Gefeliciteerd voor degene die bevallen zijn! Hier gaat het allemaal heel goed met Ivy, ze is alweer een maand oud, de tijd gaat echt ontzettend snel. Vandaag zijn we voor het eerst op het consultatie bureau geweest, ze is van 3290gram naar 3990gram gegaan en van 47cm naar 51.8cm, ben hartstikke trots op haar! Ze slaapt snachts graag op d'r buik op mij, en overdag vind ze het vooral fijn om lekker geknuffeld te worden en dan bij je in slaap te vallen, van d'r bedje en überhaupt het alleen slapen moet ze nog niks weten. Ze drinkt nu 100cc 8x per dag, dat gaat er meestal goed in maar ze laat 1/2x per dag ook wel eens 50cc staan, zolang ze goed groeit maak ik me geen zorgen. We gebruiken tegen de krampjes Sab simplex, dat werkt een stuk beter bij Ivy dan Infacol, je kunt het op internet bestellen in Duitsland, geheel veilig voor de gene die er baat bij hebben! Ik draag haar trouwens ook in de draagdoek, het erin doen is even niet zo gezellig zeg maar, maar als ze er eenmaal in zit vind ze het heerlijk om lekker dicht tegen je aan te hangen en tijdens het lopen valt ze meestal gelijk in slaap. Hoe gaat het met de rest van de baby's?!
Babsien van harte gefeliciteerd met jullie mannetje. Ben benieuwd naar je verhaal... kom maar lekker bij. @voeding....Onze meid krijgt 7 voedingen ik haal echt die 8 niet. 7 keer drinken is al een strijd. Hoe zit dat met de andere?
Het was 6 voedingen van 100 ml. Die gingen niet allemaal op eerst. Sinds een paar dagen wel en hebben sinds gister opgehoogd naar 115 ml (120+4 en dan 20 ml eruit gooien). Deze drinkt ze ook leeg en laat overdag iets langer tussen de voedingen nu. Slapen overdag vaak in de box of op schoot en in de nacht in haar eigen bedje.
Poeh onze kleine meid is nu 1 week en 3 dagen oud en drinkt zo'n 7 voedingen van Max 60 cc. Hmmmmm lijkt zo weinig als ik jullie zo hoor.
Slapen doet onze kleine meid snachts en de ochtend in haar wieg bij ons op de kamer. Smiddags wisselend in de armen of in de wieg. Savonds lekker bij een van ons. Heeft haar wakkere uurtjes. Kijkt dan wat rond. Soms wat krapjes en dan wil ze graag haar speentje.
Tigo is vandaag 4 weken en drink elke 4u. Totaal 6x120cc. Flessen gaan goed leeg met af en toe uitzonderingen. Gaat een fles niet leeg, dan komt ie daarna na 3u al ipv 4u. Wij gebruiken Nutrilon omneo voor gevoelige darmen en cinnababy druppels tegen krampjes. Gisteren mee begonnen dus is nog ff aftasten. Morgen ook weer wegen bij CB! Spannend! 2 weken geleden zat ie op 3715 kg maar hij is flink aan het groeien!
Onze meid is vandaag 3 weken en drinkt ook om de 4 uur. Meestal rond de 120ml. Soms drinkt ze het hele flesje op (135ml) en soms komt ze niet verder dan 90ml. Eigenlijk is het hetzelfde als bij Steffie, gaat de fles niet leeg, komt ze sneller voor voeding . En qua slapen slaapt ze in haar eigen kamer. Als ze moeilijk/niet in slaapt komt dan leggen we haar op onze borst, zodra ze slaapt weer terug in haar ledikant. Ik merk nu al dat kleding niet meer past! Maat 50 paste al meteen niet. En de hema rompertjes maat 50/56 (stretch) passen heeeel krapjes. Ik heb al maat 62/68 gekocht en die zitten nog wel ruim maar zijn wel fijner voor haar. Kunnen jullie ook al kledingstukken wegdoen? haha Gaat zo snel!
Zo Leaf dat is snel ...... groeit als kool die kleine zeg. Wij passen maat 50 nog maar Edjéhra is nog geen 2 weken oud natuurlijk. Ben nog aan het stoeien met de bv. Mevrouw wil moeilijk aanhappen en als ze het doet valt ze snel in slaap.... Kolf dus krijgt de voeding in een flesje maar de vraag is hoelang ik dit volhouden. Voeding fles kolven en dan de andere Kids nog hmmmmm.
Ik heb ook al een hoop kleertjes mogen opruimen! Maat 50 past ie niet meer maar 56 past nu wel lekker! Kan ie nog wel een tijdje aan!
hier past mt 50 nog wel goed. maar denk dat ze er over een week of twee niet meer in past. Hier krijgt ons meisje nog wel zeven flesjes van 110 cc maar ze drinkt ze lang niet allemaal leeg. Hoop dat ze gauw naar zes flesjes gaat en dan die van 3 uur s nachts laat schieten. Hier valt ze ook vaak in vaste slaap tijdens de fles en dan drinkt ze niet meer. Hebben jullie daar ook last van?
