Pffff... Dat kan ik me heeeel goed voorstellen dat t zweet je uitbrak! Gelukkig werd de kleine uk inwendig wel gevonden!!
Fijn! Ik vond dat met de 1ste zwangerschap zo fijn, hadden alles (kamer, park, kinderwagen...) al besteld met 8 weken. Nu bijna niets kopen, hebben zogoed als alles. Wel een nieuw park en hetzelfde bedje als G. heeft, aangezien ze voorlopig met 2 op 1 kamer gaan slapen.
Huub is ook niet echt mijn smaak. Kraamzorg doen we hier niet. Wél heb ik al mijn volledige moederschapsrustverlof + ouderschapsverlof doorgegeven en goedgekeurd gekregen. Laatste werkdag is 25/09 en ik begin weer te werken de 3de week van mei Haring mag idd wel hoor Ik heb trouwens zo een zin in een broodje met perparé (americain), eitjes, augurk, mayonaise, ketchup en een beetje peper, hmmm... Nog dik 6 maandjes geduld Ik heb ook steeds die spanning hoor voor de echo's, bij mijn 1ste zwangerschap had ik dit zelfs nog laat in de zwangerschap, met dikke buik én beweging toch zenuwachtig in de wachtzaal
zo, een aantal van jullie hebben al veel geregeld, zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof en kamertje klaar. Wij moeten alles nog regelen en ik durf die dingen ook nog niet te regelen. Kraamzorg ben ik nu wel bezig met regelen.
Haha, ja ik weet niet hoe jullie het noemen in NL, maar je mag het niet eten tijdens de zwangerschap (rauw vlees). Ik eet het eigenlijk bijna nooit maar nu ik zwanger ben heb ik er zo een zin in...
Wij hebben volgende week weer afspraak bij de verloskundige en dan zullen we wel het één en ander te horen krijgen over regelen kraamzorg enzo? Neem ik aan? Dames... vraagje: Wij hebben een kleine auto en kleine kofferbak (seat-Mii > Dezelfde als de volkswagen -up). Nu willen wij een kinderwagen gaan kopen maar de zus van manlief bood aan dat we ook haar wagen mogen overkopen (tegen kleine vergoeding). Zij heeft een prachtige wagen. Maar toen zei ik: Maar hij moet natuurlijk wel in de achterbak passen. Toen zei zij: Dat hoeft toch niet. Je kan toch de stoelen naar voren doen en dan één stoel voor de baby overlaten en dan daar naast zeg maar de wagen neerleggen? Zo deed zij het altijd. Maar ik vraag mij af: Is dat handig? Moeten we niet naar een wagen kijken die echt in de kofferbak past? (Ook ivm vakanties en dagjes weg enzo waarbij je nog meer spullen mee neemt) en daarnaast: Is het wel VEILIG om op die manier te rijden. Als je uit de bocht vliegt, dan kan die wagen toch zo tegen de baby aan knallen? Hoe doen jullie dat? Wij willen in de toekomst ooit wel een grotere auto gaan kopen maar dat zal nu niet gaan gebeuren.
Ik zou dat persoonlijk niet doen... En sowieso als je een kinderwagen gaat kopen met de wagen gaan en vragen of je mag passen. Zo kan je zien of het lukt of niet in de kofferbak. Wij reden met een Clio en ons onderstel raakte daar met gemak in. Tegenwoordig kan je ze heel mooi bij elkaar plooien
Ik zou dat niet handig vinden, maar eerlijk gezegd heb ik weinig de kinderwagen meegenomen. Vooral niet op reis als je auto al propvol zit. Vond een draagdoek veel handiger. Kinderwagen gebruikte ik voor boodschappen.
ik zou t ook niet doen zou gewoon voor een kinderwagen gaan die goed in de kofferbak past ik vindt t met 1 stoel naar voren niet echt velig net wat je zegt stel hij knalt tegen de kleine op in een bocht of iets
Ik persoonlijk zou dat ook niet doen idd, maar het zou een optie kunnen zijn als het echt niet anders kan ? Ik zou idd ook even passen en meten voor de aanschaf, zie vaak dat ouders al gauw overstappen op een simpele lichtgewicht als ze met de auto weggaan, en de "zware" voor in de buurt gebruiken. Hier 10 weken dansje! Vrijdag eindelijk weer de echo! Zo spannend allemaal toch alweer 3 weken geleden, hoop dat alles goed zit, maar zo onzeker pff. Ik ben vooral heel erg benieuwd of er nu gevraagd word naar familie kwalen e.d ziektes enzo, of er nu misschien ook een urinecheck word gedaan ? Want tot nu toe is ons de enige gevraagd gesteld of we de combinatie test wilde doen, verder niks geen info gevraagd .. Is dit raar dames ?? Of gaat dat gewoon vanaf nu pas komen ? Kuss.
Ik zou een kinderwagen nemen die in de kofferbak past, anders kan je nooit extra mensen mee nemen in je auto.. Tegenwoordig zoveel kinderwagens die klein opvouwbaar zijn..
Hoi dames! Stik benieuwd naar de echo's vandaag! Hier kraamzorg en kinderopvang al geregeld! Op het werk moet ik verplicht stoppen met 6 maanden en ik moet verplicht mijn vakantie opnemen in 2015 dus ik ben 1 juli al thuis. Heb dan erg veel tijd om dingetjes af te maken! Nadeel is dat ik maar 9'weken zwangerschapsverlof nadien heb maar daar plak ik dan nog 5 weken ouderschapsverlof aan vast dus ik start rond 1 februari 2016 weer met werken! Pita, ik zou ook proberen om een kinderwagen te kopen die in de auto past hoor! Anders ga je mss spijt krijgen! Mhhmmmmm broodje haring!! Mhhmmmmm prepare!!! Ook erg veel zin in sinds de zwangerschap! Daniellex hoe is het met je misselijkheid? Bij mij is het serieus minder! Benieuwd of jij ook al verschil merkt?
Pita, ik zou ook proberen om een kinderwagen te kopen die in de auto past hoor! Of er een handige lichtgewicht kleine bij kopen. Ik heb van een vriendin begrepen dat je die grote bak toch maar 6 maanden gebruikt. Daarna heeft zij een lichtgewicht buggy gekocht, veel handiger in gebruik dan de buggy van de kinderwagen. O, lekker filet american, dat mis ik echt heel erg. Om eerlijk te zijn mis ik mijn wijntes ook wel in het weekend. @lientje27: ik heb al wel een bloedtest en urine test gehad, best kans dat je die nu ook krijgt en anders zou ik er gewoon even naar vragen. Bij mij werden er verder geen vragen gesteld, maar dat komt omdat wij die vragen al begin traject iui hebben gehad.
Juist! Een lekker wijntje mis ik ook! Zeker als het straks wat lekkerder weer word! Maar we hebben het er graag voor over toch 😁
Oooooh hmmmmmm filet american ZO'N zin in Of in het weekend een lekker roseetje. Straks met het mooie weer doe ik een 0,0% roze biertje. Nomnom! Nog een paar uurtjes tot de echo (19.30u). De dag duurt zooooooo laaaaaaang! Haha.. Als vanavond alles goed is gaan wij beginnen met dingen te regelen zoals kraamzorg etc. We hebben een handig draakboekje van de VK meegekregen waar alles in staat. Wat we per controle kunnen verwachten en we zelf moeten regelen. Super handig! Heb de hele screening al gehad en ook al bloed geprikt.