Geboortekaartje en suikerbonen zijn idd vrij duur als je voor redelijk veel mensen moet hebben. Maar dat is nu eenmaal zo in België dusja De doopsuiker heb ik wel volledig zelf gemaakt, bonen en doosjes enzo uiteraard gekocht maar alles zelf gevuld en gedecoreerd. Scheelt een hele hoop geld. Kaartje bij G. was een eigen ontwerp. Toen vonden we echt nergens onze smaak. Nu hebben we die wel gevonden in een boek van de drukkerij dus zal al iets goedkoper zijn. Aan overgeven word je idd "gewoon", is bij mij ook zo. Je leert er gewoon mee leven. Ik probeer ook hoofdzakelijk gewoon te genieten
ik heb ook last van dementie.Kan soms niet op woorden of namen komen . Vannacht voor het eerst over de baby gedroomd. Ik was 2 weken te vroeg bevallen. Het was een meisje met donker haar. Chelsje en mamatom succes morgen. Ben benieuwd wat het geslacht is
Ik heb ook al enorm last van zwangerschapsdementie. Normaal ben ik een wandelende agenda, nu moet ik echt alles noteren want anders is het hopeloos. Was bij G. ook, vaak op verkeerde dagen/tijdstippen ergens gestaan
ik lees op een andere gedeelte van het forum dat cvdg ook weer zwangers is. Wat zou het fijn zijn als het goed blijft gaan. Mijn duimen draaien voor haar
wij kennen wel bruidssuiker, wat eigenlijk hetzelfde is, maar wat je aan de gasten geeft als je gaat trouwen. Dit is wel ouderwets en steeds meer mensen geven bij het trouwen ook andere dingen aan de gasten. Hebben jullie wel beschuit met muisjes bij de geboorte?
Bruidssuiker doen ze bij ons dan weer niet Neen, beschuit met muisjes is echt typisch Hollands denk ik. Toch vreemd eigenlijk hé, zo dicht bij elkaar en toch zo verschillend
Zwangerschapsdementie ook last van Ja. Vooral dat ik woorden omwissel in een zin. Suikers: denk inderdaad dat wij iets geven tijdens het bezoek (beschuit met muisjes) en dat ze in België dus iets meegeven. Grappig die verschillen. Opvang: ook alleen opa's en oma's. Zelf twee dagen vrij, man één dag en dan hopelijk één dag naar mijn ouders en één dag naar mijn schoonouders. Alleen mijn ouders kunnen eigenlijk alleen op dinsdag oppassen omdat ze dan ook andere kleinkinderen hebben en op woensdag (maar dan is manlief al vrij). Ze willen niet nog een derde dag aan oppas vastzitten. Heel begrijpelijk. Ik werk nu di. tot vr. en dat wordt wo. tot vr. Ik wil dus het liefst naar ma. tot wo. maar ben bang dat dat niet in het formatieplaatje van de school past. Iedereen wil liever aan het begin van de week werken. Ik opzich niet hoor maar nu dus om praktische reden wel. Ik hoop het snel te horen. Vind het wel vervelend om het niet te weten en alles echt vast te kunnen leven qua opvang enzo. Zo, haha, snappen jullie het nog??? Vanmiddag bij de h&m en prenatal kleren gekocht. Twee singles, drie shirts, een spijkerbroek en een vestje. Hebben jullie al last van maagzuur? Gaat nu beginnen bij mij, vooral ''s middags. Bij Sophie had ik het vanaf het begin tot einde. En floep, na de bevalling was het gelijk weg!
@ zwangerschapsdementie: zwaar vervelend! Ik kan ook echt dingen door elkaar halen en vooral vergeten 😂 @ doopsuiker: ik ga zelf de geboortegeschenkjes maken en wij geven ook lekker beschuit met muisjes! Voor ieder wat wils dan (zitten met een Belgische en Nederlandse familie). @ daniellex: vervelend dat je zoveel kwaaltjes hebt! Je bent echt geen zeur hoor! Je kan gewoon heel veel mankeren als je zwanger bent en het is jou bepaald niet gegund om er doorheen te vliegen zeg maar! @ duimen draaien voor cdvg!! @ opvang: ma-woe-do gaat de kleine naar de opvang. Op dinsdag ben ik zelf thuis en meestal op vrijdag ook. Als ik vrijdags moet werken gaat ie naar m'n stiefmoeder. Manlief is in weekend vrij en ik werk om de 3 weken op zaterdag.. Makkelijk is dat ik op her werk de planning maak dus als iets een keer niet uitkomt, kan ik het makkelijk aanpassen! De rest ben ik vergeten 😁
KimG, mag ik ook nog bij de FBpagina? Die staat op privé, toch? Wil wel meekletsen, maar vind niet dat mijn FBvrienden van mijn zwangerschapspraat mee hoeven te genieten... Dat hield me eerst een beetje tegen, maar vind het toch wel leuk en handig nu geloof ik.
