Gefeliciteerd besjes!! PGE succes met je eindwerk!! Aislyn: lekker rustig aan doen op het werk! Ze moeten het maar begrijpen! Hopelijk ben je na komende week toch iets meer uitgerust! Colinn: spannend voor je schoonzus! Weten jullie al wat het word? Spring: ook erg spannend!
Ja mn schoonzus krijgt ook een jongen. Vooral lastig met namen als je 2 maanden na elkaar beide een jongen krijgt hihi. Maar gelukkig zijn we daar uit gekomen!
30 weken dansje.. wat is die kleine actief zeg..volgens mij ligt hij wel met zijn hoofdje naar beneden. voel bult boven (billen denk ik) en links veel getrappel. voel hem steeds afzetten. ben benieuwd van de week weer bij verloskundige. wlbegin wel beurs gevoel te krijgen bij ribben. verder geen klagen. heb van de week veel gedaan op onze vakantie in Belgische ardennen. wandelen, stadjes bezoeken, waterfietsen en trampoline springen met mijn dochter. mag niet klagen dus
Jughi, goed om te horen dat alles goed was met de groeiecho. Komt het dat ze dat vermoeden hadden omdat je nu minder eet en dus ook minder voedingsstoffen op neemt nu je een kleinere maag hebt? Zo te lezen heeft je kleintje nergens last van! Wat een flinke baby zeg! Succes met studeren voor je herkansing, stel voor je zelf ook een leuke beloning op als je je her haalt, dan heb je misschien nog meer motivatie om je er toe te zetten! SteffieD, mooie meubels zeg! PGE, sterkte met je eindwerk! Probeer het anders voor je zelf in stukjes te hakken. Iedere dag een beetje, dat scheelt echt! En dan als beloning (als je klaar bent voor die dag) iets leuks/lekkers/ontspannends doen! Besjes, van harte! Ik duim voor je dat je een fijne zwangerschap zult hebben, hopelijk kun je weer volop genieten! Aislyn, kun je niet lekker even bij/met een vriendin gaan relaxen als het thuis zo'n bouwput is? Klinkt inderdaad niet rustgevend. Schoonmaken heeft dan ook vaak geen zin, want zodra je je omdraaid is het alweer vies van het stof als er nog geklust wordt.. Colinn, spannend qua naam dat jullie allebei een jongen verwachten. Ben je bang dat jullie dezelfde naam hebben gekozen of heb je iets vrijgegeven (een letter) zodat je weet dat jullie niet dezelfde naam hebben? Ik lees nu regelmatig dat de kleine bij jullie met het hoofd omhoog of juist omlaag liggen. Bij mij draait de kleine nog iedere dag alle kanten op.. Dat is toch niet gek? Hier gaat het sinds een week ineens minder.. *klaagmodus aan* Tot vorige week voelde ik me topfit, vorig weekend zelfs nog m'n wekelijkse rondje van 9 km hardgelopen. Vorige week maandagavond bij de Zwanger&Fit les heel fanatiek gedaan om een soorte megaskippybal. Heen en weer hupsen en dan benen van links naar rechts, achter naar voren, op één been enz enz. Daarna nog andere evenwichts oefeningen op een soort "wipwap" en een soort "schaats-beweging-sprongen". Dingen die ik normaal nooit doe en het zweet stond op m'n rug (terwijl ik echt een goede conditie heb). Dinsdag in de loop van de ochtend steeds meer pijn rechtsonderin mn rug/bil, wat uitstraalde naar m'n been en het werd steeds pijnlijker. Donderdag bij de verloskundige nagevraagd, die raadde me aan bij een bekkenfysiotherapeut langs te gaan. Vrijdag kon ik daar langs. Helaas voelde ik me helemaal niet serieus genomen. Ze vond het wel mee vallen (hoewel ik vanaf donderdag zelfs al met pijn wakker werd en echt niet makkelijk meer kan lopen en rennen moet ik al helemaal niet aan denken). Ze heeft me een oefening mee gegeven en dacht dat het daar wel mee over zou gaan. Nou mooi niet dus.. Voel het nu constant, echt een zeurende pijn. Alleen als ik zit/lig/fiets heb ik er geen last van. 's Ochtends moet ik me echt ondersteunen als ik m'n broek aan wil trekken en op het pijnlijke been moet staan. Gisteren dus opnieuw een andere fysio/manueeltherapeut gebeld, daar kan ik zo terecht. Hopelijk neemt hij m'n klachten wel serieuzer, want ik merk dat ik echt even in een dip ben geraakt. Het verschil is gewoon zo groot; van helemaal nergens last van hebben en nog vrolijk rondspringen, naar amper kunnen lopen en continue zeurende pijn.. *klaagmodus uit*
