16 t/m 31 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patriez26, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancatje84

Biancatje84 Actief lid

5 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    stoelgang: een hel hier, gister hele dag niet gekunnen, vandaag maar een beetje en t is keihard.. zit nu aan de roosvicee lacto, hopen dat t wat gaat werken zo vervelend!

pretty, wat naar dat je zus zo doet tegen he zeg, zussen horen elkaar alles te gunnen maar t blijkt uit jouw verhaal idd pure jaloezie.. misschien maar wat meer afstand van der nemen, t lijkt me niet de bedoeling dat ze je alle pleziertjes afneemt, gewoon lekker genieten van alles wat je koopt, en er heel ver boven staan! en heel veel sterkte met je omaatje, ik hoop dat ze t nog mee mag maken je kleintje..

2. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Tjee, PGE, logisch dat je een stomme dag hebt. Alles loopt wel heel erg op elkaar zo! Misschien moet je eens een goed gesprek hebben met je zus? Zodat jullie allebei in eigen woorden kan zeggen wat je dwars zit. Dat kan de lucht soms zo klaren!
    En ik hoop ook het beste voor je oma, in elk geval dat je voorgevoel er naast zit. Weet je oma al wel van de zwangerschap?
    Dikke knuffel voor jou en ook voor je vriendin. Wat een naar nieuws voor haar... Gelukkig heeft ze een vriendin Als jij die zo met haar mee voelt, maar ze zullen het nog zwaar krijgen
    Pfoe... Wat mogen wij onzelf allemaal gelukkig prijzen met onze zwangere buikjes als je dat hoort!

Spring, ben het helemaal met zeehondje eens: vind het niet erg dat er een discussie op gang komt! Mensen mogen het best met elkaar oneens zijn toch? Zolang het op een respectvolle manier is en dat is hier zo. Dus voel je niet lullig. :)
    En nog wat anders: hele leuke foto! Echt tof! Ik zoek nog naar dé manier, maar heb nog een weekje.

Naam: wauw, PGE, dat is lekker op tijd! Wij hebben het er nog niet echt over gehad, meer tussen neus en lippen door. Meisjesnaam hebben we nog van de vorige zwangerschap (maar staat ook gewoon weer open voor discussie hoor), jongensnaam wordt nog lastig.... we waren al met moeite tot overeenstemming gekomen over de naam van onze zoon! En nu misschien nog een.... foei, dat wordt lastig. Vind jongensnamen gewoon niet zo leuk...

Ik ga nu verder klussen. We hebben de oude babykamer (die was GROOT) in 2en gesplitst: een grote-jongens-kamer voor zoonlief en dan blijft er nog een lief klein babykamertje over. Nu eerst kamer van zoon afmaken, die babykamer heeft nog geen haast.

3. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    Pge: het zit je echt allemaal echt niet mee , lijkt me inderdaad wat
    MM zegt wel handig , even een goed gesprek aangaan! lijkt me dat hier wat meer speelt dan alleen maar duurdere dingen kopen ( wat je absoluut zeker zelf mag weten , heb ze geen zak mee te doen )

Buiten dat wil ik je sterkte wensen met je oma , dat ze maar snel mag herstellen en jou voor gevoel niet klopt ! <3 Dikke digi knuf !!

Met de naam zitten wij nog te kloten , meisjes naam is vrijwel zeker , alleen jongens naam vinden wij zo moelijk vonden wij met onze zoon ook al zo lastig.

Tevens de naam van ons nieuwe neefje is Jorrit :) prachtig knulletje is het !

4. MamaTom

MamaTom Actief lid

5 jan 2015
    197
    18
    18
    NULL
    NULL
    Steffie, wat een mooie echo, hoe groot was de kleine nu? En een leuke manier om het te vertellen!

