Ja sowieso een keizersnee omwille van voorgeschiedenis, slechte heup en ik denk dat ze ondertussen ook in stuit ligt, ben echt benieuwd voor de controle vrijdag....
Pff ik ken het.. Ik wil in m'n hoofd nog een hele hoop doen en denk dat ik het ook kan. Maar als ik dan eenmaal iets aan het doen ben of ergens ben dan bedenk ik mezelf al heel gauw dat het een slecht idee was en mis ik de bank of m'n bed. Heb ook overal pijntjes waar je normaal niet wist dat je pijn kon hebben.. Voel me soms echt een ouwe zeur haha Bedrust heb ik geloof ik maar 2 dagen aan gedaan en toen stond ik alweer van alles op te ruimen en schoon te maken, heb ook totaal geen rust in m'n kont. Vanavond ga ik voor het eerst zwangerschapszwemmen, ben benieuwd of ik het trek, maar ik wil echt perse nog even iets voor mezelf doen de laatste weekjes.
bloem wel voorzichtig blijven he!! dagen vullen: heel lang slapen, huishouden, sudoku, candycrush, koken/bakken, eten.. hihi
Herkenbaar PGE... in bad ook lekker... boekjes lezen... born every minute op TLC kijken. Met de mannetjes als ze thuis zijn.. wassen en vouwen kijken naar mijn lieve moeder die alles voor mij poetst en de grootste bezigheid......... aftellen!!!!!
Alleen iets aan de kraamverzorgster gegeven. Niet bij het naar huis gaan uit het ziekenhuis. Dochter is heel de dag thuis. Heeft voor- en nadelen. Zij houdt mij lekker bezig, doktertje spelen, boekje lezen, spelletjes doen, enz. Maar daardoor heb ik nog minder zin (en tijd) om schoon te maken en op te ruimen terwijl er eigenlijk nog wel wat moet gebeuren. Volgende week gaat ze drie dagdelen wennen op school en die erna gaat ze een volle week. Hoop dus echt dat de kleine dan nog lekker zit en ik echt tijd voor mezelf heb.
Dag doorkomen hier: in bed liggen, in bed liggen, in bed liggen... Begin het een beetje beu te worden maarja in het zh kan je niet veel anders hé...
Hier ook bijna (donderdag) 37 weken zwanger! Vul mijn dagen een beetje met huishouden, slapen, eten en klusjes bedenken voor mijn vriend (die hij helaas niet allemaal uit voert ). Shoppen heb ik helaas niet zon zin in, vind het maar vermoeiend...
helaas hebben we geen bad maar een douche. heb dit nooit gemist maar moet zeggen dat ik nu wel graag eens lekker lang in bad zou willen liggen.. kim het is idd niet leuk.. ik weet het! maar nog even geduld en je hebt je kindje vast. denk dat ik volgende week nietmeer haal hoor. heb echt een vervelend gevoel ik mn buik/zij/rug.. weet niet wat het betekend
Ik vul mijn dagen met voor mijn peuter zorgen en nog wat aan het huishouden doen. En internetten, beetje spelletjes op mijn tablet doen, lezen. Mijn vriend is wat extra uren gaan draaien sinds ik met verlof ben, dus thuis kan ik nu het meeste doen.