chelsje: klinkt me in de oren alsof je een zenuw gekneld hebt zitten onderin je rug/bekken. heb ik soms ook en dan doen alleen liggen met benen opgetrokken of zitten en vooroverbuigen geen pijn. hier vandaag 30weken! voelde de baby net heel laag wringen.. gek gevoel en plaats maar zal wel oke zijn. soms in bed als ik me draai of uitrek ineens een steek in mn lies. precies of je vel scheurd maar dat is niet. denk banden ofzo? hebben jullie dit ook gemerkt? sinds de voorbije week voel ik ons kleintje minder dan ervoor en op een andere manier. nu is het meer wringen enzo ipv een boks en stamp. je ziet mn buik dan op en neer golven ipv dat je op 1 plaats een voet ziet ofzo.. gisteren begonnen aan mn eindwerk. ging best vlot. heb er redelijk wat klaar. (dankzij een geweldige leerkracht! heeft me enkele eindwerk voorbeelden gemaild waarop ik me kan bazeren.) mijn reddende engel. nu lukt het om er mijn eigen ding van te maken omdat ik weet wat erin moet staan enz. vanavond om 17u controle.. ben benieuwd hoe het deze week is en hopelijk mag er nu weer wat meer tijd tussen de controles blijven.
@pge: ik heb hetzelfde, sinds 3 dagen is het echt het bewegen wat ik voel. Dan gaat mijn buik heen en weer, eigenlijk de gehele dag door. Ik denk dat de ruimte beperkt wordt waardoor we dat nu allemaal gaan voelen.
Chelsje vervelend dat je nu opeens klachten krijgt. Hoop dat t gauw minder wordt. Hier gisteren op controle geweest bij mn eigen vk. En zoals ze kon voelen heeft ons kleintje een groeispurtje gemaakt. Vorige week ook nog bij haar geweest en ze merkte wel verschil. Vandaag weer voor een doppler meting ( dat is de werking van de navelstreng) naar t ziekenhuis geweest. Dit is allemaal prima in orde. Kleintje deed t ook goed. Volgende week maaandag weer een groei echo en hopen dat t dan goed gegroeid is.
♥16 tm 31 oktober 2015 mama's ♥ Uitgerekende datum: 16 oktober Spring28 , 28 jaar , 3e kindje Aislyn, 34 jaar, 2e kindje 19 oktober Liva87, 27 jaar, 2e kindje SteffieD, 27 jaar, 1e kindje 20 oktober Meisje1977, 37jaar, 1e kindje Pretty Green Eye, 23jaar, 1e kindje Winky, 32 jaar, 2e kindje Jughi, 27 jaar, 1e kindje MotherMary, 31 jaar, 2e kindje 21 oktober Molly27, 27 Jaar, 1e kindje 22 oktober KimG, 32 jaar, 2e kindje MamaTom, 28 jaar, 2e kindje 23 oktober Bloem93, 21 Jaar, 1e kindje 24 oktober xDanielle, 24 Jaar, 2e kindje 25 oktober Chelsje, 27 jaar, 1e kindje Sunshine813, 34 jaar, 2e kindje 26 oktober Zeehondje, 34 jaar, 2e kindje Colinn, 27 jaar, 1e kindje Mb82 Totaal: 18 Jongen (8), meisje (9), verrassing (1) Sterretjes: Cdvg☆ Lolliebol☆ Lieke86☆ Vanille☆ Zeedauw☆ Thea23☆ Butterfly☆ Kreeftjes☆ Disneymama☆ Besjes☆ Mavane☆ KimmyCalypso☆ ☆ Afspraken en echo's: Augustus 12-8 SteffieD, extra groeiecho + controle gyn 18-8 Meisje1977, groei echo en controle gynaecoloog 18-8 PrettyGreenEye, controle gyn 31w 21-8 Bloem 3/4D Echo 24-8 Zeehond, groei echo 24-8 Colinn, controle VK 25-8 KimG, 32weken echo 26-8 Aislyn, controle vk 27-8 Bloem93, controle vk September 1-9 Pretty Green Eye, echo 33 weken 1-9 Aislyn, groeiecho 34 weken 8-9 KimG, 34weken echo 22-9 KimG, 36weken echo 29-9 Pretty Green Eye, echo 37 weken Oktober 6-10 KimG, 38weken echo 13-10 Pretty Green Eye, echo 39 weken[/QUOTE]
Ik mag zo gaan prikken en dat glucose drankje drinken.. Pfft.. Net al boven de pot gehangen, misselijk van de honger.. Hopelijk zakt dat zo weg! Vanmiddag controle bij de gyn en weer een groei echo. Stik benieuwd wat er nu gezegd gaat worden!
