16 t/m 31 oktober 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 0Zebra0, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid Holland
    An, Tikske en Mariska sterkte dames hoopt dat t snel stopt!

Nic haha heerlijk hier was het nog grijzig maar ik woon ook rdam Oost misschien verschil haha

Misslinnie ik vind afzeggen ook erg moeilijk want ik ben er ook altijd tenZij ik echt stervende ben ofzo

Mamske klinkt leuk ga ik ook even downloaden! Ik jrijg wel elke week "berichtje uit je buik" een mail met een filmpje over hoe je baby er dan uitziet ook leuk

Hier nou ik heb het gevoel dat ik alleen maar slaap deze twee dagen Ik val ook accuut in slaap
    Vrijdag bij familie van kennissen wezen eten "erg elite mensen ofzo" met 500 bestek soorten eten etc
    Zal je maar misselijk worden tijdens het eten maar je wilt niet onbeleefd zijn... Was erg ongemakkelijk dus op alle fronten
    Thuis eet ik voor de tv met 1 lepel of vork lol

2. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Goedenavond allemaal!
    Ik twijfelde even bij welk topic ik me moest aanmelden aangezien ik 15 of 16 oktober ben uitgerekend, maar ik hoop dat ik hier mee mag kletsen :)
    Morgen de eerste echo en dan weet ik nóg iets meer over wanneer ik nu precies zou zijn uitgerekend denk ik.

In het kort:
    Ik ben dus Pasta (samenvoeging van de eerste letters van mijn voor- en achternaam), zwanger van de eerste, en sinds kort alleen.
    Niet de jongste meer maar jong van geest vind ik zelf.
    Ik werk in het basisonderwijs en merk dat ik hier meer energie voor nodig heb dan ik momenteel kan missen, maar we gaan stug door want de zwangerschap is op mijn werk nog niet bekend :)
    Ik voel me lichamelijk goed, wel flink misselijk (ik kan gelukkig niet overgeven, nooit gekund ook) en erg erg moe. Maar dat gaat wel over.

3. Mammavanmoppie

20 feb 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet ff niet meer wie het vroeg.. :)
    Maar ik heb een dochtertje van bijna 15mnd:D

Ik was na mn bevalling mn extraaaaaaaaaa ja het was veel, haha, ook redelijk snel kwijt, en het ging nog sneller toen ik weer ging werken, loop hele dag op mn werk, ik hou nu niet bij hoeveel ik aankom, vorige x werd ik daar echt niet blij van, dus heb begin gewicht genoteerd en verder niet. Dan ben ik er teveel mee bezig en merk dat dat niet goed is... Hoop deze x niet zoveel aan te komen, maar ja op den duur was het vocht vasthouden, ja daar doe je niet heel veel tegen. Let nu gewoon beetje op wat ik eet, maar ook niet constant, vorige x groeide mn buik ook snel, bij 9 wkn zag je het toen ook al goed, nu ook wel, maar voornamelijk in de avond na t eten..

Zo lekker mn bed in, ben moe en heel veel rugpijn...

4. Mammavanmoppie

20 feb 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Pasta! Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Als ik het dus goed begrijp ben je alleenstaand? Pittig hoor!
    Wil je weten wat je krijgt?

Succes bij je eerste echo morgen!

5. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd pasta en welkom! :)

6. smoothieluv

smoothieluv Actief lid

3 dec 2013
    109
    0
    0
    amsterdam
    Wat leuk, nieuw animo.. Welkom meiden!!

@meiden met bloedverlies, positief blijven en er vanuit gaan dat het een gesprongen ader is.. ken een paar meiden die bloedverlies hebben gehad en waar een pracht van een baby geboren is.

Over feestjes en roken, heb gisteren een feestje gehad waar volop gerookt werd. Heb nog gedacht wat zal ik doen, maar ben gebleven:(. Verder de hele avond spa en tonic gedronken, iedereen wilde drankjes voor me halen en ik maar zeggen dat ik net al wijn ( of gin-tonic )op heb en even niks hoef... hahaha

Morgen weer een aantal dames voor een echo: Mariska , Vlindertje . orchidee heel veel succes!!
    Ik mag morgen ook voor een eerste echo, heel spannend en ben heel zenuwachtig!!!

