16 t/m 31 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 0Zebra0, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Ik heb vanochtend zitten janken omdat ik nu wel graag de baby wil!! Haha, en ik ook wel mijn eigen lichaam weer terug wil... Wil wel graag weer mijn gewone kleren aan en op pumps lopen! En weer hardlopen en naar de sportschool.... Maar ben ook trots op mijn lieve kleine ventje in mijn buik! Maar ik wil hem nu wel graag in mijn armen hebben! Dus ik verheug me op de bevalling! Dusssss,,

Klaagmodus uit!

2. Muppet86

Muppet86 Actief lid

27 mrt 2014
    182
    0
    0
    Ik heb voor mijn chocotosti de normale nutella gebruikt.

Ben wel blij dat ik niet de enige ben die zo denkt.

3. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Roze wolk
    die had ik in mijn eerste zwangerschap niet (was veel te bang dat het fout zou gaan) en toen zoontje geboren was werd de zogenaamde roze wolk antraciet van kleur!! Ik voelde me erg schuldig want ik dacht is dit het nu?? Ik vind er geen klap aan!!
    Niemand praat erover dat ze zich ook zo voelen en het wordt helemaal geromantiseerd door iedereen

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bedankt voor alle felicitaties. Ben er zo blij mee! We gaan dan begin januari over, zo spannend!

Liefdotje. En kunnen slagen voor winterkleertjes? Lekker dat de kapper bij je thuis komt!

Misslinnie. Hier zijn we al een hele poos uit de namen. Waar twijfelen jullie over?

Boeffie. Oh wat vervelend dat ze zo zitten te vissen bij je zoontje. Ook niet leuk! Wel knap trouwens dat hij het al voor zich kan houden!

Suus. Wij hebben de familyfix inderdaad, vind het een ideaal ding. Het gaat zo snel dan in plaats van dat stomme gehannes met die gordels haha.

Vandaag de laatste dingetjes gedaan in de babykamer. Nu is echt alles klaar, kasten zijn ingeruimd, dus ze kan er straks in! Ga vanmiddag alleen nog de vluchttas inpakken.

5. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    nou voor zich houden....hij komt er nog niet uit kwa uitspraak hihi :D dus het is bij hem nu vooral zusje en soms zelfs zusjebroertje aan elkaar LOL
    Ze zoekt het maar uit met haar gevis..... dit is een naam die niemand zomaar raad in onze familie en vriendenkring

6. Misslinnie1984

Misslinnie1984 Actief lid

20 feb 2014
    172
    0
    0
    NULL
    Zuid-holland
    Boommm we hebben een naam gekozen die uit een combi bestaat uit onze namen. Dat vinden wij heel mooi. Alleen het blijkt dat de naam bij het andere geslacht vaker voorkomt.

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

#4927 Meijke, 26 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2014
    Liefdotje, eerste echo sinds de 20 weken, dus ik ben heel benieuwd hoe groot ons meiske is!

Boomm fijn dat je al bijna klaar bent zeg!

Hier moet nog wel het een en ander gebeuren :). Gisteren wel de adressenlijst voor de geboortekaartjes gemaakt. We printen ze uit op etiketten, hoeven we ze als de kleine er is en de kaartjes dan komen alleen maar te plakken. Ik verwacht vandaag of morgen de proefdruk van het kaartje, spannend!

Verder de wieg bekleden, beddengoed wassen, alles schoonmaken (badje, tummytub, MaxiCosi, kinderwagen, wipstoel enz enz.) Staat al jaren op zolder, dus stoffig en kruimelig...;).
    Vluchttas voor baby, dochter en manlief en mij pakken. Luiers inslaan. Medisch dossier ophalen bij ander zkh. Intake kraamzorg. Verzorgingsproducten van Weleda inslaan. Kruiken lenen. Definitief besluiten of we KS willen of voor natuurlijk gaan. Cupcakes bakken en invriezen.

Edit: goed idee Zebra, paar grote shirts en nog wat grote onderbroeken ;)...

Gelukkig heb ik wel scherp wat we nog moeten doen, dan komt het "vanzelf" goed :D...

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    volgens mij ben ik wel zo goed als klaar

wat ik nog op mn lijstje heb staan ;

- oorthermometer voor mezelf kopen ( kraamweek )
    - nachtlampje voor tijdens verschonen voor op de commode
    - verzorgingsproducten ( ga ik morgen doen )

bedje opmaken doe ik nog niet, is met 5 minuten gedaan zodra ze geboren is.

ik moet nog shirts halen en sloffen voor in mn ziekenhuistas

hebben jullie nog dingen op je lijstje gezet waarvan je dacht dat ga ik anders zeker vergeten ?

9. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Zebra spannend ik hoop zo dat jullie meisje goed gegroeid is! Waar ben jij geslaagd voor je dochter? Ik bij de V&D erg leuke dingen in mijn smaak.
    Hoe laat moet je morgen?

Wie wil er grote hydrofiele luiers!! Bij de kruidvat 1.20 bij 1.20 voor 3.99 als ik het goed heb zijn echt SUPER heb er 4 gehaald...

Mmm die tosti klinkt erg lekker :D Ga ik onthouden

Meijke Dat is echt al lang geleden spannend! LEkker even in je buik gluren...

Roze wolk... Ik geniet heel erg van dat geschop in mijn buik en de bewegingen voor de rest sta ik er niet heel erg bij stil was bij de eerste zwangerschap meer... Heb wel heel veel zin in dat kleine wondertje vasthouden en ervoor zorgen enz.
    Zou handig zijn als ik weer normaal mijn sokken aan kan doen en dingen op kan pakken... De vaatwasser uit ruimen enz haha

Hier moeten ook nog wel wat klusjes gedaan worden mijn man heeft vanaf 12 september vakantie 2 weken...
    Die dag trouwt mijn zusje en zwager en is onze dochter bruidsmeisje (kapster heeft net proefkapsel gedaan) mooie invlecht als haarband en daar komen dan witte roosjes in en op de dag zelf wordt de rest van haar haar gekruld zo schattig en dan der mooie bruidsjurkje aan.

Vanmorgen goed geslaagd bij de V&D ik heb 3 jurkjes met legging en nog 1 rokje met shirtje en legging.
    Ik had vorig jaar al 2 hele leuke jurkjes van Julinou gekocht en ik heb nog 3 jurkjes besteld ben al een heel eind voor de winter...
    Alleen nog een mooie skinny spijkerbroek en dan is het goed. Oja en nog op laarsjes jacht hebben vorige week nog hele leuke zilveren ''glitter'' allstars gekocht.

Nu even lekker relaxen druk dagje op deze manier haha

10. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Namen: het wordt als het goed is een meisje en daar hebben we al lang een naam voor die goed voelt, we twijfelen nog over een eventueel tweede naam. En als ze geboren wordt eens voelen of we de naam nog steeds vinden passen. Ik las laatst een topic waar iemand de naam nog wel leuk vond, maar niet bij kindje vond passen. Dan is een tweede naam wel handig;). Jongensnaam vinden we heel moeilijk om te bedenken.

Boeffie wat vind je ervan dat je schoonouders zo doen? Klinkt niet echt leuk.

Muppet voor mij ook de eerste zwangerschap. Ik zit aan de ene kant op een roze wolk in de zin dat ik het bijzonder vind om zwanger te zijn, het soms nog steeds niet kan geloven (ging niet vanzelf), als ze me beweegt/schopt, als ik haar zie bewegen op de echo... En over een paar weken hopelijk eens gezond kindje mee naar huis :). Maar ik vind zwanger zijn ook erg zwaar, erge vermoeidheid, minder conditie, kramp in kuiten/scheenbeen, opletten op gezond eten (met zwangerschapsdiabetes nu helemaal:(), meer emoties, kleren niet meer aan kunnen. En ik zie op tegen de bevalling en hoop dat alles daarna lukt. Ik probeer mezelf voor te houden dat het vast allemaal goed komt en rustig te blijven ;).

Vandaag dus op zwangerschapsdiabetes poli geweest, ik moet elke dag 4x prikken (bah, ben echt een watje), twee keer per week een voedingsdagboek bijhouden en elke dinsdag weer afspraken en controles. Hopelijk geen insuline nodig met voedingsaanpassingen en omdat bloedsuiker niet heel erg verhoogd was. Ik zie er zo tegenop. Maar ze laten je niet over de 40 weken zwangerschap lopen, in principe kijken ze bij 38 weken of je ingeleid wordt. Gelukkig gaat met de baby alles goed en ik mag nu vaak naar haar kijken op echo, dat is dan wel weer leuk.

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

4x per dag prikken, wat vervelend Ijsbeer!

Ik ben zo benieuwd wie van ons (na Butterfly uiteraard) als eerste gaat bevallen. Ik heb haar een PB gestuurd vandaag, hopelijk maken ze het goed.

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    liefdotje, ik heb voor dochter gekocht bij H&M , C&A en Zara voor komende winter
    ik moet nu alleen nog 2 fijne jeans hebben, ze heeft een smal buikje maar wel lange benen dus alles zit veel te wijd, zoek eigenlijk broeken met bovenaan een elastiek of touw ( jeetje hoe noem je dat :p ) in ieder geval wat je kunt aantrekken zodat het strak zit
    met een rits en knoop en dan een riem erom ziet er echt niet uit
    heb nu wat treggings dat gaat ook nog wel goed

13. Worteltje13

Worteltje13 Actief lid

6 jan 2011
    169
    0
    0
    Hee meiden.

