16 t/m 31 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patriez26, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    wel leuke idd, maar niet mijn maat :(

2. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Bonprix proberen?! Heb ik een zwangerschap tankini gekocht!

3. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb gewonen bikini van hema zit prima.
    Kan nog een geoter topje halen als mijn borsten groeien.
    badpak vind ik zowiezo niet fijn

4. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Ineens groeispurt deze week!! Ondertussen nog niets aangekomen... Is dat niet erg raar?

5. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik ben tnt 2 kg aangekomen

6. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    ik 1,9kg en mijn buik heeft deze week een groeispurt gemaakt :)

joepie!!! lint voor de doopsuiker doosjes is er!! :D Super happy!!

7. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    en vandaag 6jaar samen met mijn ventje!

ga hem vanavond eens goed verassen se ;)

8. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Mijn buik heeft ook een groeispurt gemaakt. Ik ben nu 3 kg aangekomen in totaal.

Gefeliciteerd PGE maak er een leuke avond van.

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    PGE, gefeliciteerd!

Even stukje kopiëren van Facebook, is wel zo makkelijk:
    Jeetje wat ben ik net geschrokken zeg. Bij het afvegen na de 'grote boodschap' zeg maar, zat er wat slijm bij met een beetje bloed. Ik wist niet goed waar het vandaan kwam. Ik had eerder op de dag ook al een lastige stoelgang, maar toch. Bloed zien is niet fijn. Wat ben ik blij dat ik een angelsound heb zeg. Eerst hoorde ik steeds alleen maar m'n eigen hartslag maar daarna gelukkig ook ons kleine meisje, ppppffff....En dat precies nadat je man de deur uit is voor twee dagen naar het buitenland voor z'n werk.
    Zo, het even van me afgeschreven hier. Dat lucht op :D

10. Maaike1987

11 mei 2015
    12
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kijk eens bij bonprix!

11. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    thx dames.

zeehondje: dat is inderdaad weer even schrikken.. hier vanmorgen ook slijm met bloed. gelukkig maar 1 malig. gelukkig heb je t hartje gevonden en weet je dat alles inorde is met jullie meisje...

is dat normaal rond deze tijd? zijn er nu al enkele die hier last van hebben gegad..

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Het last hebben van obstipatie en/of lastigere stoelgang is voor deze periode wel veelvoorkomend las ik ergens ja.

13. Chelsje

Chelsje Actief lid

24 nov 2013
    103
    0
    0
    Colinn, kun je niet bij de H&M/Hema een leuke bikini scoren? Gewoon een maatje groter dan normaal, wie weet zit dat ook goed?

PGE, wat leuk dat je je doopssuiker al binnen hebt, krijgen we een voorproefje te zien of is het nog geheim? Gefeliciteerd met jullie jubileum trouwens!

Zeehondje, dat was vast even schrikken! Zal vast komen doordat er een adertje is gesprongen, dat lees je wel vaker.

Gisteren werd ik ineens door de gynaecoloog van het AMC gebeld (ik was sinds oktober 2014 bij haar onder behandeling), ik had haar met 7 weken voor het laatst gezien. Ze vroeg hoe het ging en of ik zin/tijd had om a.s. vrijdag bij een college aanwezig te zijn wat ze aan geneeskunde studenten geeft. Ze wilde mijn "geval" daar bespreken, zodat de studenten leren hoe ze een behandelplan moeten opstellen. Aangezien het bij mij niet helemaal juist is gegaan (ik heb ruim anderhalf jaar een verkeerde diagnose gehad en dus ook een verkeerde behandeling) vind ik het ook belangrijk om de studenten te leren voorkomen dat ze een soort tunnelvisie krijgen. Ik ben benieuwd of er een paar slimmerikken bij zitten, die niet met de standaardbehandeling aankomen...

14. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ik heb vanmiddag het een en ander besteld op asos.com
    Britse webwinkel, met een ENORME keus aan positiekleding! Ook in wat grotere maten. Ik heb de badkleding niet bekeken, maar tis de moeite van het kijken waard. En niet duur ook!

Chelsje, grappig dat college. Ben je ineens een testcase.. hihi! Ik zou ook helpen hoor, wel zo fijn als anderen iets kunnen opsteken van jouw ervaringen.

PGE, jullie zijn er echt al goed klaar voor, hè? Mag de kleine al bijna komen? ;) Hihi! Hier echt nog niks geregeld, behalve kraamzorg. We hebben natuurlijk nog best wat van de eerste keer, maar We willen toch ook een nieuwe box en kinderwagen. En kinderkamer en geboortekaartje enzo moet natuurlijk ook op tijd klaar. Komt goed, We hebben nog even, maar vooralsnog is er nog NIKS gebeurd hier. Ben wel heel benieuwd naar je doopsuiker!

Zeehondje, idd schrikken, maar gelukkig goed te verklaren. Bloedverlies schijnt sowieso best wel vaak voor te komen in de zwangerschap. Een klein veegje her en der.... Schrik genoeg, maar gelukkig bijna altijd onschuldig.

Grappig dat de buikje allemaal zo in een groeispurt zitten. Die van mij ook, is echt deze week van buikje naar babybump gegaan. Ik ben er trots op! :D Loop er echt mee te pronken!

15. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik ben een jaar voor de zwangerschap bijna 17 kilo afgevallen. Had nog een bikini in de kast liggen van mn dikkere periode. Paar maten te groot dus. Ik dacht inderdaad dan doe ik die wel gewoon aan. Maar mn borsten zijn zo gegroeit, die passen niet meer in dat topje 😂

Laatste keer dat ik me woog was ik bijna 3 kilo gegroeit. Ik hou me daar niet zo mee bezig als ik eerlijk ben. Vind t belangrijker dat onze kleine man (en ikzelf) alle voedingstoffen binnen krijgt. Die kilo's raak ik na de tijd wel weer kwijt. Is me vaker gelukt :D Ik merk wel dat mn buik ineens een groeispurt maakt. T is nu inmiddels de hele dag een zwangerbuikje. Niet 's ochtends een 'vetje' en 's avonds wat opgezet haha.

Wat vervelend dat er een aantal dames wat bloedverlies hebben! Misschien een rare/gekke vraag maar kwam t bloed uit je vagina of bij je anus vandaan? Je kunt tijdens de zwangerschap wat last krijg van aambeien. Als de ontlasting dan wat hard is kunnen ze wel eens open gaan en dus gaan bloeden. T blijft sowieso schrikken!

Ik ga douchen en dan richting VK om t prachtigste geluid weer even te mogen horen :D Fijne dag allemaal!

16. Spring28

Spring28 Actief lid

24 feb 2015
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zwom bij mijn eerste zwangerschaps elke week, baantjes trekken, en had daarvoor een badpak dat er best leuk uitzag. Geloof dat ik dat via Wehkamp of Zalando had besteld. Inmiddels is dat versleten, dus moet eigenlijk iets nieuws kopen. Een oude bikini opzoeken of een maat groter kopen vind ik wel een goede tip: dat zit vaak ook prima, zeker als je broekje en topje in aparte maten kunt bestellen. Net als colinn ben ik voor mijn eerste en voor mijn tweede zwangerschap zo'n 15 kilo afgevallen. Tussen de tweede en derde ook weer, al zaten er wel weer een paar kilo aan kort voor deze zwangerschap (na een vakantie eind september niet meer eraf gekregen). Bij deze zwangerschap op een paar kilo na op hetzelfde gewicht als voor de eerste. Ik weet dus dat ik het prima kan, alles weer kwijtraken en ben daardoor ook minder met mijn gewicht bezig. Ik hoef ook niet super slank te zijn, maar gewoon een gemiddeld figuur dat bij mij pas is prima. Al weet ik wel dat ik nu meer dan 5 kilo ben aangekomen. Dat gaat bij mij best hard. Ach, komt straks wel weer goed. Als ukkie maar goed groeit en ik lekker kan genieten van dingetjes waar ik trek in heb (gezond en iets minder gezond :D)

