Ik ga geen bv meer geven. Heb het bij G. gedaan en was een echte nachtmerrie... Ik moest ook afkolven omdat hij niet voldoende dronk en was op de duur 24/24 bezig met voeden en afkolven. In het zh niets geslapen, omdat je het dan nog niet gewoon bent en alles dus extra lang duurt...
spring: ik ga zeker niet alles zo duur kopen maar 1 of 2 pakjes van elke maat.. vind ze gewoon super leuk!! mijn vader en moeder verjaren de 15e en 19e dus dacht voor hun verjaardag een kaartje te sturen.. kimg: ik voelde me helemaal niet gepushed hoor. gyn en vroedvrouw dringen niets op. maar ik stelde de vraag of ik bv met flesjes kon combineren voor als papa alleen is met de baby. en ze vroeg waarom ik niet wou kolven.. voor mij persoonlijk denk ik echt een koe gevoel te gaan krijgen.. maar zoals de vroedvrouw zegt moet ik dit helemaal niet vaak doen aangezien in niet ga werken en enkel op zaterdag vm en donderdag avonden weg ben. ze zei zelf dat als je 4u in de les zit je borsten echt zeer gaan doen van de hoeveelheid melk en echt verlucht zal zijn als ik dan zou kunnen kolven. het apparaat is ook 3maanden gratis te ontlenen bij de ziekenkast. de gyn kijkt ook wel iedere keer ff naar de baby maar standaard 16w controle bij vroedvrouw ivm vragen enz heeft zei veel meer tijd voor u. ivm cursussen degene die de vroedvrouw heeft aangeraden zijn gratis. ze pushed helemaal niet en ik wou het toch zowizo heel graag doen dus .. fijn dat ze erover begon. jughi: ik wil bv proberen max 2 a 3 maanden. daarna start ik hier als onthaalouder en is flesjes gewoon veel handiger. vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. je kan het nog altijd proberen en als je het maar niks vind kan je nog overgaan naar flesjes. mijn zus heeft het 1week gedaan en toen gestopt omdat ze er geen goed gevoel bij had.
Ik mag geen borstvoeding geven ivm met medicijngebruik. En anders had ik het ook niet gedaan. Epidurale is ruggenprik toch? Volgens mij kan je daar hier niet standaard voor kiezen. Dus je begint gewoon natuurlijk en als het te lang duurt of te pijnlijk is kan je een ruggenprik krijgen. Zo dacht ik dat het was, weet het niet zeker hoor.
16 tm 31 oktober 2015 mama's💜 Uitgerekende datum: 16 oktober Spring28 , 28 jaar , 3e kindje Patriez26, 28 jaar, 2e kindje Aislyn, 34 jaar, 2e kindje 17 oktober Jinne1982, 32 jaar, 2e kindje 18 oktober SuusRH, 26 jaar, 1e kindje 19 oktober El83, 31 jaar, 3e kindje Liva87, 27 jaar, 2e kindje SteffieD, 27 jaar, 1e kindje 20 oktober Meisje1977, 37jaar, 1e kindje Linn1984, 30 jaar, 2e kindje Pretty Green Eye, 23jaar, 1e kindje Winky, 32 jaar, 2e kindje Jughi, 27 jaar, 1e kindje MotherMary, 31 jaar, 2e kindje 21 oktober Roosenkids, 25 jaar, 3e kindje Bloem93, 21 Jaar, 1e kindje Molly27, 27 Jaar, 1e kindje 22 oktober Barnel, 28 jaar, 1e kindje KimG, 32 jaar, 2e kindje Maleintje, 24 jaar, 1e kindje Biancatje84, 30 jaar, 1e kindje MamaTom, 28 jaar, 2e kindje 23 oktober DeBJjJ, 24 jaar, 2e kindje 24 oktober xDanielle, 24 Jaar, 2e kindje Lientje27, 27 jaar, 1e kindje 25 oktober My girl 2012, 33 jaar, 2e kindje Chelsje, 27 jaar, 1e kindje Sunshine813, 34 jaar, 2e kindje 26 oktober Zeehondje, 34 jaar, 2e kindje Colinn, 27 jaar, 1e kindje Mb82, 32 jaar, 1e kindje 30 oktober Minimiep, 29 jaar, 1e kindje 1 November Leona83, 31 jaar, 2e kindje (4e in totaal) Totaal: 33 Jongen (5), meisje (5), verrassing (2) Sterretjes: Cdvg⭐ Lolliebol⭐ Lieke86⭐ Vanille⭐ Zeedauw⭐ Thea23⭐ Butterfly⭐ Kreeftjes⭐ Disneymama⭐ Besjes⭐ Mavane⭐ KimmyCalypso⭐ ⭐ Afspraken en echo's: 5-5 Sunshine813 geslachtsbepaling 5-5 KimG, 16weken echo 6-5 MotherMary, controle 6-5 SuusRH, geslachtsbepaling 8-5 Chelsje, controle en geslachtsbepaling 8-5 MamaTom, geslachtsbepaling 11-5 Barnel, 16 weken controle 11-5 Colinn, geslachtbepaling 12-5 Winky, geslachtsbepaling 13-5 Aislyn, controle VK 13-5 Zeehondje, geslachtsbepaling 18-5 Meisje1977, controle VK 18-5 SuusRH, controle VK 21-5 Colinn controle VK 22-5 SteffieD, controle VK 26-5 Winky, 20 weken echo 26-5 Jinne, GUO 26-5 Bloem93 controle VK 28-5 MamaTom, 20 weken echo 2-6 SteffieD, 20 weken echo 3-6 Bloem93, 20 weken echo 3-6 MotherMary, 20 weken echo 4-6 Molly 27, 20 weken echo 4-6 Aislyn, 20 weken echo (GUO) 5-6 KimG, 20weken echo + structureel echoscopisch onderzoek 5-6 SuusRH, 20 weken echo. 10-6 Pretty Green Eye, 5de echo 21 weken 10-6 Chelsje, 20 weken echo 10-6 Meisje1977, 20 weken echo 30-6 KimG, 24weken echo + suikertest 7-7 Pretty Green Eye, 6de echo 25 weken 28-7 KimG, 28weken echo 11-8 Pretty Green Eye, 7de echo 30 weken 25-8 KimG, 32weken echo 1-9 Pretty Green Eye, 8e echo 33 weken 8-9 KimG, 34weken echo 22-9 KimG, 36weken echo 29-9 Pretty Green Eye, 9de echo 37 weken 6-10 KimG, 38weken echo 13-10 Pretty Green Eye, 10de echo 39 weken
