16 t/m 31 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patriez26, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    danielle goed dat je weet waar je staat nu.

2. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hahaha PGE! :D Prachtige opmerking! Ik zit maar steeds te drukken op mn tieten maar er komt echt nog niks uit hoor haha.

De kleine was gister zo rustig dat ik een paar keer erover nadacht om de VK te bellen. Werd wat ongerust! Tot ik gisteravond laat ineens op een andere plek trapjes voelde. Hij is dus gewoon lekker gedraaid. Vandaag is ie weer lekker druk en zie ik zelfs al zo af en toe iets aan de buitenkant van mn buik. Zo leuk!! 💙

*23 weken dans* 💃🙆

3. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    haha collin hier ook niet constand maar vannacht wel. had zelfs 2 melk vlekken op mijn lakens.

4. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Daniëlle! Fijn dat je weet waar je aan toe bent!
    PGE: serieus?!! hier ook nog niks hoor! Kan me voorstellen dat het nu al wel een beetje lastig is!
    Hier vanmiddag een kleine paniekaanval! Staan echt achter met alles en m'n hormonen willen dat alles NU klaar is maar we zijn nog wel een paar weken bezig! Zucht..
    Heeft iedereen al bericht gehad van kraamzorg? Ik nog helemaal niets gehoord!

*24 weken dansje*

5. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Van de week intake gehad

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Daniellex, fijn dat je nu zekerheid hebt inderdaad. Geeft wat meer rust denk ik.

pge, ik heb ook al een beetje last van vocht uit m'n tepels. Vaak 's nachts ja. Maar niet zo erg dat er echt natte plekken op m'n lakens zitten ofzo. Wel natte plekjes op shirt.

Colinn, je maakte je dus druk omdat je juist heel veel beweging voelde? Hihi, grappig. Meestal maak je je juist zorgen als je niks voelt. Maar fijn dat je jezelf gerust kon stellen.

SteffieD, hier duurt het ook nog wel even hoor, voordat de zolder klaar is en de verhuizing (dochter naar boven en haar kamer gereed maken voor baby) gedaan is. Manlief heeft gister de muur gestuct. Dit viel een beetje tegen in z'n eentje en het is nu helaas niet helemaal glad. Dus er moet nog één of ander goedje overheen. Dan moeten we het nog behangen en verven. En het plafond moet nog een keer geschuurd worden en geverfd. En dan hoop ik niet dat er ook nog andere dingen gebeuren moeten omdat het vies is geworden ofzo.
    Nog niks gehoord van de kraamzorg hier. Maar is bij de tweede volgens mij alleen een telefonisch gesprek.

7. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Hier ook nog niks vernomen van kraamzorg

8. Spring28

Spring28 Actief lid

24 feb 2015
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, laatste 5 pagina's even opnieuw gelezen. Was al even geleden dat ik heb gereageerd.

PGE: weer helemaal opgeknapt inmiddels?
    Meisje1977: haha jouw reactie op de melk :D
    Bijzonder dat er al melk uit komt nu! Hopelijk belooft dat veel goed voor de borstvoeding straks, als je die tenminste wil gaan geven.
    Ze hebben ook zoogcompressen overal hè PGE, als je echt al vlekken in je shirt krijgt…

MamaTom: wat een heftige eerste bevalling zeg. Heel goed dat je nu op tijd aan de bel hebt getrokken en ze er alert op gaan zijn.

Xdanielle: jeetje, wat naar, zoveel klachten. Gek dat je pas zo laat terecht kan: ik kon een dag later. Is er geen andere fysio die eerder tijd heeft? Ik krijg best goede tips. Heb je al info gekregen van iemand? Ik kan anders wel in een pb zetten wat ze mij aan tips en oefeningen geven?
    Fijn dat ze je baby met groeiecho’s in de gaten houden. Valt het je tegen, geplande keizersnede?

Colinn: weet je waar je bekkenbodemspieren zitten en hoe je die kan trainen? Dat kan helpen bij urineverlies. Makkelijkste is om je in te beelden dat je een balletje in je vagina hebt (ja, lekker plastisch, sorry :D) en dat je dat binnen moet houden. Is overigens ook een echte oefening met een echt balletje. Als je die spieren wat traint en aanspant als je niest, verlies je niet zo snel urine.
    Heb zelf vrij veel paard gereden vroeger en schijnt dat je daardoor vaak wat sterkere bekkenbodemspieren krijgt.

