16 t/m 31 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 0Zebra0, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Vervelend dat je zo slecht slaapt Muppet.

Leuk idee van die muurschildering Butterfly.

Vandaag rustig dagje thuis met dochter. Nog 2 halve dagen werken!

2. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Ben vandaag ook lekker vrij. Net de verloskundige gebeld voor die pijn die ik 's avonds heb, moet vandaag even rustig aan doen (zoveel mogelijk liggen of zitten) als ik vanavond geen pijn heb, dan ben ik gewoon te druk geweest op de dagen dat ik wel pijn heb en gaan we tijdens de volgende afspraak kijken hoe ik het beste mijn tijd kan verdelen en de zware dingen uit handen kan geven (ben ik nogal slecht in) Als ik nog steeds heel veel pijn heb na een dagje niks doen moet ik weer bellen.

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Muppet merk je al verschil met gisteren?

Vervelend dat slechte slapen :( Mijn eerste zwangerschap ook heel slecht geslapen zomaar paar uurtjes per nacht en dat vanaf 19 weken tot de bevalling...
    Nu slaap ik heerlijk hoef er ook niet uit om naar de wc te gaan.

Hier al uren bezig geweest om de oude slaapkamer van onze dochter behang vrij te krijgen wat een ROT werk pfff nu alles klaar even een uurtje zitten en dan ga ik 2 muren schilderen (vind ik heerlijk om te doen) en de andere 2 muren doet mijn man weer behang op een deze weken.

En zo wordt ons huis weer super mooi volgens mij is straks alles gedaan :D

4. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik voel me ROT!!
    Kl*te hormonen....

Krijg het gewoon niet voor elkaar momenteel. Wil vanalles doen maar heb gewoonweg geen energie en slaap slecht. Kom moeilijk in slaap en slaap dan ook nog eens superlicht waardoor ik van een scheet nog wel wakker kan worden. Dan loopt zoontje nog rond (waar we sinds vrijdag bezig zijn met zindelijkheidstraining) moet het huishouden nog gedaan worden en wil manlief ook nog vanalles!!! Weet het echt niet meer
    Heb een rot weekend gehad (met wel een aantal leuke dingen) waar ik bijna constant heb gejankt en ruziegemaakt met manlief!!!
    Bah bah walg ook nog van mezelf omdat ik dus ook een kort lontje heb naar mijn zoontje!! En werken...tja daar heb ik dus helemaal al geen zak zin in..... gelukkig nog morgen en donderdag en dan 3 weken vakantie!!!
    Hoop dat het daarmee een stuk rustiger gaat worden want weet niet hoe ik anders de rest vd weken vol ga maken.Kan wel janken!!!
    Sorry moest het ff kwijt :(

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Boeffie Ff lekker ''klagen'' kan flink opluchten! Vervelend dat je je zo rot voelt :( En ruzie is ook niet leuk...
    Wil het zindelijk worden een beetje lukken met je zoontje of valt het vies tegen?

Heerlijk 3 weken vakantie in het vooruitzicht! Ga je nog weg of gewoon lekker thuis?

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    klagen mag;)

7. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    We zijn afgelopen vrijdag dus begonnen en hij heeft toen in de ochtend in zijn onderbroek gepoept, hier was hij zelf erg vies van (gelukkig) en daarna nog 3x in zijn onderbroek geplast. Het op het potje zitten was wel een hele strijd maar we hebben volgehouden.
    Zaterdag 4 ongelukjes (waarvan 3x op de kermis in ons dorp waardoor dat we toch hem een luier aangedaan hebben) Zondag 2 ongelukjes over de hele dag (waren smiddags gaan zwemmen en daarna had hij wel een luier aan en die was door al het ingeslikte zwemwater topzwaar) Heb vanaf zondag ook hem in zijn blote billen laten lopen omdat ik het gevoel had dat hij niet goed herkende wanneer hij moest plassen en dus vaak te laat was. Gisteren heeft hij 1 ongelukje gehad. Toen hij met zijn middagslaapje wakker werd moest hij plassen en ging hij naar de badkamer. Helaas haalde hij het niet en plaste hij op de gang maar ging verder op de wc en poepte daar.
    Ik zie dus vooruitgang
    Hij slaapt vanaf vrijdag tussen de middag zonder luier en dus tot op heden geen nat bed.

Vandaag voor de kinderopvang wel een luierbroekje aangedaan maar ook afgesproken met hem dat hij moet proberen dit droog te houden en zoveel mogelijk op het potje poept en plast. Hij is nu er erg enthousiast over dus dat voelt goed.

