16 t/m 31 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patriez26, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Michelle ik heb ook een kleun kind. Dat begon met een groei achterstand. Ben doorgestuurd nasr de gyn. Na verschil echo's zijn ze van mening dat wij een genetisch klein kind krijgen. We zijn allebei niet lang. Placenta en navelstreng zijn nl in orde.
    zolang je het kind goed voelt is er weinig aan de hand.

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Alweer 32 weken zwanger...

Gisteren op het werk vertelde een collega dat ze longontsteking had en aan de prednison zat. Ik snap echt niet waarom ze naar het werk was gekomen. Hopelijk heeft ze me niet aangestoken.

Ook de intake van de kraamzorg gehad. Was een heel gezellig gesprek. Ze was heel verrast dat mijn oudste nog bv kreeg. Heel gezellig gebabbeld over borstvoeding, laatste keer dat ze het mee had gemaakt was alweer een paar jaar terug. Mijn oude kraamverzorgster werkt er nog steeds, dus aangegeven dat we haar graag nog een keer zien. Daar gingen ze proberen rekening mee te houden. Lijkt me echt heel leuk.

Gisteren bericht gehad van de gastouder dat ze voor zo'n lange tijd geen plekjes vrij kan houden, maar als er nog plekjes zijn, zijn ze welkom. Dat blijft dus nog even spannend. Ik snap het wel, maar had gehoopt dat ze al wat meer kon zeggen of het wel of niet kon. Ik ga ook maar alvast rond kijken naar alternatieven. Er zit een kdv in onze straat maar die is duur, wij hebben namelijk maar halve dagen nodig en je betaald voor de hele dag. Bovendien vind ik een gastouder huiselijker. Ze gaan er wel regelmatig op uit met de kinderen, dan zie ik ze weer voorbij komen met de bolderkar. Dus dat is wel leuk.

3. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Gister bij de verpleegkundige de groeicurve ingezien het gewicht word geschat door de lengte van bepaalde botten.. Onze baby werd op 1800 gram geschat en liep dan 7 dagen voor in de groei.. Nu liet ze dus zien dat ze precies op alles op de gemiddelde lijn loopt behalve met de bovenbenen dus door die lange benen is dat gewicht eruit gekomen terwijl ze dus helemaal niet te groot is.. Haar benen zijn gewoon een weekje groter dan de rest haha. Zo apart blijft het allemaal he!!

Poeh bij mij blijven ze vaag over het wanneer.. Ze blijven volhouden voor de 39 weken doen we niets is niet goed voor het kindje tenzij het in gevaar is.. Ik heb al een aantal keer aangegeven dat ik liever rond 38 weken doe ipv 39 omdat ik dus geen weeen mag krijgen en ik vind bij 39 weken is de kans groter dat dat wel gebeurd..
    Gelukkig doen ze bij jou minder moeilijk dan!

4. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ja ze zeiden dat het geen nut heeft om hem dan nog 2'weken door te laten groeien als ie met 38 weken al helemaal volgroeid is en een serieus gewicht heeft! Ik hoop natuurlijk dat ie vaneigens komt, dat lijkt me het leukst maar moet zeggen dat 38 weken me goed in de oren klinkt ook omdat ik weer zo ziek ben en het echt kotsbeu (letterlijk en figuurlijk) ben!

5. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    wat erg dat je nog steeds zo ellendig bent

6. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
  7. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Ja ik schud je de hand.. ben zelf ook nog altijd zwak ziek misselijk. Ben er klaar mee.. geniet helemaal niet deze zwangerschap vind ik echt heel erg gezien ik 3 jaar zo verlangt heb.. kan niet wachten tot het klaar is :(

8. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog steeds alle dagen boven de pot (enkel savonds) en veel maagzuur + een beschadigde maagklep wegens het vele overgeven (zeer pijnlijk), ook nog last van bloeddruk en hoofdpijn maar toch geniet ik. Het is en blijft een echt wonder ❤

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Jeetje wat zijn er nog veel dames misselijk. :$

10. Spring28

Spring28 Actief lid

24 feb 2015
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat er nog zoveel misselijk zijn. Kan me voorstellen dat genieten dan verl moeilijker is. Sterkte dames!

