16 t/m 31 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 0Zebra0, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wat wordt er veel gekletst. Ga na mn vakantie alles heel uitgebreid terug lezen. Gister na een dag met veel harde buiken lekker in bad geweest:

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Boommm dat ziet er heerlijk uit zo in bad!

Wij hebben vorig jaar onze badkamer verbouwd en gekozen om geen bad meer te nemen. hadden we eerst wel , maar toen moesten we douchen in bad. ivm de ruimte is er geen plaats voor een losse douche en een bad.
    maar ik mis het nu wel hoor!

al zal het als ik weer een keizersnede krijg een verademing zijn, vorige keer moest ik steeds over de badrand stappen om in bad te kunnen douchen. en dan is een bad echt hoog. pfff de tranen stonden in mn ogen als ik ging douchen.

vrijdag op kraamvisite bij n vriendin van me die bevallen is, leuk! ga vanmiddag nog even wat leuks kopen. ben ik er ook even uit met dochter. vanavond weer ctg en morgen ctg + aansluitend groeiecho + afspraak gyn dus dat word wel weer een paar uur ziekenhuis

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Boommm mooie foto! Lekker genieten van je vakantie..

Zebra Spannend weer vanavond lig je dan lang aan het ctg? Krijg je vanavond ook de echo? of is dat donderdag?
    Je meisje niet gevoeld of toch wel wat?

An haha lekker handig op de verkeerde dag :)

Dromen hier niet aan de orde gelukkig...

Onze jongens naam is veranderd :$:D Wij hadden nog 3 leuke jongensnamen van de vorige zwangerschap... Afgelopen zondag waren we de geboortekaartjes aan het uitzoeken en gelijk helemaal klaar gezet alleen de datum en gewicht nog invullen en dan klaar.
    En ineens zeg ik ik vind het zo stom staan die jongens naam en ik vind het een naam voor een sukkeltje :) haha
    's avonds lagen we op bed en ineens schiet er een naam door mijn hoofd en nog geen 30 seconden later zegt mijn man die naam hardop BIZAR!
    Is eigenlijk helemaal geen naam voor ons maar maandag toch besloten dat we die naam doen en nu voelt het voor ons alletwee helemaal oke.
    Ben wel erg benieuwd naar reacties op de naam (als het een jongen wordt dat moeten we afwachten haha)

Ik heb mijn uurtjes voor deze week weer gehad nu pas maandag morgen weer 5 uurtjes op de planning.
    Merk wel dat mijn harde buiken een stuk minder geworden is zo fijn.

4. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Ik las dat Butterfly bevallen is, weet iemand hoe het nu is met haar en de kleine, ik hoop dat alles goed gaat.

Boommm relaxte foto met mooie buik :) Ik ben laatst ook in bad geweest, wel ontspannend behalve dat de buik zo'n end boven water uitsteekt (badkamer was dus niet warm)...

Zebra, vervelend voor je dat de extra controles nog steeds nodig zijn, wat een geregel en extra zorgen. De echo zal weer spannend zijn. Hebben ze je ook geïnformeerd wat een en ander betekend voor de komende periode?

Hier gaat alles ok, ben maandag weer begonnen met werken en aan de ene kant viel het mee, maar vind het ook wel pittig. Ik zie uit naar het verlof. Nog vier weken werken (wat voor mij neer komt op 14 dagen) en dan een paar maanden eruit. Ik neem na het bevallingsverlof een maand verlof en ouderschapsverlof, ik ben zo blij dat mijn werk daaraan mee wil werken. Daarna ga ik 2,5 dagen werken.

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Liefdotje wat grappig hoe dat gegaan is met de naam! Nu ben ik wel erg nieuwsgierig haha

Ik krijg per keer 50 tot 60 minuten ctg. De echo is morgen ochtend om 11.00
    Wel spannend want ik voel haar nog steeds niet :(

6. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Gisteren onze proefdruk van het geboorte kaartje gekregen. Wel spannend en nu is het ineens wel heel echt. Nu ook met de babykamer en de box in de woonkamer.

kleertjes wassen, ben ik nog niet mee begonnen. We moeten eerst kleertjes kopen, haha.

en brandend maagzuur heb ik alleen last van als ik druk ben geweest.

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik wil de box ook zetten maar is meteen zo n groot ding. En dan denk ik ook weer nog 9 weken .. is wel lang
    Straks eens horen wat man ervan vind :p

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Liefdotje, wat leuk nog een andere naam, ben benieuwd!

Wij zetten de box pas op als de baby geboren is. Ik vind het een sta-in-de-weg en de baby ligt er de eerste week/paar weken toch niet in. Bij onze eerste stond ie ruim te voren, dat doen we dus niet nog een keer ;). De kamer is ook nog lang niet klaar, hangen alleen nog maar gordijnen, maar daar word ik nu wel onrustig van, dus gaan we volgend weekend toch maar eens mee aan de slag.