We gaan volgende week vrijdag lekker voor 14 dagen naar Italie!! Ben er echt zoooo aan toe!!!!

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Lekker naar Italië, daarna voel je je vast beter Boeffie!

9. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Hèhè daar ben ik weer :) Het was een drukte van jewelste, maar heerlijk om even thuis te zijn... En we zijn onwijs verrast! Er was ondanks de korte tijd en beperkte ruimte in de koffers toch een babyshower georganiseerd! Ik had het zo niet verwacht dat ik spontaan begon te huilen (fijn, die hormonen).

Ook voor manlief was er nog een verrassing: hij dacht mij even af te zetten voor 'mijn' feestje, maar ook de mannen hadden zich verzameld om lekker samen een hapje te gaan eten en een drankje te doen (dat laatste mocht ml alleen uit een babyflesje hahaha!)

Even teruglezen hoor...

Meijke heb je je draagshirt al binnen?

Ik zie dat er ook veel dames opmerkingen krijgen over de buik.. Ik denk dat veel mensen vergeten dat iedere zwangerschap anders loopt op het moment dat ze zelf niet zwanger zijn. Ik kreeg ook van de een te horen dat ik zo'n grote buik heb, terwijl de ander dan weer zei dat het een bescheiden buikje was...

Moesch, pffff dat is wel een zwaar dieet zeg! Zeker tijdens de zwangerschap... Begrijp ik goed dat je met het spuiten wel weer iets meer 'mag' qua eten?

Voor wat betreft het dik voelen... Dat heb ik sinds een paar dagen. Ik begin langzaam het idee te krijgen dat de kilo's zich met name ophopen in mijn benen. Nu houd ik daar ook wel veel vocht vast, maar toch. Ik herken ze soms niet meer terug.

@Babykamer: wij gaan denk ik de eerste week van september zo snel mogelijk alles regelen. Babykamer, kinderwagen, box, etc etc...
    Ballonnen in de box gaat hier niet werken. De katten vinden het heerlijk om met ballonnen te spelen ;)

Thuis kreeg ik wel ineens een aanval van nesteldrang zeg! We hadden al een bedje staan die we een tijd geleden van mijn schoonzus hebben gekregen, dus we hadden vooraf afgesproken dat dat wel genoeg was en we geen babykamer in gingen richten. We weten nog helemaal niet hoe de toekomst er uit gaat zien... Maar eenmaal thuis MOEST er een eigen plekje komen voor de baby. Dus de muur geverfd, gordijntje opgehangen en oude meubeltjes leeggeruimd en schoongemaakt zodat we die als meubels in de 'kinderkamer' kunnen gebruiken.

Hartlief, wat zien die slang enzo er gaaf uit zeg! Ik zou willen dat ik dat kon!

En ik zag nog iemand met een houtsnijwerkje, met blauw... Ik vind het echt zo knap!

De 30 weken is weer echt zo'n mijlpaal he? Dan kun je echt gaan aftellen... Al vind ik dat op zich voor het derde trimester ook! Het LAATSTE trimester en die is denk ik voor de meesten hier al begonnen! (Voor mij morgen pas)

Muppet, wat vervelend dat je er niet echt rekening gehouden wordt met je man! Het is inderdaad ook zijn kindje, dus ook hij moet het allemaal kunnen verwerken...

Boeffie gewoon lekker klagen hoor! Hier kan het zonder dat je er een ander chagrijnig mee maakt ;) Hopelijk kun je in de vakantie even een beetje opladen!

10. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    @ Muppet: ik denk eigenlijk dat alle mannen dat wel hebben... de vrouw is zwanger, dus zij krijgt alle aandacht enzo... Zelfs de kadootjes worden aan de zwangere overhandigd merk ik. Misschien is het een opsteker voor hem, misschien ook niet, maar ik denk dat het in elk geval vooral om de zwangere vrouw gaat. Heel vervelend natuurlijk voor de man, maar wat dat betreft zijn veel mensen hetzelfde... Sommige zullen eraan denken, anderen gewoonweg niet. Ik hoop dat ook hij het een plekje kan geven en er in ieder geval met een aantal mensen over kan praten.

@ Boeffie: Er komt ook zoveel op je af nu! Maar heel verstandig dat jullie nu bezig zijn met zindelijk maken! Dat scheelt heel veel tijdens de vakantie, maar ook straks als de baby er is! Hopelijk kun je tijdens de vakantie even lekker je rust pakken meid!

