16 t/m 31 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patriez26, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Wij zijn ook al een hele tijd uit de naam, de nieuwe naambordjes voor de deur etc zijn al besteld haha

2. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Wij hebben ook een naam!
    Ik heb de laatste dagen echt een drukke baby! Ben ik aan het werk, zie je gewoon m'n buik bewegen!! 's avonds op de bank idem! 's nachts idem! Vind het wel gezellig hoor maar het doet geen goed aan m'n blaas! Plas meneigen een ongeluk haha 😂

3. Chelsje

Chelsje Actief lid

24 nov 2013
    103
    0
    0
    Zo, ik ben weer terug van vakantie (sinds afgelopen weekend) en bijgelezen..

Leuk om te lezen dat iedereen de kleintjes zo goed voelt!

Spring, wat vervelend van je enkel. Hopelijk ben je weer opgeknapt en kun je je verjaardag alsnog lekker vieren!

Jeetje PGE, wat een heftige beslissing dat je hondje weg gaat. Is dat vanwege de kleine die op komst is? Je bericht over je verkorte baarmoedermond is ook even schrikken zeg! Hopelijk helpen de pilletjes en blijft de kleine voorlopig nog lekker zitten! Probeer echt je rust te nemen, dat is beter voor de kleine en voor jou! Bij mijn in het AMC hebben ze het ook gemeten, ze doen daar ook onderzoek naar en vroegen of ik dat goed vond om mee te doen. Gelukkig was deze bij mij niet verkort.

Wow Steffie, wat gaaf die echo! Ik ben benieuwd of het er dan straks ook echt op lijkt! Heerlijk dat je kleintje zo druk is!

De naam hadden we al ruim een jaar geleden, voor een meisje wisten we het 100% zeker, dus dat kwam goed uit. Als we enkel met z'n twee zijn, noemen we dr ook al vaak zo. Dus dat wordt wel oppassen ;)

Hier gaat alles prima, vakantie was heerlijk. We hebben lekker niets gedaan en ik merkte dat meteen aan m'n buik, die is lekker gegroeid! De kleine voelen mn man en ik heel goed nu, echt leuk. Mn buik beweegt ook aan de buitenkant, zo leuk om naar te kijken!
    Helaas ook een lastige beslissing genomen om m'n paard te verkopen. Ik was hier al een jaar geleden over na gaan denken (ook om aan het idee te wennen). Het is echt wel beter zo, het kost me toch 2-3 uur per dag en ik weet niet of ik die tijd straks nog wel heb. Ik wil echt niet dat ze aandacht te kort komt, maar ik wil m'n man en de kleine ook alle aandacht geven. Daarom voor m'n vakantie eerst geprobeerd om in de directe omgeving iets te zoeken, maar dat lukte niet. Dus na m'n vakantie op Marktplaats gezet, ik schrok van de reacties. Ik word sinds zondag platgebeld/gemaild. Ik wilde voor mezelf graag een nieuw plekje voor dr vinden uiterlijk eind september, maar het lijkt er op dat ze zeer binnenkort al weg is.. Even slikken dat het zo snel gaat. Maar het lijkt er op dat ze bij een heel lief nieuw baasje komt die slechts 10km verderop woont, dat zou super zijn want ik ben altijd welkom bij haar zei ze! Toch slaap ik er de afgelopen nachten slecht van, vannacht bijna 3 uur wakker gelegen. Kan ik alvast wennen aan de gebroken nachten ;) Nee zonder grapjes, ik merkte het vandaag flink. Hopelijk slaap ik vannacht wel weer beter.

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Chelsje, heerlijk zo'n rustige vakantie! Genieten!
    En wat verdrietig dat je je paard weg moet doen. Ik ben totaal geen paardenmens, maar in mijn omgeving twee bekenden die er ook echt dag en nacht mee bezig zijn en ik zie bij hun ook echt wel het verdriet bijvoorbeeld als hun paard ziek is oid. Maar wat onwijs fijn dat hij/zij een goed plekje in de buurt gaat krijgen waarschijnlijk. Kan je lekker vaak langs inderdaad!
    Hopelijk slaap je goed straks.

