Gelukkig gaat het beter met je dochtertje Zebra! Haha das wel een goeie van die kont! Ja ik maak er vaak maar een grapje van bij mannen en zeg dan: nou, mijn buik is nog niks vergeleken met de jouwe! Vaak zeggen ze dat zelf ook al... met een biertje in de hand. Bij vrouwen is de kontversie een betere, anders krijg je dat weer
Zarav hoe was het? Hartlief, hier had dochter een stropdas geknutseld en samen hebben we een broodje en kop thee op bed gebracht. Wij doen niet aan cadeautjes, maar een knutsel en ontbijt vind ik een leuke traditie.
Fijn om te horen dat het de goede kant op gaat Zebra! En goeie inderdaad, van die kont! Hihihi Bij mij heeft er nog niemand aan mijn buik gezeten. Gelukkig ook maar, want hier ken ik mensen niet goed genoeg om dat te kunnen accepteren. Over twee weken zijn we weer thuis en ik moet eerlijk zeggen dat ik stiekem wel hoop dat mijn schoonzussen wel even willen voelen... ik vind het wel leuk om de schopjes te delen met de trotse tantes Maar inderdaad, mensen die verder van me af staan hoeven echt niet ineens aan me te gaan zitten. Ik kan me nog steeds niet voorstellen hoe mensen dat in hun hoofd halen!
Nee idd van mij hoeven mensen ook niet aan mijn buik te zitten. Gelukkig doen ze dat bij mij nog niet
buik voelen[/Bhoeven ze bij mij niet te doen (familie en vrienden vind ik minder erg) maar als onbekenden dat doen, kan ik echt niet tegen. En al helemaal niet als ze een slokje op hebben. Laatst deed een man (zijn vrouw of vriendin stond ernaast) dat, dus ik keek hem. Ik zo: goh ken ik jou? Ik ben volgens mij niet zwanger door jou, dus heb je er geen reden voor om aan mijn buik te voelen. Vond die vriendin/ vrouw niet zo leuk. Wij zijn vandaag weer naar Nijmegen geweest. We hadden nu gesprek met de kindercardioloog, maatschappelijk werkster en konden even wat dingen aan de gynaecoloog vragen. We hebben weer ons kleintje gezien (dat is wel een voordeel) en heeft de kindercardioloog even meegekeken. Onze uk was weer lekker eigenwijs dus ze konden nog niet goed zien waar de aortaboog onderbroken is. Ook is het een stevige baby :-D Ik moet zowieso in nijmegen bevallen (het word een geplande bevalling) en de kleine moet na de bevalling naar Utrecht (wilhelmina kinderziekenhuis) en word daar geopereerd. Als de kleine wat sterker is dan moet het weer terug naar nijmegen of gaan we enschede en moeten we daar wat aansterken. Dus dan kan het zijn dat de kleine de eerste maand niet naar huis kan. We hebben met 30 weken weer een echo voor controle en met 34 weken hebben we gesprek met de maatschappelijk werkster en gynaecoloog en dan krijgen we een rondleiding over de kinderafdeling (waar alle geopereerde kindjes terecht komen) en nemen we kijkje bij de verloskamers. We krijgen dan ook te horen wanneer ik moet/mag bevallen. Wij zijn vandaag we
Muppet, hoe gaat het nu met jullie onder deze omstandigheden ? kan me waarschijnlijk maar half voorstellen hoe het voor jullie moet voelen, de onzekerheid die je nu al hebt. Krijgen jullie wel goede zorg, alles ook goed en duidelijk qua uitleg ? Popol , liefdotje en hartlief succes vandaag!
Wat spannend allemaal Muppet! Hoop dat alles meevalt! Mooi dat je baby groot is! Extra vet laagje is niks mis mee! kun je wel een beetje genieten of vind je het momenteel erg spannend allemaal? Pffff ik lig steeds veel plat... Heb vaak harde buiken en moet vd verloskundige echt rustiger aan doen...wrsch door stress... Ja mijn contract wordt zoals t nu lijkt niet verlengd. Momenteel zit ik thuis mede door de harde buiken! En in januari is er wrsch geen plek meer voor mij. Heel verhaal maar kan t hier niet in t openbaar delen helaas! Ik twijfel over onze kleur babykamer... Graag jullie advies. Heb nu grijs met wit en wil daar graag blauw bij doen... Maar welke kleur blauw? Lichtblauw, 'gewoon' blauw of turquoise? Tips zijn welkom!