PGE, ik vind het zo stom als binnen een familie zo veel jaloezie is, ken het helaas en weet dat het gewoon .... is. Zolang jullie, je man en jij, de dingen kiezen die jullie voor de baby leuk vinden, moet je niemand vertellen waarom en hoe duur, gaat toch niemand wat aan hoeveel geld je daaraan besteedt? En al is het het duurste, als je het geld ervoor hebt, moeten jullie met zo'n 2n beslissen wat je koopt. Is je zus misschien bang dat je dan geen tijd (en geld) meer voor je peetkind hebt?

MvM, zelf heb ik het gelukkig niet nodig gehad, wel een vriendin van mij die sinds december mama is. Voor haar doe ik mee.
    Allebei mijn schoonzussen hadden het ook nodig, een ivf met een tweeling, de ander bij haar eerste kindje met 39. Nu zal ik zeker gestenigd worden, maar allebei hadden beter nooit kinderen kunnen krijgen... Dus heel dubbel, sommige gun je het, andere niet. Weet dat het niet correct is, maar is gewoon mijn gevoel.

5. Biancatje84

Biancatje84 Actief lid

5 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    hihi grappig dat jullie al aan namen denken :) ik nog niet dat doe ik wel als we weten wat t wordt, dan ben ik ook uit de risico fase heen, t wordt me allemaal iets te persoonlijk als ik al een naam heb en ik krijg toch nog een mk..

6. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    De kleine was nu 4 cm!

7. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Sterkte PGE met je familie! Wat een gedoe en zo jammer dat je net geen steun krijgt terwijl dit de periode is dat je het juist nodig hebt!
    Ook veel sterkte met je oma!

Wij zijn eruit qua jongensnaam maar meisjesnaam nog niet helemaal! Ik heb wel een leuke gevonden maar vl twijfelt nog!

8. Spring28

Spring28 Actief lid

24 feb 2015
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha met virtuele stenen zeker ;). Sommige mensen kunnen inderdaad beter geen kinderen krijgen, maar dat heeft vast niets te maken met hoe je ze krijgt. Ken er ook wel die naar mijn mening misschien beter geen kinderen hadden kunnen hebben althans niet samen, die waren heel snel zwanger. Maar is ook wel moeilijk om over te oordelen vind ik. Je bent er ook maar niet altijd bij. Al spreekt t bij mensen die hun kinderen bv misbruiken of mishandelen m.i. voor zich dat die beter kinderloos hadden kunnen blijven...

9. Spring28

Spring28 Actief lid

24 feb 2015
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Namen: doen wij ook na de geslachtsbepaling. Vooral omdat we dan als t goed is maar 1 naam hoeven te bedenken en dat soms al moeilijk genoeg is. Wel super leuk als je t al weet. Bij onze eerste hadden we de meisjesnaam al toen we bezig waren.

10. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Namen zijn wij al een hele poos mee bezig. Meisjes naam hebben we al twee jaar. Jongens naam is erg moeilijk vinden we! We hopen maar steeds als er een meisje in onze familie of vrienden kring geboren wordt dat ze niet kiezen voor onze naam! Tot nu toe goed gegaan! Zul je zien krijgen we alleen maar jongens &#128514;

11. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    spring28: hier is de meisjes naam super moeilijk

12. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    biancatje: thx meid

mothermary: ik ga ff afstand van haar nemen. ze moet nu maar zelfs eens even haar best doen. jaja oma weet van de zwangerschap ik kom net van bij haar en mijn meter was er ook. heb haar al een tijdje nietmeer gezien. inderdaad denk er vaak aan hoeveel geluk we hebben. en dan was ik maar aant zeuren dat het niet vn de 1e ronde raak was.. zo zie je maar wat een mens kan meemaken.

naam: we hadden maar 4 jongensnamen en mijn man had al een duidelijke voorkeur daartussen en die naam was ook net mijn voorkeur :) meisjes namen word moeilijk.. heb een hele lange lijst daarvan ;) gaan we onze baby namen hier aan elkaar bekend maken of zien jullie dat niet zitten?

hier is de baby kamer bijna af. alles is geverfd en maandag komt mn schoonvader de plinten zetten en worden een van dees de kastdeuren geplaatst :) dan rustig kijken voor meubeltjes. al weet ik wel al welke ik wil ;)

mamatom: ze vraagt altijd zelf hoeveel iets heeft gekost enja van koets enzo weet ze ook dat die niet goedkoop is.. onze smaak: first, theophile en patachou enz,.. dusja maar inderdaad denk ik dat ze vreest dat ik minder ga uitgeven aan haar dochtertje nu.