Hier

11. Spring28

Spring28 Actief lid

24 feb 2015
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    O dat ging verkeerd haha.

Hier ook een flinke kerel. Vandaag met 32 wk geschat op 2048 gram! Heb gyn nog gevraagd hoe nauwkeurig dat nu is. Zij gaf aan dat t steeds nauwkeuriger is: marge van paar honderd gram.
    Verder baarmoederhals 2.4 cm. Zelfde als bij 30 wk en boven grens van 2 cm. Nu meten ze niet meer omdat het dan niks meer zegt.
    Baby lag ook al vast in t bekken maar hoeft gelukkig niks te betekenen. Hopelijk groeit ie nog een tijdje door al is t wel een geruststelling dat ie voorloopt (buikje en hoofd rond de 34 wk maar korte beentjes dus totaal geschat op 33.1)

12. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    mooi gezegd kim :)
    vind ik ook!

molly mooie foto's.

13. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    spring klinkt goed.
    ons ventje is morgen een 2kilo volgens de curve die hij volgt

14. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Blegh vandaag een voorlopige wortelkanaalbehandeling gehad. Maandag over een week terug, en dan elke drie weken tot de bevalling. Na de bevalling de uiteindelijke behandeling. Bah bah bah.. Nu veel drukpijn, kan niet kauwen..?

15. Spring28

Spring28 Actief lid

24 feb 2015
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap jughi

16. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Gelukkig dat je nog wel lekker kan genieten!
    Hier echt niet iedere stap iedere beweging doet alles pijn van me grote teen tot aan me kruin.. blij dat met ons kindje wel gewoon alles goed gaat das belangrijkste maar kan echt niet wachten om weer normaal te kunnen functioneren.. mijn zoontje heeft er ook steeds meer moeite mee.. mama waarom kan je nooit iets doen.. breekt je hart!

17. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    jughi klinkt helemaal niet leuk!

danielle: oh zo erg als hij dat zegt. dan breekt idd je hart. maar het is nietmeer lang :)

gisteren is mijn metekindje van 13maanden de heledag hier geweest. de onthaalouder had zomaar ineens beslist om verlof te kemen. dus zei ik tege mn zus breng ze maar! mijn man was om 15u thuis dus dacht dat lukt me wel voor 1 keertje.. man man goed afgezien hoor, en dan wou ze niet eten of slapen de hele dag.. stik kapot savonds! ook regelmatige harde buiken dus dadelijk maar warm pittekussen op mn buik gelegd.. zo trok het gelukkig wel weg. vndg toch maar weer de hele dag plat blijven liggen! was niet ideaal gisteren. had wel een leuk cadeautje gekregen van mn zus: een 3hoekige zeverlab. super leuk :)

18. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Jughi beterschap.

Spring wztceen flinkerd al.

Behalve de moeiheid heb ik verder weinig klachten. Ga nog 2x per week naar de sportschool.
    vandaag vertrekken we voor een weekje naar Luxemburg. Ik weet niet of ik internet heb.
    Onze laatste vakantie met zn tweetjes. Raar idee hoir

19. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Fijne vakantie meisje! Geniet ervan!!!

Pak goed je rust he PGE!!

Ik voel me vandaag eens erg goed! Heb er al een hele schoonmaak opzitten! Vanmiddag lekker terrassen! Lang geleden!

20. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal ook heel blij zijn als ik weer normaal kan functioneren en niet van alle eten en drinken misselijk word hoor :) Ik geniet wel maar ook voor mij word het echt een beetje teveel...
    Ik hou me vast aan het feit dat ik weet, eens bevallen is alles voorbij :D

PGE, ja zo een kleintje brengt heel wat drukte met zich mee hé. Bij ons is G normaal thuis op maandag bij mij maar mijn man neemt al een tijdje tot aan de geboorte elke maandag verlof, omdat het mij echt niet meer gaat. Vind dat wel erg ook richting mijn zoon maarja...
    Goed je rust nemen hoor!

Meisje, geniet van jullie vakantie!

Veel plezier vandaag Steffie!

Deel Deze Pagina