Nee kan ik mee voorstellen, ik weet ook hoe het is. Wat mij toen heel veel geholpen heeft is dat ik tegen mezelf heb gezegd dat als het kindje geboren had mogen worden het waarschijnlijk toch niet levensvatbaar of heel erg gehandicapt was geweest, soortemet kasplantje. En dat hielp mij wel erg. Tuurlijk ik vond het vreselijk en hoopte het nooit meer mee te maken, maar kon het zo wel een plekje geven. Betekend natuurlijk niet dat dit jou hoeft te helpen, maar misschien helpt het je wel wat om het een plekje te geven.
Ja, ik merk dat ik dat toch nog langzaam aan het verwerken ben. Nu maken we natuurlijk ook alles weer opnieuw door dus dat is lastig. Ik denk dat als ik de 10 weken en 2 dagen over ben mét een goede echo, dat ik dan echt enorm sta te juichen en springen en dan ga ik ook shoppen. Ik moet er gewoon vertrouwen in hebben. En stel dit gaat toch mis... dan raken we wel weer zwanger en eens krijgen we een gezond kindje in ons handen. Zwanger raken kan ik blijkbaar wel! En inderdaad, wat je zegt... anders was het kindje ook niet gezond geweest. Bij die zwangerschap kwam ik er ook pas bij ruim 6 weken achter. Had nooit verwacht zwanger te zijn (want had pcos en lange cyclussen) dus dacht van: We gaan de molen in. Ben getrouwd en heb toen veel gedronken, daarna op huwelijksreis, veel in de sauna gezeten daar, ook wijntjes gedronken, lekker gegeten (ook dingen die ik niet mag) en zelf primolut geslikt omdat ik dacht op de bruiloft ongesteld te worden. En toen werd ik maar niet ongesteld... Heb het mezelf achteraf enorm kwalijk genomen. Het was vast fout gegaan door bovenstaande dingen. Dat laat ik nu wel los. Het was toen zo en ik kan het niet meer terugdraaien. En nu leef ik vanaf ovulatie al super gezond. Heb geen eetbuien, doe alles perfect qua voeding e.d. Alleen de stress dan nog. Maar dus mocht het straks mis zijn dan kan ik het mezelf ook niet meer kwalijk nemen want ik leef als een health freak. (En niet normaal, haha).
Tja de onzekerheid. Hier lees je wel veel op het forum wat allemaal mis kan gaan. Maar belangrijk is inderdaad dat je zelf positief blijft. Net als met planten. Met lieve woorden leven die ook langer. En soms is er helaas een ontwikkel fout.
Ja, ik doe nu ook vaak in de avond mijn handen op mijn buik en geef beepje dan positieve energie. Okay, beetje zweverig misschien hoor. Maar het lijkt echt wel alsof het dan begint te stromen. * Nu denken jullie vast allemaal, die is gek! *
Dan ben ik ook gek Leg ook heel vaak m'n handen op m'n buik en probeer dan positieve dingen te denken enz
Hahaha nee hoor! Dat denk ik niet!! Zelf doe ik dat nog niet, komt omdat ik nog wacht op het getrappel!! Dat heb ik echt gemist toen ik bevallen was! Kan niet wachten om weer het getrappel te voelen!! Maar ik ken (helaas) een meid die weet dat ze zwanger is en gewoon is doorgegaan met drinken en blowen en roken. Ze is nu nog zwanger dus weet niet hoe het kindje eruit komt, maar zal je net zien dat dat kindje er gezond uitkomt! Maar jij bent in ieder geval goed bezig! Ga zo door, ik moet er nog hard aan werken haha! Heb wel geen vreetbuien, maar eet toch nog wel een een chipje of koekje of iets. Verder wel gewoon boterhammetjes en groenten s avonds. Dus dat gaat gewoon goed. En de vitamintjes he!
