16 t/m 31 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 0Zebra0, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Namen: ik heb maar weer eens een topic geopend :D.

2. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Boeffie! Super nieuws! Maar bloeddruk te hoog? Bij mij was 80/120 prima jij zit er toch niet ver naast met 80/142? Of is je bovendruk te hoog?

3. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    De bovendruk is iets hoger dan normaal maar dat kon komen door de spanning. het belangrijkste is dat de onderdruk niet boven 100 komt.

4. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    Mamske & an haha nou gelukkig ben ik niet de enige dan ben wel benieuwd wanneer ik weer wat aardiger ben

Boeffie goed nieuws

5. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Wat goed Boeffie, fijn! En tja het witte jassen sydroom he... en als je op was van de zenuwen is het ook logisch dat de bloeddruk hoog is...

Hier vandaag een hele grote tas vol met meisjes baby kleding gehad van een vriendin! Echt super leuk en lief! Haar meisje is nu 7 maanden en ze denken (voorlopig) niet aan een tweede, dus ze heeft zo'n beetje alles aan ons gegeven!

Bijgevoegde bestanden:

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    wauw hartlief wat veel zeg!

hier een beetje ongerust.. dit is al dag 3 dat ik de kleine niet voel
    misschien is ze gedraaid en liggen de beentjes nu richting mijn rug dat ik niks voel maar ik vind het maar niks.
    de assistente van de vk zei dat ik pas vanaf wk 26 dagelijks leven hoef te voelen.
    maarja daar heb ik weinig aan natuurlijk

7. vlindertje126

vlindertje126 Bekend lid

22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen
    Hier naam ook al vrij snel vast . en noemen haar ook al bij naam... Wordt ook niet meer verandersBen benieuwd of er meiden zijn. Met de zelfde naam hahahaha

8. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Zebra ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt... Hoeveel weken voel je de kleine al? En hoe vaak normaal per dag? Als je je ondanks de informatie van de assistente zorgen blijft maken (wordt trouwens beaamd door de gyn hier ;)) dan zou ik er even op doorhameren... Even een echo is een kleine moeite voor hen en het levert jou een hoop geruststelling op.

Bij mij zijn er trouwens specifieke dingen waar de baby druk van wordt (en ik denk dat dit voor alle buikbaby's wel ongeveer hetzelfde zal zijn):

- Een uitgebreide maaltijd
    - Veel suikers eten
    - Pittig eten
    - Een warme douche (erna dan)
    - Hand op je blote buik laten liggen voor een lange tijd en dan je hand weghalen zonder je shirt omlaag te doen (zodat je buik dus een beetje koud wordt)
    - Muziek op je buik (oordopjes op je buik leggen)
    - Herrie (we zijn laatst naar een race geweest, dat was echt een ****-herrie. De baby laat dan naar mijn idee even weten dat hij er last van heeft).

De laatste is misschien gemeen om te doen, maar voor een stuk zekerheid zou ik het wel over hebben...

Ik hoop dat je hiermee een reactie uit kan lokken!

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    dankjewel mamske!!

ik voel haar al een tijdje erg goed. zeker de laatste 2 weken echt heel druk en meerdere malen per dag. als ik zoals nu op de bank zit in de avond was ze altijd druk aan het schoppen/slaan.
    maar nu dus niks.
    ik ga even proberen suikers te eten met een glaasje cola ( die tip kreeg ik van een vriendin, dat ze daar druk van worden )

en anders ga ik de rest van je lijstje af :)

ik hoop haar vanavond toch nog wel even te voelen

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Zebra, kan me voorstellen dat je daar onrustig van wordt. Had jij nou een doppler? Of was dat iemand anders? En anders maandag gewoon even vragen of je langs mag komen, als je haar dan nog niet gevoeld hebt.

11. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Oja, cafeïne was ik nog vergeten... inderdaad cola, koffie, etc.

Ik hoop dat je snel een reactie hebt, geeft je toch een hoop rust...

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja ik had een doppler maar dat ding heb ik heel snel de deur weer uit gedaan want dat werkte voor geen meter

13. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Je kan het soms al met een wc-rolletje horen (manlief dan) en met een stethoscoop (3 euro bij de intertoys) moet het helemaal kunnen... maar net als met de doppler is het natuurlijk als je het dan niet kunt vinden dan zit je helemaal in de stress.

14. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Zebra hier hetzelfde probleem! Ik heb net al de VK gebeld en zei zegt dat dat wel vaker gebeurt... Kan zijn dat ze dan anders gaan liggen zei ze...maar ze belde later terug en vroeg of ik me zorgen maakte. Moet t nu ff aankijken en haar morgenvroeg terugbellen! En dan Miss een echo nog morgen... Hoop dat jij de kleine ook snel weer valt! ;)

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    o wat toevallig an!
    hoe lang voel jij dan al niets ?

16. zarav

zarav Actief lid

14 feb 2014
    139
    0
    0
    NULL
    Zuid-West Frankrijk
    An en Zebra, hopelijk hebben jullie al weer iets gevoeld?

Hier is de 20 weken echo prima verlopen. Alles normaal. Het wordt weer een jongetje!
    Plotseling veranderde de gyn het beeld in 3D. Ik wist zelfs niet dat dat kon met dat echo apparaat. We hebben echt prachtig het gezichtje, het geslacht, de handjes en de voetjes gezien. Dat was echt een leuke verrassing! Ik kan het niet laten om de foto's te delen :) Helemaal blij met mijn kleine man. Ik moet vanaf nu elke 2 weken op controle en krijg elke maand een echo om de groei te controleren vanwege het lage gewicht van mijn eerste zoontje maar tot nu toe ziet alles er dus prima uit!

Bijgevoegde bestanden:

17. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ach zarav wat leuk!
    Dat maakt de vervelende start weer goed denk ik
    Al dat wachten toen lieve foto zeg!

Na een senseo is meneertje vaak hyper in mn buik haha

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    zarav wat een prachtige fotos!! fijn dat het allemaal goed is

drop en cola werkt hier helaas niet
    harde muziek niet
    en op mn zij gaan liggen ook niet

als ik morgen nog niets voel toch maar even de vk bellen.

19. zarav

zarav Actief lid

14 feb 2014
    139
    0
    0
    NULL
    Zuid-West Frankrijk
    Misschien schopt ze je vannacht wakker Zebra! Ze ligt waarschijnlijk gewoon naar achter toe of zo. Probeer te relaxen en het van je af te zetten (Heel erg moeilijk, ik weet het...) Als je ontspannen bent, kan je ze veel beter voelen bewegen. Voor je het weet voel je haar weer lekker trappelen en zwemmen!

20. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Hallo allemaal, leuke berichtjes allemaal en ook steeds meer spulletjes :) Ik heb eigenlijk alleen nog maar kleertjes gekocht en een dekentje. Wil inderdaad ook nog een luiertas, liefst een mooie maar het punt van iemand dat de man er ook mee moet lopen, hmmmmm... ;). En we hebben leuke stof voor gordijnen uitgezocht met Winnie de Pooh erop geborduurd, beetje duur maar ze naaien het dan ook. http://www.kinderkamer-gordijnen.nl/images/productimages/big/winnie%20the%20pooh%20balloon%20embroidery%20multi%20j644f-01.jpg

Zebra en An, ik snap jullie onzekerheid, heb ook een keer een dag gehad dat ik haar niet voelde, toch weer even spannend... Ik hoop dat jullie je kleine snel weer voelen of dat je extra controle kan krijgen...

Hartlief, mooie kinderwagen! En wat leuk dat je zo'n stapel kleertjes hebt gehad. Ik wil eigenlijk voor een gekleurde kinderwagen (lichtgroen of turqoise), ze zijn alleen zo duur :$...

Ik heb me tot een week terug nog steeds erg moe en beroerd gevoeld. Nu bleek mijn bloeddruk te laag en is mijn bloeddrukmedicatie aangepast (had voor zwangerschap te hoge bloeddruk). Ik voel me nu inderdaad een stuk beter. Ons meisje is lekker druk bezig in de buik, zo leuk. Weet niet of ik dat nog steeds zeg als ze nog sterker gaat bewegen/schoppen...

Deel Deze Pagina