16 t/m 31 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 0Zebra0, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik zit weer naar de 3D DVD te kijken
    En moet zo lachen
    We betaalden voor een kwartiertje en meneertje lag met zn armen over zn gezichtje
    Dus ik moest even staan en wiebelen
    Daarna zat meneer de dondersteen met zn hand helemaal over zn gezicht
    Echt Express haha
    Uiteindelijk lag ik er 20 minuten vond het wel leuk van die mevrouw
    Snapchat-20140819013623.jpg

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Kimmy. Haha wat een eigenwijsje! Lief dat je wat langer mocht blijven liggen om te kijken.

Zebra. Wat fijn dat ze toch een dag gegroeid is. Spannend, nu weer een week wachten.

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Zebra, fijn dat ze iets gegroeid is, al had je liever meer groei gehad. Spannend of je de 37 weken gaat halen, of niet? Ik hoop het voor jullie!

Wuppie, anders met de bedrijfsarts praten? Ik werk van 9:00-13:00, soms 14:00 als het druk is. Valt best zwaar ook. Maar nog 14 halve dagen en dan heb ik verlof :D.

4. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    ik moet nog 18 dagen :( werken en dan heb ik verlof!
    Begin toch nu steeds meer m te knijpen voor de groeiecho van vrijdag zeker met al die andere wat negatievere verhalen.... (niet lullig bedoelt he!!)
    Ben ook benieuwd of ons meisje gedraaid is en met haar hoofdje nu wel beneden ligt (verwacht van niet). Ga ook wel aangeven dat ik het eng vind als ze eventueel gaan denken rond 36 weken aan draaien van ons meisje! Dit omdat ik door mijn gastric bypass van binnen eigenlijk wat aangepast ben (mijn echte maag is omzeilt en met een beetje knip en niet werk is er een nieuwe maag en verbinding met darmen gemaakt) en dan vind ik het een enge gedachte dat ze daar met grof geweld iets gaan proberen te draaien..... Of maak ik me gek ;)

Heb vandaag ook al de hele dag het gevoel dat ik gewoon ontzettend hard tussen mijn benen geschopt ben ..... zijn dat ook mijn bekken of is dat toch indalen??

5. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Zebra wat spannend allemaal! We goed dat de doorbloeding goed is, dat scheelt heel veel! Meer als rustig aan kun je inderdaad niet doen!
    Zelf heb ik officieel maandag de 25e een groeiecho. Maar heb vorige week al even gesmokkeld en op mijn werk een echo laten maken, het hoofdje lag wat achter in groei (1,5 week) en het buikje lag 2 dagen onder de termijn en dat is het belangrijkste. Ben benieuwd naar maandag!

Verder hier ook nog fulltime aan het werk maar dat begint nu wel zwaarder te worden, vaak lange drukke dagen met weinig pauze, veel lopen en stilstaan. Mijn rug werkt niet meer helemaal mee dus ben benieuwd of ik het volhoud, nog 14 diensten!

Heeft jullie kindje ook zo vaak de hik? Hier soms wel 4 keer per dag en duurt soms heel lang, vind het zo sneu!

6. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    @Zebra, wat een tegenvaller dat ze zo weinig gegroeid is! Maar ze heeft het nog altijd beter in je buik dan erbuiten, dat is wel positief. Bij mijn schoonzus wilde de kleine op een gegeven moment ook niet echt meer groeien.

Toen mijn nichtje geboren werd liep ze geloof ik 7 weken achter op groei - een piepklein baby'tje was ze die ik bijna niet vast durfde te houden. Inmiddels is ze alweer bijna 3 jaar. Een prachtmeid en een klein heldinnetje. Heel assertief is ze geworden, ontzettend leuk om te zien :)

Ik weet niet precies waarom ik het hier vertel, maar ik wilde je gewoon een hele positieve uitkomst laten zien bij baby's waarbij het groeien in de buik op een gegeven moment niet zo hard meer gaat...

@Hikken, ik begin het pas net te herkennen en tot nu toe heb ik het één keer zeker geweten dat ie de hik had. Ik vond het zo zielig... zo klein en al zo de hik hebben... het bleef maar doorgaan.

@Boeffie, wie weet willen ze in het ziekenhuis wel helemaal geen draaipoging doen als ze weten van je gastric bypass. Het aangeven lijkt me wel belangrijk! Als ze het dan toch willen doen ga ik ervan uit dat het ook niet gevaarlijk is ofzo, maar als je je zorgen bespreekt dan kunnen ze je ook uitleggen waarom je je geen zorgen hoeft te maken, of eventueel wat de risico's zijn.

@Kimmylynn, wat een geweldige foto!! Inderdaad heel eigenwijs, maar zo'n handje is ook leuk om te zien. Die van ons lag in het begin te slapen met zijn gezicht in de placenta...

