16 t/m 31 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 0Zebra0, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik verwacht hier ook geen babyshower, bij dochter ook niet gehad dus zou niet weten waarom nu wel
    al had ik het best leuk gevonden maarja kan moeilijk hints geven haha :p

2. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Hihi tepelissue hartlief! ;) ik vind ze maar errug veranderd sinds ik zwanger ben.... Zo grooooooot en zo aanwezig! :$ hahaha! Ik ga op zoek naar maatje 80DD/E. Was 75D, dus twee maten nu. Maar sommige van jullie al 3! :D ach de mannen klagen vast niet! ;)

Babyshower, nog nooit meegemaakt in mijn omgeving! Dus denk t nu ook niet. Hoeft van mij ook niet eerlijk gezegd! :p

3. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Vandaag kwam de kraamzorg langs om deze tummytub te brengen, is het welkomstcadeau.

Bijgevoegde bestanden:

4. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Ik verwacht het eigenlijk ook niet en vind het ook niet nodig, maar omdat ze nu vl mee op pad nemen zou ik er niet vreemd van opkijken. Heb ook al een paar keer gezegd dat het van mij niet hoeft.

Het blijft een Amerikaans fenomeen, wat we hier toch steeds vaker oppikken. Moet zeggen dat ik mijn eerste en enige babyshower in maart heb meegemaakt. Dus hier ook niet zo gebruikelijk.

Het vreemde van een babyshower is natuurlijk dat mensen 'gedwongen' worden om 2 keer een cadeautje te kopen; 1x babyshower en 1x na de geboorte. Ik houd niet zo van die verplichtingen en vaak zit er dan ook nog een bedrag aan vast voor een high tea ofzo... Al met al ben je dan zo'n 50 euro (of meer) verder en dat is gewoon veel geld.

@cupmaten: nee uiteraard vind vl het niet erg, alleen jammer dat ze na de borstvoeding enzo weer kleiner worden en een centimeter of 2 lager hangen dan voorheen ;) theezakjes... weet iemand al hoe je die grote borsten kunt behouden? Gat in de markt!

5. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Leuk kamertje trouwens Zebra! zat even terug te kijken...

Dat is al snel dat de kraamzorg langs kwam Zwangels! Ik verwacht ze pas in aug/sept ofzo... Altijd leuk kadootjes :)

6. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Ik zou het wel gaaf vinden een babyshower, maar denk niet dat het ervan komt. Ik vermoed dat iedereen ervan uitgaat dat we het te druk hebben als we straks twee weken in Nederland zijn... Maar stiekem hoop ik het nog wel een beetje.

@Hartlief, een babyshower hoeft niet duur te zijn hoor! Ik organiseerde altijd een feestje bij mij thuis en dan met spelletjes. Verschoon een luier bij een knuffelbeest, stoelendans maar dan met een 'vieze' luier (warme chocomelk erin en iedereen geeft m gillend door)... Etc. Het duurste was de luiertaart. Maar die maakte ik zelf en was dan ook een kado van mij als organisator (voor schoonzus, dus dan mag het ook wel een keertje wat meer kosten)...

De enige bijdrage waar ik om vroeg was als ik wist dat mensen een handige hobby hadden. Bijv. een fotografe gevraagd haar fototoestel mee te nemen. En een vriendin van de zwangere in kwestie die graag cupcakes versierde gevraagd om toepasselijke cupcakes te maken. Zo heb je een spetterende avond voor weinig geld...

7. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Hartlief, ja die theezakjes zie ik nu al tegenop! Hahaha! Het zou idd een gat in de markt zijn als ze zo zouden blijven!

Mamske, leuke ideeen vd babyshower!

Praten jullie ook tegen jullie kleintje?

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

An, soms wel, maar niet veel meer dan "hallo kleintje" als ze schopt ofzo :).

Stijl van het geboortekaartje (proefdruk binnen, leuk om alvast uit te zoeken)

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier gelukkig geen theezakjes gekregen na de eerste zwangerschap. alles netjes weer terug in originele vorm en afmeting:p hopelijk nu ook weer

praten tegen de baby doe ik niet. af en toe een aai over mn buik maar merk dat het echt veel minder is dan bij dochter.
    misschien omdat ik de hele dag al zo druk met haar ben

zwangels wat leuk de tummytub. hier krijg ik het deze keer telefonisch maar geen idee wanneer. zal nog wel even duren

10. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    Moest even teruglezen haha

Aankomen
    4,5 kilo en dan vond ik al best veel haha

Babyshower
    Krijg ik rond augustus weet niet precies wanneer ik mocht wel de gastenlijst maken.

