@spring28: ik eerlijk gezegd ook niet hoor! En mn VK zegt ook dat je prima in de zon kan. Je lichaam geeft vanzelf wel aan als t teveel word. We gaan over 2 weken naar Kroatie en ga ook lekker in de zon liggen. Ik vind zo'n zonnehoedje wel makkelijk voor als we dagjes weg gaan. Mn ogen vinden die felle zon niet zo fijn vandaar. Wat heerlijk hè dat gewurm in je buik! Jij ook lekker van genieten!!
PGE fijn dat alle goed was. e schrik zal er wel goed inzitten? Misschien gewoon een bloedend vaatje? Ik ben ook benieuwd hoe iedereen met de zon omgaat. Ik ben een zonaanbidster en heb tnt alleen met zonnebril en een hoge factor buiten gezeten. Vooralsnog geen last van zwangerschapsmasker Over ruim 2 weken gaan we naar Egypte. Hoe gaan jullie om et de zon en zwangerschapsmasker. gisteren naar de Toppers geweest. De baby van de week af en toe gevoeld, nu reageerde de het eerste kwartier enorm op de muziek. Echt grappig. Fijne dag allemaal. Ik ga weer aan het werk
Jeetje wat spannend pge. Gelukkig was.het goed! Nu mag het bloed weg.blijven. Vandaag 19 weken dansje ♡ En dat getrappel is heerlijk. vrijdag onze 20 weken echo spannend en weten we eindelijk het geslacht haha. Gaan jullie partners mee naar elk bezoekje van de verloskundige en hoe zijn jullie partners onder de zwangerschap? Mijn man gaat mee naar elke bezoekje en wordt nu wat bewuster nu het meer zichtbaar wordt en voelbaar. Eerst leefde hij is een soort luchtbel haha. als we er waren of iets vertelde was hij onder de indruk maar 10 min later waren weer hele andere zaken aan de orde. Ik voel en ervaar alles hij voelt zich een beetje buitenstaander. Op zijn manier betrokken zeg ik dan maar moet zeggen dat.ik een makkelijke zwangere vrouw ben. Als ik dat.programma kerels met een kleintje zie. soms iets veller maar niet overdreven. Soms vergeet hij dat.ik zwanger ben haha. Als ik moe of last van mijn banden krijg door stofzuigen of de.hele dag op sleeptouw. Moet ik hem even herinneren dat iknvol sta van de hormonen en alles veranderd in mijn lichaam. Hihi. hij kijkt erg uit naar de 20 weken echo. Wordt wat realistischer ♡
Tjee PGE, wat een dag.... Gelukkig was het vals alarm, maar wel vervelend dat dit nu al een paar keer gebeurd is. Ik hoop dat ze er toch nog achter kunnen komen wat de oorzaak van die bloedinkjes is, dat scheelt een hoop stress in de 2e helft van je zwangerschap. Wat leuk dat bijna iedereen de kleintjes nu echt begint te voelen! Hier ook, vooral als ik rust na een druk moment is hij/zij echt actief! Ik voel trouwens ook héél erg mijn eigen hartslag, hebben jullie dat ook? Ik had het vorige zwangerschap ook, soms ook echt met hartkloppingen! Dat is heel akelig vind ik, maar begrijpelijk dat het hart iets harder werken moet. Ik let niet heel erg extra op in de zon. Als ik gewoon naar buiten ga (stukken lopen ofzo) doe ik niks, maar als ik weet dat ik langere tijd in de zon ben, smeer ik me wel goed in. Maar dat doe ik altijd, want ik heb rood haar en verbrand snel. Wie heeft nog meer van die levendige, bizarre dromen? Vannacht gedroomd dat ik ruzie had met mijn vriend, omdat ik me ineens realiseerde dat onze relatie al een tijdje niet zo lekker liep. Ik mocht namelijk al een tijd niet meer in ons bed slapen met hem, daar sliep een ander meisje met wie hij ook seks had. Ik had dat niet meer met hem, maar was nog wel zijn vriendin. Toen ik hem daarover eens goed de waarheid wilde zeggen, trof ik hem aan in bad bij mijn ouders thuis, samen met mijn zusje... Raar. En gelukkig totaaaaaal niet waar!
spring: nee geen aanleiding. seks was al een week geleden en stoelgang ook al even dus daar kwam het niet van. ze vond niets abnormaals. ja natuurlijk had ik de spoedlijn gebeld en ik mocht direct komen. een stagaire had om kwart na 3 de hartslag tonen genomen en dat was oke. moest gewoon op de gyn wachten voor de echo. en er waren heel veel bevallingen bezig dus daarom moest ik lang wachten..