Even een snelle reactie want ben echt moe maar kan niet slapen door m'n onrustige benen -.-'

Boooommm gefeliciteerd met het huis! Fijn dat de laatste het toch nog geworden is.

Tikske wat gaaf dat jullie al een datum hebben!

isofix hebben we niet in de auto, daarom hebben wij de easybase gekocht!!! Zelfde ding alleen maak je m vast met de gordel. Verder werkt ie precies hetzelfde als de isofix.

roze wolk heb ik ook niet. Ondanks dat er gevraagd werd naar eerste zwangerschappen kan ik ook oprecht zeggen dat ik geen roze wolk gevoel heb. Begin t zwanger zijn nu wel beu te worden. Verheug me echt op de kleine meid, duurt voor mijn gevoel nog zo lang voordat ze komt!

Hier nog genoeg te doen op de kamer. Lades en kast inrichten, alles wassen, nog kleertjes kopen en nog vanalles!
    Hoef ik gelukkig niet stil te zitten komende weken!

14. Worteltje13

Worteltje13 Actief lid

6 jan 2011
    169
    0
    0
    Oohh dat probleem met broeken hebben wij ook bij dochter! Ze is een lange smalle dame. Alle elastieken bovenaan de rand moeten gigantisch worden aangetrokken.
    Ik slaag meestal bij name it voor broeken. Maar moet wel skinny jeans pakken dan.

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Meiden die eerder een KS hebben gehad, hebben jullie last van pijn in je buik? Sinds gisteravond doet mijn litteken pijn, bij elke beweging die ik maak :(. Volgens mij spelen daarnaast ook de verklevingen op (blaas zit vast aan baarmoeder en baarmoeder aan buikwand) want alles trekt. Niet fijn. En ook wel een beetje spannend.

Kan dit kwaad? Of hoort het erbij? Ik heb morgen een afspraak en kaart het dan uiteraard aan, maar ik vind het maar niets...

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Meijke, ik heb af en toe een dagje last van het litteken maar dat is misschien nu 3 dagen voorgekomen. verder tot nu toe geen last
    het schijnt erbij te horen hebben ze me verteld.
    zou het gewoon even aangeven, ik heb wel eens gelezen dat ze dan met een echo kijken hoe het litteken er aan de binnen kant uitziet?

17. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ijsbeer wow das vaak prikken de kindjes worden idd eerder gehaald ja

Roze wolk heb ik om eerlijk te zijn wel nu op het laatste moment ik dacht in het begin dat ik tegen een depressie aan zou lopen voelde me niet happy en best down

Hele nacht pijn ik heb vannacht urenlang wakker gelegen man wat een scherpe pijn in mijn schaambot... Ofzo rechter zijkant en meneer lag ook niet rustig en vanmiddag waarschijnlijk zwangerschapsshoot

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    voor wie flesvoeding wil gaan geven , weten jullie al welk merk en welke soort ?

Bij dochter hadden we eerst nutriolon standaard , toen kruidvat standaard en daarna kruidvat extra care, de laatste was voor haar goed. maar nu zie ik dat de samenstelling daarvan alweer veranderd is sinds 2012 en twijfel ik dus
    dochter had vooral last van moeilijk poepen en krampjes maar ook af en toe wat melk terug geven.

ik vind het echt lastig, wat moeten we nemen.
    wil eigenlijk niet weer tig keer moeten overstappen want dat was echt een ellende

19. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Zebra, ik moest van de kraamzorg ff vragen aan de verloskundige welke flesvoeding. Ga wel proberen om borstvoeding te geven... Maar dat lukte vorige keren ook niet dus koop wel gelijk wat. Maar wat een prijsverschil zeg! Nutrilon kost 11,49 euro en kruidvat 6,95????? Dusssss ik hoop dat die van kruidvat goed is.... :D

Ijsbeer, wat heftig zeg zo vaak prikken!!

Meijke, ik ben ook heel benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen!! :p ik hoop ik met 38 weken ofzo! Hahaha! Ik heb 8 oktober in mijn hoofd als datum! :D

Kimmylynn, komt die pijn niet van indalen?

Worteltje, jij hoeft je idd niet te vervelen! Hihi genoeg te doen... Ik moet vluchtten nog verder afmaken en enveloppen bestellen en schrijven.... Verder is alles al klaar.... Ook saaaaaaaaaai! Hahaha

20. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    An geen idee werd er wel echt wakker van maar goed in dat geval is het goed nieuws neem ik aan

Deel Deze Pagina