Namen komen we nog steeds niet uit totaal verschillende smaken erg frustrerend

Bloedarmoede na 4 dagen lang hoofdpijn en verhoging belde ik de vk met de vraag of ik wel paracetamol mocht gebruiken
    Dat kon ze bleef wel doorgaan op mn hoofdpijn duizeligheid en verhoging ik zei dat k vast griep zou krijgen door wisselvallig weer dus geen paniek
    moest toch ff bloedprikken en ja hoor bloedarmoede door de zwangerschap baby neemt t allemaal over haha

11. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Vervelend Kimmylynn! Krijg je nu extra ijzer?

Ik probeer me er wel toe te zetten om af en toe even tegen de kleine te praten. Vooral als hij schopt inderdaad. Ik heb me voorgenomen om ook een liedje te gaan zingen iedere dag, maar weet nog niet welk liedje...

Slaap maar van Marco Borsato vind ik echt prachtig, maar het is natuurlijk niet meer van toepassing als hij straks geboren is ;)

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    vorige zwangerschap zong ik iedere dag een bepaald stukje uit het liedje Als je slaapt van glennis grace
    en toen dochter geboren was werd ze altijd rustig als ik dat zong dus denk dat ze het zeker kunnen herkennen.
    nu nog steeds als ik dat zing is ze meteen stil en gaat ze tegen me aanliggen en me alleen maar aankijken
    heel apart maar erg schattig :)

13. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    Mamske jaa maandag ochtend om 7 uur weer bloedprikken in t ziekenhuis ter controle t gaat wel een stuk beter nu!

14. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Sorry meiden. Reageer niet veel. Maar lees wel mee.

Heb niet alles onthouden...

Aangekomen: ben aangekomen, geen idee hoeveel, hou ik niet bij. Word ik depri van(ja serieus) en dus let ik er niet op. Vorige zw zat ik op 30 kg :( aan t einde veel vocht..

Zebra, fijn dat t al beter gaat met dochter.. kon foto van t kamertje niet meer zien. Al verwijdert toevallig?

Meiden met bi, vervelend zeg! Heb geen bi, maar wel erg rugklachten door reuma. Werk nu al week of 8/9 halve dagen... is soms ook nog zwaar...

Buik aanraken: gebeurt hier gelukkig niet veel, maar goed ook, hou er totaal niet van. Maar als t gebeurt is t door vriendinnen en die vragen t eerst nog lief. Van oooh mag ik heeeeeel even je buik voelen, haha.
    Vind t wel superschattig als ml er ineens aanzit, bij voorbij lopen bijv :)

Ben even de naam kwijt, maar kan me voorstellen als je je zo voelt als je je kindje verliest, lijkt me zo erg :(

leuk t kado van de kraamzorg... geen idee of ik iets krijg.. haha

Babyshower, krijg ik denk ik niet. Maar hoeft ook niet zo voor mij...

Sorry als ik dingen vergeten ben...

15. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Kimmylynn, vervelend van je ijzertekort, maar wel fijn te weten wat t is en waar je klachten vandaan komen!

Ik praat ook wel eens tegen de kleine maar geen uitgebreide gesprekken! ;) ze kunnen ons nu al horen... Lieffff....

Vind t soms zo onwerkelijk allemaal! Het idee dat er weer een mini mensje in mij leeft met ieniemienie teentjes en vingertjes. Vind dat zo'n schattig idee! :) lijkt wel nu ik wat ouder ben het veel bewuster meemaak! Maar moet ook zeggen dat ik nu alle tijd heb door de rust die ik nu neem ivm harde buiken! ;)