An, toch zo min mogelijk proberen te stressen. nu al zoveel last van harde buiken is ook niet niks. we moeten nog ff Ik vind dat kobaltblauw mooi dat zou onze optie zijn geweest hier kamertje ook grijs/wit , nu dan met roze maar anders werd het kobaltblauw. vind ik net wat mooier dan het gewone blauw licht/baby blauw vind ik wel mooi maar daar zou ik persoonlijk snel op uitgekeken zijn
Met ons gaat het nu redelijk goed. Er komt een spannende tijd aan. We worden daar echt super geholpen, alles word duidelijk in nederlandse taal uitgelegd. De kindrrcardioloog heeft tot in het detail uitgelegd wat ze gaan doen en waarom ze het op die manier gaan. Dat is voor mij erg fijn. Vriendlief is veel nuchterder dan dat ik ben. Die ziet alles positief in terwijl ik vaak aan de negatieve dingen denk (heb ik altijd al gehad) De buurvrouw van mijn ouders zei: het is heel erg wat jullie mee maken, maar jullie maken dit mee omdat jullie dat met z'n 2en aankunnen. (Is natuurlijk grote onzin, maar merk bij mezelf dat ik er dan wel sterker in sta) Ik geniet nu weer van elke trap die ik krijg en krijg helemaal zin om te shoppen voor ons kleintje. Het enige jammere van deze zwangerschap is dat het einde al gepland word. Ik wou thuis bevallen, ik had wel rekening gehouden dat ik eventueel wel hier in het ziekenhuis zou kunnen bevallen. Maar dat je naar nijmegen moet en de kleine zo snel mogelijk naar Utrecht moet daar hou je geen rekening mee. Nou is iedereen zo ver weg, ik verwacht niet van familie dat ze even heen en weer rijden. Naar nijmegen zou nog kunnen maar utrecht is zo'n 2 tot 2,5 uur rijden vanaf ons.
@An, mooie combinatie! Persoonlijk vind ik het echte baby-blauw dan weer heel erg leuk... Ik denk dat het uiteindelijk toch neer gaat komen op jullie smaak. Je kunt bij een bouwmarkt heel makkelijk een kleurtje uitzoeken op van die kaartjes. Die mag je vaak ook mee naar huis nemen om even te kijken hoe het bij de rest kleurt. Balen trouwens van je contract zeg... Geeft altijd zo'n naar gevoel! Doe je je best voor een organisatie, maar je krijgt er uiteindelijk niks voor terug... Bah! @Muppet, wat een moeilijke tijd gaan jullie tegemoet... Het lijkt me verschrikkelijk spannend en je baby straks zo ver bij je vandaan hebben... Pfff! Vrienden van ons hebben een zoontje dat te vroeg geboren is. Die moest ook in het ziekenhuis blijven een heel eind bij ze vandaan vanwege de speciale zorg die voor zo'n kindje nodig is. Die eerste weken/maanden waren behoorlijk zwaar voor ze. Hebben jullie overwogen om de eerste weken misschien in een huisje wat meer in de buurt te gaan? Eventueel een paar weken verlof opnemen ervoor? Wel fijn dat alles zo goed uitgelegd wordt. Dat geeft in ieder geval wat rust hoop ik.
Daar hebben we nog helemaal niet over nagedacht. Maar dat ga ik zeker opschrijven, voor als we weer gesprek hebben met de maatschappelijk werkster. Bedankt voor de tip in ieder geval
dat is inderdaad een goed idee. misschien hebben ze zelfs vanuit het zk wel een optie daarvoor? anders is het steeds een hele afstand
Onze buren hebben ook een zoontje wat met een hartafwijking geboren is en die heeft ook al enkele operaties in Utrecht gehad. Zijn ouders verbleven dan in het ronald Mc Donals huis wat daar speciaal voor is. Goed om het wel aan te kaarten en ik hoop dat het met die ene operatie verholpen kan worden en dat alles helemaal goed komt met jullie kindje!! Veel sterkte!!
En toen was mijn Stijntje alweer 3 jaar!!! Het gaat zoooo vlug werd er gisteren gewoon emotioneel van.... Ik had een leuke traktatie gemaakt (brandweerauto aan beide zijden met een schatkistje ertussen en dan een snoepstaafje als brandweerslang) voor op het KDV. Hij was helemaal enthousiast!! Heeft de duplo trein gehad voor zijn verjaardag van ons en was helemaal overdonderd....echt mooi dat koppie dat hij die mooie trein kreeg Papa moest meteen mee opzetten en mee spelen (maar niet mee helpen wou alles zelluf doen tot op punt van frustratie omdat het niet lukte)
boeffie gefeliciteerd met jullie grote zoon! dochter gaat ook richting 3 en dat klinkt toch ineens al erg groot!
Ik heb vandaag alles in maat 44, 50 en 56 van dochter uitgezocht en wat nog mooi/goed was (flinke stapel) gewassen. Lekker vroeg . Niet zoveel nieuws nodig helaas haha. Koop wel een nieuw eerste pakje. Zag een schattig boxpakje met mutsje bij Z8.
Maat 62 en 68 ook al vast uit de dozen op zolder gezocht, maar die ga ik voorlopig niet wassen natuurlijk .
Gefeliciteerd Boeffie! Kan me voorstellen dat je het ineens heel hard vind gaan Hier van het weekend heerlijk geshopt... Ze hadden uitverkoop bij de Babies R Us en echt superieuk spul! Na drie pakjes vond ml het wel weer genoeg