sunshine: proficiat met je dochter! meisjes en jongens blijven mooi gelijk ik wil proberen om zonder ruggenprik te bevallen.. het is mn 1e dus wil het gewoon eens echt meemaken.. mijn idee is dat een vrouw gemaakt is om kinderen te krijgen en te bevallen en vroeger konden ze ook niet kiezen..je kan er idd niet vooraf voor kiezen maar ik heb voor mezelf al gekozen dat ik het niet wil. kim: ik vind bevallen in het zh ook beter. als er iets mis gaat alle hands aan dek epidurale is toch gewoon een spuit die je tussen je ruggen wervels krijgt..?? toch geen pomp? aislyn: ik wil bv geven maar zag het niet zitten om te kolven.. maar nu heb ik er wel een beter gevoel bij.
💜16 tm 31 oktober 2015 mama's💜 Uitgerekende datum: 16 oktober Spring28 , 28 jaar , 3e kindje Patriez26, 28 jaar, 2e kindje Aislyn, 34 jaar, 2e kindje 17 oktober Jinne1982, 32 jaar, 2e kindje 18 oktober SuusRH, 26 jaar, 1e kindje 19 oktober El83, 31 jaar, 3e kindje Liva87, 27 jaar, 2e kindje SteffieD, 27 jaar, 1e kindje 20 oktober Meisje1977, 37jaar, 1e kindje Linn1984, 30 jaar, 2e kindje Pretty Green Eye, 23jaar, 1e kindje Winky, 32 jaar, 2e kindje Jughi, 27 jaar, 1e kindje MotherMary, 31 jaar, 2e kindje 21 oktober Roosenkids, 25 jaar, 3e kindje Bloem93, 21 Jaar, 1e kindje Molly27, 27 Jaar, 1e kindje 22 oktober Barnel, 28 jaar, 1e kindje KimG, 32 jaar, 2e kindje Maleintje, 24 jaar, 1e kindje Biancatje84, 30 jaar, 1e kindje MamaTom, 28 jaar, 2e kindje 23 oktober DeBJjJ, 24 jaar, 2e kindje 24 oktober xDanielle, 24 Jaar, 2e kindje Lientje27, 27 jaar, 1e kindje 25 oktober My girl 2012, 33 jaar, 2e kindje Chelsje, 27 jaar, 1e kindje Sunshine813, 34 jaar, 2e kindje 26 oktober Zeehondje, 34 jaar, 2e kindje Colinn, 27 jaar, 1e kindje Mb82, 32 jaar, 1e kindje 30 oktober Minimiep, 29 jaar, 1e kindje 1 November Leona83, 31 jaar, 2e kindje (4e in totaal) Totaal: 33 Jongen (6), meisje (5), verrassing (2) Sterretjes: Cdvg⭐ Lolliebol⭐ Lieke86⭐ Vanille⭐ Zeedauw⭐ Thea23⭐ Butterfly⭐ Kreeftjes⭐ Disneymama⭐ Besjes⭐ Mavane⭐ KimmyCalypso⭐ ⭐ Afspraken en echo's: 6-5 MotherMary, controle 6-5 SuusRH, geslachtsbepaling 8-5 Chelsje, controle en geslachtsbepaling 8-5 MamaTom, geslachtsbepaling 11-5 Barnel, 16 weken controle 11-5 Colinn, geslachtbepaling 12-5 Winky, geslachtsbepaling 13-5 Aislyn, controle VK 13-5 Zeehondje, geslachtsbepaling 18-5 Meisje1977, controle VK 18-5 SuusRH, controle VK 21-5 Colinn controle VK 22-5 SteffieD, controle VK 26-5 Winky, 20 weken echo 26-5 Jinne, GUO 26-5 Bloem93 controle VK 28-5 MamaTom, 20 weken echo 2-6 SteffieD, 20 weken echo 3-6 Bloem93, 20 weken echo 3-6 MotherMary, 20 weken echo 4-6 Molly 27, 20 weken echo 4-6 Aislyn, 20 weken echo (GUO) 5-6 KimG, 20weken echo + structureel echoscopisch onderzoek 5-6 SuusRH, 20 weken echo. 10-6 Pretty Green Eye, 5de echo 21 weken 10-6 Chelsje, 20 weken echo 10-6 Meisje1977, 20 weken echo 30-6 KimG, 24weken echo + suikertest 7-7 Pretty Green Eye, 6de echo 25 weken 28-7 KimG, 28weken echo 11-8 Pretty Green Eye, 7de echo 30 weken 25-8 KimG, 32weken echo 1-9 Pretty Green Eye, 8e echo 33 weken 8-9 KimG, 34weken echo 22-9 KimG, 36weken echo 29-9 Pretty Green Eye, 9de echo 37 weken 6-10 KimG, 38weken echo 13-10 Pretty Green Eye, 10de echo 39 weken