Snap helemaal de onzekerheid van velen hier. Herkenbaar ook. Wij raakten na zo'n 3,5 jaar proberen voor het eerst zwanger van een cryo. Het streepje was licht, maar wel goed te zien. Helemaal in de wolken! Totdat het streepje een week later dus lichter. Twee maanden later, na een iui behandeling, weer een positieve test. De test was zo duidelijk, echt een verschil met de eerste keer, maar toch was ik super onzeker. Tot de eerste echo met 6 weken en een kloppend hartje. Maar ook daarna weer hoor, symptomen die weggaan en weer kwamen. Maar niks voelen qua schoppen, geen groeiende buik (dat leek natuurlijk alleen maar zo) en later minder geschop voelen. Dat kwam door een voorliggende placenta. Ik had toen zo'n doppler van m'n zus geleend, dat hielp wel. Maar zo zie je, de onzekerheid blijft en zal waarschijnlijk heel de zwangerschap lang duren, helaas. Maar ik probeer inderdaad te genieten van alles, dan kan je later, als het gewoon goed is blijven gaan, niet jezelf verwijten dat je aan het begin totaal niet hebt genoten. Klachtjes nu ook nog steeds niet echt. Wat gevoeligere borsten, niet echt misselijk maar gewoon niet echt lekker, vieze smaak in m'n mond enzo. Vorige zwangerschap had ik totaal geen last van hoofdpijn gehad, zo heerlijk! Maar nu heb ik al de tweede dag hoofdpijn, gelukkig lichte hoofdpijn, maar toch. Morgen weer werken, woensdagochtend ook en dan de echo!
Nope! Zeker niet! Doe ik ook, eigenlijk elke avond wel. En vooral als ik even een angstige bui heb! En weet je, ik ben er ook echt van overtuigd dat dat een positieve invloed heeft! (Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het dan gegarandeerd niet meer misgaat, en ook niet dat je niet positief genoeg geweest bent als het wél mis zou gaan). Maar ik geloof erg in de samenhang van lichaam en geest en ook in positieve energie. Leona noemde al dat experiment met die plantjes... Alle groei heeft nu eenmaal baat bij liefde en positieve energie. Dus lekker blijven doen!
Ik ben al onzeker zonder mk dus laat staan hoe dat voor sommige van jullie moet zijn. Stomme vraag wat bedoelen jullie met weeeig gevoel. Ik heb sinds gisteren dat ik bij vlagen even misselijk ben. Zo wel gisteten als vandaag dan zit ik te eten en opeens het gevoel van misselijkheid wT ook weer weg zakt
O mijn god! Wat kan een mens zich beroerd voelen! Net wat kippensoep gegeten en hopelijk blijft dat wat binnen! Voor de rest zware koppijn!! Paracetamol helpt ook niks maar mag niks anders nemen.. pfft... *Sorry ego post*
Oh wat lijkt me dat naar, die verschrikkelijke misselijkheid (met of zonder overgeven). Weeiig gevoel: lastig te omschrijven, ken het wel. Ik denk dat je dan net tegen het misselijksheidsgevoel aanzit. Ik had dan eigenlijk geen trek om te eten, maar als ik dan toch wat had gegeten was het gevoel een stuk minder of zelfs weg.
Pitahaya, ik snap wel dat je achteraf gaat denken wat je allemaal anders had kunnen doen. Maar meestal ligt het echt niet aan wat je hebt gegeten of gedronken, maar was er iets mis met het kindje zelf. Dat is ook niet fijn natuurlijk, maar je hoeft het echt niet jezelf te verwijten. Je kon het niet weten.