@Hier, vandaag wordt ik gebeld door onze toekomstige doula (kraamzorg)!! Ik kan niet wachten... We hebben vanuit de zorgverzekering genoeg budget om 9 dagen lang fulltime een doula in te huren, maar ik twijfel heel erg of we het moeten doen. Aan de ene kant lijkt het me het beste, aangezien we verder niemand hebben die ons eens kan helpen met een boodschap of wat dan ook. Aan de andere kant is ml ook de eerste week vrij en zijn we ook wel weer heel erg gehecht aan onze privacy... Wat zijn jullie ervaringen en ideeën?

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Bevallingslijst:
    14 Oktober. Orchidee88 - 26 jaar - 1e kindje
    ♥ meisje
    16 Oktober. 0Zebra0 - 26 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    16 Oktober. Worteltje13 - 26 Jaar - 3e kindje ♥ meisje
    17 Oktober. Muppet86 - 28 Jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    18 Oktober. KimmyLynn - 23 jaar -1e kindje ♥
    jongen
    18 Oktober. Boeffie2011 - 33 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Popol - 30 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. Hartlief - 30 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    19 Oktober. MoesCH - 29 jaar - 3e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. An34 - 34 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    20 Oktober. Smoothieluv - 29 Jaar - 1e kindje ♥ meisje
    20 Oktober. Zwangels - 31 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    21 Oktober. Tikske - 32 jaar - 4e kindje ♥ meisje

21 Oktober. IJsbeer - 36 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    23 Oktober: Mamske - 27 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    23 Oktober. Meijke - 36 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    23 Oktober. Liefdotje - 26 jaar - 2e kindje ♥ verrassing
    25 Oktober. Boommm - 24 jaar - 2e kindje ♥ meisje
    26 Oktober. Mama Rebecca - 29 Jaar - 2e kindje ♥ jongen
    27 Oktober. Vlindertje126 - 22 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    27 Oktober. Ligakoekjuh - 24 jaar - 1e kindje ♥ jongen
    27 Oktober. Wuppie30 - 32 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    28 Oktober. Juf1985 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    28 Oktober. Fizzy - 23 jaar - 1e kindje ♥ meisje
    29 Oktober. Zarav - 29 jaar - 2e kindje ♥ jongen
    29 Oktober. Suus85 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    30 Oktober. Konij1989 - 24 jaar - 1e kindje ♥ verrassing
    30 Oktober. Trixie77 - 36 jaar - 3e kindje ♥ jongen
    01 November. MissLinnie1984 - 30 jaar - 1e kindje ♥ verrassing

Bevallen:
    10 Augustus. Butterfly Stars 29+4 jongen

Afspraken:
    20 augustus : Worteltje13 vk
    21 augustus : MoesCH gyn + groeiecho / 0Zebra0 vk / Muppet86 vk
    22 augustus : Boeffie 2011 gyn
    25 augustus : Hartlief vk
    26 augustus : Mamske gyn
    28 augustus : Meijke groeiecho / Zwangels groeiecho / 0Zebra0 groeiecho+gyn
    01 september : zwangels vk
    03 september : Worteltje13 vk
    04 september : Boeffie2011 gyn + groeiecho
    08 september : Liefdotje groeiecho
    10 september : Muppet86 Radboud gesprekken

8. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Zebra, wat een spanning nog! En wat gek dat ze dan twee weken achter loopt en dat ze niet zien waar t aan ligt.. Ik denk dat jullie gewoon een klein meisje krijgen! ;) hoe groot was je andere dochter?

9. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Hier heeft ons mannetje trouwens minimaal een keer per dag de hik! Ik vind dat ook zielig......

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja bijna 3 weken zelfs, ze is nu 29+1 en ik ben donderdag 32wk

dochter was 3172 gram, lengte niet gemeten ivm beentjes die niet recht wilde na 6 maanden stuitligging :D maar geschatte lengte ongeveer 49 cm

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ben ook zo benieuwd naar haar groei. Na 20 weken geen echo meer gehad en toen heeft ze het buikje opgemeten en het hoofdje. Met 32 weken dus groei echo.

Eigenlijk best gek dat er in NL niet vaker even naar de beeb gekeken wordt. 3 echo's in 40 weken! Bij complicaties waar ze vanaf weten kijken ze vaker natuurlijk, maar nu moet ik er maar gewoon van uitgaan dat alles goed gaat daarbinnen.

12. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Zebra, dat is niet super groot toch? Ik weet niet precies wat normaal is hoor... Maar gewichten schelen wel heel veel altijd. En lengtes ook! Vriendin van mij is met 36 weken bevallen en woog 3500 gram! Vond ik wel erg netjes voor dat termijn! Gelukkig is de doorbloeding etc wel goed van jullie meisje! Das wel goed teken!

Kimmylynn, mooie foto van jullie kindje! Hihi die vingers! Zo schattig!

Meijke, ja weinig eigenlijk he 3 echo's!! ;)

13. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

@kimmylynn, wat een mooie foto van een klein eigenwijsje ;).

@meijke, ja is weinig he, ik heb me dat ook afgevraagd. Waarom niet ook een 30 weken echo? Zal blijkbaar niet nodig zijn, al is het voor ons wel heel erg jammer.