Hihi, daar heb je t al met je zwangerschapsdementie... Heb ik ook keihard last van. Niet uit mijn woorden komen, dingen vergeten en ben vooral ineens onhandig met cijfers en nummers. Kleine man gaat hier op donderdag en vrijdag naar de opvang. Plan is om dat gewoon zo door te zetten en dan natuurlijk kleine straks er bij. Grappig om zo het verschil tussen België en Nederland te zien, hoe klein t ook is. Vind het wel een leuk idee, die doopsuiker. Muisjes hebben ook wel wat, maar MY GOD die vind je na 3 maanden nog overal in je huis! Wij hadden bij de geboorte van 1e zoontje als alternatief mariakaakjes, voor de helft gedoopt in gesmolten witte chocolade en daarna in muisjes gedipt. Simpel, lekker en scheelt een boel stofzuigwerk. Maagzuur gelukkig geen last van, wel die verrekte bandenpijn in de liezen... ach wel hebben het er voor over. Goed doel hè!
psst in 1 keer weer raakgeschoten. Zit idd in het topic van januari haha. Bedankt nogmaals voor alle lieve berichtjes.
Oooh wauw, Kimmy, wat goed! Gefeliciteerd! Ik hoop dat dit keer alles goed blijft gaan en dat jullie in januari een prachtig 2016-kindje mogen verwelkomen. Veel geluk!
Ook wel een leuk idee die kaakjes! Dacht ook aan negerzoenen en dan de bovenkant eraf en dan muisjes erop! Denk alleen dat ik ze zelf allemaal opsmul 😂
Kimmy, gefeliciteerd, wat leuk!!! En ook gefeliciteerd voor CvdG als je dit leest Haha, smullen van de negerzoenen, mmmmm... Collega had ook allerlei dingen met muisjes erop gemaakt, slagroomsoesjes in de chocola en dan in de muisjes en ook dingetjes bij de bakker gekocht volgens mij met al muisjes erop. In de vriezer kan je ze lang bewaren en hoef je niet elke keer te smeren inderdaad. MM, Facebook is helemaal gescheiden van je andere vrienden inderdaad. Helemaal 'geheim'. Wel zo fijn ja.
Gefeliciteerd Kimmy en Cdvg!! Super leuk! Soesjas in muisjes gedoopt had ik vrijdag ook gedaan, voor bij de taart of wie geen taart lustte. Was lekker Bij een chocolatier in mijn werkplaats hebben ze ook hele lekkere chocolaatjes met muisjes en in de vorm van een baby. Die ga ik ook weer halen denk ik. Jamjam haha Ik herken heel erg dat nu alles opgeschreven moet worden. Heb een hele lijst in mijn telefoon terwijl ik normaal overal wel aan denk. Vergeet nu ook wat mensen tegen me verteld hebben dus moet echt meldingen in mijn agenda zetten om nog een beetje attent te kunnen reageren. Lang leve moderne technologie haha
Kimmy en Cdvg gefeliciteerd! Het is jullie ontzettend gegund! Hopelijk kunnen jullie zonder te veel zorgen genieten van je zwangerschap! Meisje1977, bedankt! Ik heb zo eerst om 15:15 uur controle bij de vk (bloeddruk meten en hartje luisteren) en daarna om 17:00 uur de geslachtsbepaling (ergens anders)... Ben benieuwd of de nub-voorspelling klopt! Hier soms wel last van vergeetachtigheid. Ik schreef altijd al "to do" lijstjes in mn mobiel, maar die zijn nu heilig De kleine gaat straks niet naar de opvang. Ik ga 3 dagen werken en mijn man 4, schoonmoeder en moeder passen 1 dag in de week op. Ik heb lekker veel vakantiedagen (zo'n 200 uur). Officieel mogen we die niet mee nemen naar het nieuwe jaar. Pech voor mij dus, aangezien mn verlof in 2016 eindigd. Maar mn leidinggevende is er mee akkoort dat ik de uren direct na mn verlof op neem (nu moet het afdelingshoofd nog wel akkoord geven, dus nog even afwachten). Als het niet lukt, neem ik de uren vooraf op, maar dan zit ik wel erg lang te "wachten" in mn uppie..