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Bevallingslijst:
    15 Oktober. Orchidee88 - 26 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    16 Oktober. 0Zebra0 - 26 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    16 Oktober. Worteltje13 - 26 Jaar - 3e kindje ♥ meisje
    17 Oktober. Muppet86 - 28 Jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    18 Oktober. KimmyLynn - 23 jaar -1e kindje ♥
    jongen
    18 Oktober. Boeffie2011 - 33 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Popol - 30 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Hartlief - 30 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. MoesCH - 29 jaar - 3e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. An34 - 34 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    20 Oktober. Smoothieluv - 29 Jaar - 1e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. Zwangels - 31 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    21 Oktober. Tikske - 32 jaar - 4e kindje ♥ meisje

21 Oktober. IJsbeer - 36 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    22 Oktober. Chantal19888 - 25 jaar - 2e kindje ♥
    22 Oktober. Anoniempje2014 - 30 Jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    23 Oktober: Mamske - 27 jaar - 1e kindje ♥ verrassing

23 Oktober. Meijke - 36 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    23 Oktober. Liefdotje - 26 jaar - 2e kindje ♥ verrassing
    24 Oktober. Lindatje1983 - 30 jaar - 1e kindje ♥ jongen
    25 Oktober. Boommm - 24 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    26 Oktober. Mama Rebecca - 29 Jaar - 2e kindje ♥ jongen
    27 Oktober. Vlindertje126 - 22 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    27 Oktober. Ligakoekjuh - 24 jaar - 1e kindje ♥ jongen
    27 Oktober. Wuppie30 - 32 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    28 Oktober. Juf1985 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    28 Oktober. Fizzy - 23 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    29 Oktober. Zarav - 29 jaar - 2e kindje ♥ verrassing
    29 Oktober. Suus85 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    29 Oktober. Bijntje - 25 jaar - 2e kindje ♥ verrassing
    30 Oktober. Konij1989 - 24 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    30 Oktober. Trixie77 - 36 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    01 November. MissLinnie1984 - 30 jaar - 1e kindje ♥ verrassing

Afspraken:
    21 juni : 0Zebra0 pretecho
    23 juni : zwangels vk / Boeffie2011 glucosetolerantietest
    26 juni : Boeffie2011 gyn
    27 juni : zarav 20weken echo
    02 juli : MoesCH gyn
    03 juli : Meijke gyn / 0Zebra0 vk
    07 juli : zwangels vk / vlindertje126 controle+pretecho
    21 juli : zwangels vk
    15 juli : Hartlief vk
    25 juli : 0Zebra0 pretecho
    04 augustus : zwangels vk
    18 augustus : zwangels vk
    01 september : zwangels vk

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    waar komt jullie kindje straks te slapen ?
    eigen kamertje of bij jullie op de kamer ?

Ik las namelijk gister dat vaak word aangeraden de baby de eerste maanden op de kamer van de ouders te leggen omdat ze dan geluiden horen en niet in een te diepe slaap komen.
    bij een te diepe slaap zouden ze in een coma kunnen raken.

Ik wist niet helemaal niet. en dochter heeft dus ook vanaf dag 1 in haar eigen bedje geslapen ( eigenlijk dag 3 , want ik heb na de kx 2 nachten in het ziekenhuis gelegen. ik heb zelf wel de eerste nachten in bed liggen huilen omdat ze ineens zo ver weg was :) )

dit kleintje wilde we eigenlijk weer meteen in haar eigen kamertje laten slapen. maar nu ik dit gelezen heb twijfel ik toch weer
    ben het ook nooit eerder tegen gekomen dus moet het nog eens goed opzoeken hoe en wat maar was benieuwd of jullie hier ook wat van wisten.

morgen de pretecho :D zin in! ben erg benieuwd wat haar ligging is , of ik heb goed voel en hoe groot ze al is * ik mis een smiley met hartjes * :p

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

De baby komt eerst bij ons op de kamer. De eerste 3, 4 maanden ofzo waarschijnlijk. Ook handig met de borstvoeding, pluk ik haar zo bij me :). Maar dochter maakte zoveel lawaai in haar slaap (reflux) dat we die na 3 weken op haar eigen kamertje hebben gedaan, we deden geen oog dicht ;).

19. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Eerst bij ons op de kamer! Vind dat zielig als hij ineens helemaal alleen is!;) haha, en dan kan ik af en toe ff spieken of t goed gaat! :D

20. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Oh ik moet trouwens de 23e naar de VK!;)

Deel Deze Pagina