Hier eindelijk weer een redelijke nacht gehad. Alleen had mijn vriend zijn wekker een half uur eerder gezet ( omdat hij er gister zo moeilijk uit kwam). En dan kan je wel raden wie daarvan als eerst wakker wordt, grrr.

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    worteltje succes vandaag

15. Worteltje13

Worteltje13 Actief lid

6 jan 2011
    169
    0
    0
    Zebra wat gek dat ze nog steeds zo ver achter loopt en ze er geen verklaring voor hebben. Maar zolang ze goed zit....
    Bij zwangerschap van 1e dochter werd vanaf 34 weken gezegd dat ze te klein was, we echt rekening moesten houden met prematuur, ze net aan 2/2,5 kilo zou wegen... Toen ze 5 weken later geboren werd woog ze echter bijna 3,5 kilo!
    Hoop dat jouw meiske ook een groeispurtje maakt de komende weken.

Pfff ik wil heel even klagen hoor.. Ik ben zooo moe! Heb al dagen hoofdpijn, sinds vrijdag een al geheel blegh gevoel, steken en pijn in m'n onderbuik en onderrug.. Zit er echt even doorheen.

16. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Hee worteltje wat naar dat je je zo voelt! Misschien ff iets leuks voor jezelf doen? Naar de pedicure/manicure, kapper, bloemetje kopen, iets leuks voor in huis? Heb je de vk hier al over gesproken? Die steken in je buik zijn ook niet fijn, zeker als je ze 's nachts hebt of als je je er zorgen over maakt.

Moet zeggen dat ik ook erg moe ben hoor, kom met moeite mijn bed uit om 7 uur, terwijl ik rond 23 uur ga slapen... vl moet er om 4.30 uur uit, maar daar merk ik bijna nooit iets van! haha En overdag heb ik vaak zin in een dutje, hoewel ik het eigenlijk nooit doen. Misschien toch maar eens aan toegeven... Hoofdpijn heb ik trouwens niet of nauwelijks, terwijl ik voor de zwangerschap echt een hoofdpijnklant was.

Succes vandaag bij de controle! En gewoon ff je zorgen luchten daar!

17. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    #4797 ijsbeer, 20 aug 2014
    Laatst bewerkt: 20 aug 2014
    @ Worteltje, wat vervelend dat je je zo naar voelt. Zijn dit nog klachten om over te overleggen met je verloskundige/gynaecoloog?

Even klagen. Ik had vandaag weer zwangerschapscontrole en na de glucosetolerantietest was mijn bloedsuiker licht verhoogd dus ik moet nu naar het zwangerschapsdiabetis spreekuur, waarschijnlijk eerst een dieet en bloedsuikerwaardes bijhouden. Balen, ik ben best een snoepkont (meestal niet heel veel, maar wel elke dag wat). Verder vannacht enorme kramp in kuiten gehad, stond zo'n zes keer naast mijn bed en twee keer wilde die er maar niet uit. Ik stond huilend naast mijn bed. Waarschijnlijk drink ik te weinig dus dat eerst proberen en anders verder kijken. En ik heb nu vaak last van harde buiken bij teveel inspanning of stress, dus eigenlijk signaal om iets rustiger aan te doen, maar is lastig met laatste loodjes op werk.

Goed nieuws is dat ze de baarmoederhals heeft opgemeten via echo en die zag er goed lang uit. Ze heeft meteen opgemeten waar de placenta ligt (omdat die laag ligt) en die ligt 2 cm van de baarmoeder dus ik kan gewoon vaginaal bevallen. En het allerberlangrijkste is dat mijn meisje het goed doet, ze groeit netjes volgens de curve, ze is nu ongeveer 1,7 kilo en dat is het allerbelangrijkste :)!

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    IJsbeer 1.7 kilo was dat gemiddeld of is dat niet verteld?
    ons kindje zou nu ongeveer 1100gram zijn volgens de echo

worteltje, misschien een beginnend virusje?

vermoeidheid hier ook heel erg. om 21.00 zit ik bijna te slapen op de bank

19. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Hier ook ineens zoooooooo moe! Sinds vandaag ineens... Kan me nergens toe zetten... Bahhhh! En laat alles vallen en daar word ik stront sjaggie van! Haha sorry moet niet zeuren maar t wordt nu best zwaar vind ik... En wilde mijn teennagels lakken maar dat ging ook niet! :x

1700 kg nu al, wat een gewicht al! Hihi t gaat ineens zo hard he? Wat is normaal voor dit termijn eigenlijk?

Morgen ga ik ff naar de kapper. Highlights erin... Ff de uitgroei weer weg! :p

Raar idee dat ik over vijf en een halve weken al thuis mag bevallen... Ik wil als t goed gaat wel thuis bevallen denk ik... Kan altijd nog naar t ziekenhuis.... Alleen dan moet meneertje nog wel ff omdraaien!

20. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Wat is jullie ijzergehalte eigenlijk? Ze had geprikt bij mij, 6,6. Was goed zei ze maar is dat niet btje laag?

Deel Deze Pagina