PGE, ik heb de suikertest ook gehad met Gabriel. Valt best mee hoor. Het drankje is vies maar ik heb al ergere dingen meegemaakt Het meest lastige is dat je zo lang moet blijven zitten. Eerst drankje, dan de gyn, als er dan nog geen 2 uur tussenzit nog even wachten. Heb je al een idee wanneer jij hem hebt? Vind het raar dat ze er nog niets van gezegd hebben. Iedereen die ik ken krijgt em met 24 weken
In NL krijg je 'm alleen als directe familie suikerziekte heeft of je eerder een groot kind hebt gekregen. Niet standaard dus Mn moeder heeft suikerziekte dus ik moet 'm wel doen. Tussen 24 en 28 weken.
Das niet helemaal waar. Ik kreeg de suikertest bij Jayden ook er is totaal geen suiker in de familie en ik heb er ook nooit mee te maken gehad ofzo maar toch kreeg ik hem omdat ik bij de gynaecoloog onder controle was. Nu moet ik hem weer doen met 24 weken vooral die 2 uur wachten zijn vervelend indd.
24 weken dansje. En mooi mijlpaal de uk is nu levensvatbaar. Maar blijf nog maar ff trappelen in mjn buik. Veelste gezellig.
mm: vind het kei leuk zulke dingen voor een jongen van mijn zus net nog een petje gekregen stoer en klassiek.. jughi is van het merk first heb het 2e hands gekocht is zoals nieuw 100.
kimG: ik moet op 25wejen naar de gyn dus zal het dan wel horen denk ik..anders vraag ik er wel achter.. is er nog iemand opzoek naar een kinderwagen? merk martinelli. mijn man is er vandaag nog een gaan halen omdat daar de isofix bij zat dus hebben nu alles dubbel.. iemand intresse 400 voor onderstel met witte wielen, draagmand, maxicosi, luiertas en lakentjes en toebehoren..
Maar Danielle, ik liep (en loop) ook bij de gyn en nooit suikertest hoeven doen. Misschien toch iets gevonden in je bloed of urine? Of bij de echo een gemiddeld groter kindje? Hier alles goed. Klachten vallen mee gelukkig. Hou geen vocht vast, bekken gaat ook nog steeds goed na fysio, wat bandenpijn, maagzuur en moe. Kindje bij vrouw van collega (Turnersyndroom) is afgelopen woensdag weggehaald. Zo heftig maar kon niet anders. Nog twee weken en dan 6 weken vakantie!
Nee hoor had een kerngezonde zwangerschap bij de eerste. Geen rare dingen. Moest toch de test doen ondanks dat er geen rede voor was. En nu moet ik weer.
Wat apart dan dat het bij de 1 wel standaard is en bij de ander niet. Ondanks dat t onderzoek wat vervelend is qua drankje vind ik de extra check niet heel erg moet ik zeggen!
Liever zekere voor het onzekere. Ben wel blij met die goede zorg bij ons ziekenhuis. Je weet maar nooit.
Er zijn wel meerdere redenen waarom ze die test kunnen doen in Nl hoor, bijvoorbeeld als je kindje bij de 20 weken echo bovengemiddeld groot blijkt of als de moeder overgewicht heeft... Misschien zijn er nog meer, maar deze (en wat Colinn noemde) ken ik.
Hadden ze van te voren maar gezien dat het zo'n reus werd haha had mij 13uur weeën gescheelt! Zometeen naar de gyn hopelijk krijg ik nu meer duidelijkheid wat betreft de bevalling
zeehondje wat heftig! zoiets wens je niemand.. Danielle: succes! hou ons op de hoogte. er komt hier voor het eerst melk uit mn tiet.. of zoiets toch kei Cool.. hihi
Ik moet de suikertest omdat mijn moeder ouderdomsuiker heeft... Heeft niks met mij te maken dus! Hoewel mijn chirurg vd maagverkleining zegt dat het niet hoeft, dat mijn operatie mij beschermt tegen suiker... Ik hoor het woensdag wel! Morgen 24 weken, vind dat toch zo tof! Dan is de kleine levensvatbaar... Met al die buikpijnen is dat wel een goed gevoel!!
Hey meiden ik ben er ook weer eens, ik heb de afgelopen tijd heel veel te doen gehad en daarom niet gelezen hier. Inmiddels ook alweer 23 weken zwanger, jeetje wat gaat dat snel. We zijn zachtjes aan ook begonnen met de voorbereidingen, kleertjes kopen en de dingen die we nog missen voor de babykamer. Ik moet zeggen dat we toch best nog wel wat nodig hebben ondanks dat dit de tweede is. 31 juli hebben we de 4d echo en daarna gaan we lekker met vakantie
Zojuist bij de gynaecoloog geweest, De niche zit te dicht op de wand om een normale bevalling te laten slagen en de risico´s van het scheuren van binnen uit is ook teveel aanwezig.. Dus het is nu zeker dat het een keizersnede word. We hebben hem voor nu afgesproken rond de 39 weken zolang mogelijk bij mama blijven groeien. De datum word bepaald aan hand van alle groei echo´s die gepland staan.. Krijg ze nu om de 3a4 weken. Eind van de week suikertest & schildklier prikken. Ik had de 3d/4d echo gepland staan eind juli maar moet hem alweer verzetten manlief heeft zijn vakantie moeten opschuiven pfft.