Baaahhhh....weer zo'n last van maagzuur. Tijdje niet echt last van gehad maar het lijkt wel of ze anders is gaan liggen en daardoor m'n maag wegduwt ofzo.

5. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    kimG nee ze zei dat dat perfect was voor de weken die ik nu ben. zelf schrok ik want dacht dat hij rond de 600 zou zitten maarnee 860 hihi.. maar moest hij vroeger komen is dat zeker niet slecht.

zeehondje: ik doe mn best..

6. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    chelsje:
    fijn dat het goed met je gaat en je een fijne vakantie hebt gehad.

doe mijn best om plat te liggen nu, alles voor ons ventje he!

ivm de hond: ze is nu 11maanden, een shiba. zalig beestje echt waar! maar ook een beetje zoals jij met je paard. in oktober de baby erbij en in januari start ik als onthaalouder. dus t word druk en dan mag ze zeker niet binnen door de dag en wou gewoon niet dat ze 24u per dag buiten in haar hok moest zitten. ze verdiend beter! via via iemand gevonden die hetzelfde ras vn hond heeft en die me graag wou helpen zoeken naar een geschikte thuis. (echt super meisje!) via haar dan een ouder koppel gevonden net aan de nederlandse grens die ook een shiba hebben van 3jaar. deze mensen waren opzoek naar een teefje maar wilden geen pup meer om nog op te leren. dus dit was ideaal! mensen zijn altijd thuis, 2x per dag wandelen, ze kan altijd binnen en buiten, ze slaapt binnen, 4x per jaar mee op vakantie,... ze is sinds dinsdag avond weg.. het is verschrikkelijk en ik zie er echt vanaf. maar ik mag op bezoek gaan wanneer ik wil en ze houden contact en sturen me foto's. ik kan niet beter wensen voor haar. en tenslotte is ze dol op haar nieuwe speelmaatje. Ik mis ze erg maar weet dat ze goed zit en ze gelukkig is/word. dat was voor haar en ons het belangrijkste! ook nachten niet geslapen en het voelt leeg zonder haar. Gelukkig heb ik nog een poes di me komt troosten als ik het moeilijk heb. en binnekort ons ventje erbij..
    het is geen leuke beslissing maar je mag niet egoïstisch zijn en denkt aan wat het beste is voor het beestje.
    hier is het ineens ook snel gegaan. op 2weken tijd was ze weg. wel enkele keren de mensen ontmoet en naar hun geweest om te kijken waar ze terecht kwam. heb er nu een goed gevoel bij als ik zi hoe ze verwend word daar.

ik begrijp je dus heel goed ivm je paard. x knuffel!

7. Spring28

Spring28 Actief lid

24 feb 2015
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    PGE: mag ik vragen hoeveel mm je baarmoederhals was? 'verkort' zegt namelijk niet zoveel. Ik NL meten ze de bmhals niet, alleen bij een eerdere vroeggeboorte. Bij onze tweede dochter en nu heb ik elke 4 weken (vorige keer op gegeven moment elke 2 wk) meting. Echoscopiste vertelde erbij dat eidere bmhals anders is en dat het zelfs per dag kan verschillen en per meting. Sommige vrouwen hebben 40 of 45 mm maar veel ook een stuk korter.
    Die van mij is nooit langer gemeten dan 35 en was bij onze tweede vanaf 24 weken niet langer dan 25 en soms 21/22 mm.
    Mij werd verteld dat als de baarmoederhals onder de 20 (2 cm) zou komen, bedrust vaak wordt geadviseerd. Omdat ik daar net boven bleef werd enkel geadviseerd niet te tillen en minder trappen te lopen (ivm druk die er dan op kan komen te staan).
    In deze zwangerschap heb ik zelf gezien dat een meting kan variëren: op een gegeven moment was mijn bm hals 31 en een week later weer 35/36 mm.
    Nogal lang verhaal zo, maar misschien dat je dan iets meer weet.

