16 t/m 31 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patriez26, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geboortelijst:

Je gaat naar een babywinkel en kiest alles wat je graag zou hebben voor je kindje. Dit leggen ze opzij en je vermeld dit op je geboortekaartje zodat mensen die iets willen kopen eventueel van dat lijstje kunnen kopen.
    De lijst kan ook digitaal bekeken worden waarvan de mensen zo kunnen aankopen. Is heel gemakkelijk.
    Vind dit wel beter, zo krijg je toch grotendeels wat je zelf wil. In België is het echt de gewoonte :)

2. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Oh dat vind ik echt wel een super idee! Met verjaardagen doen ik en mn man dit al best vaak! Bij gimmegimme.nl kun je zelfs een plaatje toevoegen zodat je zeker weet dat het het goede is!

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    wat een enorm leuk setje

4. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Geboortelijst lijkt mij dan weer niks, ik heb alles al behalve de grote dingen die durf ik echt niet aan vrienden/familie te vragen..

5. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet alles wat je wil in een karretje inladen en dat leggen ze echt opzij. In die winkels zijn er echt magazijnen met voor elk gezin/geboorte een rek.
    Ze kunnen dus niets verkeerd nemen want als de kooplustigen naar de winkel gaan of via het internet je lijst opvragen moeten ze specifiek naar jou lijstje vragen :)

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Oh ja, ik gebruik altijd lijstje.nl voor verjaardagen enzo. Maar dat is meer ter suggestie, andere kado's zijn ook prima.

Lees nu je laatste reactie nog, vind het wel apart! Doet iedereen dat in België? Nou ja, zit je nooit meer met stomme kleertjes waar je niks aan vind.

Oh ja, vanochtend controle gehad en hartje weer even gehoord. Duurde even voordat ik het goed hoorde, pfff zweet brak me uit. Ik mag thuis bevallen als ik wil, ga er even goed over nadenken. Vriend heeft voorkeur voor ziekenhuis.

7. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, in België is dat nu eenmaal de gewoonte, iedereen doet het ;)
    Tenzij je echt niets meer nodig hebt natuurlijk.
    Grote stukken hadden wij er bij G. ook niet op gezet maar als je dat wel doet kunnen de mensen bvb gewoon ook een waardebon aankopen via je lijst, dat kan je dan bijleggen bij de grote stukken.

Ik dacht ook dat we alles hadden, maar als ik eens naga, kunnen nog veel gebruiken, handdoeken, kleertjes, washandjes, flesjes, bavetjes, tutjes, knuffel, verschoonmatrashoezen... Noem maar op ;)

8. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uiteraard zijn andere kado's ook welkom. Op het geboortekaartje staat ook duidelijk vermeld "vrijblijvende kadotip".
    Maar de meesten kopen wel van je lijstje als je dat hebt, hier is het zo populair en bekend dat zogoed als niemand er nog over nadenkt :)

9. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Aan de ene kant wel makkelijk zo een lijst, je krijgt tenminste wat je goed kan gebruiken. Aan de andere kant vind ik de verrassing ook zo leuk en de creativiteit waarmee sommige mensen een cadeau bedenken.

10. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Hoe is het met jullie buikjes? Die van mij gaat hard ineens, nog wel steeds in totaal 3 kilo aangekomen. Ik heb sinds maandag ook steeds last van bandenpijn.

11. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    ivm geboorte lijst.
    het is idd bij ons vaak de gewoonte.. ik twijfel nog enorm of ik een lijst ga leggen ofniet.. denk dat de meeste met een centje zullen langs komen.. de familie toch.. en veel kennissen enz hebben we niet. is ook zonde als je een lijst legt en er word niets van gekocht.

had een kaartje gestuurd naar mijn ouders ..
    reactie wat ik via sms kreeg trok op niks!

12. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    @KIMG of iemand anders die in de facebook groep zit: kan jij mij de naam van de besloten facebook groep geven? Dan kan ik hem even opzoeken en toegang aanvragen.

@PGE: wat vervelend dat je geen leuke reactie op je kaartje hebt ontvangen, je hebt in ieder geval je best gedaan en daar kan je later nooit spijt van krijgen

13. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    PGE wat naar... Dan weet je ook genoeg toch? Sterkte!

