Heej dames, Ben een hele tijd afwezig geweest. Druk met mijn werk en de babykamer enz. Had al een tijdje last van rugklachten, daar loop ik voor bij de fysio. Maar vorige week woensdag ging het niet meer. Kan geen hele dagen meer zitten en dat is toch lastig met een zittend beroep. Ben bij de bedrijfsarts geweest, en per direct arbeidsongeschikt verklaart. Best heftig, want wil nog zo graag. Meer meiden die vroegtijdig hebben moeten stoppen?!
Zo ben weer bij de vk geweest... kleintje ligt nog steeds hetzelfde gelukkig! Billetjes rechtsbovenin, ruggengraat aan de rechter kant, beentjes/voetjes aan de linker kant en het hoofdje onderin. Maarja, het kan inderdaad nog draaien volgens vk. Maar het ligt eigenlijk al die tijd al zo (aangezien ik het schoppen altijd aan de linkerkant voel), dus ik ga er maar niet vanuit! Bloeddruk was weer iets gestegen naar 125/80, maar het schijnt tegen de bevalling aan op deze waardes te moeten zitten, met een dipje rond de 20 weken. Precies op schema dus. De doppler was gevallen, dus die deed het niet. Daarom heel even kunnen spieken op de echo Echt maar 10 seconden ofzo, maar ze paste er niet meer helemaal op! Veder nog de uitslag van de ijzerwaarde 7.6, dat was een goede uitslag volgens de vk. Volgende afspraak op 8 september - controle 22 september - controle + bespreking bevalling
@ Misslinnie: ik heb daar geen ervaring mee, maar er zijn hier wel wat meiden die al minder zijn gaan werken of moesten stoppen hoor!
Net terug van de groeiecho, ons kindje zit mooi op het gemiddelde! Geschat gewicht nu ongeveer 1640 gram. Misslinnie vervelend is dat he! Het is heel herkenbaar hoor. Ik ben zelf al jaren bekend met rugklachten en de laatste weken is het erg lastig. Ik werk in de zorg en moet veel lopen en stilstaan. En als ik er ben moet ik er ook 100% zijn, ik werk op een acute afdeling en het is vaak erg druk. Gisteren werd het mij ook teveel en ik heb me voor vandaag ziek gemeld. Morgen moet ik naar de fysiotherapeut, eens kijken wat die zegt. Ik ervaar weinig begrip vanuit het team (krijg steeds als antwoord; rugklachten horen erbij) en dat maakt het extra lastig. Ik wil me ook niet volledig ziek melden, maar als ik halve dagen ga werken krijg ik op het werk ook scheve gezichten. Probleem bij mij is dat het op het werk wel gaat, door de verantwoordelijkheden loop je wel door maar als ik thuis kom heb ik veel pijn. Ben benieuwd wat de fysio morgen zegt.
Bevallingslijst: 14 Oktober. Orchidee88 - 26 jaar - 1e kindje ♥ meisje 16 Oktober. 0Zebra0 - 26 jaar - 2e kindje ♥ meisje 16 Oktober. Worteltje13 - 26 Jaar - 3e kindje ♥ meisje 17 Oktober. Muppet86 - 28 Jaar - 1e kindje ♥ verrassing 18 Oktober. KimmyLynn - 23 jaar -1e kindje ♥ jongen 18 Oktober. Boeffie2011 - 33 jaar - 2e kindje ♥ meisje 19 Oktober. Popol - 30 jaar - 2e kindje ♥ meisje 19 Oktober. Hartlief - 30 jaar - 1e kindje ♥ meisje 19 Oktober. MoesCH - 29 jaar - 3e kindje ♥ meisje 20 Oktober. An34 - 34 jaar - 3e kindje ♥ jongen 20 Oktober. Smoothieluv - 29 Jaar - 1e kindje ♥ meisje 20 Oktober. Zwangels - 31 jaar - 1e kindje ♥ verrassing 21 Oktober. Tikske - 32 jaar - 4e kindje ♥ meisje 21 Oktober. IJsbeer - 36 jaar - 1e kindje ♥ meisje 23 Oktober: Mamske - 27 jaar - 1e kindje ♥ verrassing 23 Oktober. Meijke - 36 jaar - 2e kindje ♥ meisje 23 Oktober. Liefdotje - 26 jaar - 2e kindje ♥ verrassing 25 Oktober. Boommm - 24 jaar - 2e kindje ♥ meisje 26 Oktober. Mama Rebecca - 29 Jaar - 2e kindje ♥ jongen 27 Oktober. Vlindertje126 - 22 jaar - 1e kindje ♥ meisje 27 Oktober. Ligakoekjuh - 24 jaar - 1e