♥16 tm 31 oktober 2015 mama's ♥ Uitgerekende datum: 16 oktober Spring28 , 28 jaar , 3e kindje Aislyn, 34 jaar, 2e kindje 19 oktober Liva87, 27 jaar, 2e kindje SteffieD, 27 jaar, 1e kindje 20 oktober Meisje1977, 37jaar, 1e kindje Pretty Green Eye, 23jaar, 1e kindje Winky, 32 jaar, 2e kindje Jughi, 27 jaar, 1e kindje MotherMary, 31 jaar, 2e kindje 21 oktober Molly27, 27 Jaar, 1e kindje 22 oktober KimG, 32 jaar, 2e kindje MamaTom, 28 jaar, 2e kindje 23 oktober Bloem93, 21 Jaar, 1e kindje 24 oktober xDanielle, 24 Jaar, 2e kindje 25 oktober Chelsje, 27 jaar, 1e kindje Sunshine813, 34 jaar, 2e kindje 26 oktober Zeehondje, 34 jaar, 2e kindje Colinn, 27 jaar, 1e kindje Mb82 Totaal: 18 Jongen (8), meisje (9), verrassing (1) Sterretjes: Cdvg☆ Lolliebol☆ Lieke86☆ Vanille☆ Zeedauw☆ Thea23☆ Butterfly☆ Kreeftjes☆ Disneymama☆ Besjes☆ Mavane☆ KimmyCalypso☆ ☆ Afspraken en echo's: Augustus 12-8 SteffieD, extra groeiecho + controle gyn 18-8 Meisje1977, groei echo en controle gynaecoloog 18-8 PrettyGreenEye, controle gyn 31w 18-8 SteffieD, controle VK 21-8 Bloem 3/4D Echo 24-8 Zeehond, groei echo 24-8 Colinn, controle VK 25-8 KimG, 32weken echo 26-8 Aislyn, controle vk 27-8 Bloem93, controle vk September 1-9 Pretty Green Eye, echo 33 weken 1-9 Aislyn, groeiecho 34 weken 8-9 KimG, 34weken echo 22-9 KimG, 36weken echo 29-9 Pretty Green Eye, echo 37 weken Oktober 6-10 KimG, 38weken echo 13-10 Pretty Green Eye, echo 39 weken
Succes steffie! Pge, fijn dat de controle goed was! Hier sinds gisteren een soort menstruatieachtig gevoel icm met best veel harde buiken... Herkenbaar? Lig met n kruik zielig te wezen op de bank nu
Fijn dat alles goed was Winky en PGE PGE: hoe lang was je baarmoederhals nu? En moet je met 32 weken weer terug? Hoe was het bij jou steffie? Lastig die pijn chelsje Jughi: dat herken ik niet. Zou krampachtig gevoel wel in de gaten houden als t niet wegzakt. Evt even vk bellen? Ik voel de baby nu ook vaak heel laag en meestal anders bewegen. Soms wel een schop maar vaak dat golven inderdaad. Die stekende pijn in lies heb ik ook. Was inderdaad bandenpijn zei vk
♥16 tm 31 oktober 2015 mama's ♥ Uitgerekende datum: 16 oktober Spring28 , 29 jaar , 3e kindje Aislyn, 34 jaar, 2e kindje 19 oktober Liva87, 27 jaar, 2e kindje SteffieD, 27 jaar, 1e kindje 20 oktober Meisje1977, 37jaar, 1e kindje Pretty Green Eye, 23jaar, 1e kindje Winky, 32 jaar, 2e kindje Jughi, 27 jaar, 1e kindje MotherMary, 31 jaar, 2e kindje 21 oktober Molly27, 27 Jaar, 1e kindje 22 oktober KimG, 32 jaar, 2e kindje MamaTom, 28 jaar, 2e kindje 23 oktober Bloem93, 21 Jaar, 1e kindje 24 oktober xDanielle, 24 Jaar, 2e