Naam: wij zijn eruit en mijn man heeft hem zelfs al gegraveerd in een schommelstoel die ik cadeau krijg dus we kunnen niet meer terug :D

Dieren: wat naar als je moet kiezen om een hond of paard weg te doen. Sterkte met het gemis allebei

8. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Naam zijn wij ook al even uit. Past al helemaal bij haar.
    Chelsje jammer dat je je paard gaat verkopen. Ik heb er zelf vier waarvan er op twee wedstrijden gereden worden. Maar ik blijf ze er straks wel gewoon bij doen. Nu alleen mijn zoontje er is gaat t ook goed. Hou tijd genoeg over voor man,kind en paarden. Nu heb ik wel t geluk dat mijn schoonouders naast ons wonen en mijn zoontje daar graag is. En mijn paarden staan aan huis. Scheelt ook reistijd. Ik rij de paarden ook vaak als mijn zoontje op bed ligt. Dan merkt hij er niks van en heeft hij toch een "happy" mama omdat ik lekker kan blijven rijden.

9. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hai dames! Ook nog even via deze weg voor de niet-facebookers onder ons. Ik heb een eigen website en mijn nieuwste blog (sinds gister online) gaat over Magnesium (tekort) en zwanger zijn. Misschien vinden jullie t interessant een leerzaam om eens te lezen :)

Magnesium (tekort) en zwanger | PUUR MET LINDA.

Namen: wij zijn er inmiddels uit. We houden 'm nog wel even geheim tot dat hij er is.

Dieren: poeh dat lijkt me zo pittig om te doen! Hebben zelf een kat en een hond. Moet er niet aan denken om ze weg te moeten doen. Veel sterkte voor diegene die wel zo'n beslissing moet maken! :(

De kleine man is heerlijk druk de hele dag door. Zie me buik al lekker veel bewegen. Zelfs met kleren aan is het soms niet meer te missen! :D Hij gebruikt mn blaas wel af en toe als spingplank wat wat minder is maar geniet er volop van!

10. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    💜16 tm 31 oktober 2015 mama's💜

Uitgerekende datum:

16 oktober
    Spring28 , 28 jaar , 3e kindje
    Patriez26, 28 jaar, 2e kindje
    Aislyn, 34 jaar, 2e kindje

17 oktober
    Jinne1982, 32 jaar, 2e kindje

19 oktober
    Liva87, 27 jaar, 2e kindje
    SteffieD, 27 jaar, 1e kindje

20 oktober
    Meisje1977, 37jaar, 1e kindje
    Pretty Green Eye, 23jaar, 1e kindje
    Winky, 32 jaar, 2e kindje
    Jughi, 27 jaar, 1e kindje
    MotherMary, 31 jaar, 2e kindje

21 oktober
    Roosenkids, 25 jaar, 3e kindje
    Molly27, 27 Jaar, 1e kindje
    Maaike1987, 27 jaar, 1e kindje

22 oktober
    KimG, 32 jaar, 2e kindje
    MamaTom, 28 jaar, 2e kindje

23 oktober
    Bloem93, 21 Jaar, 1e kindje

24 oktober
    xDanielle, 24 Jaar, 2e kindje
    Lientje27, 27 jaar, 1e kindje

25 oktober
    Chelsje, 27 jaar, 1e kindje
    Sunshine813, 34 jaar, 2e kindje
    Desiree, 23 jaar,1e kindje

26 oktober
    Zeehondje, 34 jaar, 2e kindje
    Colinn, 27 jaar, 1e kindje
    Nathaliedurgut, 28 jaar, 1ste kindje

1 November
    Leona83, 31 jaar, 2e kindje (4e in totaal)

Totaal: 26 Jongen (11), meisje (11), verrassing (3)

Sterretjes:
    Cdvg⭐
    Lolliebol⭐
    Lieke86⭐
    Vanille⭐
    Zeedauw⭐
    Thea23⭐
    Butterfly⭐
    Kreeftjes⭐
    Disneymama⭐
    Besjes⭐
    Mavane⭐
    KimmyCalypso⭐
    ⭐

Afspraken en echo's:

Juli
    9-7 Aislyn, groeiecho 26 weken
    10-7 Colinn, suikertest
    13-7 Meisje1977 groei echo 25 weken
    16-7 SteffieD, controle VK
    21-7 Bloem93, controle VK
    22-7 MamaTom, GTT
    23-7 MamaTom, controle vk
    23-7 Meisje, controle vk
    23-7 Colinn, controle VK
    24-7 Winky, echo
    28-7 KimG, 28weken echo
    28-7 Nathaliedurgut, Pretecho

