16 t/m 31 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patriez26, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    haha, wat een grappenmaker. Ik snap dat je eerst even schrok.

Als het bij mij een keizersnede zou worden dan ga ik voor een natuurlijke. Man en kind mogen dan bij je blijven. Je krijgt de baby voor het huid op huid contact gelijk bij je terwijl de dokters de operatie afmaken. Dat lijkt me het meest fijn.

Kan alleen als de baby gezond is natuurlijk, maar dat geldt ook voor een natuurlijke bevalling, dan wordt het kindje ook meegenomen als het niet goed zou gaan.

2. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    bah een keizersnede.. zou ik echt niet willen!
    tenzij de baby in nood is natuurlijk. maar mensen die er standaard naar vragen omdat ze niet willen bevallen begrijp ik echt niet..

hier laten ze je de baby even zien en gaat dan in de couveuze met papa trg naar de kamer. dan moet papa het 1e huid op huid contact doen. want eer dat de buik terug dicht is en dergelijke ben je 45min verder.

3. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook geen keizersnede hoor...

Ach nee PGE, zal wel even schrikken geweest zijn!

4. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    ik ook niet hoor, maar als er geen keuze is, dan graag een natuurlijke keizersnee.

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Lekkere uitspraken van je oma zeg PGE. Probeer ze maar snel te vergeten.
    En haha, wat een schok zou dat zijn zeg, krijgen jullie opeens een meisje :p.

Vandaag lekker (uhm afgezien van het weer) een dagje naar Madurodam geweest met de familie. Alle zes de kleinkinderen hebben het erg naar hun zin gehad en wij daardoor ook!

Heb trouwens sinds vrijdag geen brui/rood bloedverlies (slijm) meer gehad gelukkig!

6. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    gisteren avond nog met mijn ventje naar de cinema geweest en bij de quick gaan eten. kwamen we thuis stond er politie en was onze straat afgesloten. Gelukkig mochten wij nog net 200meter verder rijden omdat we er woonden.. hier iets verder was een zwaar ongeval gebeurd. heb er vannacht niet goed van geslapen. de politie man zei:"je zal het morgen wel in de krant zien."

meisje van 22 uit de bocht gegaan en tegen een boom geknald hier 100 meter verder. brandweer heeft haar uit de wagen moeten bevrijden maar ze is toch nog gestorven naar voor de ambulance vertrok naar het ziekenhuis.

word je ff niet goed van. mijn moeder heeft zelf zo een zwaar ongeval gehad 5jaar geleden. dan komen di momenten trg boven.. raar gevoel.

7. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    PGE, wat verschrikkelijk zeg! Kan me voorstellen dat het even raar doet als je zoiets hoort!!

Zeehondje, fijn dat je geen rood/bruinverlies meer hebt gehad!

Molly, ik zou niet weten of ik voor een natuurlijke keizersnee zou gaan.. Zou ik me in moeten verdiepen. Kan je dat op de moment zelf nog kiezen?

Vanochtend weer controle gehad! Alles goed met de kleine man! Hartje geluisterd en hij schopte gewoon vrolijk verder, kleine druktemaker! Ben nu totaal 4 kg aangekomen (zat op 5kg maar er is weer wat af) maar moest me niet druk maken. Ook had ik gisteren m'n laatste werkdag dus ik zal wat minder beweging hebben en wat sneller bij gaan komen vermoed ik!
    Zolder is bijna klaar! Zaterdag gaan we de babykamer leeghalen, kan die gepoetst worden en dan komen stilletjes aan de meubels die ik nog moet schilderen! Maar er zit vooruitgang in hihi...

8. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    steffie fijn dat alles weer goedgekeurd is :)

hier zijn gisteren mijn lakentje en kussentjes binnen gekomen.. kamertje is nu helemaal af !! alleen nog een lamp moet er komen..

9. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    benieuwd naar jullie reacties..

de luiertafel

10. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    mijn gezellige stoel om evt borstvoeding enz te geven snachts.

11. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    bedje

12. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    lakentjes dilemma..
    1 of 2??

13. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ziet er erg mooi uit PGE!!!

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat een naar verhaal PGE, snap dat je er niet goed van hebt geslapen.

Het kamertje is echt heel mooi!!!
    Ik zou gaan voor lakentje nr. 1.

Hier wat tegenslag qua zolder helaas (of had ik dat al geschreven?)
    Alles moet nog een keer geverfd worden.
    Waarschijnlijk dit weekend. Hopelijk over zo'n 2 á 3 weken kan dochter naar boven verhuizen. Wil dat nog wel in de vakantie doen zodat als ze vaak wakker wordt het niet heel erg is voor mij om gebroken nachten te hebben omdat ik dan nog vakantie heb.

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ook hier even m'n buikfoto voor degene die niet op Facebook zitten.
    25.2 weken zwanger!

Bijgevoegde bestanden:

16. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg mooi PGE! Ik zou ook voor lakentje nr 1 gaan maar je gaat ze in de toekomst toch allebei gebruiken hoor :)

Hier mijn 26 weken dansje vandaag :D

17. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    heftig pge ik snap dat de film dan weer wordt afgespeeld en dat het je bezig houdt.
    Is het een gevaarlijke bocht?

Succes met je verkorte bmm, klinkt stom maar weet even niet hoe ik het anders moet zeggen .
    Hopelijk blijft de kleine frummel lang bij je zitten

18. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik vind ze allebei leuk

19. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    steffie: thx

zeehondje: nr 1 is ook mijn favoriet maar ik twijfelde nog :) met de zolder komt alles wel goed.. super mooi buikje heb je.

kim: idd maar wist niet welk ik nu zou laten liggen ;)

meisje: thx. is lief van je! ik begrijp wat je bedoeld.

ongeval: meisje werd deze maand normaal 23jaar. even oud als mij dus.. het had hier geregend en het was warm dus denk dat de baan wat vettig was. hier mag je 70 rijden maar iedereen rijd hier ook te hard (ik ook). ze wilde iemand voorbij steken en toen is de auto uit de bocht gegaan en rond een boom geklapt. ze was van het dorp hiernaast dus ze kende de weg normaal wel goed. bocht is niet zo heel fel maar voorbijsteken in een bocht en regen is haar fataal geworden :( de persoon die ze voorbij stak is gestopt en heeft de 1e zorgen toegediend maar heeft niet mogen baten..
    verschrikkelijk is het..
    maar na zo een zwaar ongeval misschien wel beter dat ze nietmeer leeft.
    mijn man zijn neef heeft ooit ongeval gehad en 6j in coma gelegen.. is ook niks aan..

20. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    @pge: mooie kamer hoor. Ik vind persoonlijk laken twee mooier.

@steffieD: ik heb geen idee of dat op het moment zelf nog gekozen kan worden. Ik ben bezig met het schrijven van een geboorteplan. De gyn kwam daarmee, maar gaf ook aan dat dit niet verplicht is om te schrijven. Is wel erg handig omdat je dan van te voren precies kan aangeven wat je wel en niet wilt tijdens de bevalling, op het moment zelf gaat dat toch vaak wat gaotisch.

Ik schrijf daarin of ik pijnstilling wil, hoeveel mensen ik bij de bevalling wil, wat voor een soort keizersnee (mocht dit nodig zijn), of ik tijdens de bevalling wil meebeslissen of dat ik vind dat de arts wel de beste keuze kan maken voor mij, of ik denk te willen rondlopen of liggen, baby naakt op mijn lichaam, binnen het uur borstvoeding geven, zelf laten aanhappen, etc.

Het is altijd maar afwachten natuurlijk hoe het uiteindelijk gaat en of mijn voorkeuren ook kunnen, maar er wordt wel rekening mee gehouden.

Deel Deze Pagina