16 t/m 31 oktober 2015 mama's: deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SteffieD, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos28

Roos28 Actief lid

1 mrt 2015
    200
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ik slaap de laatste nachten amper, deze nacht zeker 7 keer opgestaan om te gaan plassen, dan zit je op toilet en volgt een Mini mini plasje grrrr....ik heb nu een zieke kleuter in huis ook niet alles, lekker vermoeiend....

2. Sunshine813

Sunshine813 Actief lid

8 jan 2015
    482
    0
    16
    Ik slaap ook echt heel slecht al weken, en ik heb nog een zoontje van die de nodige aandacht vraagt haha maar ja het is niet anders. Ik zou er zelf niet voor kiezen om te strippen maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

3. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Fijn sorraya dat je meisje nu goed ligt. Hopen dat ze zo blijft liggen.
    Hier is t slapen ook een drama. Lig soms gewoon de halve nacht wakker. Ben dan wel moe maar kan niet slapen.

Hier vandaag weer controle gehad eigen arts was weer terug van vakantie. Hij was erg verbaasd dat mn buik en mn kindje zo hard gegroeid waren de afgelopen twee weken. Hij was zeer tevreden en had toen ik in t begin bij hem kwam niet verwacht dat ons kindje zolang kon blijven zitten ivm de groeiachterstand. Ze schatten ons kindje nu rond de 2600 gr. Volgende week maandag weer terugkomen voor de laatste controle en gaan we de inleiding bespreken. waarschijnlijk word ik dinsdag /woensdag ingeleid. t Aftellen begint dus nu echt

4. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    @aislyn: o, dat was het. Snap dat je het zat ben. Ik persoonlijk zou er niet voor kiezen om me nu al te laten strippen. Bevalling kan daardoor veel zwaarder zijn omdat je lichaam er niet zelf voor gekozen heeft. Bij mij in hetbziekenhuis doen ze het ook niet tenzij het zwaar medisch voor mij of de baby of na 42 weken

5. Leaf

Leaf Niet meer actief

Hier ook slechte nachten! Ik loop soms als een oud vrouwtje voorover gebogen naar de toilet van de kramp :p.

Hebben jullie soms ook dat jullie echt niet overeind komen? Ik heb het nu een paar keer gehad dat ik in bed lag en me niet kon verroeren vanwege de pijn en het gewicht. Mijn vriend moet me dan overeind trekken!

Winky, waarom word je dan ingeleid? Je zou zeggen dat de kleine zo lang mogelijk in je buik moet blijven vanwege de groeiachterstand. Maar dat is mijn logica! :p

6. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Ze willen omdat mn vorige bevalling maar drie uur duurde van eerste wee tot geboorte geen risico nemen dat dat nu weer gebeurt want dan haal ik t ziekenhuis niet. Vandaar t inleiden zodat ze de baby goed in de gaten kunnen houden vanaf t begin omdat kleintjes t soms zwaar kunnen hebben tijdens de bevaling

7. Leaf

Leaf Niet meer actief

Aah oke. 3 uur maar? Jeetje wat snel!

8. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    @molly, wat je zegt over strippen is niet helemaal waar hoor. Je lichaam reageert pas op strippen als het daar zelf klaar voor is, anders gebeurt er niks. Ik ben vorige zwangerschap 3x gestript zonder resultaat.
    Wat je zegt geldt wél voor inleiden. Dat kan als zwaarder ervaren worden, omdat je lichaam er nog niet klaar voor is. Maar strippen is eigenlijk een heel veilige manier van kijken of er uit zichzelf iets op gang komt.

9. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Steffie succes... maak er een mooie bevalling van en geniet van de kleine...

Ja dat slapen dames is een ramp... nog ff. Hier een lichte stijging van de bloeddruk van 65 naar 82 onderdruk. Begin nu ook vocht vast te houden. Stramme handjes en dikke voeten..

Wie verandert er nog meer in een zwelggeestje😀

10. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    Hier is het vooral smoren mijn gezicht.. als ik eenmaal wat bezig ben Enzo dan minder de zwelling precies.

Wat doen ze juist bij strippen?

11. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    PGE, strippen kan alleen als je al een beetje ontsluiting hebt. Ze proberen dan handmatig de vruchtwaterzak een beetje los te maken van de baarmoedermond. Daarbij kan een hormoon vrij komen dat de bevalling in gang zou kunnen zetten. Daarom toucheren ze ook liever niet te vroeg in de zwangerschap, omdat hè dan kans hebt dat je onbedoeld al iets op gang brengt. Maar als je overtijd loopt, is het wel een 'onschuldige' manier om er wat beweging in te krijgen...

12. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Vorige keer ben ik ook gestript, maar was toen al wel over de 40 weken. Meestal heeft het voor die tijd niet zo veel zin, omdat je lichaam er nog niet klaar voor is. Dan gebeurt er dus ook niks. Maar mijn verloskundige begon er zelf over, dus als zij denkt dat het kan wil ik het graag proberen.

13. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Nou hier heeft t slechte slapen of tewel helemaal niet kunnen slapen ook toegeslagen. Bah Ben wel moe maar kan deslaap niet vatten...

14. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Balen is dat hè Winky.

Hier vanochtend wat gerommel maar volgens mij zijn het gewoon mijn darmen.

15. Roos28

Roos28 Actief lid

1 mrt 2015
    200
    10
    18
    NULL
    NULL
    Leaf, mijn man moet mij soms ook rechttrekken...hihi, ik heb vooral last in mijn bekken en benen ik kan heel moeilijk draaien van de ene zij naar de andere alles kraakt. Soms denk ik nu is die heup weer gebroken... Ook als ik even gezeten heb, heb ik veel last bij het terug rechtstaan en het rondlopen in het begin, ik moet precies in gang komen haha sinds 2dagen ook last van de darmen, ik kon altijd heel moeilijk gaan tijdens de zwangerschap en nu ga ik meerdere malen per dag, vraag mij af of dit iets wil zeggen.... Ik vraag mij af of je down onder zelf iets kunt voelen? Kheb het eigenlijk gehad pfff

16. Leaf

Leaf Niet meer actief

Roos, over het gaan. Dat heb ik ook. Van heel moeilijk naar 2 of 3 keer per dag! Er is gewoon geen ruimte meer denk ik hahaha.

Misschien leuk om buik foto's te delen nu het nog kan? Bij mij is het nu echt alsof ik een basketbal heb ingeslikt!
    Foto is van 37 weken +3 dagen.

Ik ben benieuwd naar jullie huidige toestand hihi

Bijgevoegde bestanden:

17. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.188
    823
    113
    Wat een nachtbrakers hier! Slaap zelf ook niet meer al te best en onze dochter van 3 komt er ook nog regelmatig uit 's nachts maar als ik n beeldscherm aan ga zetten lukt t helemaal niet meer;)

Winky: Hoe ist met jouw kleine? Nog een achterstand? Nog sprake van inleiden?
    T begint nu echt spannend te worden voor de meesten. Wens jullie allemaal een voorspoedige bevalling toe die hopelijk op tijd spontaan begint.

Hier gisteren een CTG gehad, voelde t minder bewegen. Gelukkig alles goed maar voel nog steeds minder beweging dan eerst. Heeft misschien met de ruimte te maken, bij 37 weken wordt t allemaal toch wat krapper.

Vrijdag weer een groei echo ben heel benieuwd of k dan te horen krijg of ze t gaan inleiden bij 38 weken of nog afwachten... Zelf hoop ik dat het woensdag 14 oktober spontaan begint, haha

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Schreef ik laatst volgens mij nog dat ik nog goed sliep, maar sinds 2 á 3 nachten is dat toch ver te zoeken. En manlief heeft er ook zo'n last van en die moet gewoon werken, vind ik wel een beetje zielig.
    Maar misschien kon ik ook minder goed slapen omdat dochter vanmorgen voor het eerst is gaan wennen op school. Over een kwartier weer ophalen!

En al heel de ochtend last van m'n darmen. Ik heb hier weleens gelezen dat je darmen zich legen voordat het begint. Maar denk dat dat bij mij niet zo is hoor. Had net wel weer wat steken beneden. Ben benieuwd of ze al (iets) is ingedaald. Morgen weer controle.

En inderdaad ook echt minder vaak beweging voelen en ook heel licht nog maar. Zal inderdaad te maken kunnen hebben met minder ruimte. Morgen ook even naar vragen.

Vandaag waarschijnlijk de volgende baby die geboren gaat worden. Spannend!!!

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Buik bij precies 37 weken!

Bijgevoegde bestanden:

20. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid