16 t/m 31 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patriez26, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja is zeker vroeg. Maar is echt zo haja voelde het net weer ;) ligt aan de rechter kant onder in. Voel steeds geplop en als ik mijn hand er op leg voelde ik het tegen mijn hand. Placenta ligt achter dus voel het snel (ook niet dik) dochter voelde ik ook met 17 weken aan de buiten kant ze was zo druk.

Hier wil ik 4 weken vooraf met verlof. Dus zou rond 20 september ergens weg gaan en 10; januari terug komen heerlijk

2. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Leuk Liva, tof dat je daar nu al van mag genieten! Hier nog niet. Af en toe denk ik iets aan de binnenkant te voelen, maar het is nog heel licht. Van mij mag het snel duidelijker worden, zo gezellig...

Verlof mag ik als ZZP'er zelf aangeven, ik ga dus na de zomervakantie niet meer aan het werk, na de kerstvakantie weer. Dus eigenlijk heb ik straks in juli al verlof, want ik doe veel in het onderwijs, dus zomervakantie heb ik ook.

Net bij de vk geweest. Inderdaad geen echo gehad, maar wel hartje gehoord. Heel rustig, ik verwachtte veel sneller... Vk zei dat dat geen kwaad kon, dat het nog best wel kon wisselen zo vroeg in de zwangerschap, maar nu ik dit typ, maak ik me er toch ineens een beetje zorgen over... :S
    Hebben meerdere dat gehad?

Wel lief: zoontje mocht mee naar de vk. Hij vroeg aan iedereen die haar daar zag 'Wordt het een meisjesbaby?'. Wel 10x! Haha! Zijn voorkeur is duidelijk!

3. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Mothermary je kunt in nu gewoon in t ziekenhuis bevallen hoor! Poliklinisch heet dat, zonde medische indicatie.. Zit indd wel een eigen bijdrage bij, die per verzekering zal verschillen..

Ik ben ook bezig met kijken naar verlof. Ik werk ook als zzper, ook in het onderwijs :) als er nog een opdracht voor half aug-1 okt voorbij komt neem ik die graag aan. Zo niet, begint mijn verlof begin juli ivm zomervakantie... Na de kerstvakantie weer aan t werk.. Mijn man gaat twee dagen minder werken, ik 1.. Schoonmoeder past dan ook nog twee dagen op..
    Waarom zo? Manlief kan ouderschapsverlof opnemen, ik niet als zzper..
    Ben aan het uitzoeken hoe het zit met m'n verzekering... Het UWV hier op zp geeft andere antwoorden dan ik op internet kan vinden. Ik wil namelijk de zezuitkering aanvragen, bovenop mijn vrijwillige particuliere verzekering.. Overal op internet vind ik terug dat het kan, maar het UWV zegt van niet.. Wil dus ff t naadje van de kous weten..

4. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Zolang ik in de ziektewet zit heb ik geen keus gaat het altijd 6 weken van te voren in het verlof.
    Zoals het er uit ziet ga ik voorlopig niet werken verga van de bekkenpijn en nog steeds "lekker" aant overgeven

5. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Pdf Daniëlle, je treft het nog niet! Hopelijk kun je wel genieten van je zwangerschap... Dan is werken toch echt ondergeschikt lijkt me...

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    MM, stom is dat hè. Dat een deskundige zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken en dat je dat dan toch wel doet ;).
    Hoeveel bpm klopte het hartje?
    Wat schattig dat je zoontje dat steeds vroeg!

Danielle, jeetje zeg, nog niet echt vooruitgang dus. Echt balen en heel vervelend voor je. Hoop toch dat je een beetje geniet of in ieder geval kan gaan genieten van deze zwangerschap.

7. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ik heb vandaag de kleine echt veel gevoeld! Zo bijzonder allemaal!

Ik moet verplicht stoppen vanaf 19 juli en aangezien ik nog een beetje vakantie heb stop ik een weekje eerder. M'n zwangerschapsverlof eindigt dan 20 december en dan neem ik tot 1 januari de resterende vakantie op. Dan neem ik nog ouderschapsverlof en begin ik weer 1 februari. Ik ga daarna wel een jaartje een dag minder werken! Dus 28u op 4 dagen. Ben dus zo'n 7 maanden thuis.

8. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ja inderdaad stom. Zij zal t wel weten, maar toch.... Nu weer 4 weken wachten op de 20 weken echo!
    Hartje klopte volgens haar zo'n 130 bpm. Hoort het niet ergens rond de 160 bpm te zitten? :S

Danielle, wat naar dat je zwangerschap tot nu toe zo zwaar is, zeg... Ik mag hopen voor je dat het nog een beetje verbetert, anders duurt het voor jou wel éxtra lang tot oktober!

PGE, tis al een paar posts geleden, maar jij zei volgens mij iets over geboortekaartjes en doopsuiker. Wat is doopsuiker precies? Dat kennen wij in NL niet. Geboortekaartjes wel uiteraard. Heb je al iets leuks gezien? Zijn er al meer mensen voor geboortekaartjes aan het kijken? Wij nog niet echt actief, maar houd het in mijn achterhoofd. Vorige keer heb ik het kaartje zelf ontworpen, wij zijn niet zo fan van de meeste designs op internet of uit de boeken bij de drukkerij. Weet nog niet ik nu weer zelf ga ontwerpen, of misschien iemand vragen, maar daar hebben we dan ook nog genoeg tijd voor...

9. Chelsje

Chelsje Actief lid

24 nov 2013
    103
    0
    0
    Oei, ik liep een beetje achter met lezen! Ik heb de laatste paar blz teruggelezen..

Sunshine, een meisje wat leuk! Het loopt aardig gelijk op zie ik! Vrijdag einde van de middag hebben wij de geslachtsbepaling, we hebben al wel een idee (a.d.h.v. de nub tijdens de nekplooimeting) maar wil het pas openbaar maken als ik het 100% zeker weet!

Ik las iets over pijnbestrijding, ik heb me er nog niet echt in verdiept. Behalve dat ik iemand ken die aardig ver heen was door de morfine, waardoor ze de bevalling niet helemaal mee kon maken zoals ze eigenlijk had gewild. Het lijst zou ik thuis bevallen, daar is weinig tot geen pijnbestrijding mogelijk..

Borstvoeding wil ik heel graag geven, ik hoop ook echt dat het gaat lukken! Ik wil 4 weken vakantie aan mijn verlof plakken, dus heb als het goed is 16 weken na de geboorte. Ik wil sowieso ook gaan kolven. Denken jullie trouwens dat het hygienisch is om een kolfapparaat tweedehands te kopen of te huren? Ik vind ze nieuw zo duur!

Zwangerschapsbox van de Etos kan ik ook ophalen, hier alleen geen Etos in omgeving, Amstelveen is de dichtsbijzijnde, dus binnenkort maar even een middagje shoppen in Amstelveen!

Liva, wat bijzonder dat je de baby al zo goed voelt! Hier helaas nog niets.. Nog even geduld hebben denk ik..

Molly, heerlijk dat je klaar bent met plassen! Knap gedaan hoor!

KimG, wow jij hebt helemaal lang verlof zeg! Is ouderschapsverlof in België betaald of onbetaald?

MM, jammer dat je geen echo kreeg. Hartje zou ik me niet te druk over maken. Als de verloskundige het niet vertrouwde, had ze vast en zeker aan de bel getrokken toch? Als het je echt niet lekker zit, kun je haar toch nog even bellen en je zorgen uitspreken? Schattig van je zoontje, hoe dan ook, zal hij een trotse broer worden!

Geboortekaartje gaan we zelf maken. Manlief is fotograaf, dus kan mooie foto's maken.

10. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartje kloppen 130/minuut is goed hoor, geen zorgen maken :)

Suikerbonen, dit geef je mee aan de bezoekers. Is een soort vaan chocolade met suiker rond. Meestal stem je de kleurtjes enzo af op je geboortekaartje.

Ik neem 4 maand ouderschapsverlof. Krijg dan geen loon maar van de staat +-700€ per maand. Is niet veel maar als we 2 kindjes naar de crèche moeten doen komen we nog duurder uit.

11. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suikerbonen: :)

12. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit waren de suikerbonen voor mijn zoontje:

13. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    💜16 tm 31 oktober 2015 mama's💜

Uitgerekende datum:

16 oktober
    Spring28 , 28 jaar , 3e kindje
    Patriez26, 28 jaar, 2e kindje
    Aislyn, 34 jaar, 2e kindje

17 oktober
    Jinne1982, 32 jaar, 2e kindje

18 oktober
    SuusRH, 26 jaar, 1e kindje

19 oktober
    El83, 31 jaar, 3e kindje
    Liva87, 27 jaar, 2e kindje
    SteffieD, 27 jaar, 1e kindje

20 oktober
    Meisje1977, 37jaar, 1e kindje
    Linn1984, 30 jaar, 2e kindje
    Pretty Green Eye, 23jaar, 1e kindje
    Winky, 32 jaar, 2e kindje
    Jughi, 27 jaar, 1e kindje
    MotherMary, 31 jaar, 2e kindje

21 oktober
    Roosenkids, 25 jaar, 3e kindje
    Bloem93, 21 Jaar, 1e kindje
    Molly27, 27 Jaar, 1e kindje

22 oktober
    Barnel, 28 jaar, 1e kindje
    KimG, 32 jaar, 2e kindje
    Maleintje, 24 jaar, 1e kindje
    Biancatje84, 30 jaar, 1e kindje
    MamaTom, 28 jaar, 2e kindje

23 oktober
    DeBJjJ, 24 jaar, 2e kindje

24 oktober
    xDanielle, 24 Jaar, 2e kindje
    Lientje27, 27 jaar, 1e kindje

25 oktober
    My girl 2012, 33 jaar, 2e kindje
    Chelsje, 27 jaar, 1e kindje
    Sunshine813, 34 jaar, 2e kindje

26 oktober
    Zeehondje, 34 jaar, 2e kindje
    Colinn, 27 jaar, 1e kindje
    Mb82, 32 jaar, 1e kindje

30 oktober
    Minimiep, 29 jaar, 1e kindje

1 November
    Leona83, 31 jaar, 2e kindje (4e in totaal)

Totaal: 33 Jongen (7), meisje (5), verrassing (2)

Sterretjes:
    Cdvg⭐
    Lolliebol⭐
    Lieke86⭐
    Vanille⭐
    Zeedauw⭐
    Thea23⭐
    Butterfly⭐
    Kreeftjes⭐
    Disneymama⭐
    Besjes⭐
    Mavane⭐
    KimmyCalypso⭐
    ⭐

Afspraken en echo's:
    8-5 Chelsje, controle en geslachtsbepaling
    8-5 MamaTom, geslachtsbepaling

11-5 Barnel, 16 weken controle
    11-5 Colinn, geslachtbepaling

12-5 Winky, geslachtsbepaling

13-5 Aislyn, controle VK
    13-5 Zeehondje, geslachtsbepaling

18-5 Meisje1977, controle VK
    18-5 SuusRH, controle VK

21-5 Colinn controle VK

22-5 SteffieD, controle VK

26-5 Winky, 20 weken echo
    26-5 Jinne, GUO
    26-5 Bloem93 controle VK

28-5 MamaTom, 20 weken echo

2-6 SteffieD, 20 weken echo

3-6 Bloem93, 20 weken echo
    3-6 MotherMary, 20 weken echo

4-6 Molly 27, 20 weken echo
    4-6 Aislyn, 20 weken echo (GUO)

5-6 KimG, 20weken echo + structureel echoscopisch onderzoek
    5-6 SuusRH, 20 weken echo.

10-6 Pretty Green Eye, 5de echo 21 weken
    10-6 Chelsje, 20 weken echo
    10-6 Meisje1977, 20 weken echo

30-6 KimG, 24weken echo + suikertest

7-7 Pretty Green Eye, 6de echo 25 weken

28-7 KimG, 28weken echo

11-8 Pretty Green Eye, 7de echo 30 weken

25-8 KimG, 32weken echo

1-9 Pretty Green Eye, 8e echo 33 weken

8-9 KimG, 34weken echo

22-9 KimG, 36weken echo

29-9 Pretty Green Eye, 9de echo 37 weken

6-10 KimG, 38weken echo

13-10 Pretty Green Eye, 10de echo 39 weken

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Net controle bij de gyn gehad. Ik heb inderdaad een klein navel breuken. Ze hoopt dat bij het groeien van de buik de baarmoeder voor de darmen komt te zitten en dat dan die darm er niet meer langs 'floept'.
    Hartje was goed, schommelt heel erg, grappig om te zien, maar gemiddeld zo rond de 146 bpm volgens mij.
    Lage bloeddruk (95/50). Normaal altijd goed dus hoe dat kan is mij een vraag.
    Over 3 weken op het verloskundige spreekuur en over 6 weken weer bij de gyn.
    En moet zelf een afspraak maken voor de uitgebreide echo. Straks gelijk maar doen.
    En gelukkig dan een echo volgende week anders duurt het wel lang hoor voordat we de kleine weer zien!

15. SuusRH

SuusRH Actief lid

14 feb 2015
    113
    0
    16
    Bedankt Colin!

Had het gister al op facebook gezet, wij krijgen een jongetje.
    Ben niet zo actief geweest, voel me al dagen beroerd oorpijn, overgeven ect. Gelukkig was naar de kleine spruit kijken wel erg leuk gister! Hij nam mooi de tijd voor alles en we hebben mooie foto's mee gekregen. Ook heeft hij zover kan medisch al dingen beoordeeld en ook dat zag er goed uit allemaal.

Hier zit MvM er ook weer op en het voelt toch een soort van vrij om nu weer gewoon naar de wc te kunnen, heerlijk.

BV: ik ga het proberen, en als het niet lukt is het jammer maar geen wereld ramp tenminste zo probeer ik er in te staan. Ben zelf ook groot geworden met de fles.

Ouderschapsverlof: ik moet ivm mijn werk 8 weken van te voren dus ong 24 aug. En ga dan ong 1 februari weer beginnen. Heb lekker wat geschoven met vakantie uren en dergelijke. Ik ga de optie van ouderschapsverlof ook nog even bekijken voor evt 1 dag in de week.

Buitenkant voelen: gaaf hoor! Ik ben al blij als ik denk "ooh zou dit de baby zijn?" Haha de echo man van gister zei wel dat mijn placenta achter ligt dus dat zou gunstig moeten zijn. :)

Danielle: oef gaat het nog steeds niet beter? Sterkte meid, ik voel me al zielig als het een paar dagen niet lekker gaat...

KimG; dat ziet er gezellig uit dat doopsuiker, leuk!!

Zeehondje: dus toch een navelbreuk, en als het niet gebeurd wat hun denken heeft fat nog consequenties voor jou?

Hebben jullie ook al zo'n last van Zwangerschapsdementie? Pfff ik gooi alle woorden door elkaar en kan soms echt niet op dingen komen:( :p

16. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    liva: super dat je de baby al zo duidelijk voelt

kim: idd bespaar ons de details ;) ik probeer er nog niet te veel over na te denken.

ik zit nu al 5maanden thuis. dus als de baby er is al 11maanden. en ik begin januari (hopelijk) dan als onthaalouder hier :) ik zal blij zijn als de kleine er is. verveling neemt hier nu serieus toe. :(

17. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    mm: lief dat je kindje zo een voorkeur heeft :) doopsuiker/suikerbonen. wat je meegeeft aan het bezoek dat naar de baby is komen kijken :) ik heb gistere 2 boeken geboortekaartjes bij de drukker gehaald. niets naar mijn zin gevonde.. het zal dus ook eigen ontwerp worden hier..

danielle: wat erg dat je zoveel last hebt.

chelsje: hier kan je 3maanden gratis kolf toestel ontlenen bij de cm (ziekenkast) de hygiënische dingen ervan moet je er wel bijkopen dus ik ga het zo doen. de vroedvrouw gaf als tip een toestel te kemen dat ik 2 borsten ineens kan doen.

18. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    suus: jammer dat jij je ook niet zo geweldig voelt.

wat geven jullie dan als de baby eris aan bezoek?
    gek dat jullie het niet kennen :)

19. Spring28

Spring28 Actief lid

24 feb 2015
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liva: leuk dat je de baby van buiten al voelt! Ik heb ook een paar dagen geleden een plopje gevoeld tegen mijn hand dacht ik, maar sindsdien niet meer helaas. Echt zo geweldig is dat. Hopelijk wordt het bij mij snel meer, zodat onze meiden het ook kunnen voelen.