Misschien een rare vraag , maar is mijn allereerste echo.. : proberen ze het altijd eerst via de buik en mochten ze niks vinden / horen dan een inwendige echo? En moet je dan net als bij de gyn je broek uit etc... ( met uiteraard de grote vraag, houd je je sokken aan??;))

Dames succes morgen en hopelijk krijgen we allemaal hartjes

7. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Het is inderdaad de 'Hallo, baby' app. Het gedeelte waar je de naam enzo invult loopt altijd vast inderdaad. Je moet het invullen, de app helemaal afsluiten en dan opnieuw starten, dan doet hij het wel. Maar ik moet zeggen, die filmpjes klinken nog leuker!

@Kimmylynn, misselijk is misselijk toch? Met een mooi excuus kom je ook bij de deftigste mensen wel weg hoor! 'Ik heb iets onder de leden en heb alles op alles gezet om onze afspraak door te kunnen laten gaan, maar ik voel me echt niet goed' ;)

@Pasta en alsnog gefeliciteerd. Ik heb ook je andere berichtjes op het forum even opgezocht uit nieuwsgierigheid, ik hoop dat je het niet erg vindt. Van de ene kant prachtig dat het gelukt is en aan de andere kant zal het dubbel zwaar voor je zijn... Sterkte ermee en ik hoop dat je bij je zus en in dit cluppie een beetje steun kan vinden! En natuurlijk geniet van de echo morgen...

8. kimmyLynn

kimmyLynn Bekend lid

14 jan 2014
    951
    63
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    smoothieluv ik heb ook inwendig gehad ik moet dan 1 broekspijp uit dus hoefte niet de hele zooi uit te trekken had mn enkel sokkies gwn nog aan hoor k kan nie tegen blote voeten

Mamske klopt helaas kwam de misselijkheid toen die geur van de gehaktballen mn neus in kwamen
    sinds een weekje kan ik geen vlees ruiken heel gek
    Maar dit onthoud ik voor de volgende keer!

9. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Dank voor het welkom!
    @mamske ik denk dat ik dat ook had gedaan hoor, even nalezen wat iemands vorige posts zijn om een beter beeld te kunnen vormen 😊

@mammavamoppie ja ik sta er inderdaad alleen voor, en wil mettertijd wel gapraag weten wat het wordt. Deze zwangerschap heeft voorlopig al voor genoeg verrassingsmomenten gezorgd.

Ik lees dat ik niet de enige ben die vandaag een echo (of de eerste echo!) krijgt. Veel succes allemaal! Ik ben er helemaal vroeg wakker van.

10. Mammavanmoppie

20 feb 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden! Succes vandaag met de echo's!

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Pasta welkom!

Iedereen met een echo vandaag succes!!

Hier een weekendje bijna zp-loos , erg druk gehad maar heel gezellig maar merk echt dat ik snel moe ben. ben nu nog aan het bijkomen van zaterdag.

feestjes waar rokers zijn.. ik ga dan niet. maar dochter mag van mij ook niet in ruimtes zitten waar gerookt word dus mensen weten het hier wel van mij haha
    Nou mijn buik groeit enorm. ofja darmen denk ik nog steeds. Mijn jas past gewoon bijna niet meer, het zit echt strak!
    maar om nu nog een nieuwe wat dikkere jas te kopen vind ik zonde! positiejassen zijn nog veel te groot en normale jassen passen dan weer zo kort. lastig! jullie daar ook al last van ?

12. smoothieluv

smoothieluv Actief lid

3 dec 2013
    109
    0
    0
    amsterdam
    @ pasta , jij ook veel succes vandaag!

Hoe laat moeten jullie allemaal? Ik ben om 10:00 aan de beurt.

13. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Smoothieluv, orchidee, vlindertje en mariska, veel plezier bij de echo dames!

Loena, jij ook de intake zie ik? Hoe laat mag je?

Hier ook een zploos weekend, wel meegelezen hier en daar, maar verder niks. Was ook veelste mooi weer! Zebra nog gefeliciteerd met je dochter!

Over verjaardagen, ik ga nu vaak wat later heen en dan met de auto, met de smoes, ja hadden nog een andere verjaardag/afspraak, dus dacht ga wel met de auto. Die werkt best goed, want mensen weten wel dat als ik auto rij ook niet dat ene drankje wat je mag hebben drink. Hoef ik verder ook geen smoezen te bedenken :D.

Pasta jij ook een echo vandaag? Welkom en veel plezier!

14. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Dames met echo's, heel veel succes!

Mamske, ik zal de app nog eens downloaden! Kijken of ie nu wel werkt!