Wat een dure cursus zeg, kijk eens om je heen er zijn zat cursussen die goedkoper zijn als je een cursus wilt volgens. Ik beval in het ziekenhuis, dat wilde ik so wie so graag. Ik wil alleen pijnstilling als het echt niet anders kan. En dan ruggeprik, maar het ligt er aan hoe ver de bevalling al is of dat nog kan. Met het pompje zijn ze een stuk voorlichter geworden vertelde ze afgelopen vrijdag in het ziekenhuis. Wordt beter gecontroleerd en doen ze liever niet omdat er nog geen effecten bekend zijn voor het kind op de langere termijn. Ik wil in ieder geval niks waar ik suf van word, wil alles meemaken. Ik ga borstvoeding proberen en hoop dat het lukt. Nog even iets voor de dames die en tweede krijgen en waarbij de eerste niet wilde lukken met borstvoeding. Ik ken iemand waarbij het bij de eerste verschrikkelijk was en ze gestopt is en waarbij het met de tweede super ging met de borstvoeding. Laat je dus niet afschrikken door de ervaringen van de eerste zwangerschap. Ik vind dat iedereen voor zich moet bepalen of ze borstvoeding willen geven, niemand moet hiervoor veroordeeld worden.
Dan had ik beide want ik had ruggeprik en een pompje dat ik zelf kon bedienen. Mss is een epidurale een combinatie in België? Of heb ik pompje gekregen omdat ik al zo lang lag? Wilde het eerst ook niet maar na meer dan 20uur had ik het wel gehad. Was wel al ver van de kaart hoor na zolang afzien. Zal jullie de details besparen ��
ohhh de lijst gaat toch wel aardig op tot nu toe 1 jochie meer ik wil ook in t ziekenhuis bevallen wil niet t risico lopen dat als er wat mis gaat we niet op tijd naar t zh kunnen. ik heb ook melding gehad dat ik de zwangerbox op kan halen! de doos van babydump is ook gaaf idd! zitten echt spullen in waar je iets aan hebt
He dames, Hier candaag de baby voor het eerst van buitenaf gevoelt .voelde een duidelijke plop tegen mijn hand zo bijzonder wer mee te maken.♡ Qua bevallen zou ik kiezen voor het ziekenhuis. Het is hier 20 min rijden duas als het nodig is ben je er ook niet zo. ik zou zeker kiezen voor een ruggenprik als het niet mwer te doen is zonder. vorige bevalling een weeen storm gehad van ruim 4 uur. Weeen schoten van het beeldscherm af zo krachtig waren ze. En tussen de weeen zat maar 20 sec rust en de wee duurde soms wel 2 min lang. Een hel om niet op adem te komen. Begon met 2 cm en na 8 uur nog maar 4 cm . kreeg een pijnbestrijding prik in mijn been (stond al voordat ik mijn mening kon geven) en ging daar door hyperventileren. Kamer draaide. Raakte lichtelijk in paniek. na veel zeuren toch een ruggenprik. Had nog maar 4 cm. Ik viel gelijk inslaap binnen 20 min 10cm ontsluiting. Het is een infuus in je rug.want bij de 10cm zetten ze het unfuus stop om weer pers weeen te krijgen want dat lukt niet mer ruggenprik. Als die dus eerder was gezet was ze eerder geboren. Wil zeker borstvoeding proberen. Mijn dochter heb ik een jaar gevoed. zo gezellig, goedkoop en handig. ik had ook melk genoeg. Kolven ging ook prima.wel 2 gruwelijke borst ontstekingen gehad. Maar niet opgegeven.