13. SuusRH

SuusRH Actief lid

14 feb 2015
    113
    0
    16
    Net alles bijgelezen maar nu alweer de helft kwijt.
    Hier een moeizame dag, hartstikke misselijk en de mannen op het werk waren nogal handenbinders vandaag...

Volgens mij zag ik een mooie echo voor bij komen, gaaf!

Grappig dat de een al zo druk is met de naam en de ander nog niet. Jongensnaam hebben we al jaren, zelfs voordat we überhaupt aan kinderen dachten. Meisjes naam vinden we allebei erg lastig.

14. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Hoi dames!

Ook hier alles goed met de termijn echo, flink gegroeid en lekker beweeglijk!:)

01 mei geslachtsbepaling & 4e echo bij vk

15. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Mooie echo Bloem!

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ach jeetje PGE, om deze redenen mag je best even 'klagen' hoor. Ik vind het vaak ook heerlijk om op ZP even m'n hart te luchten.
    Wat jammer van de reacties van je zus zeg. En sterkte voor je oma.
    En wat naar en sneu voor je vriendin. Ze konden dus niks goed levends vinden? Zelfs niet voor icsi? Dat lijkt me zo heftig. Gaan ze nog iets proberen om het zaad beter te krijgen? Vitamines slikken? Gezonder leven? Dan vinden ze misschien toch iets om icsi te kunnen doen. En wonderen bestaan. Dus ik hoop mee.
    En wauw, al een jongensnaam! Hier eerlijk gezegd nog niet mee bezig. Bij de eerste ook veel meer dingen eerder al bedacht enzo. Nu is dat blijkbaar toch anders.

Spring, inderdaad leuke foto!

Suus, sterkte. Morgen een relax dagje?

Bloem, gefeliciteerd met je mooie echo!!!

17. Spring28

Spring28 Actief lid

24 feb 2015
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat jullie de foto van Steffie bedoelen, met de colaflesjes :)

18. Spring28

Spring28 Actief lid

24 feb 2015
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met de mooie echo's dames!

19. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    bloem: mooie echo!

zeehondje: nee idd niks levends..15april moet ze trg naar leuven. wat houd icsi in? denk niet dat ze nog een optie hebben.. vind t zo erg vr hun!

20. MamaTom

MamaTom Actief lid

5 jan 2015
    197
    18
    18
    NULL
    NULL
    Zijn de types "wij willen kinderen want iedereen in onze vriendenkring heeft er ook een", heeft de ene schoonzus van 39 ook met een hond gedaan. Drie keer raden wanneer ze voor eerst de hond weg wilde hebben. Gaat expres zonder kinderen met vakantie of 's middags weg als de kinderen thuis komen, vader moet dan maar kijken hoe en wat, niet koken en bij oma dumpen. Ze vindt soms dat de kinderen haar in haar leven belemmeren, want ja, madame houdt van feesten en haar oude levensstijl. En dan heb ik zoiets van, jeetje, waarom heb je er dan eigenlijk zoveel voor over gehad?
    Vind het gewoon zo sneu voor de kinderen en mijn zwager, geen opvoeding en zware problemen op school, want (thuisblijf)moeder kijkt er niet naar om en vader werkt gewoon fulltime.
    Juist die meiden die als ongelukje zwanger zijn geraakt in mijn omgeving hebben nu alles voor hun kindje over.

Misschien ben ik ook veel te sensibel hierover of stel mij aan, maar het doet mij veel pijn dat juist allebei de schoonzussen veel commentaar over mijn eerste zwangerschap hadden (denken aangezien ik "pas" 25 was ook aan een ongelukje), over geboorte en borstvoeding, en nu over opvoeding.

Deel Deze Pagina