Pasta, ik zit je verhaal te lezen, en kan er niks aan doen maar ben natuurlijk nieuwsgierig. Heb je bewust gekozen om alleenstaand moeder te worden, of ben je per ongeluk zwanger geraakt en sta je er nu alleen voor? Als je er niet over wilt praten snap ik dat natuurlijk ook hoor!k vind het wel ontzettend knap! Lijkt me best zwaar!

Ik ben gisteren weer erg misselijk geweest. Bah niks aan, hoop dat het vandaag weer beter gaat. Ik ben die misselijkheid zo zat he? Maar ja, hopen dat het na 10 weken minder gaat worden.. Ik tel af.. ;)

Gisteren ff kinderwagens gekeken... Op internet. Vind de Mutsy Igo mooie wagen!;)

Zo nu eerst maar ff douchen en een frisse neus halen. Ff een blokje om. Helpt vaak ook wel tegen de misselijkheid!

Tot laterzzzzzz

15. An34

An34 Bekend lid

13 feb 2014
    662
    0
    0
    Zebra, ik krijg mijn winterjas ook niet meer goed dicht. Dat zit niet lekker meer, en geeft me benauwd gevoel. Ik doe meestal een leren jasje aan en dan gewoon los, met een dikke sjaal... Het begint me nu allemaal strak te zitten, ook mijn broeken, rokjes, leggings etc. Ik vind het het niet lekker als alles zo strak om mijn buik zit.

Voel me beetje opgeblazen moeke momenteel. Zie er slecht en moe uit en heb een flubberbuik en hang maar wat op de bank. Ik vind mijn haar föhnen al teveel werk..;)hihi maar probeer het nog wel steeds... En heb ook ineens geen zin meer om op hoge hakken te lopen etc. Herkennen jullie dit? Dat je er gewoon ff geen puf meer voor hebt?

16. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    goedemorgen, weer niet teruggelezen hoor, maar wat krijgt iedereen al vroeg echo's! Ik krijg hem pas met 12 weken :(

Liggen hier nog meer dames de halve nacht wakker? Ik wordt al anderhalve week om 04.00 uur s nachts wakker en val gewoon niet meer in slaap tot een kwartier voor de wekker, of vlak voor mn zoontje wakker wordt. Ik trek dit niet zo lang meer volgens mij! Iemand tips? Ik lig nu gewoon om kwart over negen al gesloopt in bed!

Ik ga vanavond even bijlezen als ik uit mn werk kom en wakker blijf!

17. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Iedereen met een echo veel succes vandaag! Mariska voor jou extra spannend, we duimen voor goed nieuws!

bij mij passen vooral mijn broeken de 2e helft van de dag minder goed, de knoop wil dan bijna niet dicht. op mijn werk loop ik in uniform, die broek wil al helemaal niet meer dicht en mijn buik zit strak in het jasje, ben benieuwd hoe lang ik het nog voor me kan houden!

Verder weinig kwaaltjes. Mijn borsten zijn wel gegroeid en ik moet af en toe pauze nemen tijdens het eten, maar misselijk nog niet geweest gelukkig. En moe! Als het zo blijft doe ik het ervoor!

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    souries, geen ervaring mee. ik slaap juist zodra ik mijn bed aanraak en ben niet wakker te krijgen :)

suus, wat voor werk doe je ? Ik las uniform dus toen was ik nieuwsgierig :D

19. smoothieluv

smoothieluv Actief lid

3 dec 2013
    109
    0
    0
    amsterdam
    Ben net bij VK geweest en alles ziet er goed !!
    Hartje klopte +\- 160 slagen per minuut!! Heerlijk :D (zie foto)

eindelijk een beetje bevestiging en kunnen we iets meer genieten!!

En de andere dames???

Bijgevoegde bestanden:

20. Tikske

Tikske Actief lid

30 jan 2007
    265
    0
    0
    Thuismama
    België
    Succes aan iedereen die vandaag een echo heeft, geniet van jullie momentje!

Hier bij inwendige echo blijven sokken aan.

Sinds gisterenmiddag geen bruinverlies (of heel weinig) meer. Dat dat nu maar achterwege blijft.

Ik slaap 's nachts wel goed, maar moet er minstens 1x uit om te plassen.

Ik draag al even geen gewone broeken meer, kan de spanning op mijn buik niet verdragen. Maar aangezien ik bijna de hele tijd thuis moet rusten heb ik gewoon een gemakkelijke broek aan, behalve als er bezoek is, dan is het soms een kleedje of zwangerschapsbroek.

Smoothhieluv - super!

Deel Deze Pagina