Ik ga in t ziekenhuis bevallen. Ik wilde zelf wel graag thuis maar manlief staat erop dat ik naar t ziekenhuis ga. T is tenslotte ook zijn kindje en omdat hulpdiensten onze woning nooit kunnen vinden (nieuwbouw) vind hij dat gewoon prettiger! Qua borstvoeding wil ik t wel graag proberen. Ik heb wel zoiets van als t niet wil dan ga ik niet heel lang om klooien en dan stappen we net zo lief naar de fles. Pijnbestrijding weet ik nog niet. Ben daar zelf niet zo'n voorstander van maar als ik weeën op elkaar krijg zonder rustmomenten zal ik daar vast anders over denken Ik zal aan t werk. Tot later dames! 🌸
hier vandaag het 16 weken dansje en mvm wordt vandaag voor het laatst opgehaald. Dubbel feest @liva87: wat leuk dat je de baby gevoeld hebt zeg! Ik wil dat ook zo graag, kan niet wachten
Werk ze Colinn! Ik mag ook zo! Molly fijn dat mvm er weer op zit! Is toch een klein mijlpaaltje! Voor diegene met controles/echo's: veel plezier vandaag! Liva super leuk dat je de baby hebt gevoeld van buitenaf! Kan ook niet wachten en manlief ook niet natuurlijk!! Fijne dag iedereen!
Ik heb ook nog niet besloten of ik echt geen bv ga geven. Ik zie het wel, maar omdat ik al vrij snel weer aan het werk ga en ik niet ga kolven op mijn werk denk ik niet dat ik het gat doen. Persoonlijk vind ik het geen "must" borstvoeding geven. Mijn zoontje is ook groot geworden op de fles en nooit ziek. Ik voel de kleine ook al even, bijzonder weer
Vanaf wanneer zijn jullie in moederschapsrust/zwangerschapsverlof en wanneer beginnen jullie weer te werken? Wij hebben besloten dat ik het deze keer heel anders ga doen dan bij G. Toen ben ik weer gaan werken als hij 3 maanden was. Dit is ons laatste kindje dus ga het er goed van nemen. Als alles verloopt zoals plan, is mijn laatste werkdag 25/09/2015. Dan 15 weken moederschapsverlof gevolgd door 4 maanden ouderschapsverlof. Daar plak ik dan nog een aantal gewone verlofdagen aan vast waardoor ik 17/05/2016 pas weer begin te werken. Bijna 8 maanden thuis dus
Hee meiden. Hoop dat jullie allemaal een leuke bevrijdingsdag hebben gehad. Hier wel. Nu twee daagjes lekker thuis en dan een lang weekend kamperen. We hebben sinds kort een vouwwagen en die willen we even uitproberen voor we er deze zomer mee op vakantie gaan. Vanmiddag weer naar de vk. Alleen controle, maar aangezien zoonlief mee gaat, hoop ik dat ze misschien stiekem, voor hem, toch even een echo wil maken... Wil hier wel graag thuis bevallen. Wilde ik vorige keer ook, maar werd toen toch ziekenhuis ivm langdurig gebroken vliezen... En ik wilde eigenlijk ook geen pijnstilling (zei ik vooraf), maar torn mijn weeën niet meer wilden afzakken, heb ik daar toch om gevraagd. Ruggenprik hebben ze geprobeerd, dat lukte niet om te zetten. Toen kreeg ik ook een pompje. Remifentanil heet dat spul geloof ik. Het zwakt de scherpe kantjes van de weeën af en je kan dus zelf het pompje indrukken als je een wee voelt aankomen. Maar het wordt inderdaad spaarzaam