hier vandaag mijn 1e sokjes en pakje gekocht vr de baby en ook wat boeken om vol te schrijven de komende maanden .. zo leuk om te dien!
Hoi meiden, Mag ik jullie mening? Ik heb vanochtend nog een test gedaan (gewoon omdat het kan ) maar ik vind hem nog geen knaller! Wat vinden jullie? Hoort de 2de streep niet donkerder te zijn of moet dat niet perse? Het is een sensitest.. Sorry voor m'n (stomme) vragen maar ben een beetje onzeker na de vorige keer!!
Kun je niet een andere soort test doen? Ik deed zo'n streepjestest afgelopen vrijdag t/m zondag en daar had ik een nog vager streepje dan jij. terwijl de kruidvat test (met zo'n plusje als je zwanger bent) van het scherm afspatte! En niet na 2 min, gelijk na 40 sec al! Misschien dat een idee?
Ja, of eentje van kruidvat... Als je zeker weet dat je 1 dag na nod zit, zou hij wel wat donkerder moeten zijn denk ik. Maar wellicht heb je je ei toch later gehad? Hier na vrijdag niet meer getest. Ik weet en voel dat ik zwanger ben en daar veranderd een test niets aan. Hij kan dan alleen maar weer lichter zijn en dat maakt mij dan weer onzeker. Ik heb aankomende vrijdag een afspraak staan met de huisarts. Waarschijnlijk krijg ik wat bloedonderzoeken. Dit in verband met de vorige miskraam. Ik wil zeker weten dat het goed zit met mijn progesteron en mijn schildklier. Dus even spannend vrijdag. En ik denk dan dat ik volgende week maar eens even de verloskundige ga bellen. Maar wat zouden jullie doen? Wij gaan 9 maart verhuizen naar een ander dorp. Zouden jullie dan meteen een verloskundige zoeken in het nieuwe dorp of juist nog in mijn huidige woonplaats? Het is maar 10 km. verderop dus ik kan eventueel als de afspraak al eerder dan 9 maart staat, op en neer rijden. 9 maart krijgen we ook de sleutel en waarschijnlijk gaan we er pas 2 weken later in... Of kan ik beter mij hier nu aanmelden en dan overstappen? Heeft iemand zich al aangemeld voor moeders voor moeders?
Ik zou ook een kruidvat test doen of een clear blue die zijn toch duidelijker. Wij hebben het wel al aan mensen die dicht bij ons staan verteld dat voelt wel fijn en dan worden mijn stemmingswisselingen en vermoeidheid ook een beetje begrepen haha. Alle nieuwe zwangeren: Welkom en feliciteerd!! Ik hoop dat deze groep net zo leuk word als het oktober 2009 mamas waar ik toen heel erg actief was haha. Tijdens mijn weeen was ik nog aan het meekletsen Hebben jullie dat ook dat de enige dag de symptomen erger zijn dan de andere dag? Vooral mijn borsten wisselen met het uur met gevoeligheid. Eergisteren viel het misselijk zijn mee, nu stond ik bijna te kotsen op school haha. Kreeg gisteren een brief binnen van het zkh. Dat mijn afspraak verzet moet worden naar 3 maart. Agh, tis maar 5 dagen. Dat overleef ik wel. Des te meer kans dat het hartje te zien is.
Ja, je hebt sowieso een erg vroege afspraak dan toch? Ik wil echt niet zo vroeg al een afspraak hoor. Op de één of andere manier geeft het mij meer rust als er nog geen afspraak ingepland staat. Okay, dat is raar he? Ga volgende week of die week daarna wel ergens bellen hoor. Ik heb ook wel dat mijn kwaaltjes veranderen gedurende de dag en per dag verschillend zijn. Zo ben ik vandaag minder misselijk dan gisterochtend. En in de middag trekt dat weer weg. Ik had gisteravond ook echt het gevoel dat ik al een beetje een buikje krijg!! Das wel erg vroeg he! Ben nog niet eens 5 weken!