@borstvoeding, ik denk niet dat ik dit ga geven. Bij mijn zoontje ging het niet en ik heb geen zin om weer dat traject in te gaan. Maar ik heb dit nog niet definitief besloten.
Sunshine wat leukkkkkkkk!!! Epidurale (idd ruggenprik)... Geen idee, ik kijk hoe het komt. Met Gabriel 36 uur gelegen in arbeid, hebben ze me een ruggenprik gegeven maar hielp me niet zoveel.
Leuk Sunshine, weer een meisje erbij in de lijst. Wij weten het volgende week dinsdag. Hier geen borstvoeding bij mn eerste ook niet gedaan. Geen ruggeprik voor mij, hoop weer thuis te kunnen bevallen
Ik ga ook weer thuis bevallen, bij de eerste ben ik binnen 1 uur bevallen en was er geen tijd meer om naar het ziekenhuis te gaan. Ik ben benieuwd of dit nu weer het geval is.
16 weken dansje!!! Ik wil wel proberen borstvoeding te geven. Lukt het niet dan kan ik altijd overstappen. 245 voor een cursus is wel veel. Ik heb oriënterend rond gekeken en kom op ca 150 euro. Sunshine leuk een meisje!!! Volgens mij kan je niet vooraf voor een epidurale kiezen.
Volgens mij kun je ervoor kiezen in t ziekenhuis te willen bevallen. En daar kun je dan weer aangeven wanneer je niet meer kunt en pijnstilling wil.. Ik ben onder behandeling van de gynaecoloog, dus beval sowieso in t ziekenhuis. En pijnbestrijding sta ik zeker voor open als ik het niet trek.. Of ik dan perse een ruggeprik wil of bv een morfinepompje.. Dat besluit ik dan wel of bespreek het met de gyn.
Ruggeprik is toch morfinepompje? Althans bij ons (België dus) de epidurale toch wel dacht ik? In België beval je in principe standaard in het zh, vind dat wel beter. Kan het bezoek daar komen en je hebt 24/24 hulp
Colinn, dat vind ik een erg dure cursus! Ik had vorige keer ook een zwangerschapscursus gedaan, en ik vond het wel fijn een uurtje lekker ontspannen met andere vrouwen, maar dat was nog niet eens de helft zo duur. Het belangrijkste wat ik heb geleerd is dat hoe meer je in paniek raakt, hoe meer pijn je hebt tijdens de bevalling. Dus rustig blijven en normaal ademen. Dat leer je met zwangerschapsyoga ook wel hoor. Voorlichting voor borstvoeding was een aparte cursus en die vond ik erg waardevol. Ik zou gewoon lekker doen wat je zelf van plan was! PGE, hoe bedoel je overgehaald om te gaan kolven? Als je borstvoeding wil gaan geven en je bent lang weg van je kindje zul je wel moeten inderdaad. Borstvoeding, ja. Mijn dochter krijgt nog steeds borstvoeding (al drinkt ze nu voornamelijk droog door de zwangerschap). Niet dat ik van tevoren van plan was zo lang te geven, maar ik vond het na de eerste paar maanden gewoon erg makkelijk en fijn, en het heeft altijd goed gelopen bij mij en ze groeide er goed op. Dat het niet uitmaakt wat je geeft is niet waar, in flesvoeding zitten geen afweerstoffen. Maar borstvoeding geven is vooral in het begin heel intensief, dus als je er niet achter staat omdat je er geen fijn gevoel bij hebt, zou ik het niet doen. Natuurlijk kun je in de kraamtijd proberen aan te leggen, om te zien of je er dan nog zo over denkt. Dan hebben ze in ieder geval colostrum binnen. Het is een lastig en beladen onderwerp, probeer echt naar je eigen gevoel te luisteren, wat is het beste in jouw situatie, voor jou en jouw kindje? En dan de rest laten praten. Pijnbestrijding, als deze bevalling net zo verloopt als de eerste, dan niet. Ging prima zonder. Alleen het hechten was een hel, zelfs met verdoving (die volgens mij niet goed werkte). Sunshine, een meid wat leuk! Gefeliciteerd! Thuisbevallen, ik weet het nog niet. Vorige keer thuis begonnen maar in het ziekenhuis geëindigd. Er zijn zoveel redenen waarom je naar het ziekenhuis gestuurd kan worden dat ik me afvraag of ik niet beter gelijk daar naartoe kan. Aan de andere kant is het maar 4 min rijden. En ik ben bang dat in het ziekenhuis er sneller ingegegrepen zal worden, door knip of vacuumpomp of iets dergelijks. Het is een heel verschil met België idd, hier in Nederland mag je in principe na je bevalling als alles goed is ook snel weer naar huis. Thuis heb je immers kraamhulp.