Ja die van ons valt ook keihard in slaap tijdens haar voeding. Zelf maak ik het haar dus niet meer "gemakkelijk". Ik voed haar vaak op het omkleedkussen of dat ik haar neerleg op de bank of bed. Dus niet lekker warm tegen mij aan . Dan gaat het bij haar een stuk beter! Als ze in slaap valt verschoon ik haar luier tussendoor, dan is ze weer wakker en gaan we verder . Toen ze in eerste instantie meer dan 10% was afgevallen moest ze de flesjes echt opdrinken van de kraamverzorgster. Dat was me toch een hel! Elke 3 uur de fles en een uur doen over 1 voeding. Dat was voor niemand leuk. Maar goed, de kraamverzorgster had het over "plagen" tijdens de voeding zodat ze niet in slaap viel. Dus een beetje knijpen in haar handjes, nat doekje in haar nekje als ze wegviel, broekje uit etc. We moesten er alles aan doen om haar wakker te houden zodat ze door dronk. Pff, maar gelukkig waren dat maar 4 dagen. Daarna dronk ze een stuk beter.
Aaaahh dat lijkt me echt zielig om dat kleine zo wakker te houden. Maar ja, soms is het wel nodig natuurlijk om goed te drinken. Onze dame valt niet in slaap tijdens de fles, ze heeft vandaag al 3x 120 ml opgedronken. Ik bied niet meer aan, dus gooi van tevoren een beetje melk al uit de fles. Ben bang dat haar maagje de ophoging van 100 ml naar 135 ml in één keer niet aan kan. Dus om de paar dagen iets meer aanbieden steeds proberen we nu. Kleertjes maat 50 past nog wel maar niet echt goed meer. Maar 56 is eigenlijk vaak nog iets te groot. En Winky, als zede fles van 3.00 uur zou laten vallen hoelaat heb je dan de laatste en de eerste voeding? Hier nu rond 23.00 uur - 4.30/5.00 uur - 9.00 uur
Ze krijgt nu om tien uur s avonds een fles. Zat er aan te denken om die dan later te gaan geven en dan de rest van de dag ook een beetje op te schuiven. maar dat had ik toen bij mijn zoontje ook en t was toen echt een ramp om zolang wakker te blijven voor mezelf en mn man ( man moet om half zes uit bed iedere dag) en daarvoor slapen werkte toen ook niet want dan voelde die fles nog steeds als een nachtvoeding omdat ik al zo vast had geslapen. Denk dat ik maar gewoon zo door ga en dan nog maar een poosje om drie voeden. Gaat vanzelf weer over.
Bij de oudste voedde we volgens mij ook rond 22.00 uur en dan rond 3.00 uur inderdaad. Rond de zes weken ging ze er meer tijd tussen laten. Werd rond 5.30 uur toen. Voor deze kleine gaat het nu precies goed om om 23.00 uur te voeden en rond 4.30 uur want dan hoeft ze pas om 9.00 uur weer een fles nadat we de oudste naar school hebben gebracht. Als het 22.00 uur en 3.30 uur wordt moet er nog een fles in tijdens de spits met opstaan/aankleden/ontbijten enzo en dat wordt dan helemaal een gehaast.
Hier dan eindelijk mijn verslag van de bevalling. Maandag 26-10 moesten wij ons om 7.00 in het ziekenhuis melden. Had 1cm ontsluiting. Gestart met orale tabletjes. Om 12.00 nog steeds 1 cm wel wat harde buiken. Om 16 uur nog geen verandering. Dus het plan was op dinsdag verder te gaan. Vanaf ca 17 uur kwamen de harde buiken regelmatiger . Om 20 uur opeens heftige weeen waarna mijn vliezen spontaan braken had 1,5 cm ontsluiting. Weeen namen toe waarbij sommige rugweeen ec...ht heftig waren en moeilijk op te vangen. Om 23 uur had ik 2 cm ontsluiting . Vanaf ca half 2 werden de rugweeen heftiger en de ene wee was nog niet voorbij of de volgende kwam en was moeilijk op te vangen. Heb daarna een ruggenprik gekregen. Wat een verademing. Alleen begin de hartslag van Justin te dippen nadat weeenstimulatie werd gegeven en trok ook moeilijk bij. De ontsluiting schoot ook niet op. De weeenmeficatie ging uit en heb ik medicatie gekregen om de hartslag van Justin te verhogen . Als hij daar niet op reageerde dan zou het een spoed keizersnede worden . Zijn hartslag schoot omhoog daarmee kreeg ik ook een hartslag van 150. Om 6 uur had ik 7 cm ontsluiting. Vanaf die tijd bleef ik hangen met de ontsluiting. De weeenmedicatie werd weer aangezet. En het riedeltje van dippen op de hartslag begon weer van voren af aan. Medicatie dus weer uit. Ca 10.15 had ik 10 cm ontsluiting maar was Justin niet ingedaald. Moest een poosje op mijn zij als indaling niet vorderde voor 10.30 dan zou het een keizersnede worden. Om half 11 was hij ingedaald. Voor de zekerheid hebben ze 2x bloed afgenomen ( via krasjes op het hoofd van de baby) conditie liet het toe om zelf te gaan persen. Met 3 persweeen en vacuum was hij 15 min later geboren. De navelstreng zat om zijn nek. Hij had wel een slechte start . Apgar score van 3. Na 3 min begon hij goed te huilen. Ik ben zelf nog ingeknipt. Al met al een heftige en zware bevalling . Gelukkig deed Justin het goed waardoor hij maar 4 uur op de neonatologie heeft gelegen ipv 24 uur. Woensdagmiddag mochten we naar huis. Justin heeft wel een dimpel= een gesloten gaatje boven de bil. Maandag moet hij voor echo. Ze verwachten geen problemen met zijn ruggengraat. Al met al een verhaal. Misschien wat te gedetailleerd maar wel fijn om even van mij af te schrijven. Het gaat nu met ins goed. Ik geef bv. Het is soms nog zoeken naar wanneer Justin verzadigd is. Vnl s avonds wat huilerig Had even de tijd nodig om bij te komen. Vnl geestelijk. Daarnaast wordt je de eerste tijd geleefd. Probeer vanaf nu weer mee te doen. Vandaag laatste dag kraamzorg gehad. 10 dagen heerlijk verwend maar het is nu wel fijn om het alleen te gaan doen. Roos en Babsien gefeliciteerd!
♥ 16 tm 31 oktober 2015 mama's ♥ Uitgerekende datum: MotherMary, 31 jaar, 2e kindje 21 oktober Molly27, 27 Jaar, 1e kindje Barnel, 28 jaar, 1e kindje 25 oktober Sunshine813, 34 jaar, 2e kindje 26 oktober Michelle27, 30 jaar, 3e kindje 30 oktober MrsW, 32 jaar, 1ste kindje Op het wachtbankje: 8 Jongen (5), meisje (2), verrassing (1) Sterretjes: Cdvg☆ Lolliebol☆ Lieke86☆ Vanille☆ Zeedauw☆ Thea23☆ Butterfly☆ Kreeftjes☆ Disneymama☆ Besjes☆ Mavane☆ KimmyCalypso☆ ☆ Afspraken en echo's: Bevallen: 21 Jongen (11), meisje (10) 27-9 : Spring28, 29 jaar, 3de kindje (37+2, 3300 g) ♥ 02-10: KimG, 32 jaar, 2e kindje: N.oah (37+1, 3500 g) ♥ 06-10: SteffieD, 27 jaar, 1ste kindje: T.igo (38+1, 3650 g) ♥ 07-10: Bloem93, 21 Jaar, 1e kindje: I.vy (37+5, 3290 g) ♥ 12-10: PGE, 23 jaar, 1e kindje: M.athieu (38+6 3045 g) ♥ 13-10: Winky, 32 jaar, 2e kindje: J.oelle (39+1, 3440 g) ♥ 13-10: Leaf, 24 jaar, 1e kindje: L.ennox (38+6, 4505 g) ♥ 13-10: Annemeis , 28 jaar, 2e kindje: (37+6 , 3000 g) ♥ 13-10: Meysje, 28 jaar, 1ste kindje (38+3) ♥ 14-10: Zeehondje, 34 jaar, 2e kindje: F.leur J.oelle (38+2, 3420g) ♥ 14-10: Chelsje, 27 jaar, 1e kindje: B.ente E.lise ( 38+3) ♥ 16-10: xDanielle, 24 jaar, 2e kindje: L.ana M.aria A.driana (38+6, 4420g) ♥ 17-10: Colinn, 27 jaar, 1e kindje: J.esse L.iam (38+5, 3600g) ♥ 19-10: Aislyn, 35 jaar, 2e kindje : E.lyse M.irte (40+ 3, 3410g) ♥ 21-10: Liva87, 27 jaar, 2e kindje: J.esse (40+3, 3920g)♥ 21-10: Jughi, 27 jaar, 1e kindje: J.op C.ornelis J.ohannes ( 40+1) 22-10: MamaTom, 28 jaar, 2e kindje: C.harlotte I.s.bella (40 23-10: Sorraya41, 42 jaar, 6de kindje: E,djerha C.athaleya ( 39+1, 3410g)♥ 27-10: Meisje1977, 38 jaar, 1e kinjde: J.ustin (41+0,2795 g)♥ 29-10: Roos :L.ouise (3290 g)♥ 31-10: Babsien, 26 jaar, 1ste kindje
Pittig hoor meisje.... lekker dat je 10 dagen kraamzorg hebt gehad. Probeer lekker te genieten nu......
Ik had er ook nooit van gehoord. Boven de bilen zitten een gaatje wat dicht is maar mgl kan er wel wat met het ruggemerg etc aan de hand zijn. Moet voor de zekerheid maandag voor echo. Dit ter zekerheid om evt problemen uit te sluiten. Volgens mij is het zo dat als het open is dat je spina bifida hebt. het schijnt veel voorkomend te zijn