Momenteel lig ik ook weer in de clinch met mijn emoties wbt mijn ouders. Er was iets heftigs gebeurd met mijn opa, waardoor hij in het ziekenhuis komt. Ik doe elke week boodschappen voor hem, zie hem dan ook iedere week. Hadden ze mij niet gebeld (ze wonen in duitsland) omdat het te duur is om te bellen.. Kreeg een doorgestuurd mailtje van mijn tante, maar ff toelichten via de telefoon ho maar...
    Dan kan ik mijn moeder wel schieten! Zo gaat het al sinds mijn 15e, kleine acties die je recht in het hart raken.. (of zijn het zwhormonen, wat denken jullie?)
    Kom er ook alleen omdat mijn vader en broertjes er wonen... Maar de eer aan jezelf houden is wel erg lastig!

De geboortelijst is in principe best handig, heb een vriendin in Belgie wonen... Dat is wat minder handig, want wij gingen op zondag op kraamvisite... Dan is zon winkel dicht... Dus maar een envelopje gedaan, uit angst om iets verkeerds te kopen.. (tweede zoontje dus had al zoveel)

Groetjes Jughi

14. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend PGE, wat hadden ze dan gestuurd?

Molly, best dat je iemand van ons toevoegd aan je vriendenlijst, dan kan die persoon je toevoegen aan het groepje.
    Aangezien het groepje volledig privé is kan je jezelf er niet aan toevoegen.
    Als je geen vrienden wil blijven op fb zelf kan je die persoon achteraf nog ontvrienden hé ;)

15. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Jughi is geen zwangerschapshormoon hoor. Iemand waar je van houdt en waar je veel voor doet raakt je in he hart.
    Kleine moeite om even te bellen toch ook als is het vanuit Duitsland. Er bestaan ook sites waar je voor weinig kan bellen.
    Doen wij ook weleens als wij naar fam in het buitenland bellen

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    pge wat naar. Je hebt je best gedaan. Jou valt niets te verwijten. Zo'n reactie zegt meer over je ouders dan over jou

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #4197 zeehondje, 13 mei 2015
    Laatst bewerkt: 13 mei 2015
    Colin, wat een leuk pakje!

Pge, wat jammer van het vervelende smsje.

Geboortelijst heeft inderdaad zo z'n voor- en nadelen zo te lezen. Met verjaardagen gebruiken we inderdaad lijstje.nl Dit zou met de geboorte natuurlijk ook kunnen.

En dan...ik mag op roze!!!
    Mijn voorgevoel klopte dus niet maar de Chinees kalender Wel, haha.
    Beide oma's waren mee en vonden het mooi om te zien. Ook omdat ze eerst ook van alles vertelde en opmat enzo. Alles zag er goed uit in hoeverre ze het kan zien natuurlijk. Geen open ruggetje en klompvoetje. Gevulde blaas en maag. Hartje en hersenen zagen er ook goed uit.
    Qua opmetingen kwam ze drie dagen eerder uit. Ze vertelde erbij dat ze liever geen verschil van meer dan een week willen zien.
    En dat het een meisje is typte ze er pas aan het einde bij. Maar ik had het toch al goed gezien toen ze het bovenbeentje ging meten. Dit was eigenlijk nog duidelijker dan de foto die we nu hebben meegekregen.
    Sophie mocht tot slot een knuffeltje uitkiezen. Kiest ze een blauw beertje uit, haha!
    Daarna nog met oma naar de babydump geweest om de box op te halen en natuurlijk kon ze het niet laten om iets te kopen (shirtje, broekje en knuffeltje en een voorleesboek voor Sophie).

18. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Ok, ik dacht dat hij besloten was en niet geheim. Wie kan ik dan toevoegen aan mijn vriendenlijst? Ik zal degene na toevoeging van het groepje weer ontvrienden.

19. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    PGE jammer van de niet leuke reactie van je ouders maar je hebt in ieder geval de eer aan jezef gehouden.
    Leuk zeehondje ook een meisje.

Hier vanmiddag lekker aan t shoppen geweest voor ons meisje. Drie leuke pakjes gevonden.

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Foto's uploaden lukte net niet via m'n telefoon. Nu wel.
    Foto van het knuffeltje dat Sophie uitkoos en foto van de cadeautjes van m'n moeder.
    Alleen op z'n kant zie ik, stom...

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina