Leuk dat er zoveel het geslacht weten. Wij moeten nog even wachten tot 12 mei. Wij hebben beide geen voorkeur terwijl we al een zoontje hebben. Ons voorgevoel zegt dat we weer een jongetje krijgen. Dus t zou wel even omschakelen worden als dit een meisje blijkt te zijn. Maar gezond is t allerbelangrijkst!
o ja kan nog wel wat leuke ideeen opdoen voor de babykamer. Dus foto's zou leuk zijn van diegene die al begonnen zijn of welk thema en welke kleuren jullie gebruiken.
Ik ben er ook van overtuigd dat we een meisje krijgen dus ik zal ook moeten omschakelen mocht het een jongetje zijn! Maar het zal absoluut geen teleurstelling zijn! Zeker voor een eerste is de voorkeur wat minder vind ik! Echt al heel veel jongetjes in de groep! Ben benieuwd of de lijst overtuigend blauw blijft!
Goed gezegd zeehondje! Liva: ik dacht dat boven de 7 goed is dus dan zou t niet heel laag zijn. Misschien inderdaad googlen? En ijzerrijk voedsel eten kan ook helpen zonder dat je meteen tabletten moet. Wat leuk om een gezicht bij een naam te zien en mooie buik zeehondje! Hoe is je buik nu als ik vragen mag? Nog zes weken wachten als steeds meer t al weten lijkt me best moeilijk. Ik ben stiekem blij dat het bij ons nog maar een dikke week duurt. Ben ook echt benieuwd of de meisjes nog gaan inhalen of t een jongetjesmaand wordt. Is het iets om erbij te zetten in de lijst: Voorgevoel jongen/meisje, en het is: Xxx of verrassing voor wie t pas in oktober weet? Of wordt t dan onoverzichtelijk?
O en voor de 'overtuigde meiden': ik was ook heel overtuigd bij de eerste en had t echt verkeerd haha. Bij de tweede iets minder overtuigd vanwege de eerste keer maar stiekem al bijna een jongenstruitje gekocht... En heb dus twee meiden! Veel vrouwen voelen t wel goed aan hoor maar houd in he achterhoofd dat t eigenlijk 50/50 is.
Volgende foto staat ook op Facebook, maar daar is niet iedereen, dus ook even hier voor de liefhebbers . En haha, ben zelf ook een liefhebber van buikfoto's.
Wij hebben 16mei een echo bij echobureau heb een pakket dus eerst met 17weken 20min 6 fotos en geslacht en dan mogen we later terug komen voor uitgebreide echo op dvd en alle fotos op cd. Ik denk een meisje maar tegelijkertijd denk ik dat ik dat alleen denk omdat ik het wil dus durf echt niet te gokken.
6.8 is niet heel laag als je zwanger bent. Je zit dan op het randje/net goed. Als je niet zwanger bent is het vanaf 7.5 goed. Tijdens je zwangerschap schijnt het altijd lager te zijn. Ik heb in het verleden veel bloedarmoede gehad en dan zat ik altijd veel lager. Ik heb nu al wel vanaf het begin van de zwangerschap ijzerpillen en ik ben daarna niet meer gemeten. Denk dat ze dat pas doen als ik ergens last van zou hebben. Hb en ijzer hangt in beginsel met elkaar samen (tenzij je een vitamine B12 probleem hebt, maar dat is weer een ander verhaal). Dus als je graag je hb om hoog wilt hebben lekker ijzerrijke producten eten. Spinazie, appelstroop uit blik, daarbij geen melk drinken (dit verlaagd de ijzeropname) maar bij voorbeeld verse jus 'd orange (verhoogt de ijzeropname). Maar in principe zit je dus nog wel goed met 6.8, lager dan dit en dan wordt het bloedarmoede.
nog een lijstje waar veel ijzer in zit: vlees tomatensap (cashew)noten peulvruchten volkorenbrood kiwis gedroogd fruit (abrikozen) ei tahoe zilvervliesrijst appelstroop pure chocolade groene groenten En dan bij vlees jammer genoeg vooral het rode vlees wat we nu dus niet mogen hebben. Mijn oma had vroeger bloedarmoede tijdens haar zwangerschap en toen werd er gezegd dat ze veel rood vlees moest eten. Toen hadden ze de kennis verder nog niet dat rood vlees niet goed was.