kindje ♥ jongen 27 Oktober. Wuppie30 - 32 jaar - 2e kindje ♥ jongen 28 Oktober. Juf1985 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing 28 Oktober. Fizzy - 23 jaar - 1e kindje ♥ meisje 29 Oktober. Zarav - 29 jaar - 2e kindje ♥ jongen 29 Oktober. Suus85 - 28 jaar - 1e kindje ♥ verrassing 30 Oktober. Konij1989 - 24 jaar - 1e kindje ♥ verrassing 30 Oktober. Trixie77 - 36 jaar - 3e kindje ♥ jongen 01 November. MissLinnie1984 - 30 jaar - 1e kindje ♥ verrassing Bevallen: 10 Augustus. Butterfly Stars 29+4 jongen Afspraken: 26 augustus : Mamske gyn 28 augustus : Meijke groeiecho / Zwangels groeiecho / 0Zebra0 groeiecho+gyn 01 september : zwangels vk 03 september : Worteltje13 vk 04 september : Boeffie2011 gyn + groeiecho 08 september : Liefdotje groeiecho / vlindertje126 groeiecho / Hartlief vk 10 september : Muppet86 Radboud 22 september : Hartlief vk
Hey dames mooi dat er allemaal goed nieuws is Hartlief leuk dat he toch even bij de kleine mocht spieken Misslinnie wat vervelend dat je zo veel last hebt moet idd heftig zijn dat je per direct arbeidsongeschikt bent verklaard beterschap pak goed je rust meid Hier ik weet ff niet meer wie het was maar het is mij net dus overkomen Met VL naar de verloskundige hahaha bleek de afspraak 9 september te zijn
An83. Spannend, hopelijk is hij gedraaid inderdaad. Ja we gaan verhuizen, voor t werk van m'n vriend. Vind het heel eng, maar heb er ook giga veel zin in! Kimmylynn. Fijn toch? Ik hoop ook ontzettend dat ik overtijd ga lopen! Wij zijn dus vandaag een dagje in London. Vanochtend de eerste twee huizen bekeken, tot nu toe helaas niet laaiend enthousiast. Nu eerst even lekker aan het lunchen en dan zo de laatste twee huizen. Vanavond eventjes shoppen en lekker uiteten. Mis m'n kleine meisje wel gigantisch, maar ook wel eens lekker eigenlijk, even zonder kind.
Hoi Allemaal! Iedereen een fijn weekend gehad? Wij wel lekker rustig aan gedaan. Vanmorgen van 07.00 tot 12.00 op kantoor gewerkt en nu even rustig zitten. Morgen komt mijn zusje een dagje hier heen gaan samen flink poetsen erg fijn dat ze helpt. Fijn dat de controles goed waren voor degene die vanmorgen bij de vk/gyn geweest zijn... (wil iemand mij op het lijstje zetten ik moet vrijdag weer naar de VK dankjewel ) Boommm Veel plezier in Londen gaan jullie echt in het centrum wonen of meer aan de buitenkant? suus85 Wat vervelend dat je vanuit het team zo slecht gesteund wordt :-s Echt zo slecht ik ben zelf de helft minder gaan werken en nog meer door mijn collega's en manager terwijl wij met giga personeels tekort zitten en de planning amper rond krijgen. Denk aan jezelf hoor! Hier verwacht ik niet dat de baby nog gaat draaien... Hij ligt echt alleen maar in stuit en draait nooit om voel zelf precies hoe hij ligt. Wordt af en toe gewoon akelig van de trappen die ik van onder krijg niet normaal... In mijn ribben was ook niet lekker toen ik zwanger was van onze dochter maar dit is voor mij nog veel pijnlijker/vervelender. Gisteren avond en vannacht is hij echt alleen maar aan het trappen geweest heb er slecht van geslapen haha nu al een vervelend kindje
Dank je liefdotje. Werk je zelf ook in de zorg? Het houdt me ook behoorlijk bezig moet ik zeggen. Ik wil graag doorwerken maar op deze manier lukt het niet, van mij mag het wel een paar weken verder zijn! Het lastige is dat het de ene dag beter gaat als de andere, als iedere dag zo zou zijn als gisteren dan zou ik me ziek melden, maar de andere dag gaat het weer beter en dan denk ik het gaat wel.. Maar goed, morgen maar eens afwachten.