Chelsje: goed dat je dat doet, studenten helpen. Leuk dat ze waarschijnlijk ook al aan je buik kunnen zien dat t uiteindelijk gelukt is ;)

Leuk PGE dat het binnen is. Ben benieuwd of wij een voorproefje krijgen.

Veel plezier bij de vk colinn.

Bloedverlies: bij mij echt uit de vagina: tijdens tussen de lippen en dag later daar vandaan ook wat bruin. Lijkt er inderdaad op dat het gelukkig een vaatje was, maar leuk is anders. Hopelijk nu geen bloed meer in dit topic tot oktober!

Ik heb vanmiddag mijn 20 weken echo. Heb ons mannetje vrijdagnacht dus nog gezien, maar vind het wel spannend: alle metingen en alles wat wordt gecheckt. Ook mijn baarmoederhals weer gemeten, dus hoop dat die niet korter is geworden.
    Voor wie het interessant vindt: meeste mensen hebben tussen de 3 en 4 cm, bij mijn 2e zwangerschap was het vanaf 24 weken 2,5cm ongeveer. Alles boven de 2cm is nog voldoende om geen bedrust te hoeven houden maar het lijkt bij mij een zwak punt. Eerste meting was 3,3 en vrijdagnacht tussen 2,8 en 3. Die metingen kunnen varieren, afhankelijk van hoe je meet en hoe de baby ligt. Maar hoop nu dus op minimaal de meting van vrijdag. Ons kereltje moet nog lang in de buik blijven zitten!

17. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    chelsje: wel tof dat je eraan kan meewerken. als het klaar is mogen jullie al eens kijken ;)

mothermary: als ons ventje al helemaal klaar was voor de grote wereld mag hij volgende maand komen.. maar liefst dat hij veilig blijft zitten tot hij in oktober mag komen ;)
    een van dees de kinde4wagen enz halen en dan eens rondkijken voor hemel en park omranding :)

collin geniet ervan! hier was het bloed en slijl uit mijn vagina.

have a nice sunny day ;)

18. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk de eerste 20 weken echo.
    wel foto plaatsen he ;)
    Ik mag morgen naar de verloskundige voor gewone controle en die vrijdag er op een echo centrum voor de 20 weken echo dan 19+5
    Zo spannend dan zitten we al op de helft.

hoop dat je frummel idd.nog wat.langer.blijft zitten.
    vanaf september willen.wepas de eerste babys zien ;)
    Wie zou de eerste zijn? Haha nieuwsgierig

19. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Alles weer helemaal goedgekeurd bij de VK! Het blijft een PRACHTIG geluid dat hartje! 😍💙 De harde buiken die ik af en toe heb kunnen absoluut geen kwaad. Heb altijd veel gesport waardoor ik vrij veel buikspier heb. Omdat alles uitzet nu (en best snel ook ineens) protesteren die spieren af en toe wat. Mn bloeddruk was weer mooi laag en heb een baarmoeder van 18 weken terwijl ik vandaag 17+3 ben dus kan niet mooier. Weer helemaal blij! 😄

De eerste 20 weken echo! Spannend! Veel plezier en succes! 🍀

20. Sunshine813

Sunshine813 Actief lid

8 jan 2015
    482
    0
    16
    Ik heb geen last van bloed of iets dergelijks dus ik kan er niet over meepraten. Kan mij voorstellen dat je schrikt. Gelukkig heb je een doppler.

Wij hebben ook nog niets gedaan thuis, alleen de kraamzorg geregeld. De basis hebben we en de rest komt wel.

Deel Deze Pagina