16 t/m 31 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 0Zebra0, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Tikske ik hoop dat het goed mag blijven gaan! Ga voor je duimen.

Hier is de misselijkheid er echt met vlagen, maar even iets eten helpt. Gisteren had ik ineens zin in stamppot boerenkool terwijl ik wat anders zou gaan maken. Dus naar de supermarkt en boerenkool gehaald want had anders geen zin in eten.
    Mijn borsten groeien echt enorm, ze zijn gevoelig.
    Vooral 's avonds een opgeblazen gevoel. Ook is mijn reuk sterker.
    Nog twee weekjes en dan de eerste echo. Hoop zo dat het goed zit.

2. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi zwangles; hier ook s 'avonds eeh.. opgeblazen boobs hihi
    dat wel en niet trek hebben in dingen herken ik ! heb ook heel veel zin in snoep en dacht laatst goh ik geef er gewoon een keertje aan toe stond ik voor de snoep had ik eigenlijk nergens trek in zo apart ! (heb wel trek alleen weet niet waarin)

3. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Tikske, wat ik meteen denk bij je verhaal is dat er iets geraakt is tijdens de inwendige echo. Of heb je een buikecho gehad? Zoals hier wel vaker gezegd is, is het allemaal beter doorbloed daar binnen en kan het zijn dat er een ader springt. Misschien ook van de spanning van het lange wachten... Wat erg zeg dat ze je dat aandoen omdat ze zelf iets vergeten! Sterkte meid en houd moed!

4. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    @ Tikske: ik heb het medicijn dat je noemt even opgezocht via Google en ik wil je echt niet ongerust maken, maar dit is wat ik vind:

Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Utrogestan

Lijkt mij toch wel van groot belang dat je nog eens goed navraagt bij een arts of je dit medicijn wel mag slikken tijdens de zwangerschap. Sorry als ik je nu ongerust maak, maar ik wilde het je toch laten weten.

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Utrogestan moet je idd niet zomaar nemen maar wij die in MMM hebben gezeten moesten dat vaak altijd.

6. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Hoi Tikske, wat spannend allemaal! Maar dat helder bloedverlies is dat zoveel ineens dan? Heb ook nog nooit gehoord dat rusten helpt! Voorkomt dat een miskraam? Wel positief van dat hartje hoor! Hebben ze inwendig gekeken? Ik las net het stukje wat hartlief stuurde maar die medicijnen mag je volgens de bijsluiter niet gebruiken bij zwangerschap?:( Maar goed de gynaecoloog zal er natuurlijk wel meer verstand van hebben dan wij! Hoe voel je je nu dan?

Wat goed dames dat jullie nog hardlopen! Ik heb afgelopen dinsdag nog gesport maar was heftig! Iets te denk ik... Miss vanmiddag maar Es' ff proberen hard te lopen... Als dat wil met twee sportbh's! Haha! Anders ben ik bang dat ik ze halverwege kwijt ben, au au au!

Ben zo weeïg steeds op de maag... Weet niet of ik nu honger heb of dat ik moet kotsen... Bah! Maar heb zin in mango! Die ga ik straks ff inslaan!

Afgelopen nacht zo liggen dromen en misselijk zijn... Ik droomde dat ik onder de dikke opgezette moedervlekken zat die knalrood waren! Heb vanochtend eerst gekeken of ze er echt zaten! Gelukkig niet! :D

Nu maar beetje bankhangen want voel me niet fit, beetje griep erbij te pakken denk ik....

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    :$ ik heb het net ook gelezen alles in de link van Hartlief. en daar staat duidelijk niet gebruiken bij zwangerschap
    ik zou idd even snel bellen Tikske en het voor nu even niet nemen (zou ik niet doen iig)

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Vind het raar in de link hoor, heb het tot 8 weken moeten gebruiken.
    Maar breekt weer uit haha

9. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Er staat ook in dat vrouwen die ivf doen het tot 30 dagen moeten gebruiken...

10. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    In de bijsluiter staat de pillen die je inslikt dat die niet gebruikt mogen worden in de zwangerschap maar de vaginale tabletten mogen in de eerste 3 maanden gebruikt worden en kunnen geen kwaad voor je ongeboren kindje

Ik hoop dat alles goed komt Tikske!!

11. Hartlief

Hartlief Bekend lid

13 feb 2014
    520
    261
    63
    Zuid-Holland
    Heb nog even het verhaal van Tikske terug gelezen: Laten we hopen dat ze dat bedoelde met "utrogestan opsteken om het bloedverlies tegen te gaan." Ik dacht ineens, oja, dat is natuurlijk Belgisch voor 'inbrengen' o.i.d.

12. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Haha dat is het vast Titske! Inbrengen! Dan zou er niks aan de hand zijn dus! Hihi zijn ook een stel artsen met elkaar! ;);)

Zijn jullie al met namen bezig?
    Wij hebben de jongensnaam al! ;) meisje wordt iets lastiger!

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    haha nou we denken het weer meteen beter te weten dan de gyn :D
    inbrengen zal het dan waarschijnlijk zijn denk ik idd

Namen - jongensnaam staat vast ( nog van dochter de naam die we toen voor n jongen hadden en vinden we nog steeds erg leuk )
    meisjesnaam... twijfel twijfel. heb al een hele tijd 1 naam in gedachte maar ben er nog niet over uit.
    Ik wilde altijd J.ulia voor een meisje, ook al bij dochter maar de hele familie + schoonfamilie heeft zowat een naam met een J - we kennen gewoon 24 mensen in de naaste familie met een J. dus toen vond ik het niet meer zo leuk en nu nog steeds niet dus dat word m niet.

14. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Namen worden hier echt een drama, ben ik bang. Was de vorige keer al moeilijk om iets te verzinnen wat we allebei mooi vonden. Ik weiger om daarover na te denken voor ik het geslacht weet, dat weet ik in ieder geval in welke richting we moeten denken.

15. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Zebra, ik heb Julia op mijn lijstje staan! Hihi! ;)

16. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Jola, lastig is dat hè om samen er over eens te zijn! Gelukkig liggen mijn man en ik momenteel wel erg op een lijn! Alleen ik vond Fenne wel leuk voor een meisje, maar hij niet!:D

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    dan ben ik wel erg benieuwd wat voor meisjesnamen er nog meer op je lijstje staan :D

18. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Als ik zo naar mijn banner kijk! Nog 235 dagen te gaan! Slik das best veel! Raar idee! Als we liggen te bevallen is de zomer alweer voorbij! Wel leuk vooruitzicht, eerst voorjaar, zomer en dan de baby!;)

Nu stop ik! Hihi! :)

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    jaa lang he pff. niet normaal idd fijn dat de zomer er tussen zit. in de winter zou het nóg langer duren!
    man kwam er hier gister achter dat ie nog maar ff overuren moet gaan sparen als hij 3 weken zomer vakantie wil en 2 of 3 weken vrij na de geboorte haha gelukkig heeft ie nog ff :p

20. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Haha Zebra, nog een berichtje dan,:D

Ik vind leuk: Fenne, Julia, Luna, Manou, Mirte, Eline, Jasmijn, Iris, Amy, Evy... Haha veel teveel dus!

Denk eigenlijk dat het een jongetje wordt! Vanaf het begin af aan zo'n voorgevoel! T maakt me niks uit als t maar gezond is! Maar toch zo'n voorgevoel.. En bij mijn beide meiden, klopte dat ook! Dus ben benieuwd!:p

Deel Deze Pagina