Slapen: vervelend dat veel zo’n last hebben. Ik heb ook een tijdje slecht geslapen maar na eerste fysio gaat het nu beter. Ik heb zo’n groot voedingskussen en ben zelf maar klein, maar slaap daar best goed mee. Soms onrustig vooral als ik veel bekkenpijn heb en het kan lastig zijn bij het draaien, maar nu regelmatig al dat ik zo’n 5 of 6 uur slaap achter elkaar zonder wakker te worden terwijl ik normaal veel draai. Ik ‘knuffel’ het kussen eigenlijk: leg een derde tot de helft ongeveer tussen mijn benen en zorg dat dat deel is opgeschud en het andere deel valt dan tussen mijn armen / tegen en onder mijn buik. Zo trekt mijn buik ook niet: die rust er een beetje tegenaan.
    Ga soms ook tegen / op het kussen liggen met een been opgetrokken en deels op mijn buik. Dat gaat ook redelijk maar krijg ik meer bekkenklachten van (vanwege de assymetrie geloof ik).

Vocht vasthouden: heb ik ook wel wat maar nog geen last van of pijn.

Suikertest: hoef ik niet: nu voor de tweede keer bij gyn maar doen ze in ons ziekenhuis ook alleen als er een aanleiding is (bv na het bloedprikken met 10-12 weken). Sterkte voor wie wel moet!
    Kraamzorg: ik kreeg een brief dat ik rond de 7e maand gebeld wordt. Bij de tweede en volgende inderdaad telefonische intake ipv in persoon. Onze eerste is trouwens geboren 1 of 2 weken voor de intake zou zijn, dus dat kan nog wel even duren denk ik. Volgens mij was het toen met 33/34 weken.

Ik heb zelf morgen weer fysio. Slapen gaat gelukkig al beter en af en toe ligpauzes helpt ook aardig. Probeer ook op het werk regelmatig te gaan lopen en til niets zwaars meer. Dat alles bij elkaar lijkt wat te helpen dus gelukkig minder pijn nu.

9. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Hier een bijzonder momentje! *24-wekendansje*!! Dus als het nu te vroeg komt, gaan dokters ervoor strijden als je dat wilt.. Erg prettig idee!! Want vond het met al die klachten en buikpijnen stiekem best spannend!

Hier ook alleen een brief gehad dat ik rond de 7 maanden een intake heb...

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    hier ook 24 weken dans.

succes dames aankomende dagen. adem rustig in, adem rustig uit

11. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Bij mij komt kraamzorg pas 6 weken van te voren. Dat duurt dus nog even.

Kamer zijn we ook afgelopen weekend pas aan begonnen en zijn we nog wel even een paar weken zoet mee. Ik wilde het graag met week 30 klaar hebben en dat gaat wel lukken. Over twee weken worden de wagen en de meubeltjes gebracht. Het begint nu wel steeds echter te worden.

Frummel begint nu steeds harder te schoppen, maar nog wel heel laag. Vandaag voor het eerst het gevoel dat het niet echt lekker voelt, verder schopt ze ook lekker op mijn blaas. Maar liever laag dan hoog, heb nu veel minder last van maagzuur.

Ik heb nu steeds 's nachts last van mijn bil (de ene keer links de andere keer rechts). Ik moet wel iets van 4 keer per nacht eruit om te plassen en dan trekt de pijn echt helemaal door naar mijn benen. Ik kon er van de week niet eens echt op staan. Ik weet niet zo goed wat het is.

Slapen kan ik nog steeds goed, heb wel mijn voedingskussen klaarliggen, maar nog niet gebruikt.

12. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    *24w dansje!!*

spring: jep helemaal terug de oude ;) de ene dag last van nat uit mn tepels andere dag niet.. hoop idd dat het iets goed is voor de borstvoeding.. ja wil ik wel proberen te geven.

schoonpapa (opa en peter) heeft onze kinderwagen terug betaald als cadeautje! super blij..

denk dat onze frielel soms al een been achter mn ribben steekt.. voelt dan heel drukkend enzo..

warm warm warm..

13. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Kraamzorg komt hier ook pas rond zeven maanden geloof ik, nog geen afspraak gepland. Ze komen bij mij wel gewoon langs als het goed is.