@ steffie inderdaad even andere test doen, niet te onzeker worden (snap het wel hoor!)heb Tijdje geleden in ander groepje iemand gezien waarbij testen niet heel donker waren (waar zij heel onzeker van werd) en die is nu alweer 15 weken @ pitahaya, ik zit met zelfde probleem, wij gaan 6 maart verhuizen..ik ben nu alvast op zoek gegaan naar nieuwe dokter daar en vk daar in de buurt @ hoe voelt iedereen zich vandaag? Ik heb net als Roos soms meer last van mijn borsten dan andere momenten..verder echt weinig kwaaltjes nog.....oja heb wel een iets korter lontje gisteren in de tram bijvoorbeeld bleef een vrouw achter mij maar tegen me aan vallen omdat ze zich niet vast hield omdat ze aan het smsen was...kon dr wel schieten!!
@steffieD, Ik zou anders ook een kruidvat test halen en dan met dezelfde test 2 dagen later weer testen dan kun je goed zien of het streepje donkerder wordt. Dus volgens mij gaat t er niet perse om hoe donker die nu is (sommige maken minder hcg aan dan andere) maar hij moet wel donkerder worden na 2 dagen. Wel altijd met ochtendurine doen dan! Ik test zelf met k2v5. Vanochtend nog een test gedaan en dit was een knaller de middelste was ongeveer op mijn nod. Dus zou gewoon kijken of de streep donkerder wordt. Volgens mij zit je dan gewoon goed. Grappig pitahaya ik wil juist graag een afspraak hebben staan. Maar ben t met je eens niet te vroeg. Bij mijn eerste was ik veels te vroeg en had ik een echo gehad waarbij de verloskundige zei dat het een leeg vruchtzakje was en ik was al doorgestuurd naar het ziekenhuis voor pillen om het af te laten breken. In het zh hebben ze nog een echo gemaakt en toen zat er wel wat! De eerste echo was gewoon te vroeg. Dat lege vruchtzakje ligt nou boven lekker in zijn ledikant te slapen! Dus nu pas een echo met 8 weken! Dan moet er wel wat te zien zijn! @lilliesleaf ik voel me best oke eigenlijk alleen wat moe. Verder vallen mijn kwaaltjes reuze mee tot nu toe!
Ik heb zondagavond al een clearbleu gedaan en die ga toen al zwanger aan hoor! Miss ook stom dat ik door blijf testen.. Had ze toevallig nog liggen.. Had die test gisterochtend ook gedaan en dat is streepje is ietsiepitsie lichter als die van vandaag! Morgenochtend nog een keer en dan stop ik ermee! Maak mezelf alleen maar gek!
Als ze maar oplopen volgens mij. Ik ben 3 dagen verder dan jij en heb mijn knalfeest ook pas vandaag. Niet te veel piekeren! Al is dat makkelijk gezegd ik weet het
Goed we stoppen met piekeren 😂 Even iets anders, hebben jullie ook zo'n honger?! Het is niet normaal hoor!!
Ik ga toch nog even door met piekeren... Zojuist gelige/bruinige afscheiding gevonden... kan dit nog van de innesteling zijn? M'n borsten doen nog steeds zeer en ik heb krampjes in m'n onderbuik... Verder geen menstruatieklachten ofzo... Hebben jullie hier ook last van? @SteffieD: nee valt eigenlijk wel mee misschien dat het nog komt...
Marleintje: Dit had ik bij mijn vorige zwangerschappen wel, verloor dat erg veel. Het kan ook een adertje zijn die is geknapt he? 9 van de 10 keer zegt het niks. Honger heb ik niet echt, wel verdomde misselijk en enorm moe. Kan nu alweer slapen als het moet. Ook is mijn humeur niet om je van het te spreken, kan overal wel om janken.
Vervelend maleintje ik heb er geen ervaring mee en kan er niks zinnigs over zeggen dan behalve dat ik best vaak eerder heb gelezen bij anderen, die gewoon goed zwanger waren.
