16 t/m 31 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 0Zebra0, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    wij :) bij dochter niet gedaan , maar deze keer willen we het wel

2. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Wij gaan geen combinatietest doen. Het werd wel uitgelegd alsof het 'erbij hoort' zeg maar, maar we hebben er geen behoefte aan. Weghalen is voor ons geen optie, dus zo'n test zou hoogstens een hoop vragen oproepen.

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

#1223 Meijke, 5 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2014
    Wij wel. Mocht er een verhoogd risico uitkomen, zouden we verder onderzoek laten doen. Een kindje met down is geen issue voor ons trouwens, dat zou geen reden zijn om het kindje niet te voldragen. Maar als er zware beperkingen of afwijkingen die onverenigbaar zijn met leven, willen we dat wel weten en dan een beslissing nemen.

Moeilijk he?

4. zarav

zarav Actief lid

14 feb 2014
    139
    0
    0
    NULL
    Zuid-West Frankrijk
    boeffie, je zoontje zal er vast snel weer bovenop zijn. Gelukkig maar!

Net alle verloskundigen afgebeld die in een straal van 1 u rijden van me vandaan een praktijk hebben. Het zijn er maar 7... En er heeft niemand nog een gaatje om iemand erbij te nemen. En bij de gynaecologen is het zo druk dat er niemand een echo wil doen voor 11 weken. Niets aan te doen behalve op men tanden bijten en hopen dat de tijd snel gaat... Het wordt hier erger en erger met het tekort aan dokters. Mijn vriend beet gisteren op een stukje bot en er is een groot stuk tand afgebroken. Hij heeft echt veel pijn. Ook overal rondgebeld. De vroegste afspraak bij de tandarts (zelfs met veel pijn): 28 maart... Neem een pijnstillertje, zeggen ze...

Hier komt er wel een combinatietest.

5. zarav

zarav Actief lid

14 feb 2014
    139
    0
    0
    NULL
    Zuid-West Frankrijk
    Mamske en Meijke, dapper van jullie!

Hier zou het kindje wel weggehaald worden als er trisomie vastgesteld wordt. Dat hebben we zo afgesproken nog voor we aan kinderen begonnen.

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Bij Trisomie 13 en 18 denken wij er ook zo overZarav. Volgens mij is er dan geen kans buiten de buik. Vreselijk lijkt me dat om te horen.

7. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Oh Juf dat is schrikken zeg! Wel fijn dat het gestopt is...toch naar!
    Zarav jeetje wat vervelend is de zorg geregeld bij jullie zeg! Moet er niet aandenken, belachelijk!

Boeffie wat zielig voor je zoontje, beterschap!! En wat mooi al die kloppende hartjes! Ik hoop zo dat ik morgen ook kan vertellen dat ik een mooi kloppend hartje heb gezien / gehoord. Combinatietest laten wij denk ik niet doen. Maar misschien na meer uitleg morgen dat we er anders over denken.

Iedereen die morgen ook de echo heeft, succes!!!

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Voor ons hetzelfde. Zeker nu het een tweede kindje is , ik wil onze dochter ook niet in die positie laten opgroeien
    maar downsyndroom zou voor ons geen optie zijn om de zwangerschap af te breken. Absoluut niet

9. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Ik ga ook laten screenen. Voor mij zijn alle drie geteste chromosoom-afwijkingen denk ik wel reden om de zwangerschap te beëindigen. Down syndroom kan ook heel zware beperkingen geven, niet alleen licht tot zware verstandelijk beperking, maar ook groot risico op hartafwijkingen en andere fysieke klachten die ik een kindje niet zou willen laten meemaken. Op tv en onderweg zie je meestal de milde gevallen.

10. zarav

zarav Actief lid

14 feb 2014
    139
    0
    0
    NULL
    Zuid-West Frankrijk
    IJsbeer, dat is inderdaad ook onze zorg...Wij hebben er heel lang over gepraat en zorgvuldig onze beslissing genomen.
    Maar ik vind het ongelooflijk dapper en bewonderenswaardig als koppels beslissen om niet te testen of toch met de zwangerschap door te gaan. Ik ben er gewoon niet sterk genoeg voor.
    Maar laten we hopen dat er niemand van ons voor die verschrikkelijk beslissing komt te staan...

11. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Laten we dat inderdaad hopen :).

12. Mama Rebecca

Mama Rebecca Actief lid

15 feb 2014
    219
    0
    0
    Zijn jullie niet bang voor de bijwerkingen/nadelen?

13. Mama Rebecca

Mama Rebecca Actief lid

15 feb 2014
    219
    0
    0
    Ik bedoel meer, als er een verhoogde kams is, ga je dan verder onderzoeken. Die onderzoeken kunnen ook veel schade veroorzaken.

14. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    We zitten er ook aan te denken de test wel te doen... Als er iets is wil ik het graag weten voorzover ik het kan weten.. Maar zou niet de vruchtwater punctie doen... Dan ga ik wel naar België voor de NIP test.... Zal je gebeuren dat t goed is maar je een miskraam krijgt...

15. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Snap precies wat je bedoelt, mama Rebecca!;)

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Volgens mij kan de nipt test vanaf 1 april ook in Nederland, nadat een verhoogd risico uit de combinatietest is gekomen.

17. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Ja dat had ik ook gelezen, Meijke. Wrsch vanaf begin april, dus zou voor ons goed uit kunnen pakken!;)

18. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Als uit combinatietest een verhoogd risico mocht komen zou ik als het kan gaan voor de NIPT screening (bloedtest) omdat die ook geen risico's heeft. Deze komt 1 april beschikbaar vanuit het trident onderzoek in Nederland, maar het is de vraag of die dan al echt beschikbaar is. Als dat niet kan desnoods zelf betaald via buitenland. Vlokkentest en vruchtwaterpunctie vind ik inderdaad ook griezelig.

19. Mama Rebecca

Mama Rebecca Actief lid

15 feb 2014
    219
    0
    0
    Ja, dat inderdaad....

De NIP is €590,- vind ik erg veel geld. Maar zoals iemand al zei hebben we nog een leventje waarmee we rekening moeten houden. Ik vind het nu wel anders bij een tweede.
    Afwachten wat ze doen in april dan...

20. Nic78

Nic78 Lid

26 okt 2013
    36
    0
    0
    Zuid Holland
    @slapenloze nachten! Nu 3 op een rij....ga netjes om 22.00 naar bed en ben stipt om 24.00 klaar wakker! Val in slaap en om 04.00 uur weer hetzelfde liedje! Hoef niet te plassen maar lig te malen over dingen op me werk! Hebben jullie dit ook??? Iemand tips??:cool::cool:

Deel Deze Pagina