16 t/m 31 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patriez26, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    vandaag 29weken!! joepie!! vanmorgen op controle geweest bij de gyn. alles super goedbaby geschat op 1,339kg en baarmoederhals was volledig gesloten en 3,3cm lang.. kan niet beter dus. wat rust allemaal niet kan doen he
    in september start mijn 2e jaar van mijn opleiding, helaas mag ik van de gyn niet starten met school.. ben dan 34w 3d.wel jammer! hopelijk mag ik terug vanaf 37w..

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Colinn, hoe was de informatieavond?

Zeehondje dat is wel vervelend als je al 6 dagen geconstipeerd bent! Fijn dat het drankje helpt.

Jughi, ben benieuwd wat de chirurg zegt.

PGE, ik vind het niet zo gek dat je niet met je opleiding mag beginnen. Lijkt me ook pittig om een opleiding te combineren met een jonge baby straks. Hoe lang duurt de opleiding?

Gelukkig zitten onze baby's nog allemaal veilig in onze buik! Het wordt wel echt spannend nu.

Vandaag controle gehad van de verloskundige. Ijzer is 6,5 was prima voor mijn termijn. Groeiecho besproken en baby zit op de onderste lijn, maar groeit wel mooi volgens de curve. Ze raadt wel aan om ook de volgende groeiecho's gewoon te doen. Hoofdje ligt naar beneden, dat was met de 3d echo ook al. Hopelijk blijft ze zo liggen. We hebben het ook al even kort over de bevalling gehad, de verschillen tussen thuis en ziekenhuis. Ik wil graag, als het serieus begint te worden, niet te veel verschillende gezichten meer zien. Vorige keer toen ik naar het ziekenhuis moest bleef mijn verloskundige bij me en dat vond ik toen heel prettig en vertrouwd. Maar dat is dus blijkbaar niet standaard, vooral als je al vroeg aan het ziekenhuis overgedragen moet worden. Omdat er dan twee kapiteins op een schip staan zeg maar. Ik wil ook graag dat de bevalling zo veel mogelijk natuurlijk verloopt, zonder ingrepen. (Tenzij medisch noodzakelijk uiteraard). In het ziekenhuis wachten ze minder af, wat mijn verloskundige ook bevestigde. Een verloskundige gaat uit van een normale, gezonde zwangerschap en dan kun je dus ook meer afwachten. Ik hoop dus dat ik het deze keer thuis kan afmaken.

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ��16 tm 31 oktober 2015 mama's ��

Uitgerekende datum:

16 oktober
    Spring28 , 28 jaar , 3e kindje
    Aislyn, 34 jaar, 2e kindje

19 oktober
    Liva87, 27 jaar, 2e kindje
    SteffieD, 27 jaar, 1e kindje

20 oktober
    Meisje1977, 37jaar, 1e kindje
    Pretty Green Eye, 23jaar, 1e kindje
    Winky, 32 jaar, 2e kindje
    Jughi, 27 jaar, 1e kindje
    MotherMary, 31 jaar, 2e kindje

21 oktober
    Molly27, 27 Jaar, 1e kindje

22 oktober
    KimG, 32 jaar, 2e kindje
    MamaTom, 28 jaar, 2e kindje

23 oktober
    Bloem93, 21 Jaar, 1e kindje

24 oktober
    xDanielle, 24 Jaar, 2e kindje

25 oktober
    Chelsje, 27 jaar, 1e kindje
    Sunshine813, 34 jaar, 2e kindje

26 oktober
    Zeehondje, 34 jaar, 2e kindje
    Colinn, 27 jaar, 1e kindje
    Mb82

Totaal: 18 Jongen (8), meisje (9), verrassing (1)

Sterretjes:
    Cdvg☆
    Lolliebol☆
    Lieke86☆
    Vanille☆
    Zeedauw☆
    Thea23☆
    Butterfly☆
    Kreeftjes☆
    Disneymama☆
    Besjes☆
    Mavane☆
    KimmyCalypso☆
    ☆

Afspraken en echo's:
    Augustus
    5-8 Bloem93, controle vk
    6-8 Aislyn, 30 weken groei echo
    6-8 Colinn, extra controle VK
    6-8 Colinn, pretecho
    6-8 SteffieD, controle vk
    11-8 Pretty Green Eye, echo 30 weken
    18-8 Meisje1977, groei echo en controle gynaecoloog
    21 augustus Bloem 3/4D Echo
    24-8 Zeehond, groei echo
    25-8 KimG, 32weken echo

September
    1-9 Pretty Green Eye, echo 33 weken
    1-9 Aislyn, groeiecho 34 weken
    8-9 KimG, 34weken echo
    22-9 KimG, 36weken echo
    29-9 Pretty Green Eye, echo 37 weken

Oktober
    6-10 KimG, 38weken echo
    13-10 Pretty Green Eye, echo 39 weken[/QUOTE]

4. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Vandaag 29 weken dansje. Jiha!!

Gisteren weer voor groei echo geweest. Kleintje groeit mooi op zijn/haar eigen lijn. Mag nu 2 weken weg blijven. We hebben een mooie 3d echo van het gezichtje meegekregen

Colin hoe was gisterenavond de informatie avond?

Wij hebben morgen een info avond alles rondom de bevalling.

pge fijn dat het voor nu goed gaat. Jammer dat je niet met de opleiding mag starten maar alles voor de beeb.
    Leuke schoentjes trouwens

Aislyn mij werd gisteren verteld dat te kleine babies het bij de bevalling iets moeilijker kunnen hebben. Misschien wel fijn om rekening mee te houden

5. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    aislyn de opleiding die ik doe is als verantwoordelijke in de kinderopvang. Midden september start mijn 2e jaar. donderdag avond van 18u45 tot 22u15 en zaterdag voormiddag van 8u45 tot 12u15. ik had graag tot aan de bevalling naar de lessen willen gaan en dan zo snel mogelijk erna terug. is tenslotte maar gewoon zitten.. ik moet komend jaar nog 40uren stage doen als verantwoordelijke.. en in januari start ik zelf als onthaalouder. het zal nog een zwaar jaar worden.. maar zal trots zijn als ik het heb afgemaakt. door alle nieuwe regels en wetten moet ik het voor 2024 halen dus beter nu. anders mag je erna niet met kinderen blijven werken. stom.. maar het is nu zo en ik maak het toch af. heb in september een avond eindwerk begeleiding en daar ga ik naartoe. ik kan dan mijn geval bespreken en voor enkele weken naar een oplossing zoeken. op 37w wil ik gwn terug naar de les..

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Drankje tegen de obstipatie werkt gelukkig. Twee keer al naar het toilet kunnen gaan en voel de baby ook weer meer. Dus klopt wel wat jij schrijft inderdaad Colinn.
    Ijzer is iets te laag, maar omdat staaltabletten de darmen nog meer lam leggen hoef ik ze nog niet te gebruiken. Roosvicee ferro raadde d'r gyn aan. Kan ook iets helpen.
    Verder alles goed qua bloeddruk, hartje en de grootte van de baarmoeder. En ze ligt met d'r hoofdje nog steeds naar beneden. Terwijl de gyn zei dat ze op deze termijn vaak nog in stuit liggen. Blijf maar lekker zo liggen dus!

Ik reageer later op de dag op jullie!

7. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    ♥16 tm 31 oktober 2015 mama's ♥

Uitgerekende datum:

16 oktober
    Spring28 , 28 jaar , 3e kindje
    Aislyn, 34 jaar, 2e kindje

19 oktober
    Liva87, 27 jaar, 2e kindje
    SteffieD, 27 jaar, 1e kindje

20 oktober
    Meisje1977, 37jaar, 1e kindje
    Pretty Green Eye, 23jaar, 1e kindje
    Winky, 32 jaar, 2e kindje
    Jughi, 27 jaar, 1e kindje
    MotherMary, 31 jaar, 2e kindje

21 oktober
    Molly27, 27 Jaar, 1e kindje

22 oktober
    KimG, 32 jaar, 2e kindje
    MamaTom, 28 jaar, 2e kindje

23 oktober
    Bloem93, 21 Jaar, 1e kindje

24 oktober
    xDanielle, 24 Jaar, 2e kindje

25 oktober
    Chelsje, 27 jaar, 1e kindje
    Sunshine813, 34 jaar, 2e kindje

26 oktober
    Zeehondje, 34 jaar, 2e kindje
    Colinn, 27 jaar, 1e kindje
    Mb82

Totaal: 18 Jongen (8), meisje (9), verrassing (1)

Sterretjes:
    Cdvg☆
    Lolliebol☆
    Lieke86☆
    Vanille☆
    Zeedauw☆
    Thea23☆
    Butterfly☆
    Kreeftjes☆
    Disneymama☆
    Besjes☆
    Mavane☆
    KimmyCalypso☆
    ☆