gebruikt, ook omdat het ademdeprivaties kan veroorzaken. Was bij mij ook zo, ik moest er af en toe aan herinnerd worden dat ik moest ademhalen. Ondanks dat vond ik t ideaal! Het was ook zo weer uitgewerkt, dus zowel kindje als ik waren helder voor de daadwerkelijke geboorte. Ik zou t zo weer doen. Los van het feit dat ik eigenlijk wel weer zou willen proberen te bevallen zonder pijnstilling. Overigens, Jughi, in NL kun je alleen kiezen voor een ziekenhuisbevalling als je daarvoor aanvullend verzekerd bent, anders heb je een medische indicatie nodig. Die heb je overigens al vrij snel, maar je kunt er dus niet vrijblijvend voor kiezen. Ja, op eigen kosten... Bv wil ik ook weer proberen, hopen dat het nu wel werkt. We hebben het 2 maanden geprobeerd, maar zoontje dronk niet goed. Dus na veel proberen met bijkolven en bijvoeden toch gestopt. Jammer, maar hij is er niks slechter van geworden. Nu nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Oh wat gaaf Liva dat je de kleine zelfs al aan de buitenkant voelt! Hier voel ik nog niks jammer genoeg. Werk ze voor degene die weer mogen vandaag. Verlof: 6 weken te voren (14 sept.) en dan na de kerstvakantie (4 jan. volgens mij) weer werken. Neem dan wel voor een jaar ouderschapsverlof op. Dan ga ik dus van 4 naar 3 dagen werken.
Hoe kan je de baby zo snel aan de buitenkant voelen? Nog zo klein.. Bijzonder!! Kan niet wachten om mn man en zoon te kunnen laten voelen
Ik neem 4 weken van te voren verlof op. Ergens tweede week januari weer werken en dan neem ik ouderschapsverlof op voor 1 dag in de week zodat ik 4 dagen in de week ga werken. Manlief gaat ook 4 dagen in de week werken. 8 maanden thuis dat is lang zeg (maar wel lekker). Ik zou dan zo bang zijn dat ik er te lang uit geweest zou zijn op mijn werk om weer te gaan beginnen. De drempel wordt zo hoog.
8 maanden is idd lang. Maar ik vond de tijd met G. veel te kort. En tis de laatste keer zodus Eens weer aan het werk neem ik 4/5de tijdskrediet op. Ben ik weer elke maandag thuis. 30 uur werken Hier is de kleine weer heel de tijd aan het kriebelen Langs de buitenkant lijkt me ook heel snel?
Aan de buitenkant heb ik de baby nog niet gevoeld, hoewel de baby gisterenavond wel lekker actief was en ik een paar duidelijke plopjes had. Overdag voel ik mijn kindje haast nooit, ben dan te druk bezig met mijn dochter. Liva, jouw kindje wordt vast een voetballer, haha. Ik wil pas weer gaan werken als de kleine 6 maanden is, en vier weken voor de uitgerekende datum met verlof. Dus ongeveer zeven maanden thuis. Dit is ook mijn laatste kind, en ik wil er zo veel mogelijk van genieten.
Wauw al aan de buitenkant voelen? Das bijzonder!! Ik ben bkij dat ik eens een plopje voel waarvan ik denk is dat de beeb of zijn dat mn darmen? Haha.. Ik ga 6 weken vantevoren met verlof. Halverwege september zal dat zijn en dan begin januari weer aan t werk. Ik werk 3 dagen dus vind t niet nodig om langer vrij te hebben Succes MotherMary!