Pfff hele avond int ziekenhuis gezeten Voelde de baby minder en na veel aarzeling toch de VK maar gebeld. Moest langs komen op de praktijk. Daar hebben ze zn hartslag gecontroleerd. Klonk goed, regelmatig en stevig maar t is standaard om ook naar de gyn te gaan voor minder leven voelen. Ik zat steeds te krabben aan mn buik en handen en VK vroeg of ik dat vaker had. Uh ja ik ben zwanger dan hoort dat erbij toch? Nou niet dus! Ook was mn bloeddruk veels te hoog. Nog een reden om direct door te gaan naar de gyn. Aangekomen int ziekenhuis werd ik aan de ctg scan gelegd en je raad t natuurlijk al; de kleine werd ontzettend druk. Gelukkig! Mn bloeddruk werd na een uur ctg gemeten en deze bleek nog hoger te zijn. Ik moest plassen en bloed prikken en dit werd direct doorgestuurd naar t lab. Ook wordt mn bloed nu gecheckt op zwangerschaps-cholostasis (had er nog nooit van gehoord!) ivm de jeuk! De gyn heeft ook nog een echo gemaakt. De baby heeft t goed en alles gaat ook goed met de kleine! Dat ik m wat minder voel heeft te maken met dat ie is ingedaald en vast ligt in mn bekken. Er zijn geen tekenen van zwangerschapsvergiftiging gevonden in mn urine en bloed. Toch bleek mn BD bij de 3e meting nog altijs te hoog. Ik moet vrijdag weer terug naar de gyn. Daar checken ze opnieuw mn BD. Blijkt ie dan nog te hoog te zijn dan krijg ik medicijnen en proberen we mn BD zo lang mogelijk onder controle te houden met de medicijnen. Het wordt dan sowieso een medische bevalling en hopelijk komt de bevalling dan zelf op gang en anders word ik ingeleid als mn BD te hoog blijft met de medicijnen. De uitslag voor de cholostasis krijg ik nog want dat moet naar een ander ziekenhuis. Al met al een rete spannende avond en tijd en ik begin inmiddels aardig op te raken! Gelukkig word ik goed in de gaten gehouden!
Och jee Collin.... hou je taai meid. Kan me voorstellen dat je heel moe wordt. @PGE spannend...... wat voel je dan? Samentrekkingen? Zeurend menstruatiegevoel? Zal het bad voor je vol laten.lopen😁
Colinn, heb via fb al gereageerd, ik blijf voor je duimen PGE, erg spannend! Waarom denk je dat? Hier mijn update: De gyn is net geweest, de bloedwaardes van maandag waren weer wat gestegen en ze vind dat ik een "bevallingsgezicht" heb. Ben weer wat opgeblazen... Morgen vaginaal onderzoek om te kijken naar ontsluiting, verweekte baarmoeder, indaling... Als alles nog niet echt gunstig is krijg ik morgenavond al een gel zodat tegen vrijdagochtend alles wat gunstiger is en ze mijn vliezen kunnen breken, als het gunstig is beginnen we gewoon vrijdagmorgend. Spannend!
collin wat houd cholostasis juist in dan? is er gevaar voor de baby? gelukkig houden ze alles goed in de gaten. soraya denk dat het water koud is eer ik er ben miss da ik ff aan mn schoonouders vraag om daar vrijdag ff in bad te liggen.. ik had echt soort steken/kramp in mn linkerzij gelukkiig toch kunnen slapen. vannacht toen ik.wilde wisselen van zijde een enorm pijnlijke steek in mn linker lies precies of mn vel helemaal openscheurde. ik schreeuwde kei hard en mn man verschrok zich rot, ocharme. weet niet wat het is maar heb dat al enkeke keren gehad. kim spannend seg! het kort aardig af voor je! dat bevallingsgezicht zeggen ze van mij ook sinds deze week ben zo benieuwd wanneer het begint.
cholestatis kan een acute hartstilstand bij de baby geven. De moeder heeft dan vaak erge jeukaanvallen aan de handen. Het komt doordat de galwegen worden afgesloten
o bah Collin sterkte ermee hopen dat t meevalt. Kim Spannend nog een paar dagen en je mag je kleintje vasthouden
Spannend dames! Steeds meer over de veilige grens, super fijn. Ben benieuwd wie tweede wordt. Zag al prachtige buikfotos. Is wel gek hoor zo'n lege buik ineens. Baarmoeder wel al helemaal gezakt (5 vingers onder navel) en mijn bekkenklachten zijn zo goed als weg. Voel me dus prima! (Alleen beetje moe maar dat blijft nog wel even) Ons mannetje doet het super. Was gisteren wat teveel afgevallen maar nu 30 gram erbij en dus weer aan het klimmen. Borstvoeding nog wat meer op gang brengen met kolven en verder lekker genieten. Heerlijk. Ik ga eens op internet zoeken naar ideeën voor de kraamhulp. We hebben een hele lieve.