Meer huisdierenbezitters hier? Ik word gek van onze kater :D, hij wil constant bij/bovenop mij en blijft kopjes geven en aaitjes halen. Normaal is het niet zo'n knuffelaar (16 jaar oude slaapkop) dus dit komt zeker door de zwangerschap.

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wel "fijn" dat je dan vanavond nog CTG hebt Zebra, dan weet je weet even dat het goed zit. Lijkt me erg naar haar niet te voelen.

10. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    @Meijke, ik herken het deels. Onze kater wil ook constant aandacht, maar hij wil dan wel per sé dat ik buk om hem te aaien. Hij zal niet op schoot springen ofzo. En zodra het baasje uit bed is springt hij op bed op zijn plaatsje in te nemen :) Ik moet wel zeggen dat hij altijd wel een knuffelkontje geweest is.

@Brandend maagzuur; ik kreeg een tijdje terug van iemand de tip om er zoveel mogelijk op de natuurlijke manier iets aan te doen (zo weinig mogelijk kool, koolzuur, vet eten, etc.), want van maagzuurtabletten krijg je weer eerder last van je darmen (en laat dat nu mijn grootste probleem zijn...)

@Kimmylynn haha wat een dromen!!

@Zebra, fijn dat ze in het ziekenhuis wel een beetje met je mee willen denken. Je hebt al genoeg aan je hoofd...
    Voor wat betreft de box trouwens, ik laat ml gewoon niet merken dat wachten met opzetten van de box ook een optie is! ;) Als we hem straks eenmaal in huis hebben dan vraag ik hem om even te helpen hem op te zetten. Je moet mannen een beetje sturen ;) en ik kan niet wachten tot hij staat.

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    lig nu aan de ctg, ziet er goed uit zoals ik zo zie qua hartslag
    bewegingen minimaal nog steeds

Dochter lag al vanaf dag 1 in de box hoor. dat lieg ik , dag 3 want we hebben 2 dagen in het ziekenhuis gelegen :p
    vond het wel fijn dan kon ik even rustig een broodje eten of net wat.

12. Tikske

Tikske Actief lid

30 jan 2007
    265
    0
    0
    Thuismama
    België
    @Zebra - gelukkig ziet de CTG er goed uit, jammer dat de bewegingen minimaal zijn.

Hier geen huisdieren, dus geen 'last' van.

Brandend maagzuur valt hier mee, met momenten, maar weet dat ik het de vorige zwangerschappen veel meer had, en toen hielp wonder boven wonder - zure beertjes, had ik per toeval ontdekt.

Ik herinner me zelden of nooit wat ik gedroomd heb, was in het begin van de zwangerschap anders. Maar nu word ik wel veel meer wakker.

Ons kleintje gaat overdag in de box van zodra we terug thuis zijn.

@Liefdotje - grappig dat jullie nu toch nog veranderd zijn van naam, maar zo te horen voelen jullie je er beide beter bij.

@Boomm - leuke foto van in bad, hier geen bad meer sinds de nieuwe badkamer, maar mis dat ook niet. Vroeger ook geen bad thuis, dus ben het douchen gewoon. Lekker makkelijk.

Hier vandaag controle bij de gyn. Alles is goed met ons meisje, ze weegt intussen 1,6kg, baarmoederhals nog lang, genoeg vruchtwater. Ze ligt nu ook met haar hoofdje naar beneden. Datum keizersnede ligt nu ook vast - 7 oktober.
    Bij thuiskomst zag ik wel op de echo dat haar hartslag 'maar' 125 was. Lijkt me best laag.

Voor het eerst ook een deeltje van haar gezicht gezien (ze ligt altijd met de handjes voor het gezichtje).

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ctg was goed , hartslag van 140 tot 170 dus netjes.

morgen ochtend 10.00 weer ctg en daarna uitgebreide echo

Wij hebben een hond maar merk er niks aan. bij de eerste zwangerschap kwam hij steeds met zn kop op mijn buik liggen maar nu helemaal niet

14. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Wij hebben alleen een hond (beagle teefje van 7 jaar) ze is in april bij ons komen wonen. Wij zijn nu haar 5de eigenaren. Eerst de fokker, toen naar een stel (geen idee waarom die haar hebben weggedaan) toen naar een familie die man en vrouw gingen scheiden en die wouden allebei de hond niet hebben, toen heeft mijn schoonzus haar in een opwelling over genomen en er na een half jaar achterkomen dat ze er geen tijd voor heeft. En omdat ze al helem dagen bij ons was hebben mijn vriend en ik besloten dat ze bij ons oud mag/moet worden.

Dat is ook de reden dat wij de box al hebben staan, zodat ze er rustig aan kan wennen. En het niet teveel stress is voor haar. Ze heeft al zoveel meegemaakt. Eerder kwam ze heel veel bij mij knuffelen (pootjes in mijn nek en dan met haar buikje op mijn buik) maar sinds mijn buik wat dikker is en er wat meer getrapt word in mij buik durft ze dat niet meer zo goed. Verder laten we haar aan alle nieuwe dingen ruiken en snuffelen.

15. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Vanavond hebben we even luiers ingeslagen bij de kruidvat. Op alle pampers 50% korting (nouja bijna alles dan) die actie was van 17:00 tot 20:00 geldig en wij waren er kwart over 5/half 6 en alles was bijna uitverkocht. Gelukkig kwam een vrouwtje 3 pakken new born omwisselen voor andere dus vriendlief snel die 3 pakken gepakt toen die vrouw naar de kassa liep. Werden al bijna uit onze handen getrokken. Komt dat vrouwtje even later terug, of zei die pakken niet terug kon krijgen want ze had die toch wel nodig. Tjah helaas pindakaas, daar had je eerder aan moeten denken.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Liefdotje. Haha wat grappig dat jullie de naam nog hebben veranderd en bijzonder dat jullie beiden op dezelfde naam kwamen. Ben benieuwd!

Kleertjes wassen. Hier al begonnen, ben denk ik op de helft. Vond het wel leuk om mee bezig te zijn, staat zo leuk al die kleertjes weer netjes opgevouwen in de kasten.

Box. Staat hier al, maar komt omdat N er nog regelmatig in ligt. Hij is ook nog niet naar beneden, dus denk dat we dat ook niet keer gaan doen.

Meijke. Wel lief dat hij nu ineens zo van het knuffelen is! Wij hebben een hondje, Franse bulldog, die is ineens super beschermend als we buiten lopen haha.

Tikske. Fijn dat alles goed was en wat een mooi meisje krijgen jullie!!

Zebra. Fijn dat alles weer goed was. Wat voor hond hebben jullie?

Muppet. Agos, wat sneu voor jullie hondje. Wel heel fijn dat hij eindelijk een vast huisje heeft!

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oja en bedankt voor de lieve reacties op m'n buikfoto. Hebben thuis ook een bad, maar zit er eigenlijk nooit in, kan er dan de rust niet voor vinden haha. En t bad hier is een stuk groter (2persoonsbad) dus is ook wel lekker.

Is jullie navel al gepopt? Hier dus nog niet. Wordt wel steeds minder diep..

18. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    Zo grappig mijn vriendin en ik schelen een maandje met de zwangerschap
    Zij is een maand eerder
    Zitten we vandaag de hele dag te appen
    Is het in de avond ineens stil
    Stuurt ze ineens een babyfoto!!
    Is ze bevallen!! Mega snel!!
    N maandje eerder ongeveer

Ben zoo blij!!!
    Nu voelt t wel nog verder weg tot ik mag!

19. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Kimmylynn
    wat leuk dat je vriendin al bevallen is...gaat alles goed met haar en de baby??

@huisdieren
    Wij hebben een valkparkiet en een poes. Beide trekken erg naar mij toe :)
    De poes heeft nu alleen vlooien :( JAK! Het ergste is nog dat ik haar netjes elke maand een pipetje van Frontline voor poezen had gegeven maar dat werkt dus niet. Nu een produkt via de dierenarts gekregen en heb mijn huis ingespoten met Indoor X omgevingsspray! Hopen dat het hiermee opgelost is!!!!

20. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Haha wat grappig Kimmylynn!!

Zebra sterkte weer vandaag!

@huisdieren: Hier hebben we een mastiff, hij weegt ong. 70 kg en is nog niet uitgegroeid... maar hij wordt steeds rustiger bij mij met uitlaten en ook steeds waakser. Het is echt een lieve lobbes, ook al is hij nog geen 2 jaar oud.

Onze kat vraagt de laatste tijd veel meer aandacht dan normaal, ligt echt in mijn holletje 's nachts als ik op mijn zij lig.

We hebben ook 2 papegaaien. Heb een filmpje dat er 1 (14jr) op schoot zit, die zit naar mijn buik te kijken, want dat beweegt hahah zo leuk! De andere papegaai is nog maar 2 jaar, heeft nog veel opvoeding nodig, maar is de laatste weken erg rustig geworden. Ze kunnen soms verschrikkelijk hard gillen, maar dat is nog maar heel af en toe.

@ kraamzorg: gisteren is de kraamzorg langs geweest. Vond het wel spannend, maar ze heeft toch wel wat dingen gezegd die ik nog niet wist. Je kunt aan zo'n vrouw ook eigenlijk alles vragen. Ik heb gekozen voor 40 uur zorg, omdat ik ook borstvoeding wil geven adviseerde ze dat de kraamhulp er minstens 2 voedingen bij is, en omdat het de eerste is heb je toch wat meer hulp nodig dan bij een tweede. Ze is er in de kraamweek van 8.00 tot 13.00 uur.

@navel: mijn navel is ook zeker ondieper geworden, maar plopt er nog niet uit :)

@kilo's: Hoeveel kg zijn jullie nu aangekomen? Ik heb vanochtend de 10kg grens bereikt... :$

Deel Deze Pagina