16 t/m 31 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 0Zebra0, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek

Ja dat was ik! Ik heb hem gekregen. Er zaten een paa luiers in, zwitsal billendoekjes, een uitdeelzak smoeltjes, proefmonstertjes van de bodyshop.....ehhh de rest weet ik niet meer. En natuurlijk reclame.

2. Kunikos28

Kunikos28 Actief lid

11 dec 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel blij mee?
    Sowieso wou ik de tummy zelf al erg graag hebben. Wij hadden voor onze eerste een badje maar toen we later toch eens onze tummytub tevoorschijn haalden toen dochterlief al 1,5jaar was bleek het zoń handig ding. Toen als zwembad gebruikt buiten en behoorlijk verweerd buiten dus niet meer mooi en weggedaan. Nu dus op zoek naar een nieuwe et voila:)

3. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Ja ontzettend blij mee :D de tummy tub is van het merk bebe jou en past bij ons op de badstandaard.

4. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    @Zebra wat naar joh! De aanhouder wint blijkbaar, want je bent al een hele tijd hiermee bezig! Moederinstinct!!! Een week groeiachterstand lijkt niet zo lang en is het volgens mij ook niet, maar fijn dat ze het nu heeeel goed in de gaten gaan houden! Hopelijk kun je oppas vinden voor je dochtertje! Is het ziekenhuis dichtbij voor jullie?

@ oppas/babysitter/gastouder/opvang: ik werk thuis voor mezelf, dus wij hebben niet veel oppas nodig, maar mijn werk zal ik wel wat minder aan toe komen lijkt me... Vl werkt heel veel (70-80 uur per week) en gaat ook naar het buitenland voor zijn werk (4 of 6 weken). Gelukkig heb ik moeder, schoonmoeder, schoonzus en zus achter de hand als ik even weg zou moeten. En er is vast nog wel een tante of vriendin die het leuk vindt voor een keertje als het echt moet.

Never nooit niet dat ik mijn kind achter laat bij een vreemde oppas! Maar ik weet niet wat ik zou doen als niemand kende in de buurt... Misschien toch maar kennis maken met de buren en een beetje rond vragen, wie weet hebben zij een idee/dochter/nichtje ofzo. En anders maar niet weg hoor samen hahah

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Gelukkig wil mn moeder oppassen , ze hoeft dagelijks pas om half 12 te gaan werken dus dat zou moeten lukken. Ziekenhuis is nog geen 10 minuutjes rijden dus dat s wel fijn.

Oppas- dochter is 2,5 nu en ik laat haar eigenlijk alleen bij mijn ouders of n vriendin van me. Verder vind ik eigenlijk nu nog niemand echt geschikt.
    Een onbekende denk ik als ze n jaar of 8 zijn... ik weet t eigenlijk niet. Het idee staat me al niet aan dus misschien zou ik het wel helemaal niet doen

Heeft er misschien ook mee te maken dat dochter niet naar een opvang of gastouder gaat dus we zijn erg aan elkaar gehecht hahah

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Lees hier wel nog altijd mee, maar niet altijd de puf om uitgebreid te reageren.

Zebra. Wat rot! Wel fijn idee dat ze haar extra goed in de gaten houden nu toch?

Oppas. Hier hebben we wel een (toen) onbekende oppas. Via internet gevonden en heel erg blij/tevreden met haar. Ze heeft al heel vaak opgepast en laat N met een gerust hart bij haar achter.

Andere oppasvraag: aan de moeders met meerdere kindjes, hoe regelen jullie straks de oppas voor de andere kids? Ik wil liever niet dat iemand weet dat ik ga bevallen, dus wij dachten eraan onze oppas te bellen, dat zij N en de hond op kan vangen zodat ik verder niemand hoef in te lichten.

Vandaag weer een groei echo gehad, baby loopt nog steeds iets achter, maar de achterstand wordt gelukkig niet groter. Wel blijven ze het goed in de gaten houden. Ik hoop echt ontzettend dat ik dit keer pas op 40 weken (of later) ga bevallen. Wil dit kindje gewoon gelijk mee naar huis nemen. Merk dat ik de laatste tijd veel bezig ben met de geboorte en de heftige periode na de bevalling van N.

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Boommm, logisch dat je er nu extra mee bezig bent! hoever loopt het kindje nu achter?

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zebra. Ook ongeveer een week. Hebben ze bij jou een schatting gemaakt naar haar gewicht?

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    nee ik geloof van niet, of misschien wel maar is dat me niet verteld.

is jou vruchtwater wel goed, en voel je haar ook goed bewegen ?
    want bij mij is het dus te klein ,én te weinig vruchtwater én weinig leven voelen dus nogal dubbelop
    misschien daarom zoveel extra controles

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee mijn vruchtwater is verder wel goed en ze laat vaak genoeg van zich horen, dus dat is verder wel in orde. Vervelend hoor, maakt je zo onzeker hè!

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja echt wel, besef komt eigenlijk nu pas
    vanmiddag dacht ik pffff lastig al die afspraken en hoe ik het moet regelen met oppas voor dochter etc

maar nu komt toch wel het besef van jeetje, toch niet goed en dan is 30 weken echt nog veeeeeel te vroeg!

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat rot Zebra! Maar goed dat ze je in de gaten houden. Lag ze nog in stuit? Met weinig vruchtwater draait ze waarschijnlijk ook niet meer :(. Sterkte!!

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ja nog steeds stuitligging!

14. vlindertje126

vlindertje126 Bekend lid

22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen
    Even ego berichtje .. Vanmorgen dan tog gebeld door verloskunige omdat het tog niet goed was in mijn bloed. moet dus naar de huisarts elke week 2 x injecties prikken 10 week lang omdat ik een tekort heb aan b12 en daarom dus enorm moe ben komt me wel wat slecht uit ivm werk maarja.. Mooi kloten dus

15. vlindertje126

vlindertje126 Bekend lid

22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen
    Vañdaag ook kraamzorg op. Bezoek gehad . alles was goed en aanwezig alleen me bed was te laag . #geen stress dus 25 augustus weer controle bij verloskundige

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Vlindertje wat vervelend dat prikken!

Hier bed ook niet omhoog hoor. Vind t niet nodig met ziekenhuis bevalling

17. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Wat naar zebra! Hoop dat alles goed komt.

Vlindertje dat is niet leuk. Sterkte met prikken.

Kraampakket is hier voor een anderhalve week geleden bezorgd.
    Kraamzorg heeft nog niet gebeld voor een intake afspraak. Zou het wel fijn vinden dat ze langskomt, want dan kan ik vragen stellen en weet ik of alles in orde is.
    Wij hebben het bed al wel hoger ook al beval ik in het ziekenhuis. Het is ook nodig voor de kraamzorg.
    En ik moet zeggen dat ik het wel prettig vind zo'n hoog bed. Maar ben zelf ook lang 1,90m :)

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Worteltje en Hartlief , veel plezier vandaag bij de echo's!

19. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Wat een nare berichten allemaal meiden... Maarja als het met controles en prikken in de gaten en onder controle kan worden gehouden, hopen we maar dat het goed komt!!

@ bed: hier een waterbed, dus die kan echt niet zomaar omhoog. En het is inderdaad ook voor de kraamzorg, maar als het écht moet zetten we wel een extra hoog bed neer in de babykamer.

@ vandaag: vandaag een leuke dag! Zometeen naar de vk voor controle en bloed prikken voor hb/ijzer enzo (is misschien niet zo leuk). Vanavond herkansing 3D echo van het gezichtje! :D

20. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier vorige keer het bed ook niet omhoog gezet, vanwege keizersnede en de overige dagen kraamzorg maar 3 uurtjes per dag. dus alleen voor de controles, tempen en even het litteken van de ks bekijken dus eigenlijk hoefde ze niets te doen qua verzorging van mij dus heb het zo gelaten.

Deel Deze Pagina