PGE, bij mij is de melk ook weer terug. Heb een paar weken droog gestaan volgens mij (kreeg er zelf tenminste niets meer uit) maar merkte deze week dat er weer vocht uitkwam. Mijn dochter is de hele zwangerschap door blijven drinken en ik wil het haar nog niet afnemen al heb ik het al wel afgebouwd tot meestal alleen de avondvoeding. Ze valt er zo lekker rustig van in slaap. Misschien straks dus tandemvoeden. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ga je nog naar een informatieavond over borstvoeding? Als je weet wat je kunt verwachten kun je veel problemen voorkomen. Ik heb er zelf veel aan gehad bij mijn eerste.

14. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het hier dames? En met de warmte?
    Ik vind het op het werk goed te doen met de airco maar daarbuiten...

Hou ook wel wat vocht vast en bloeddruk is veel te hoog. Moet het kort opvolgen en als hij te hoog blijft binnen in het zh. Laat ons hopen dat het onder controle blijft.

Aanstaande zaterdag gaan we onze proefdruk van het geboortekaartje bekijken en bespreken. Al wat we besteld hebben om de suikerbonen te maken (doosjes, wikkels, stikkers...) is dan ook binnen en kunnen we dan meenemen. Zo kan ik tijdens onze vakantie stilletjesaan beginnen.
    Ik vind dat het echt wel begint te korten nu. Hierna nog 2 weken werken en dan 2 weken vakantie. Dan nog 7 weken werken en dan ga ik in moederschapsverlof. Pas midden mei weer gaan werken, zo zalig :)

Gisteren de echo gehad. Ons kleintje weegt bijna 800gr en is 30cm. Hij staat hiermee een weekje voor op schema.
    Heb ook de suikertest gehad, bah wat vies... Ben er ook de hele avond misselijk van geweest, zoveel suiker.

Voor diegenen die niet op FB zitten, hierbij een echo van gisteren en een buikfoto van 23 weken en 4 dagen.

15. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    heb net nog lekker een uurtje buiten gezeten. Vanavond werken. Bij ons is het altijd koud zelfs als het 30 raden is, komt door de pc's die gekoeld moeten worden. nadeel is dan als je naar buiten gaat.
    Mijn bloeddruk is te laag dus daar nog geen last van. Gisteren ook geen dikke enkels ben benieuwd aankomende dagen

16. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    aislyn: ja, nog 3 info avonden gepland: borstvoeding, bevalling en 1e behoeften vn de baby na de geboorte

kimg: leuke foto's :) dat beloofd voor mn suikertest :( hier gisteren de 1e proefdruk gezien. vandaag terug binnen gegaan voor de aanpassingen en morgen mag ik terug gaan kijken. fijn dat jij nu ook kan beginnen.

17. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben al de infoavonden gedaan toen ik zwanger was van Gabriel. Wel interessant.

PGE, heb je de proefdruk dan digitaal gezien? Of echt op papier?
    Wij hebben de onze een paar dagen geleden digitaal gekregen en zaterdag gaan we hem op papier zien.
    Ben wel heel erg blij met onze keuze :)

18. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Donderdag info borstvoeding en dinsdag rondleiding ziekenhuis.

Het begint nu wel echt te worden.

19. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier op de Veluwe was t vandaag goed vol te houden. Er was een lekker windje! Vanmiddag met mn zoontje lekker gesparteld in ons zwembad. Vanmorgen weer op controle geweest. Alles zag er goed uit en t hartje klopte mooi. Nu in totaal 3 kg aangekomen. Op hoeveel zitten jullie? Volgende afspraak op 21 juli controle en ook 10 aug controle
    en 24 juli pretecho. Zou iemand dat in de lijst kunnen zetten.

20. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Wat hebben jullie alles vroeg klaar zeg.
    het woord geboorte kaartje is nog niet eens gevallen bij ons thuis.
    gaan volgende week klussen! Spannend.

3 september start onze mini samen bevallen cursus.
    4x 2uur voor mij een opfrisser en voor mijn man hanfig te weten wat hem te wachten staat.
    borstvoeding ken ik al dus hoef geen avond voor.
    nog wel bevallingsavond via verloskundige vooral infomantie en daarna nog een x van het ziekenhuis.

nu eerst genieten van het weer heerlijk mmmmmm
    Totaal geen last van de warmte alleen met slapen maar dat hebben ook de niet zwangeren!

Vandaag had de baby de hik haha te grappig en was lekker actief.

Deel Deze Pagina