16 t/m 31 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 0Zebra0, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zarav

zarav Actief lid

14 feb 2014
    139
    0
    0
    NULL
    Zuid-West Frankrijk
    Zebra, ik hoop dat er snel weer wat vruchtwater bijkomt. En één weekje achterstand is ook niet zo erg toch? Misschien krijgt ze plotseling een groeispurtje.

Boommm, ik ben ook al een aantal weken heel erg bezig met de bevalling. Ik ben er vrees ik zelfs een beetje te veel mee bezig. Ik wil zooo graag dat mijn zoontje deze keer gewoon mee mag naar huis en dat het een natuurlijk bevalling wordt...

Mamske, Ik denk wel dat je iemand zult nodig hebben om af en toe eens op te passen als je nog niemand kent. Ik heb het wel maar gedaan vanaf 6 maanden. Misschien kan je kinderarts of zo'n centrum voor jeugd en gezin je wel verder helpen? Dat is volgens mij toch zekerder dan het internet. Ik ben zelf langs het stadhuis gegaan om info te vragen (wel piepklein dorp, in een grote stad is het misschien anders). Daar hebben ze me heel goed geholpen en me doorverwezen naar het RAM (relais des assistantes maternelles) waar ik al snel iemand gevonden heb. Waarschijnlijk bestaat er in Canada ook wel iets gelijkaardigs? En anders gewoon de moeders in de wachtzaal bij de dokter en zo uitvragen. Of navragen in het ziekenhuis waar je terecht kan om iemand betrouwbaars en met ervaring te vinden.

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier ook het bed niet omhoog. Bij dochter hebben ze niet gezegd dat het te laag was. Kraamzorg intake is telefonisch dus stelt niets voor. Ik wil niet dezelfde als vorige keer, verder geen wensen/eisen :).

Vlindertje wat vervelend! Hopelijk knap je wel op van die injecties.

Ik ben ook mega moe. Ik voel me de hele dag zoals je je voelt als je net uit een diepe slaap ontwaakt. Beetje mistig dus...

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Meijke, dat gevoel van vermoeidheid herken ik helaas ook!

zarav , volgens mij was het niet zozeer het weekje groeiachterstand maar vooral én achterstand, én heel weinig vruchtwater, én weinig beweging wat een beetje de alarmbellen deed rinkelen.

ik moest me niet te druk maken maar het ook wel zeker serieus nemen.. tja wat doe je dan... je druk maken

4. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Hee Zarav hoe gaat het met jou?

Tja Zebra dat is inderdaad wat je dan doet. Wat een slecht advies! Neem het serieus, maar maak je niet druk!>? Gelukkig mag je morgen alweer voor controle! Moet je ook in het weekend om de 2 dagen komen of wordt het dan maandag?

@ vk: vanochtend bij de vk geweest. Hartje klopte goed en kleine was aan het bewegen. De ligging van de kleine was nog steeds hetzelfde, hoofd naar beneden en billen omhoog. Zelf 1 kg aangekomen in 3 weken, dus best netjes.
    Verder nog gehad over mijn ziekenhuisbezoek vorige week vanwege de steek bovenin mijn buik. Zij dacht aan een zenuw die daar bekneld zit vanwege de ingewanden die steeds verder omhoog geduwd worden. Dat hebben wel meer zwangeren zei ze. Heb er nog steeds af en toe last van, maar het zal waarschijnlijk ook niet minder worden aangezien ik alleen maar blijf groeien natuurlijk... Dus ja we doen het er maar mee.

Op naar de 3D echo vanavond!

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Goedemorgen meiden

Hier gisteren mijn urine laten controleren omdat ik zoveel harde buiken had gelukkig geen blaasontsteking.
    Wel het advies rustiger aan te doen en dat is niet makkelijk voor mij.
    Gelukkig heb ik hele lieve strenge collega's en nu mag ik niet meer in de zorg werken.. Ook mijn manager was erg bezorgd en ging alles op alles zetten om alle diensten hoe dan ook opgelost te krijgen.
    Deze week moet ik van hun thuis blijven en vanaf volgende week ga ik de cliënt planning op mij nemen en ga de mappen van de cliënten bijwerken en nog wat huisbezoekjes afleggen lekker rustig aan.