Ja dat snap ik is niet fijn als ze zo doen... Ja ik werk in de thuiszorg als verzorgende en ik doe samen met een collega de clientplanning en het roosteren erbij (zij is nu 3 weken met vakantie) Ze hebben voor mij echt mensen uit andere teams en zelf mensen van de kantoren (met zorg diploma) ingezet om mijn diensten opgelost te krijgen. En ik heb mij er geen seconde schuldig om gevoeld omdat iedereen het meer dan normaal vond dat ik niet meer de wijk in ging is echt fijn. Anders was ik denk ik ook maar door gegaan en door gegaan. Als het niet gaat ziekmelden hoor ze krijgen van de UWV daar gewoon vergoeding voor omdat jij zwanger bent.
Zo wat heb ik het druk gehad! En nog steeds druk. Heb niet bij kunnen lezen, sorry.... De kraamzorg heeft eindelijk gebeld voor een intake afspraak! Volgende week woensdag komt ze langs. Straks weer werken tot 22.00uur pfff ben nu al moe. Vanmorgen al om 5.30 uur uit bed omdat ik eerst als gastouder moest werken tot 14.00 uur. Maar nog 4 weken werken en dan verlof.
Ah wat leuk al die groei echo's al! Is de kans dat een stuitligger nog draait echt zo groot? Nooit geweten zeg! Kan me wel voorstellen dat het niet prettig is met de beentjes omlaag... Als de baby een kopstoot geeft op m'n blaas dan ben ik soms al bang dat het een keer gaat gebeuren dat mijn broek ineens nat is... Als ik me dat dan voorstel met een voetje... Ik krijg wel steeds meer last van mijn ribben zeg! Kindje is nu al een paar dagen heel actief en heeft een duidelijke voorkeur voor de rechterkant van mijn buik. De onderste ribben aan de rechterkant zijn inmiddels een beetje overbelast... Als ik net een uurtje wakker ben dan voelen ze al beurs. We zijn zelfs al een keertje vroeg naar bed gegaan omdat ik het niet meer volhield om rechtop te zitten! Eindelijk kan ik ook meepraten over afspraken met kraamzorg! Komend weekend gaan we verhuizen en volgende week donderdag staat meteen de kennismaking met de doula (kraamzorg) en de verloskundige op de planning. Ml is die week ook vrij, dus de rest van de week gaan we shoppen en de kinderkamer inrichten. Ik kan niet wachten!! Voor de dames die nog werken, denk aan jezelf! Werkgevers zouden het liefst zien dat je doorwerkt tot aan de bevalling, maar zo werkt het vrouwenlichaam nu eenmaal niet. Teveel last betekent 'tijd om te kiezen voor jezelf!'. Boommm heel veel plezier en succes nog met huizen shoppen
Ik reageer hier de laatste 2 maanden heel weinig, maar nog steeds vakantie hier, nog een weekje en dan mogen ze ook weer naar school. Zo te lezen gaat bij de meeste alles goed tijdens de controles. Hier een paar dagen draaierig / licht in het hoofd, vanavond eens naar huisarts. Gisteren was ons meisje iets rustiger, maar vandaag gelukkig terug goed actief. Paar dagen geleden heeft ze zich 's nachts gedraaid, lag ze dwars, (kon ik goed voelen), en tegen 's morgens lag ze terug 'normaal' denk ik toch, ik voel ze toch gewoon terug bewegen zoals ze lag met haar poepje boven en hoofdje beneden. Ik en mijn man hebben trouwens het gevoel dat ons meisje vroeger zal komen. Ze komt sowieso vroeger, geplande datum voor keizersnede is nu 7 oktober, maar we denken dat ze eigenwijs nog vroeger zal komen. En 1 oma denkt dat ook, benieuwd of het voorgevoel uit zal komen. Ben trouwens ook benieuwd hoe het intussen is met Butterfly en haar jongen.
Kom straks bijlezen hoor, maar jaaaaaaaaa we hebben een huis! Was het allerlaatste huis, had bijna de hoop al opgegeven. Is erg mooi, erg centraal en ben gewoon helemaal happy.
Boommmmm gefeliciteerd! Wanneer gaan jullie erin?? Tikske, hoe was t bij de huisarts? Kimmylynn, dat was ik met de verkeerde datum van de verloskundige! Haha! Herkenbaar! Erg is dat he? Mamske, komt kraamzorg bij jullie thuis? Hier ging t telefonisch! ZWANGELS, bij jou komen ze ook langs las ik? Suus, wat balen van je werk! Maar jij bent nu ff t belangrijkste! Samen met die kleine! En ik vind t knap dat je t al zolang volhoudt... Ik lig er helemaal uit. En helaas ook einde contract!
Pff suus wat vervelend dat er zo op je werk gereageerd word. Gelukkig zijn ze bij mij op het werk wel wat collegialer. Ik moet nog 16 uur werken (verdeeld over 2 weken) en dan heb ik ook verlof.