Gefeliciteerd sunshine!! Het gaat mooi gelijk op hier. Borstvoeding ga ik weer proberen. Bij mij wel lastig want ik had de vorige keren weinig productie en moest ivm de vroeggeboortes kolven (baby kan dan nog niet zelf drinken). Later wel aangelegd maar dat is nooit succesvol geweest. Bij eerste 7 weken gekolfd en bij tweede 2,5 week. Ze reageerde er slecht op waarschijnlijk dood staalpillen en deed het met prematuren voeding beter (was toen ook al 38 buikweken zoals ze dat noemen) dus gestopt. Hoop nu 'gewoon' te kunnen voeden. Bij weer een vroeggeboorte wil ik beginnen met kolven maar dat is wel intensief dus zou ik doen tot de thuiskomst bv uit het ziekenhuis. De eerste week schijnen inderdaad veel afweerstoffen te worden mee gegeven en later ook nog in mindere mate. Verder denk ik dat de kwaliteit van voeding niet per se veel zal uitmaken maar vind die info wel lastig te vinden ivm regelgeving van de overheid dat kunstvoeding niet mag worden gepromoot. Ik moet in het ziekenhuis bevallen maar ben geen pijnbestrijding van plan. Ging twee keer prima zonder (ook snel) en vind de ervaring volledig mee maken ook wel erg bijzonder. Maar dat is natuurlijk een makkelijkere beslissing als een bevalling mee valt. Als je een hele dag ligt te puffen en stikt van de pijn schijnt zo'n ruggeprik wel echt een verademing te zijn. Als je erover nadenkt is een voorlichtingsbijeenkomst in het zkh over bevallen een aanrader. Worden alle opties besproken. Er zijn namelijk ook andere pijn bestrijdingen. Een morfine pomp is volgens mij iets anders. Er zijn ook pompjes die je zelf bedient en via infuus werken.
Nee een morfinepompje is een pompje wat aangesloten wordt en wat je zelf indrukt als er een wee aan komt... Is dus minder heftig als een ruggenprik..
Ik heb trouwens de babybox opgehaald bij babydump.. Krijg je gratis. Zit een knuffeltjes in, een rompertje, een bibispeen, bakjes om voeding in in te vriezen, tutbekers, een autohanger met babyonboard... Echt wel de moeite waard! En kreeg net een mailtje dat ik de zwangerbox bij de Etos mag op gaan halen... Heb me ook nog ingeschreven voor de box van de prenatal! En bij de Etos kun je als de baby geboren is ook nog een babybox ophalen... En dan kun je ook nog als de baby geboren is en je vlakbij een plus woont, je geboortekaartje inleveren en dan krijg je een kiekeboebox... Denk, geef jullie ff wat tips!
Proficiat sunshine 💖 Ik ga poliklinisch bevallen (als alles goed verloopt natuurlijk) en ik hoop zonder ruggeprik! Ik ga het niet weigeren mocht het echt nodig zijn dus ik sta er wel voor open!
Ja echt leuk al die gratis dingen! De bon van de babydump ligt hier ook klaar. Wat een gave dingen zitten daarin zeg! En morgen de etos doos ophalen inderdaad. Bij de hoogvliet kan je ook je geboortekaartje inleveren. Van de Jumbo heb ik al een knuffeltje en zwangeragenda. Inschrijven bij Nestlé kan ook nog (gratis knuffeltje thuisgestuurd). www.nestlebabyclub.nl/babyclub En bij de kruidvat (heb je wel zo'n voordeelkaart nodig). Ook abb. genomen op ouders van nu. Kreeg een kortingspercentage en bon van 25 euro voor een bepaalde site. Wat duurdere dingen, maar ga denk ik een omslagdoek bestellen daar en die is dan dus eigenlijk gratis. Wel gaaf.