Hier een mooi ukkie met een sterk kloppend hartje gezien toch blijft het bijzonder!! Hoop dat jullie het kunnen zien
gefeliciteerd! Mariska , kwam jou afspraak van de intake vandaag te vervallen ivm volgende week gyn en het termijn ?
Dromen tijdens de zwangerschap Mocht je normaal gesproken niet zo bewust zijn van je dromen gedurende de nacht, dan kan dit tijdens een zwangerschap helemaal veranderen. Er zijn een aantal oorzaken te noemen waarom juist zwangere vrouwen zoveel 'last' van dromen kunnen hebben. Ten eerste is er het slaapritme; die verandert meestal (drastisch) wanneer je zwanger bent. Zo zijn sommige zwangere vrouwen een aantal keren per nacht wakker, bijvoorbeeld voor een bezoekje aan het toilet. Na een moment van wakker zijn, kan het moeilijk zijn om weer in diepe slaap te komen, en heb je meer kans op dromen. Ook een volle blaas kan je uit je slaap halen, zodat je eigenlijk midden in je droom gewekt wordt en de droom je bijblijft. Een tweede mogelijke reden waarom vrouwen in hun zwangerschap 'meer' dromen, is dat zij door hun zwangerschap veel emoties en informatie te verwerken hebben 's nachts. Ook vrouwen die niet eens veel 'bezig' lijken te zijn met hun zwangerschap, blijken onderbewust toch veel informatie te verwerken. Wat dromen zwangere vrouwen? Zoals eerder in dit artikel gezegd onthouden mensen meestal alleen de meest bijzondere of bizarre dromen. Alle andere dromen worden snel vergeten; de hersenen zijn niet goed in staat deze 'gewone' dromen te onthouden. Het is dus helemaal niet vreemd als mensen opmerken: 'Ik heb toch zoiets raars gedroomd vannacht!'. Een belangrijk kenmerk van een droom is dat er een verhaallijn in zit (een soort filmpje), verder kunnen dromen totaal afwijken van de dagelijkse werkelijkheid. De meeste dromen van zwangere vrouwen zullen te maken hebben met emoties zoals angst, hoop, boosheid en liefde. Zo kunnen zwangere vrouwen heel concreet dromen over hun toekomstige baby ('Ik keek in de kinderwagen, en mijn baby was weg'), maar ook kunnen ze nare dromen hebben die in eerste instantie niets met de zwangerschap te maken lijken te hebben. Soms dromen zwangere vrouwen alleen in het beginstadium van hun zwangerschap (tot zo'n 16 weken), en soms dromen ze de hele zwangerschap door. Ff opgezocht! Was ook nieuwsgierig! Hihi moet zo lachen om jullie gekke dromen! Erg herkenbaar! Modi en Konij, was niet zo bedoelt van het lijstje, alleen we wisten niet dat jullie er nog waren! Maar gelukkig wel! Welkom weer!
Deze afdruk is van inwendig, ze deed eerst uitwendig en toen zag je het wel maar inwendig veel beter 😁
Zal ik me ook maar weer eens melden, voordat ik er ook af gegooid wordt Ik lees nog zoveel mogelijk mee, maar ben een beetje druk en heb vaak geen puf meer om achter de computer te kruipen. Weinig spannends hier. Bijna geen symptomen meer, wel al een aardig buikje. Nog een week wachten tot de echo, dan heb ik hopelijk meer zinnigs te melden.
@kimmylyn, dat is ook bizar ! @modigliani, ja best wel, maar als er iemand trouw is dan is mijn ml dat wel. Hij beloofde het ook plechtig niet meer te doen in mijn dromen. @ dromen, mooi stukje, an34, over dromen. Sowieso droom ik altijd best wel vaak en dat ik ze dan onthoud. Toen ik in Afrika was paar jaar terug slikte ik malarone tegen malaria. Poeh, daar kreeg ik ook heftige dromen van. Niet normaal, haha! Nog een bizarre droom, laatst toen de zogenoemde 'Bonny en Clyde' opgepakt waren, droomde ik dat ik ze moest vinden en de een na de ander werd voor mijn ogen vermoord. En dat terwijl ik geeneens enge series gezien heb die avond, volop bezweet en angstig werd ik midden in de nacht wakker en moest onwijs plassen, maar durfde geen stap te verzetten ( hoop btw niet dat ik andere nu rare dromen bezorg, sorry alvast)
Ja klopt, eerst even afwachten wat de Gyn zegt voordat we bij de VK gaan bespreken. Wat een geweldige dromen allemaal! Hihihi zo grappig! Wat een mooie echo trouwens!
hhmm... bij mij had manlief gedroomd dat hij zelf vreemdging haha... hij wilde niet maar hij moest... heeft zich gisteren de hele dag schuldig gevoeld hahaah
soms vraag ik me af wie er zwanger is... ml of ik.... hij ligt nachten wakker en is doodop... hij maakt zich meer overal druk over dan ik. Ik vind het ook allemaal spannend worden... vrijdag mijn tweede echo... is wel uitwendig maar dat maakt me niet uit... het gaat mij er meer om dat ik weet dat het goed zit. En ik hoop natuurlijk wel dat ik het hartje hoor want het is nu nog allemaal zo onwerkelijk. Zijn er mensen die met 7,5 week met een uitwendige echo het hartje hebben gehoord???
Gefeliciteerd iedereen met de mooie echo's! Bedankt voor de geruststellingen ivm de rugpijn. Ik voel me al heel wat beter! Hier ook rare, akelige dromen. Echte nachtmerries. Ik droomde enkele dagen geleden dat mijn zus een man vermoord had en in stukjes had gehakt. Ik en mijn vriend moesten het lichaam wegwerken omdat ze anders voor de rest van haar leven naar de gevangenis zou moeten. Wij dus overal stukjes van die man gaan dumpen... (In 'het echte leven' zou ik dus zo niet reageren voor alle duidelijheid )Op het einde van de droom hadden we verschrikkelijke ruzie over wat we met het hoofd gingen doen. Ik wilde het in het water gooien maar mijn vriend zei dat dat geen goed idee was omdat het zou blijven drijven... Hoe vreemd is dat!? Erg akelig. Ik heb de rest van de nacht niet meer geslapen...
Wij hebben het onze ouders en broers en zussen meteen verteld dat we zwanger zijn. Maar zitten nu in dubio wanneer we het de rest gaan vertellen. Waarschijnlijk gaan we het vrijdag na de echo vertellen tegen onze beste vrienden. Wanneer gaan jullie het vertellen of heb je het al verteld??
Anoniempje, ik heb weleens gehoord dat sommige mannen ook écht meezwangeren. Krijgen een buikje, ochtendmisselijkheid of andere gekke zwangerschapsklachten. Blijkbaar doet een zwangerschap ook iets met hun hormoonhuishouding, heel maf!