MM: lief, je zoontje :) Als je je zorgen maakt, zou ik gewoon bellen en vragen of 130 bpm wel goed is en of, als het steeds schijnt te wisselen, je misschien een keer extra even mag komen luisteren of het nu meer is. Denk ook dat het vast prima in orde is, maar stress is niet goed.

Jughi: bij mijn vorige werk werkte een vrouw als zelfstandige (maat in het advocatenkantoor) en zij kreeg zowel de uitkering van haar particuliere verzekering als een uitkering van het UWV. Van het UWV is wel een maximaal bedrag geloof ik. Hopelijk krijg jij ook allebei!

Dannielle: jeetje wat heftig zeg. Zowel overgeven als bekkenpijn. Sterkte meid!

Steffie: leuk dat je ook de kleine voelt!

Chelsje: een kolf kun je in mijn provincie bij zuidzorg huren. Je betaalt dan 2 euro of 2,50 per dag geloof ik voor een dubbele kolf (echt aan te raden, gaat veel sneller!) en koopt een eigen set met kolfkoppen. Volgens mij kostten die toen tussen de 30 en 40 euro. Omdat je alleen de kolfkoppen echt op je borsten zet, is het dan zeker hygiënisch volgens mij. Bij de Zuidzorg reinigen ze de apparten ook goed. Als je tweedehands koopt, kunt je ook gewoon niet kolfkoppen kopen, bv bij Prenatal.

KimG: leuk, die suikerbonen! Wel best duur als je voor iedereen kaartjes en suiker moet kopen of niet?

Zeehondje: hopelijk valt het dan inderdaad mee met de navelbreuk. Wat een lage bloeddruk inderdaad! Misschien meer drop eten en zoute dingen??

Suus: ik had je op Facebook volgens mij ook gefeliciteerd, maar hier nog een keer! Leuk, een jongetje :) Over de zwangerschapsdementie: ik heb daar elke zwangerschap veel last van. Vooral dat ik allerlei woorden door elkaar haal en dat zelf niet door heb en zelfs boos kan worden als mijn man me bv niet begrijpt terwijl dat dan echt ligt aan mezelf haha. Mijn dochter kijkt me ook al regelmatig aan van ‘huh, wat zeg je nou?’ omdat ik een verkeerd woord gebruik. Gaat na de zwangerschap weer over gelukkig hihi.

PGE: ik kan me voorstellen dat de verveling dan toeslaat. Hopelijk snel wat beter weer, dan kun je misschien meer ondernemen dan met regen. Hopelijk na je verlog snel werk.
    In Nederland geven we niks aan de visite, we krijgen alleen zelf cadeaus :D. Soms doopsuiker maar dat raakt steeds meer uit gebruik geloof ik.

Verlof en werken: Ik ga nu zes weken vantevoren. Bij onze oudste had ik 4 weken gepland, maar beviel ik bijna op mijn werk omdat ze met 32,5 kwam. Gelukkig net op tijd in het ziekenhuis (wel in mijn werkplaats ipv woonplaats). Bij de tweede toch weer 4 weken geprobeerd en zij werd geboren op de zaterdag voor mijn eerste verlofdag. Nu dus zes weken, in de hoop dat ik dan toch even thuis ben voordat de baby wordt geboren. Al is het ook wel super fijn om heel je verlof je baby’tje te hebben vind ik. Ik stop dan 4 september en begin na nieuwjaar weer in principe. Als dit baby’tje wel tot het einde blijft zitten, neem ik misschien nog een maand ouderschapsverlof omdat ik de baby anders te klein vind om achter te laten. Ouderschapsverlof wordt door mijn werkgever voor 75% betaald. Ik ga na mijn verlof ook minder werken met ouderschapsverlof: ik twijfel nog tussen 28 (waarvan 4u thuis) of 32 (en 8 u thuis). Mijn man werkt gemiddeld drie dagen per week en schoonmoeder pas 1 dag op dus we hebben 1 dag of geen dagen kinderopvang nodig.

20. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Genieten doe ik wel ondanks alles. Het begint te wennen en onderdeel te worden van de dagen het overgeven haha. Dankje!

Deel Deze Pagina