Hallo dames, Gefeliciteeeeerd!!! Ik ben ook zwanger van ons eerste kindje. Hoelang precies is niet helemaal duidelijk maar sws 4 weken Ben 29 jaar, tien jaar een relatie waarvan 9 samenwonend en heb ik december een miskraam gehad bij 6.5 weken :x Heb heel veel testen gedaan deze keer en deze geven allemaal hetzelfde aan, namelijk zwanger haha! Ik klets mijn vriend de oren van z'n hoofd en nog houd ik mij in Wel ben ik erg nerveus over het feit dat het weer mis kan gaan maar hier wil ik eigenlijk niet teveel bij stil staan. Ook klachtjes zoals krampen/steken, een aanwezig gevoel echt boven mijn schaambot en voel ik aan de linkerkant soms een pijnscheutje. Hebben jullie ook 'klachten'? Leuk om hier zo mee te schijven, dan kan mijn vriend weer wat adem halen Oh ja, ik mag 3 maart voor een echo
Moe ben ik ook erg! En idd slecht humeur! Op het werk zijn ze niet blij met mij haha.. Ze weten ook nog niet wat er aan de hand is natuurlijk! Tegen de misselijkheid werkt een kippenbouillonnetje of crackers goed! Misschien een tip om te proberen!
Lolliebol, manonvd en cdvg, welkom hier en gefeliciteerd! En manonvd, dubbel gefeliciteerd, ook nog met de verjaardag van je zoontje! @PGE Wat een enthousiasme, haha, nu al nesteldrang! 😉 Begrijpelijk, ik kan ook niet wachten aan de ene kant, maar mijn andere, voorzichtige kant wacht toch nog even. Heb wel al maandenlang speciaal voor deze gelegenheid een lief notitieboekje in huis om alles in bij te houden. Heb ik bij mijn eerste zoontje ook gedaan en dat is zó leuk om terug te lezen! Alles staat er in, discussies over de naam, hoe familie reageerde op het nieuws, echofoto's, beschrijvingen van de eerste keer dat je je kindje voelt. Echt leuk, want dat soort dingen vergeet je! @pitahaya, heb jij ook een schildklierafwijking? Ben benieuwd hoe het je bij de huisarts vergaat. En wat betreft je verloskundige: ik zou vast een nieuwe zoeken. Grote kans dat je daar al gewoon terecht kan als je je verhaal vertelt. Moet dat bij jullie via de huisarts trouwens? Kan hier gewoon rechtstreeks de vk van mijn keuze bellen! @liliesleaf, ik voel me heel prima eigenlijk. Lichte krampjes alleen en wat meer afscheiding (de combinatie daarvan maakt wel dat ik elk wcbezork extra wil checken of ik niks rood zie. ..) Verder heeeel weinig. Soms een klein beetje gevoelige borsten, af en toe een blaag van misselijkheid, maar daar is echt geen pijl op te trekken. Ohja. Honger. Dat wel. En daar baaaaal ik van. Ben afgelopen jaar 25 kilo afgevallen en was zo goed en gezond bezig, maar deze honger maakt het erg moeilijk om goed bezig te blijven. Tot nu toe lukt het nog wel, maar als dit nog 8 maanden zo doorgaat... @steffie, ik had op NOD een test die net zo donker wasmachine als jouw laatste tijd, en die was met 4+1, toch? Scheelt elkaar niet veel, dus denk niet dat het reden is om je druk te maken.
hallo dames, mag ik bij de club komen? Maandag al positief getest. Vandaag clear bleu en gaf 1-2 weken aan. Klopt wel want nod is vrijdag of zaterdag. Er is nog veel ongeloof en doordat ik ongesteldheidskrampen heb ben ik zo onzeker, Wanneer zouden jullie je aanmelden bij vk?
wat grappig om te lezen dat bijna iedereen last heeft van die krampjes en vermoeidheid welkom nieuwe dames die zwanger zijn! leuk leuk leuk! en het steeds over de baby kletsen herken ik ook ;p sinds ik op dit forum zit is het iets minder geworden maar mn man wordt er zo af en toe nog steeds helemaal gek van ;p