Augustus
    6-8 Aislyn, 30 weken groei echo
    6-8 Colinn, pretecho
    11-8 Pretty Green Eye, 7de echo 30 weken
    25-8 KimG, 32weken echo

September
    1-9 Pretty Green Eye, 8e echo 33 weken
    3-9 Aislyn, groeiecho 34 weken
    8-9 KimG, 34weken echo
    22-9 KimG, 36weken echo
    29-9 Pretty Green Eye, 9de echo 37 weken

Oktober
    6-10 KimG, 38weken echo
    13-10 Pretty Green Eye, 10de echo 39 weken

11. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    spring: normaal is je baarmoeder hals +-4cm ik zat nu op een +-2cm. daarom moet ik rustig aandoen. ben wel blij dat ze me dadelijk pilletjes heeft gegeven en me volgende week wil terug zien. toch een teken dat ze het goed in de gaten wilt houden. liever dat dan een gyn die zich geen zorgen maakt en het dan ineens fout gaat.

12. Spring28

Spring28 Actief lid

24 feb 2015
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    PGE: ongeveer 2 cm is inderdaad aan de korte kant. Wat voor pillen heb je gekregen als ik vragen mag? En nog andere adviezen gehad, behalve rustig aan doen?
    Goed dat ze je in de gaten houden, hopelijk de volgende keer weer wat langer.

13. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Vandaag groeiecho gehad, ze is wat kleiner dan gemiddeld. Maar als ze nu volgens de eigen curve blijft groeien is dat geen probleem. Morgen de vk bellen om te vragen wat ze er van vinden, want de echoscopiste had geen gegevens van de 20-weken echo dus kon niet vergelijken. Ook was bij de laatste controle mijn bloeddruk wat aan de lage kant, maar dat is normaal voor mij en ik heb er ook geen last van.

PGE, oei heftig! Hoop dat je goed rust kunt nemen en hou de kleine nog maar even binnen.

Wij hebben een hond, border collie van 11 jaar en ik moet er niet aan denken haar weg te doen. Maar er komt voorlopig ook geen nieuw huisdier, in ieder geval niet totdat de jongste zes is ofzo, want kleine kinderen in combinatie met een hond moeten uitlaten is soms best zwaar. Je kunt de kinderen niet thuislaten en de hond heeft toch voldoende beweging nodig. En ook met regen en sneeuw moet er gelopen worden. Ik kijk er wel tegenop om dat straks met twee kinderen te doen. Gelukkig kan de jongste voorlopig in de draagdoek.

14. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    spring: neen geen andere adviezen gekregen. de pillen zijn een vrouwelijk hormoon wat alles wat meer doet ontspannen ofzo. utrogestan noemt het.

aislyn: hopelijk blijft ze goed groeien.

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik heb utrogestan moeten gebruiken na m'n iui pogingen lang geleden. Dit was om de innesteling te bevorderen. Het heeft blijkbaar ook nog een ander doeleinde.
    Moet je ze slikken of inbrengen? Ik moest ze toen inbrengen, lekker geklieder was dat altijd.