Vind het wel lastig maar hun trappen wel op de rem.

Vanavond in de babykamer als het goed is helemaal af erg fijn! als alles ingericht is zal ik een foto plaatsen.

Meijke vervelend dat je je zo vermoeid voelt slaap je wel goed of niet?

Zebra het is bij jou de combi van alles wat niet goed is en snap zeker dat je je onzeker voelt.
    Moet je morgen weer voor ctg?

WIj zetten een 1 persoonsbed in de huiskamer kan makkelijk en ik wil niet boven liggen omdat mijn vader en mijn schoonmoeder alle twee lichamelijk beperkt zijn en niet de trap op kunnen.
    Bij onze dochter de kraamweek ook beneden doorgebracht was erg fijn!
    Ik ging dan 's middags wel boven rusten/slapen en 's nachts ook.
    Wij vonden dit erg fijn.

Wel hoop ik op een rustige kraamweek de dag dat onze dochter is geboren is ''s middags de oma van mijn man overleden rond 16.00 en onze dochter werd om 23.22 geboren echt bizar...
    Die week was vooral voor mijn man heftig met condoleren begrafenis zijn oma naar haar laatste rustplaats dragen.
    Echt niet leuk...

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Liefdotje goed dat je het rustiger aan gaat doen! En fijn dat het zo geregeld kan worden op je werk.

Hartlief veel plezier hopelijk ligt de kleine goed voor de foto

Ik moet morgen ctg, en dan zaterdag ,maandag,woensdag, donderdag ctg en echo en dan zaterdag weer. Dus echt om de dag en op de dag van de echo nog extra.
    Mag dochter niet meenemen dus hopelijk kan mijn moeder steeds oppassen. Ze werkt de middagen dus dat lukt hopelijk. Man kan echt niet zoveel vrij nemen

7. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Zarav, bedankt voor de tips. Het voelt wel wat veiliger inderdaad om iemand te zoeken die aangeraden wordt.

Liefdotje, vervelend zeg dat je het rustiger aan moet gaan doen... Wel fijn dat anderen zo met je meedenken. Het is zo lastig als je altijd maar zelf je grenzen aan moet geven...

Hartlief, veel plezier vanavond!!

8. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    @ Liefdotje: Dat klinkt een stuk beter dan andere verhalen die ik hier op het forum heb gelezen! Hartstikke fijn joh!

Nou dat moet een heftige tijd geweest zijn voor jullie... hopelijk hebben jullie deze keer meer geluk op de B-day!

Thnx zebra en mamske!

9. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Hallo meiden! Ik ben nieuw hier en lees ook even mee. Ik ben 22 jaar en 26 oktober uitgerekend van onze eerste, een zoontje!

10. Trixie77

Trixie77 Lid

23 feb 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte zebra!!

11. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Hello Ladies,

Ik lees echt wel mee maar vaak geen fut om te reageren op alles!!

Hier gaat het redelijk...

@zebra! Jeetje schrikken allemaal! Hopelijk zijn alle ctgs gewoon goed en de volgende echo ook! Spannend allemaal! Ook wel weer lastig dat je zo vaak moet..

@Oppas hier: Mn moeder past altjd op als ik werk, en soms gaat dochter naar andere Opa en Oma, maar eigenlijk altijd mn moeder, heb verder ook geen andere oppas... vriendinnen wil ik eigenlijk niet zeg maar, klinkt vreemd maar vind ik niks, plus de meeste zijn druk met hun eigen kids.. dus als ml en ik avondje weg willen gaat dochter uit logeren bij opa en oma...

Hier is kamertje voor ukkie 2.0 eigenlijk wel af. Nog klein beetje aankleden. Nog ff paar leuke dingen scoren.

Zal zo nog even buikfoto plaatsten!

Word niet veel op fb gekletst he... Jammer, dat hou ik makkelijker bij, haha.

Sterkte ook aan de rest van de mamma's/bijna mamma's die t zwaar hebben en waar ik niet op gereageerd heb.

12. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Ff 2 foto's

Bijgevoegde bestanden:

13. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    @Wuppie, mooie buik en de andere foto's die ik gezien heb ook!

@Zebra, wat vervelend voor je, wel fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden, hopelijk is dat snel niet meer nodig!

@Vlindertje, hopelijk voel je je snel weer beter nu je de injecties krijgt, balen dat het nodig is.

Hier terug van vakantie, een goede tijd gehad en ontsnapt aan de ergste warme weer in NL :).
    Ik heb gisteren een groeiecho gehad en ze groeit netjes volgens de curve. Placenta ligt wel laag (maar niet voor de uitgang) waardoor ze beetje scheef lag met hoofdje naar beneden. Het was weer zo leuk om de echo te zien, ze was aan het smakken, ineens is alles nog weer echter. Daardoor ben ik vergeten om te vragen of dit nog iets betekent, maar aangezien ze verder niets zij neem ik aan niets zorgelijks.
    Alles gaat best goed, nog 4,5 weken aftellen voor verlof vanaf volgende week.

@Slapen gaat hier trouwens ook erg wisselend, zo wie zo nog steeds wennen om niet op mijn buik te slapen en heb af en toe kramp, met name met warm weer.

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zarav. Fijn dat er herkenning is, maar toch ook weer niet, want dat betekend dat jouw zoontje ook niet gelijk mee naar huis mocht. Was hij ook te vroeg? Duim dat je baby dit keer wel gelijk mee naar huis mag!!

Wuppie. Mooie buik!

Vandaag druk geweest met wasjes en een beginnentje van de koffers inpakken. Vrijdag gaan we voor een weekje naar Frankrijk, lekker aan de zee. Kan niet wachten, even helemaal niets moeten en gewoon lekker genieten van m'n gezinnetje.

15. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hartlief wat een lieve buik haha echt een puntbuikje

Zebra wat erg hoop dat de volgende controles positiever zijn!
    Je voorgevoel was dus toch geen loos alarm

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hoe waren de pretecho's van gister? mooie fotos ?

Ik ga weer onderweg naar t ziekenhuis voor de CTG

17. zarav

zarav Actief lid

14 feb 2014
    139
    0
    0
    NULL
    Zuid-West Frankrijk
    succes met de ctg Zebra!

Mooi buikje Wuppie!

Boommm, ze hebben een inschattingsfout gemaakt bij mijn zoontje. De bevalling werd ingeleid op 37 weken omdat hij een ernstige groeiachterstand had. Dat is uiteindelijk geëindigd in een spoedkeizersnede. Hij woog slechts 1kg700 Twee weken later hebben ze een soort hersenscan uitgevoerd en gezien dat hij 3 à 4 weken jonger was. Hij was dus nog steeds licht voor de nieuwe termijn maar het verklaarde wel waarom hij steeds maar sliep en nog steeds een sonde en infuus nodig had. Uiteindelijk viel alles mee, na een dikke 3 weken mochten we naar huis. Eenmaal thuis heb ik er toch last mee gehad om alles te plaatsen. 12 u moeten wachten om mijn zoontje voor de eerste keer te zien, al die buisjes en slangetjes en onzekerheid, geen natuurlijke bevalling, geen kraamperiode... Ik heb het er mentaal wel moeilijk mee gehad. Op hoeveel weken werd jouw kindje geboren? Hoe lang moest ze in het ziekenhuis blijven?

18. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    Succes zebra!!

19. vlindertje126

vlindertje126 Bekend lid

22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen
    Bedankt ijsbeer .. Ik hoop het ook mjaa alles voor een goed doel he straks huisarts voor de eerste injectie lieffs

20. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat heftig Zarav, je bent dus met 33/34 weken ingeleid toen, geen wonder dat het leek alsof bij een groei achterstand had :(. Ernstige fout van het zkh zeg!

Hoe was het Zebra?

Mooi buikje Wuppie!

Ik lig weer even op bed. Nog vakantie, dus kan gelukkig aan mijn vermoeidheid toegeven af en toe.

Deel Deze Pagina