Ik hou wel een beetje rekening met een eventueel zwangerschapsmasker. Bij de eerste namelijk ook een beetje gehad en heb het idee dat dat nu sneller terug kan komen. Ik had toen wat vlekken op m'n voorhoofd en kaken zeg maar (heten dat je jukbeenderen?). Gewoon in de zomervakantie in Italië heerlijk van de zon genoten hoor, alleen merkte wel dat ik er minder goed tegen kon en toen ik het zwangerschapsmasker ontdekte alleen nog maar met een petje op rondgelopen. Ik heb nu ook echt een heel droog gezicht kwam ik vanmorgen achter. Colinn, natuurlijk kan je gewoon in de zon, maar of je een zwangerschapsmasker krijgt voel je niet van tevoren en geeft je lichaam ook niet aan. Dat is er gewoon opeens. Ik ben een beetje jaloers op iedereen die de kleine al zo goed voelen . Komt hier vast nog wel, maar onwijs goed ga ik d'r denk ik sowieso niet voelen, net als bij de eerste. Terwijl ik toen wel een filmpje van m'n buik heb gemaakt waar je m'n buik echt ziet bewegen. Zo gaaf. Zal 'm even opzoeken binnenkort en op Facebook zetten. Meisje, leuk hoor de Toppers en de kleine heeft heerlijk meegenoten! Liva, manlief gaat niet altijd mee. Wel naar de echo's natuurlijk, maar niet als er alleen controle is. Da's qua werk ook niet heel handig altijd. En er mee bezig zijn, tja. Jou verhaal komt me wel bekend voor. Maar ik denk dat ik zelf ook heel nuchter ben en niet veeleisend zeg maar. Wel is hij heel erg van de praktische dingen, zoals de verbouwing enzo. Dat is meer zijn manier om er mee bezig te zijn. MM, heb wel aparte dromen ja. Maar vergeet zo zoals altijd weer heel snel en kan het dan eigenlijk niet meer navertellen. Ik zou het eigenlijk bij het wakker worden na zo'n droom gelijk op moeten schrijven. Gelukkig was er niks van waar, van jou droom Vandaag lekker in de tuin gezeten bij m'n broer. Neefje was jarig. En morgen naar Plopsaland in België! Vindt dochter fantastisch.
Ik herken de hartslag on je buik en hartkloppingen ook. Vgens de vk onschuldig. Lichasm moet harder bloed rond pompen
hier de kleine vandaag wel weer gevoeld minder dan anders maar blij dat k hem voel. net nog naar de sinksefoor geweest in Antwerpen. even uit huis en heb er van genoten. nu opweg naar huis en ventje laat voelen dat hij wakker is zalig.. dat het maar snel oktober is ..
💜16 tm 31 oktober 2015 mama's💜 Uitgerekende datum: 16 oktober Spring28 , 28 jaar , 3e kindje Patriez26, 28 jaar, 2e kindje Aislyn, 34 jaar, 2e kindje 17 oktober Jinne1982, 32 jaar, 2e kindje 18 oktober SuusRH, 26 jaar, 1e kindje 19 oktober Liva87, 27 jaar, 2e kindje SteffieD, 27 jaar, 1e kindje 20 oktober Meisje1977, 37jaar, 1e kindje Linn1984, 30 jaar, 2e kindje Pretty Green Eye, 23jaar, 1e kindje Winky, 32 jaar, 2e kindje Jughi, 27 jaar, 1e kindje MotherMary, 31 jaar, 2e kindje 21 oktober Roosenkids, 25 jaar, 3e kindje Bloem93, 21 Jaar, 1e kindje Molly27, 27 Jaar, 1e kindje Maaike1987, 27 jaar, 1e kindje 22 oktober Barnel, 28 jaar, 1e kindje KimG, 32 jaar, 2e kindje Maleintje, 24 jaar, 1e kindje Biancatje84, 30 jaar, 1e kindje MamaTom, 28 jaar, 2e kindje 23 oktober DeBJjJ, 24 jaar, 2e kindje 24 oktober xDanielle, 24 Jaar, 2e kindje Lientje27, 27 jaar, 1e kindje 25 oktober My girl 2012, 33 jaar, 2e kindje Chelsje, 27 jaar, 1e kindje Sunshine813, 34 jaar, 2e kindje 26 oktober Zeehondje, 34 jaar, 2e kindje Colinn, 27 jaar, 1e kindje Mb82, 32 jaar, 1e kindje Nathaliedurgut, 28 jaar, 1ste kindje 30 oktober Minimiep, 29 jaar, 1e kindje 1 November Leona83, 31 jaar, 2e kindje (4e in totaal) Totaal: 33 Jongen (8), meisje (10), verrassing (3) Sterretjes: Cdvg⭐ Lolliebol⭐ Lieke86⭐ Vanille⭐ Zeedauw⭐ Thea23⭐ Butterfly⭐ Kreeftjes⭐ Disneymama⭐ Besjes⭐ Mavane⭐ KimmyCalypso⭐ ⭐ Afspraken en echo's: Mei 26-5 Winky, 20 weken echo 26-5 Jinne, GUO 26-5 Bloem93 controle VK 27-5 Zeehondje, verloskundige spreekuur 28-5 MamaTom, 20 weken echo 29-5 Liva87, 20 weken echo Juni 2-6 SteffieD, 20 weken echo 2-6 Sunshine813, 20 weken echo 2-6 Maaike1987, 20 weken echo 3-6 Bloem93, 20 weken echo 3-6 MotherMary, 20 weken echo 4-6 Molly 27, 20 weken echo 4-6 Aislyn, 20 weken echo (GUO) 5-6 KimG, 20weken echo + structureel echoscopisch onderzoek 5-6 SuusRH, 20 weken echo 5-5 Colinn, 20 weken echo 10-6 Pretty Green Eye, 5de echo 21 weken 10-6 Chelsje, 20 weken echo 10-6 Meisje1977, 20 weken echo 10-6 Aislyn, controle VK 15-6 Zeehondje, controle gyn. 16-6 Zeehondje, 20-weken-echo 19-6 SteffieD, controle VK 25-6 Meisje1977, 23 weken contole 30-6 KimG, 24weken echo + suikertest Juli 7-7 Pretty Green Eye, 6de echo 25 weken 9-7 Aislyn, groeiecho 26 weken 28-7 KimG, 28weken echo Augustus 6-8 Aislyn, 30 weken groei echo 11-8 Pretty Green Eye, 7de echo 30 weken 25-8 KimG, 32weken echo September 1-9 Pretty Green Eye, 8e echo 33 weken 3-9 Aislyn, groeiecho 34 weken 8-9 KimG, 34weken echo 22-9 KimG, 36weken echo 29-9 Pretty Green Eye, 9de echo 37 weken Oktober 6-10 KimG, 38weken echo 13-10 Pretty Green Eye, 10de echo 39 weken
PGE, fijn dat alles in orde was. Toch naar iedere keer die bloedingen. Zon, ik draag geen hoedje maar ga niet bewust zonnen. En ik heb factor 30 gezichtscreme.
Pge: gelukkig was alles goed. Snap dat het wel ff schrikken geweest is. Leuk dat jullie de kleine al zo veel voelen. Ik alleen afgelopen donderdag en toen best duidelijk. Maar daarna heb ik niks meer gevoeld, en ik doe wel me best met mijn hand en de douchestraal en zo. Ik zit ook wel gewoon in de zon en smeer me niet elke dag in, alleen als ik weet dat ik langere tijd in de zon zit. Ik hou wel van de zon en een kleurtje, maar ik ken iemand die echt een hele erg zwangerschapsmasker had, maar die was met 6 maanden voor drie werken naar een warm land op vakantie geweest. Ik denk dat het dan wel sneller gaat. Ik hou wel eem shirtje aan zodat mijn buik niet bloot in de zon komt.
Mijn vriend gaat trouwens niet elke controle mee, even hartje luisteren en bloeddruk meten en dan binnen een kwartier weer buiten. Zonde als hij daarvoor vrij moet nemen. Eerste echo, nekplooimeting en straks 20-weken echo is hij wel bij. Verder is hij heel betrokken, heeft het allemaal al een keer meegemaakt inclusief bevalling dus hij beseft wel wat een werk het is voor een vrouw. En iedere avond voor het slapengaan een kusje op mijn buik.
Mijn vriend gaat ook niet naar elke controle mee. De belangrijkste dingen intake, 20 weken echo. Ene keer is ie er mee bezig andere keer is het een ver van zn bed show
Mijn man gaat altijd mee. Hij wil niets missen. We hebben onze afspraken dan ook zo gemaakt dat het voor hem ook steeds haalbaar is. Hij is erg met de zwangerschap bezig. Kusjes geven, voelen, mee betrokken zijn in de beslissingen die gemaakt moeten worden. Ongerust/extra attent voor mij
Hier gaat mijn man ook alleen mee als het kan ivm werk. De belangrijke afspraken zoals echo's gaat hij wel mee. Wij hebben vanmorgen de 20-weken echo gehad ipv morgen. En alles zag er goed/gezond uit. Baby lag ook perfect op schema met groeien.
Moest eigenlijk morgen voor de echo. Maar er was iets tussen gekomen belde ze of we vandaag wilden komen. We hadden nog geen plannen dus kwam mooi uit