Super an en tikske! Gefeliciteerd! @hier, spannende ochtend gehad. Bij het opstaan en naar de wc gaan helder roodbloedverlies gehad. Bracht me meteen terug naar de emoties van de miskraam vorig jaar november. Vk gebeld, zij vermoed dat het een vaatje die gesprongen is bij de ontlasting aangezien ik ook een beetje last heb van obstipatie. Daarna geen bloed meer gezien gelukkig, en heb wel veel moeten niezen door mijn verkoudheid, dus als er meer bloed zou zijn, had ik het vast wel gezien. Lijkt er op dat de vk gelijk heeft. Maar bah, was niet leuk... Op naar de 12 weken, duurt me veel te lang.
pff nee dat is weer even schrikken... Hier heb ik gemberthee van zonnatura ingekocht.. Pff misselijk misselijk misselijk en MOE (ja moet hoofdletters) Hmm vorige zwangerschap pas met 10 weken misselijk En toen had ik ook nog geen kindje dus kon lekker gaan liggen.. *gaap*
Gelukkig is t gestopt juf Inderdaad, eerste 12 weken voelt als maanden. De rest van de tijd vloog voorbij.
@Tikske Gelukkig maar zeg! Jammer dat het nu weer terug was... Ik heb gelezen dat er ook dames zijn die hun hele zwangerschap bloedverlies blijven hebben (af en toe een beetje) en waarbij het gewoon goed gaat. Ik hoop dat je er een beetje vertrouwen in kunt hebben. @Popol Ik ben ook wel benieuwd hoe het is gegaan gisteren? @Zebra Ga je het zo vroeg al aan iedereen vertellen? Ik zou het ook wel willen inderdaad als de echo eenmaal goed is... Maar ik hang toch heel erg aan die 12 weken. @Boeffie Beterschap voor je ventje! Hopelijk knapt hij snel op. @An Gefeliciteerd!! Geweldig zeg! Zal wel even een opluchting geweest zijn. Ik heb inderdaad ook gelezen dat als het hartje eenmaal klopt, de kans dat alles goed gaat richting de 100% gaat (95% of 97% ofzo)! @Juf Ik kan me voorstellen dat dat even heftig is... Het is natuurlijk allemaal wat beter doorbloed dan normaal, dus de kans dat er een vaatje knapt is wat groter... Niet te veel zorgen maken hoor! @12 weken: Wat duurt dat lang inderdaad zeg! De langste 12 weken uit mijn leven Ik probeer maar af te tellen naar de tussenstappen. Nog 1 dag tot de 7 weken, nog 8 dagen tot de 8 weken, nog 16 dagen tot de echo... pffff
Ja ben al beetje mijn gedachte op andere dingen aan het zetten. Heb nog steeds geen bloedverlies gehad. En geen krampen gehad, dus ik ga er steeds meer vanuit dat de vk gelijk heeft. En die 12 weken, bestaat echt alleen maar uit wachten. Eerst wachten op je ovulatie, dan je nod, dan je positieve test(of meerdere testen) en dan wachten op de intake en de eerste echo en dan ben je bijna bij 12 weken. Maar voordat je daar eens bent,pffff.
7 hartjes al! Super! An en Tikske, wat een geruststelling! Boeffie, hopelijk gaat het snel beter met je zoontje. Mijn zoontje wil plots niet meer slapen Vannacht al de vierde nacht dat hij wakker werd om 12h30 en voor 04h niet meer in slaap te krijgen was... Geen idee wat er is. Heeel erg vermoeiend... Ik ben gisteren bij de vk geweest. Viel enorm tegen. Ik vind het maar een vreemd mens. Ze doet geen fysieke onderzoeken voor 6 maand (!) en is tegen prenatale vitamines,foliumzuur en de nekplooimeting. Ze kwam met allerlei rare regeltjes, bv: ik zou maar 1x per week vlees mogen eten, alleen biologische groenten en absoluut niets waar ook maar een beetje suiker in zit. Dat ben ik dus echt niet van plan. Ik ga daar dus niet meer terug... Mijn eerste echografie blijft dus op 9 april. Ik moet dus nog 6 lange weken wachten op een hartje... Daar ben ik echt verdrietig over. Stel je voor dat er iets mis gaat/is? Dan heb ik mijn kindje zelfs nooit gezien...
Thanks, ja blijft lastig, om niet meteen van het ergste uit te gaan. En als ik jou was en zo hoor,mis het dan niet een idee om een andere vk te zoeken?
Baboeska, ik heb het idee dat gembercapsules helpen! Ook heb ik nu van dr. Vogel druppels tegen misselijkheid gekocht! En veel kleine beetjes eten helpt ook. Verloskundige zei ook dat gember kan helpen! Juf, wat schrikken zeg! Is vast idd bloedvaatje geweest! Nu geen last meer? Zarav, wat balen van zo'n VK! Daar was ik ook nooit weer naar toe gegaan! Mamske, de VK zei idd dat de kans op een miskraam nu veel minder groot is! Ze had het over 95% dat na een kloppend hartje het goed kan gaan... Garantie heb je natuurlijk nooit! Kloppende hartjes zijn absoluut goed teken! Nog 5 weken en dan 12 weken zwanger! En over drie week weer een echo! Ben benieuwd of ie dan al zwaait! Haha! Tot laterzzzzz
Zarav , bij die vk zou ik ook niet terug gaan. Wat n raar mens! Mamske , na de echo vertellen we het iedereen. Kan het geen 12wk verbergen en ik ga maar uit dat als 2 echo s goed zijn het wel goed zal zitten. Het kan altijd nog mis gaan natuurlijk dus de 12wk grens zegt mij dan ook niet zoveel
Dat is waar Zebra... ik zit er ook nog wel mee te puzzelen hoor. Van de ene kant denk ik ook, als straks met 9 weken onze echo goed is dan wordt het sowieso lastig om het voor je te houden en daarnaast heb je dan toch ook wel redelijk vertrouwen dat het goed gaat. En wat voegen die drie weekjes er dan nog aan toe? @Zarav Nou ik zou ook een andere vk zoeken! Dit klinkt een beetje als iemand die haar eigen ideeën aan jou wil opleggen. Beetje onprofessioneel.
Ik zou ook naar een andere vk gaan. Bij ons ook eentje waar ik het niet mee kan vinden en heb ik aangegeven...zij moeten je nl begeleiden in een zeer intiem gebeuren en dat moet goed voelen!! Succes
Stijn heeft een keelontsteking maar van een virus dus geen antibiotica nodig. Veel koud drinken en veel waterijsjes eten De bultjes in zijn gezicht kunnen een uiting van het virus zijn maar zou ook kunnen uitgroeien tot krentenbaard dus goed in de gaten houden....gelukkig niks geks wat potentieel gevaarlijk voor mij en frummel kan zijn
Beterschap voor je mannetje Boeffie! Bij ons weet iedereen het al, kan ik er gewoon over praten, fijn . Ik heb dat niet, dat gevoel dat ik tot 12 weken wil wachten. 15% kans dat het misgaat, betekent 85% kans dat het goed gaat! En mocht het toch misgaan, vertel ik dat dan gewoon. Nog anderhalve week, dan weer een echo, zin in! Popol, hoe gaat het met jou?
nou ''gelukkig'' is het maar van n virusje veel ijsjes dan maar! ik maak me ook een beetje zorgen om Popol, hopelijk was de echo goed!