kindje 25 oktober Chelsje, 27 jaar, 1e kindje Sunshine813, 34 jaar, 2e kindje 26 oktober Zeehondje, 34 jaar, 2e kindje Colinn, 27 jaar, 1e kindje Mb82 Totaal: 18 Jongen (8), meisje (9), verrassing (1) Sterretjes: Cdvg☆ Lolliebol☆ Lieke86☆ Vanille☆ Zeedauw☆ Thea23☆ Butterfly☆ Kreeftjes☆ Disneymama☆ Besjes☆ Mavane☆ KimmyCalypso☆ ☆ Afspraken en echo's: Augustus 12-8 SteffieD, extra groeiecho + controle gyn 18-8 Meisje1977, groei echo en controle gynaecoloog 18-8 PrettyGreenEye, controle gyn 31w 18-8 SteffieD, controle VK 21-8 Bloem 3/4D Echo 21-8 Spring controle en groeiecho 24-8 Zeehond, groei echo 24-8 Colinn, controle VK 25-8 KimG, 32weken echo 26-8 Aislyn, controle vk 27-8 Bloem93, controle vk September 1-9 Pretty Green Eye, echo 33 weken 1-9 Aislyn, groeiecho 34 weken 8-9 KimG, 34weken echo 22-9 KimG, 36weken echo 29-9 Pretty Green Eye, echo 37 weken Oktober 6-10 KimG, 38weken echo 13-10 Pretty Green Eye, echo 39 weken[/QUOTE]
Mn schoonzus en ik hebben elkaar de eerste letter van de naam verteld. Deze waren niet hetzelfde dus hoefden we er verder ook niks mee te doen Ik voel de kleine voornamelijk laag in mn buik. Bij mn blaas in de buurt. Bij elke controle ligt ie tot nu toe in stuit. Bij de pretecho afgelopen donderdag lag ie dwars in mn buik. Bij mij dus ook nog echt een wiebelkont. Al heeft ie nog nooit met zn koppie naar beneden gelegen. Heel stom maar heb ook niet het geval dat ie dat nog gaat doen. We zien het wel! @jughi: ik herken t wat je beschrijft. Heb sinds een paar dagen ook af en toe wat lichte menstruatie buikpijntjes. Ikb en weer te druk geweest dus heb gister ff lekker rustig aan gedaan. Misschien helpt dit ook bij jou?
steffie mag je niet eten? ik mocht eten tot max 2u ervoor. en moest 1u na het drankje bloed laten prikken. ervoor niet. hier viel het dranke reuze goed mee. jughi volgens mij doe je echt nog veel te veel hoor! zo veel harde buiken is niet oke. ik zou je vk of gyn bellen. hardebuiken kunnen in mijn ondervinding dus al echte weeen zijn. en dan ben je er best optijd bij.
steffie succes vandaag Fijn dat de controle goed was PGE Ik heb vooral 's avonds dat het erg beweegt dan golft mijn buik heen en weer. Overdag en 's nachts is het vooral gestamp Heb de laatste dagen dat het erg tegen mijn middenrif zit. Niet dat het stampt maar net alsof er druk op staat
Alles was gelukkig goed! Geen zwangerschapsdiabetes! Ons manneke is gewoon aan de grote kant! Over 4 weken weer een groeiecho en gaan ze hem in de gaten houden. Indien hij boven de bovenste lijn komt, gaan we bespreken of ik eerder ingeleid moet worden.. Maar dat zien we dan wel weer