Voor de meiden die geen Facebook hebben.
    Vandaag een half uur aan de ctg gelegen en controle van m'n urine gehad. Ik heb ook wel redelijk wat last van afscheiding en gister was dit een beetje bruinig en ook wat rood bloed. Vanmorgen weer. Heb de gyn gebeld en kon gelijk even langskomen. Het was even balen dat het niet 's middags kon. Ik heb nu namelijk geen afscheid kunnen nemen van m'n klas. Zij waren naar de gym toen ik wegging en ik was niet op tijd terug. Maar ja, alles voor de kleine.
    Ik dacht dat ze even inwendig ging voelen/kijken of een inwendige echo ofzo gingen maken. Maar nee, eerst urine inleveren en daarna dus die ctg. Maar gelukkig, alles was goed! Waarschijnlijk gewoon een gevoelige baarmoedermond. Ik vroeg nog of het kon komen door te druk doen, te veel tillen oid. Maar de vk zei dat het daar niet aan kon liggen. De vk heeft ook nog even m'n buik gevoeld. Ze zei dat ik een korte buik had, wat dat dan ook betekent :). Ze lag schuin, d'r hoofdje rechtsboven. Ook geen harde buiken gemeten, geen blaasontsteking oid.
    Het was trouwens wel een geluk dat de ctg lukte. Omdat ze nu nog heel veel ruimte heeft om te bewegen en draaien kan het zijn dat ze steeds wegdraait van de 'meter' (weet niet hoe dat ding heet). Je hoorde (en ik voelde) d'r wel flink bewegen maar gelukkig bleef d'r hartje steeds goed te meten.
    Ik voelde d'r trouwens al goed bewegen toen ik in de wachtkamer zat. Alsof ze me gerust wilde stellen dat alles goed met d'r was.
    Nou, dat was mijn avontuur van vandaag. Als ik een inlegkruisje vol bloed verlies of krampen krijg moet ik gelijk bellen. Maar daar ga ik niet vanuit. Net voordat ik wegging kwam mijn eigen gyn nog even gedag zeggen, ze had toevallig dienst op de vk-afdeling. Dinsdag heb ik een afspraak met haar staan. En nu met een gerust hart genieten van het begin van mijn vakantie!!!

16. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Goedemorgen dames!

Zeehondje: super fijn dat alles goed is! Wel jammer dat je geen afscheid van je klas hebt kunnen nemen. Maar wat je zegt allee voor de kleine!

Utrogestan: had ik deze zwangerschap ook voorgeschreven gekregen van de gyn. Vanaf het moment dat ik een positieve test had tot en met de 12e week. Moest 3x per dag 2 bollen vaginaal inbrengen. Inderdaad wat een geklieder! Ik heb t gebruikt wegens 4x eerder een miskraam die onverklaarbaar waren. De utro zorgde ervoor dat mn BM slijmvlies dikker werd. Een extra dik bedje voor het vruchtje zullen we maar zeggen. Dit gaf geen garantie op een goed vruchtje. Was het niet goed dan was t niet zo dat de utro er voor zorgde dat t wel goed was. Of het nu komt door de utro of niet dat het dit keer goddank tot nu toe wel allemaal goed gaat weet ik niet. Maar voor eventueel een 2e wil ik weer utro! :D

Ik heb gisterochtend de suikertest gedaan. Eerst een prik in de vinger. Was mn waarde 4.5 Hartstikke netjes dus. Daarna t drankje. Ik had me een super vies drankje voorgesteld maar t viel me 100% mee. T was water met ontzettend veel suiker erin. Vond t wel veel op de nuchtere maag maar t was te doen. T minste vond ik die 2 uren wachten. Had zo'n honger maar mocht niks hebben. Mocht ook niet teveel bewegen anders werd die suiker teveel verbrand. Na die 2 uren weer prikken en die uitslag krijg ik via de VK. Ik ben benieuwd!

Merken jullie ook dat t fysiek wat zwaarder wordt? Ik ben 27 jaar en zwanger van de 1e maar voel me soms net een beppe (=oma in het Fries)!

17. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ik ken het! Geraak soms gewoon de bank niet af haha..
    Gisteren op het werk nogal zwaar getild (ben vrij koppig) en heb nu krampen in m'n buik en rug en m'n buik staat knoeihard.. Word een dagje rust houden! Volgende week nog 3 dagen werken en dan thuis tot 1 februari! Kijk er wel naar uit want krijg met fulltime te werken hier echt niets gedaan in huis!

Ben benieuwd naar je suiker Colinn! Wanneer krijg je de uitslag?

18. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    zeehondje: hier ook inbrengen. wat schrikken! gelukkig alles helemaal goed!

collin: hier ga ik de suikertest dinsdag doen. ik mag wel nog eten tot 2u voor het bloedprikken. na het drankje 1u wachten. van het fysieke heb ik geen last. gisteren heeft mn ventje gepoetst en zijn we samen gaan winkelen.. in de winkel kreeg ik wel harde buiken. dus het was al snel genoeg geweest voor mn lichaam.

steffieD joepie bijna vakantie dus :)

19. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    wie heeft er zin in een buikfoto ronde?

hier mijn 25w buikje

20. meisje1977