Afspraken en echo's:
    Augustus
    5-8 Bloem93, controle vk
    6-8 Aislyn, 30 weken groei echo
    6-8 Colinn, extra controle VK
    6-8 Colinn, pretecho
    6-8 SteffieD, controle vk
    11-8 Pretty Green Eye, echo 30 weken
    18-8 Meisje1977, groei echo en controle gynaecoloog
    21-8 Bloem 3/4D Echo
    26-8 Aislyn, controle vk
    24-8 Zeehond, groei echo
    25-8 KimG, 32weken echo

September
    1-9 Pretty Green Eye, echo 33 weken
    1-9 Aislyn, groeiecho 34 weken
    8-9 KimG, 34weken echo
    22-9 KimG, 36weken echo
    29-9 Pretty Green Eye, echo 37 weken

Oktober
    6-10 KimG, 38weken echo
    13-10 Pretty Green Eye, echo 39 weken

8. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Hey!
    Fijn dat het drankje werkt zeehondje!
    PGE, balen dat je nog moet wachten met je opleiding! Wel topper dan top dat het zo goed met je gaat! Ziet ernaar uit dat je kleintje toch nog eventjes blijft zitten! Super!
    Aislyn, ik duim voor je mee dat je thuis kan bevallen (dat bedoelde je toch he?!)
    Meisje, fijn dat je iets langer weg mag blijven! Had je 3D echo op fb gezien! Mooie foto!! Have Fun op de info avond morgen! Wij hebben em donderdagavond!

Hier ontzettend veel last van de buik! Had het ook in de fb groep gezet! Flinke steken links onderin m'n buik en constant aanhoudend!
    Goeie nieuws is dat het net sinds een half uurtje iets draaglijker is geworden! Heb alleen nog een hele 'stijve' buik. Neem aan dat de steken daarom het rekken van de banden is geweest! Ik hoop dat jet morgen helemaal over is, dat ik eens in het huishouden aan de slag kan!
    Kamertje begint vorm te krijgen! Bedje is geschilderd en staat in elkaar! Commode komt morgenavond en de kast einde van de week nog. Dan moet ik enkel die 2 dingen nog schilderen en dan kan het aangekleed worden! Wil de kamer helemaal klaar hebben voordat de kraamzorg komt 25 augustus!

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    PGE, 2024 is nog negen jaar! Dat moet wel haalbaar zijn toch. Wat verandert er dan dat je niet meer met kinderen mag werken?

Meisje, bedoelen ze daarmee baby's die echt dysmatuur zijn of niet? Dus minder dan 5 pond. Bij mij is het allemaal niet schrikbarend, ze is iets kleiner dan gemiddeld, maar dat ben ik zelf ook (1.62m). Ze groeit goed volgens haar eigen lijn en ik krijg nog twee groeiecho's. Dus ik denk niet dat mijn baby zo klein is omdat er een probleem is, maar dat het gewoon erfelijk is. Nou ja, volgende keer zal ik het wel bespreken met de verloskundige, maar tegenwoordig wordt je toch vrij snel doorgestuurd als ze het niet vertrouwen. Wat fijn dat bij jou de groei in ieder geval ook volgens de curve loopt.

Zeehondje, fijn zeg, zal wel een opluchting zijn!

SteffieD, dat bedoelde ik inderdaad, dat ik thuis kan bevallen. Mocht ik me er tijdens de bevalling niet goed over voelen of er doet zich iets voor dan zijn we binnen vijf minuten in het ziekenhuis. Vervelend die steken, heb je het ook al aan je verloskundige voorgelegd? Ik heb ook wel af en toe een steek maar niet constant aanhoudend. Zullen idd wel de banden zijn.

10. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ik heb donderdag controle en dan leg ik het voor aan m'n verloskundige! Mocht ik morgen nog veel pijn hebben, bel ik eerder! Had te vroeg gejuicht want ze zijn net weer terug.. Zucht!

11. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    zeehondje fijn dat het drankje werk. wat een opluchting he..

steffieD het gaat idd geweldig zo. als het zo blijft haal ik oktober nog wel denk ik ;) hier normaal info avond ivm borstvoeding vanavond maar we zullen maar braaf blijven liggen he ;) teveel gedaan vandaag steffie? probeer een warm pittenkussen dat helpt meestal wel.

aislyn: het is ingewikkelder dan dat.. de avondopleidingen verdwijnen na dit jaar dus wie het nu niet behaald moet echt terug dagopleiding doen. en dat gaat niet. ben nu halfweg dus ik geef niet op. ik weet niet hoe het in nl is maar iedereen die met kinderen werkt en in 2014 geen 3jaar ervaring kon voorleggen in de sector moest voor 2024 een opleiding doen. door het nieuwe decreet. er zijn heeeel veeeel dingen en regeltjes veranderd. aan de ene kant heel goed, aan de andere kant vervelend..

hebben jullie soms ook zo een benauwd gevoel? hartkloppingen zweten,... als dit opkomt krijg ik ook een harde buik..
    kon bij mij wel komen ivm de weeën remmers en longrijping maar amai is soms echt wel eng..

12. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier vandaag weer een groeiecho gehad. Kleine lijkt wel goed door te groeien op haar eigen lijn. Zit nog net binnen de norm. Vandaag gemeten en weegt nu 1247 gr. Zag dat jou kindje PGE ruim 1300 weegt. Dan valt t verschil toch erg mee en dat van jou is een jongen schijnen altijd iets zwaarder te zijn. Maar goed volgende week weer een doppler meting van de navelstreng en dan die week erna weer een groeiecho. Moet ook gewoon naar mn afspraken blijven gaan met mn eigen verloskundige heb dus nog steeds hoop dat ik t ziekenhuis weer mag verlaten en thuis mag bevallen. Maar dat is nog even afwachten. Verder verloopt de zwangerschap nog steeds zonder erge kwalen of ongemakken.

13. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    aislyn daar heb ik ze niet over gehoord. Ik zal het volgende keer eens vragen.
    Nu denken ze gewoon genetisch klein

14. MamaTom

MamaTom Actief lid

5 jan 2015
    197
    18
    18
    NULL
    NULL
    Ben ook weer terug, moest toch even weer bijkomen van mijn "werkvakantie" in Engeland. Dus even bijgelezen en van sommige verhalen echt geschrokken!

PGE, wat goed dat het weer zo goed met jullie gaat en je waarschijnlijk oktober haalt! En voordat je opleiding weer begint, ben je ook 4 weken verder, misschien mag je toch nog per 1 september starten.

Zolang alle kleinere baby's op hun eigen curve groeien, gaat het ook goed. Dus van Aislyn en Meisje en Winky ook goed bericht, top!

Ik heb inmiddels ook de suikertest gehad, gelukkig geen suiker, en twee keer na de fysio. Cure tape helpt aardig tegen de pijn. Helaas afgelopen week een vk gehad die ik ook bij mijn zoon had, en die heeft met alle klachten als antwoord, je bent gewoon zwanger. Bij de intake al duidelijk aangegeven dat ik dit keer wel serieus wil worden genomen, dus over twee weken nog eens aankaarten.

15. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    winky idd 1339gram :) kwa groei denk ik dat alles wel inorde is hoor.

mamatom opleiding begint over 5weken en 3dagen.. ik ga al blij zijn als ik vnaf 37w terug kan beginnen. wat een stom antwoord van je vk.

16. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    De informatie avond over borstvoeding was erg interessant! Heb niet veel dingen gehoord die ik nog niet wist eigenlijk. Had al veel gelezen in boeken en op internet. Ik ga zeker proberen borstvoeding te geven maar ik wil er niet teveel poespas omheen hebben anders stappen we over op flessenvoeding.

Vanavond de intake voor de kraamzorg gehad. We hebben recht op 49 uur verdeeld over 8 dagen. Maar dit is vrij standaard volgens mij. Verder onze wensen besproken en hebben informatie gekregen. Kunnen we ook maar weer afvinken! ✔

17. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Vandaag weer een beter dagje! Denk dat het toch m'n banden waren! Hoop dat ie nu wat geleidelijker gaat groeien hihi😂
    Net heel de bovenverdieping gepoetst! Alweer moe! Ff rusten, zo naar de winkel en dan beneden ff stofzuigen en dan vind ik het wel weer welletjes voor vandaag!

Fijn dat je info avond zo interessant was Colinn!! Kraamzorg ook weer afgevinkt! Fijn he!

18. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Volgende afspraak vk 27 augustus controle

19. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    bloem Hoe was het?

hier vanochtend opgestaan met bloed verlies. gebeld naar ziekenhuis en moest langsgaan om na te kijken. 30min monitor en echo.. alles inorde!
    mocht Gelukkig trg nr huis

20. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Gelukkig maar pge! Ti's niet echt een onbezorgde zwangerschap zo he :(

Deel Deze Pagina