@molly dankje voor je reactie. Ik kamp mijn hele leven al met ee lage.hb..nooit bove n de 7.9 gezeten. vroeger at ik al appels waar een dag.spijkers in hadden gegeten (natuurlijk ijzer haha) toch zat het me niet heel lekker. Vorige zwangerschap starte ik met 7.3 Ga maar weer lekker smoohties maken en appelstroop en abrikozen eten. moet met 20 weken weer prikken. morge hartje voor het eerst luisteren spannend want is al weer 4 weken geleden dat ik was gezien of gehoord hebt van de baby..langggg..wel weer spannend
Wie hadden er hier ookal weer last van hun bil? Sorry maar er wordt hier zoveel gepraat en zwangerschapsdementie. Ik heb sinds een paar dagen pijn in mijn linker bovenbil/lage onderrug. Soms voel ik het een beetje in mijn been. Ik heb volgende week weer een afspraak bij de gyn, maar ik dacht laat ik het eens vragen aan jullie. ik heb de info gelezen over bekkeninstabiliteit, maar ik heb niet het idee dat dat het is. Die klachten klinken toch anders.
Mooi buikje al zeehondje! Ik moet me nog aanmelden op facebook, wil ik dit weekend doen. Liva: fijn dat Molly je wat gerust kan stellen en tips heeft gegeven. Hopelijk helpt het ijzerrijk eten. Molly: ik heb daar ook last van. Bij mij is het een stekende pijn / pijnscheuten. Echt laag in mijn rug, bovenkant pil en soms dus uitstralend naar been. Bekkeninstabiliteit is dacht ik meteen de ergste vorm: je kunt ook bekkenklachten hebben die niet zo ver gaan dat het meteen bi is (dacht ik). Ik heb op internet een tijdje terug een lijstje gelezen van oefeningen die je kon doen om te kijken hoe het met je bekken zit. Misschien even googlen? Ik heb bij mij wel het idee dat het met verweken van de bekken en verslappen van spieren te maken heeft. Bij de eerste geen last van gehad en bij de tweede pas aan het einde. Dames met vandaag echo / controle: succes en spannend! 23-4 Patriez26, geslachtsbepaling 23-4 Barnel, geslachtsbepaling 23-4 Colinn, controle VK
Ok, ik ga wel even googelen. Dank je. Ik ga het so wie so volgende week bij de gyn melden. Kijken wat ze zegt.
Nou vandaag geslachtsbepaling gehad en wij krijgen een meisje!! Ze wist het bijna zeker maar geeft nooit helemaal garanties op deze termijn zei ze maar als het voor haarzelf was zou ze er wel gewoon vanuit gaan dat het een meisje is. Ik heb dus ook gelijk geshopt hahaha! Denk dat dit het eerste pakje voor ons meisje wordt. Ze hadden alleen geen mutsjes meer dus die moet ik nog ergens scoren. Ik heb hier lang niet gereageerd wel gelezen. Ik ben namelijk nog steeds misselijk en beroerd dus weinig zin maar lees wel mee en vind t leuk om te lezen hoe iedereen alles ervaart. En ja ik had ook een lichte voorkeur voor een meisje nu, omdat we al een jongen hebben. En nu voel ik me een beetje schuldig dat ik zo blij ben. Met Milan wist ik trouwens zeker dat het een jongen was heel sterk gevoel, heel vaag! Nu had ik echt geen idee! Ik heb geen last van mijn bil hahah. Wel de laatste dagen weer wat krampen. Zal er denk toch wel bij horen. Barnel, weet jij het al? Ben benieuwd! Zeehondje; mooi buikje al! En wat een toeter bij je dochter hahah! Mooi hoor
Oh ja en ik heb muffins en deze gevuld met roze slagroom (slagroom met roze kleurstof van de xenos) vond ik wel leuk voor de familie om het zo te ontdekken. Hihi vanavond komen mijn broertje en zusje nog
Gefeliciteerd Patriez!! Het eerste roze hartje. Leuk setje ook en die muffins zien er heerlijk uit en leuk idee. Veel plezier met het verrassen! Ben ook benieuwd naar Barnel ja. Zouden de meisjes nog meer inhalen?