@ Mamske: wat leuk van die babyshower! Zeker als het echt zo onverwachts is! Grappig van die babyfles voor manlief hahah

Weet even niet meer wie er zei dat de baby 2 weken eerder gehaald wordt... was het An? Wie weet ben je wel de eerste van ons die je kleintje in je armen mag houden! Ik ben al zo benieuwd hoe onze kleine eruit zal zien!

@ hier: vandaag naar de vk geweest, bloeddruk was 110/60 dus prima. Hartje gehoord, de kleine bewoog meteen heel druk toen dat ding in haar 'huis' werd gedrukt. Dat is elke keer zo haha
    Verder is er half aug. een voorlichtingsavond over de laatste weken vd zwangerschap, de bevalling, de kraamtijd en borstvoeding. Daar ga ik graag naartoe, anders ga ik er echt blind in!

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Hoii dames.

Hier vandaag insuline gekregen.. Vanavond voor t eerst spuiten. Vind t best eng moet ook nog s in de buik...

Vrijdag op vakantie dus ff lekker drukke boel hier met laatste inkoopjes en inpakken. Maar heb er wel zin in!

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Bevallingslijst:
    15 Oktober. Orchidee88 - 26 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    16 Oktober. 0Zebra0 - 26 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    16 Oktober. Worteltje13 - 26 Jaar - 3e kindje ♥ meisje
    17 Oktober. Muppet86 - 28 Jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    18 Oktober. KimmyLynn - 23 jaar -1e kindje ♥
    jongen
    18 Oktober. Boeffie2011 - 33 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Popol - 30 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Hartlief - 30 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. MoesCH - 29 jaar - 3e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. An34 - 34 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    20 Oktober. Smoothieluv - 29 Jaar - 1e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. Zwangels - 31 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    21 Oktober. Tikske - 32 jaar - 4e kindje ♥ meisje

21 Oktober. IJsbeer - 36 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    22 Oktober. Butterfly Stars - 34 Jaar - 1e kindje ♥ jongen
    23 Oktober: Mamske - 27 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    23 Oktober. Meijke - 36 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    23 Oktober. Liefdotje - 26 jaar - 2e kindje ♥ verrassing
    25 Oktober. Boommm - 24 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    26 Oktober. Mama Rebecca - 29 Jaar - 2e kindje ♥ jongen
    27 Oktober. Vlindertje126 - 22 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    27 Oktober. Ligakoekjuh - 24 jaar - 1e kindje ♥ jongen
    27 Oktober. Wuppie30 - 32 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    28 Oktober. Juf1985 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    28 Oktober. Fizzy - 23 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    29 Oktober. Zarav - 29 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    29 Oktober. Suus85 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    29 Oktober. Bijntje - 25 jaar - 2e kindje ♥ verrassing
    30 Oktober. Konij1989 - 24 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    30 Oktober. Trixie77 - 36 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    01 November. MissLinnie1984 - 30 jaar - 1e kindje ♥ verrassing

Afspraken:
    17 juli : Boeffie2011 gyn
    18 juli : Tikske gyn
    21 juli : zwangels vk / Worteltje13 vk
    25 juli : 0Zebra0 pretecho
    29 juli : zwangels pretecho
    31 juli : 0Zebra0 vk / Zwangels groeiecho
    04 augustus : zwangels vk / vlindertje126 groeiecho / Worteltje13 vk
    06 augustus : Worteltje13 pretecho
    08 augustus : Boeffie2011 gyn + groeiecho
    12 augustus : Meijke gyn
    18 augustus : zwangels vk
    21 augustus : Boeffie 2011 gyn / MoesCH gyn + groeiecho
    01 september : zwangels vk
    04 september : Boeffie2011 gyn + groeiecho

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier vrij druk dus weinig online.
    man heeft nu ook vakantie dus we zijn veel op pad, leuke dingen doen met dochter
    ga zo even alles bijlezen :)

14. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Gisteren eindelijk zonder pijn kunnen slapen. Op enkele pijnlijke trappen na. Vanmiddag moest ik werken, maar de collega's hebben mij ondanks de drukte naar huis gestuurd, werd heel kort-ademig en viel bijna flauw. Collega heeft mij naar huis gebracht, meteen de verloskundige weer gebeld. Komt door mijn lage bloeddruk en de warmte dat ik mij zo slecht voel. Moet toch morgen met de baas overleggen over eventuele aanpassingen op en tijdens het werk. Wij hebben de meeste schoenen boven in het magazijn staan, plat dak en met deze warmte niet te doen voor een zwangere. En kijken of ik eventueel 's ochtends kan werken ipv 's middags.

15. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Moesch wij bevallen op dezelfde datum wat gaaf :D

16. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    oei Moesch dat zou ik ook eng vinden in de buik prikken! Toch het idee dat je in de vruchtzak prikt ofzo...? Mag het niet in je bovenbeen?

Gaat het een beetje met de pijn Zebra ondertussen?

Hee Muppet wat naar dat je je zo voelt! Hoe laag was je bloeddruk dan? Ik had bij de vk gisteren 110/60. Hopelijk kan je baas er iets aan doen, want met dit weer is het sowieso al zwaar genoeg! En het wordt alleen maar zwaarder, want je komt gemiddeld nu zo'n 500 gram per week aan!

17. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Bevallingslijst:
    15 Oktober. Orchidee88 - 26 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    16 Oktober. 0Zebra0 - 26 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    16 Oktober. Worteltje13 - 26 Jaar - 3e kindje ♥ meisje
    17 Oktober. Muppet86 - 28 Jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    18 Oktober. KimmyLynn - 23 jaar -1e kindje ♥
    jongen
    18 Oktober. Boeffie2011 - 33 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Popol - 30 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Hartlief - 30 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. MoesCH - 29 jaar - 3e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. An34 - 34 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    20 Oktober. Smoothieluv - 29 Jaar - 1e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. Zwangels - 31 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    21 Oktober. Tikske - 32 jaar - 4e kindje ♥ meisje

21 Oktober. IJsbeer - 36 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    22 Oktober. Butterfly Stars - 34 Jaar - 1e kindje ♥ jongen
    23 Oktober: Mamske - 27 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    23 Oktober. Meijke - 36 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    23 Oktober. Liefdotje - 26 jaar - 2e kindje ♥ verrassing
    25 Oktober. Boommm - 24 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    26 Oktober. Mama Rebecca - 29 Jaar - 2e kindje ♥ jongen
    27 Oktober. Vlindertje126 - 22 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    27 Oktober. Ligakoekjuh - 24 jaar - 1e kindje ♥ jongen
    27 Oktober. Wuppie30 - 32 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    28 Oktober. Juf1985 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    28 Oktober. Fizzy - 23 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    29 Oktober. Zarav - 29 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    29 Oktober. Suus85 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    29 Oktober. Bijntje - 25 jaar - 2e kindje ♥ verrassing
    30 Oktober. Konij1989 - 24 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    30 Oktober. Trixie77 - 36 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    01 November. MissLinnie1984 - 30 jaar - 1e kindje ♥ verrassing

Afspraken:
    17 juli : Boeffie2011 gyn
    18 juli : Tikske gyn
    21 juli : zwangels vk / Worteltje13 vk
    25 juli : 0Zebra0 pretecho
    29 juli : zwangels pretecho
    31 juli : 0Zebra0 vk / Zwangels groeiecho
    04 augustus : zwangels vk / vlindertje126 groeiecho / Worteltje13 vk
    06 augustus : Worteltje13 pretecho / Hartlief vk
    08 augustus : Boeffie2011 gyn + groeiecho
    12 augustus : Meijke gyn
    18 augustus : zwangels vk
    21 augustus : Boeffie 2011 gyn / MoesCH gyn + groeiecho
    01 september : zwangels vk
    04 september : Boeffie2011 gyn + groeiecho

18. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Mijn bloeddruk is 110/50. Mijn baas houd er gelukkig al heel veel rekening mee.
    Hoorde vandaag trouwens voor het eerst dat ik een lage bloeddruk heb, haha. Heb echt ballenverstand van dat soort dingen, haha.

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier 110/65, maar geen last van gelukkig, voor de zwangerschap was het 100/55, dus voor mij is het normaal :).

Moesch, hoe ging het prikken?

20. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    boeffie succes morgen

hier vandaag veel last van mn rug
    en gedoe met dochter, bezig met zindelijkheid
    dus overdag de luier uit en gewoon laten spelen buiten,
    maar nu houd ze het gewoon de hele dag op en staat af en toe met haar handjes ertegenaan te duwen zodat het maar binnen blijft. dus dat is ook geen succes
    want ze heeft buikje auw zegt ze nu. luier aan gedaan maar ze doet het nu ook niet meer in de luier. dus hopelijk vannacht en dan morgen maar weer gewoon een luier om.
    blijkbaar is ze er gewoon nog niet klaar voor

Deel Deze Pagina