. Vrijdag was alles in orde met ons meisje, ze weegt intussen zo'n 370 gram, lag mooi op schema. Binnen 4 weken de suikertest, bleh. Hier zijn mijn ventje en schoonmoeder bezig met onze kamer te schilderen, ik kan totaal niet tegen verfgeur, wat voor veel geuren telt tegenwoordig, waar ik anders nauwelijks iets ruik. Vanmorgen heeft zoon 2 ons meisje gevoeld, hij had al regelmatig eens geprobeerd, maar iedere keer stopte ze net met schoppen/bewegen. Gisteren maakte ik een jumpsuit voor mezelf, zit lekker makkelijk en mijn buik mag nog groeien, ik heb nog plaats
Even vluchtig alles gelezen, zijn gisteren laat thuis gekomen. Vakantie was top! Nu alles weer wassen en opruimen. Morgen al weer 21 weken! Gaat super snel! Muppet wat vreselijk ben er stil van. Heel veel sterkte om het een plekje te geven. Las iets over blaasontsteking, niet fijn
Hallo iedereen!! Ik ben achttien oktober uitgerekend van een heel lief jongetje.. zou ik mij ook mogen aanmelden bij deze gezellige groep?
Benauwd ik heb er nog geen last van ik ben denk ik één van de weinige die hitte lekker vind Suprised gezellig! Welkom en Gefeliciteerd Tiske wat leuk! Voordeel als je handig bent dus
hier stressen al de hele dag. dochter heeft sinds vanochtend op een aantal plaatsen ( romp/schouders ) wat rode vlekken. en ik denk aan 5e of 6e ziekte maar nu lees ik dus dat dat gevaarlijk kan zijn tijdens de zwangerschap morgen meteen naar de huisarts bellen maar voel me er toch helemaal niet goed bij
Ik zou ook bij twijfel de hap bellen. benauwd heb ik ook geen last van gelukkig, vind die warmte wel lekker. Ik zou wel heel blij zijn met een zwembadje achter thuis.
Ik klets ook weer mee. Na de 20 weken echo moest ik nog even de laatste dingen regelen en de dag erna begonnen we aan de roadtrip, dus ik kan nu pas laten weten dat alles goed was. De placenta lag aan de achterkant zoals ik al vermoedde. De afgelopen week was heerlijk. Het laatste beetje misselijkheid trok weg en ik heb nu echt gigantisch trek in lekker eten. Ons kleintje wordt drukker en drukker en mijn buik is inmiddels mooi rond. Ik zie hier prachtige foto's voorbij komen zeg! Hele mooie buiken allemaal! Nieuwe dames welkom Helaas ook een hoop droevige of stressvolle berichten... Boeffie, gecondoleerd. Ik hoop dat je het een beetje een plaatsje kunt gaan geven. Wel heel mooi dat je je kleintje gaat vernoemen naar oma. Muppet, wat een moeilijk nieuws... Je hoopt al die tijd dat alles goed is en nu ineens zit je met een bak zorgen... Ik hoop dat de komende tests in ieder geval goed zijn... Moesch, ik kan me voorstellen dat je je behoorlijk zorgen maakt. Google is nu even niet je vriend! Bij het volgende bezoek zou ik de gyn even uithoren: hoe zit het precies bij jou? Wat zijn de risico's? Hoe groot is in jouw specifieke situatie de kans op problemen? Dat ze je door durven te sturen naar de vk is op zich wel een goed teken...
Zebra heeft ze ook verhoging? En rode wangen? 6e ziektr is niet gevaarlijk voor de zwangerschap. Het begint met hooge koorts enna een paar dagen krijgt ze dan vlekjes. Bij de 5e ziekte hebben ze meestal lichte verhoging en rode wangen wat zich na enkele uren uitbreid tot vlekjes op het lichaam. De meeste mensen hebben het zelf al doorgemaakt en hebben antistoffen. Dus de kans dat jij het krijgt is klein. En mocht jij het toch krijgen dn is de kans ook klein dat je kleine het via de placenta krijgtm en mocht het in het ergste geval toch zo zijn dat de baby het krijgt dan zit je op zich al wel op een veilige zone. 20 wkn. En dan kunnen ze eventueel wel een bloedtransfusie doen mocht de baby er ziek van worden. .probeer je rustig te houden en bel morgen even je ha of vk om bloed te prikken.
bedankt voor het medeleven doet me goed. zat toch even in de stress. net ff wat foto's gemaakt.. op haar borst zijn heeele lichte vlekjes ( als ze de rode vlekken niet had was dat me niet zo snel opgevallen , dan had ik gedacht dat het van de warmte was ) het begon met vanochtend de 1 plek aan de zijkant ( die nu inmiddels het grootste is ) ze heeft geen koorts en speelt wel maar is wat hangerig en minder honger ( kan natuurlijk ook weer door de warmte komen ) ze heeft vorige week wel 2 dagen wat verhoging gehad, rond de 38.5 , toen heb ik haar 2 avonden voor het slapen een zetpilletje gegeven omdat ze erg warm aanvoelde.
mamske, fijn dat alles goed gaat! benauwd, ja hier wel hoor. kan ook niet goed tegen de warmte heb ook vaker het gevoel van mn stokje te gaan dus drink nu meer frisdrank en heb altijd wat dropjes in mn tas als ik weg ga. dat helpt dan wel
Als ze nu geen koorts of verhoging heeft denk ik geen 5e 6e ziekte, wel sneu die plekken. Kan het ook een heftige reactie op muggenbulten in combi met de warmte zijn?
Zebra de grote rode plekken lijken niet op de vlekken van de 5e of 6e ziekte. Ik zou eerder zeggen muggenbulten?? En de vlekjes op haar borst miss dan van de hitte??
ik dacht eerst ook muggenbult, vanochtend had ze er 1 ( die nu het grootste is op haar zij ) maar in de loop van de dag kwamen er meerdere bij dus muggenbulten denk ik zelf eigenlijk niet misschien toch waterpokken dan ? lastig zeg als je iets niet kan plaatsen. ben benieuwd wat de huisarts morgen zegt maar ben al lang blij dat het niet schadelijk is voor de baby. al vind ik het heel erg zielig voor mn kleine meisje gelukkig lijkt ze er zelf geen last van te hebben alleen wat jeuk af en toe