���� 16 tm 31 oktober 2015 mama's ���� Uitgerekende datum 15 oktober Pitahaya, 29 jaar, 1e kindje �� 16 oktober Spring28 , 28 jaar , 3e kindje �� Patriez26, 28 jaar, 2e kindje �� Aislyn, 34 jaar, 2e kindje �� 17 oktober Jinne1982, 32 jaar, 2e kindje �� 18 oktober SuusRH, 26 jaar, 1e kindje �� 19 oktober El83, 31 jaar, 3e kindje ���� Liva87, 27 jaar, 2e kindje �� Steffied, 27 jaar, 1e kindje �� 20 oktober Meisje1977, 37jaar, 1e kindje �� Verrassing Linn1984, 30 jaar, 2e kindje �� Pretty Green Eye, 23jaar, 1e kindje �� Winky, 32 jaar, 2e kindje �� Jughi, 27 jaar, 1e kindje �� MotherMary, 31 jaar, 2e kindje �� 21 oktober Roosenkids, 25 jaar, 3e kindje �� Bloem93, 21 Jaar, 1e kindje �� Molly27, 27 Jaar, 1e kindje ���� 22 oktober Barnel, 28 jaar, 1e kindje �� KimG, 32 jaar, 2e kindje �� Maleintje, 24 jaar, 1e kindje �� Biancatje84, 30 jaar, 1e kindje �� MamaTom, 28 jaar, 2e kindje �� 23 oktober DeBJjJ, 24 jaar, 2e kindje �� 24 oktober xDanielle, 24 Jaar, 2e kindje �� Lientje27, 27 jaar, 1e kindje �� 25 oktober My girl 2012, 33 jaar, 2e kindje �� Chelsje, 27 jaar, 1e kindje �� Sunshine813, 34 jaar, 2e kindje �� 26 oktober Zeehondje, 34 jaar, 2e kindje �� Colinn, 27 jaar, 1e kindje �� Mb82, 32 jaar, 1e kindje �� 29 oktober SF1979, 35 jaar, 3e kindje �� 30 oktober Minimiep, 29 jaar, 1e kindje �� 1 November Leona83, 31 jaar, 2e kindje (4e in totaal) �� ��Sterretjes�� Cdvg �� Lolliebol �� Lieke86 �� Vanille �� Zeedauw �� Thea23 �� Butterfly �� Kreeftjes �� Disneymama �� Besjes �� Mavane �� KimmyCalypso �� �� Afspraken en echo's 24-4 Pitahaya, verloskundige 24-4 Bloem93, geslachtsbepaling 28-4 Bloem93, 15 weken echo 30-4 Spring28, cervix meting (echo) en controle 2-5 SteffieD, geslachtsbepaling 4-5 Pretty Green Eye, 4de echo vroedvrouw 4-5 Bloem93, echo verloskundige 4-5 Pitahaya, extra echo 5-5 KimG, 16weken echo 6-5 MotherMary, controle 6-5 SuusRH, geslachtsbepaling 8-5 Chelsje, controle en geslachtsbepaling 11-5 Barnel, 16 weken controle 11-5 Colinn, geslachtbepaling 12-5 Winky, geslachtsbepaling 13-5 Aislyn, controle VK 18-5 Meisje1977, controle VK 26-5 Winky, 20 weken echo 1-6 Pitahaya, 20 weken echo 4-6 Molly 27, 20 weken echo 4-6 Aislyn, 20 weken echo (GUO) 5-6 KimG, 20weken echo + structureel echoscopisch onderzoek 10-6 Pretty Green Eye, 5de echo 21 weken 10-6 Chelsje, 20 weken echo 10-6 Meisje1977, 20 weken echo 30-6 KimG, 24weken echo + suikertest 7-7 Pretty Green Eye, 6de echo 25 weken 28-7 KimG, 28weken echo 11-8 Pretty Green Eye, 7de echo 30 weken 25-8 KimG, 32weken echo 1-9 Pretty Green Eye, 8e echo 33 weken 8-9 KimG, 34weken echo 22-9 KimG, 36weken echo 29-9 Pretty Green Eye, 9de echo 37 weken 6-10 KimG, 38weken echo 13-10 Pretty Green Eye, 10de echo 39 weken
Hai dames! Vandaag controle gehad bij de VK. Alles was goed! Ook mn suiker! Wel te horen gekregen dat ik ichisias heb Al weken last van mn bil met uitstralingen naar mn been/voet. Heel irritant! Ook weer t hartje gehoord dus dat maakt alles weer goed!! Ik lees straks alles bij!