Mijn gyn vertelde me juist als je een miskraam hebt gehad je bij een volgende zwangerschap meer kans hebt op een miskraam. Iets met litteken weefsel etc. Ik heb er inmiddels al 4 gehad en ben daar wel klaar mee! De eerste paar dagen durfde ik geen eens te bewegen. Bang dat het los schoot. Bij elke stap die ik zet of nies die ik heb ben ik bang dat het los schiet. Vrijen doen we ook al weken niet meer omdat ik bang ben dat ml het los stoot. Elk steekje, pijntje en krampje schiet mn hartslag omhoog. Vermoeiend is het!! Volgende week dinsdagavond de eerste echo. Geen idee of ik daarna gerustgesteld ben maar heb er onwijs veel zin in!
Ja, Collin, je hebt gelijk. Ik lees ook op internet dat de kans na een eerste miskraam hetzelfde of nauwelijks verhoogd is. Na een tweede of derde miskraam word de kans op een volgende steeds iets hoger... Collin, zijn bij jou alle miskramen vanzelf losgekomen zeg maar? Of heb jij ook wel eens een 'foute' echo gehad? En 4x... pff, wat heftig zeg! ik kan mij voorstellen dat je nu erg angstig bent. Gelukkig al snel de eerste echo. Ik hoop dat er dan een mooi kloppend hartje te zien is!
Uitgerekende datum 13oktober Pretty Green Eye, 22jaar, 1e kindje 16 oktober SuusRH, 25 jaar, 1e kindje 17 oktober Patriez26, 28 jaar, 2e kindje Vanille28, 29 jaar, 1e kindje Pitahaya, 29 jaar, 1e kindje Lilliesleaf, 30 jaar, 1e kindje Manonvd, 34 jaar, 2e kindje Jinne1982, 32 jaar, 2e kindje Spring28 , 28 jaar , 3e kindje 19 oktober MotherMary, 31 jaar, 2e kindje Winky, ? Jaar, 2e kindje Aislyn, 34 jaar, 2e kindje El83, 31 jaar, 3e kindje 20 oktober Steffied, 27 jaar, 1e kindje Maleintje, 24 jaar, 1e kindje Linn1984, 30 jaar, 2e kindje 21 oktober Roosenkids, 25 jaar, 3e kindje LizG, 24 jaar, 1e kindje Bloem93, 21 Jaar, 1e kindje Molly27, 27 Jaar, 1e kindje 22 oktober Andreake, 30 jaar, 2e kindje DeBJjJ, 24 jaar, 2e kindje Lientje27, 27 jaar, 1e kindje 23 oktober Meisje1977, 37jaar, 1e kindje Ponnetje, 32 jaar, 3e kindje 24 oktober xDanielle, 24 Jaar, 2e kindje Lieke86, 29 jaar, 2e kindje Disneymama88, 26 jaar, 2e kindje Jughi, 27 jaar, 1e kindje 25 oktober My girl 2012, 33 jaar, 2e kindje MamaTom, 27 jaar, 2e kindje 26 oktober BlijeIk, 27 jaar, 1e kindje Sunshine813, 34 jaar, 2e kindje Marjo88, 26 Jaar, 2e kindje Zeehondje, 34 jaar, 2e kindje Colinn, 27 jaar, 1e kindje Mb82, 32 jaar, 1e kindje 28 oktober Besjes, 27 jaar, 2e kindje 29 oktober Thea23, 23 jaar, 4e kindje Kreeftje81, 33 jaar , 1e kindje 30 oktober Minimiep, 29 jaar, 1e kindje Leona83, 31 jaar, 2e kindje (4e in totaal) afspraken en echo's 27 februari SteffieD, 1e echo ♥ Molly27, 1e echo ♥♥ Lientje27, 1e echo ♥ Spring28 , 1e echo ♥ 3 maart Vanille28, 1e echo SuusrRH, intake vk Roosenkids, 1e echo 4 maart Lilliesleaf, 1e echo Zeehondje, 1e echo 5maart Pretty Green Eye, 1e echo Kreeftje81 , 1e echo 7 maart Patriez26, 1e echo 9 maart Manonvd, 1e echo/intake Pitahaya, 1e echo/intake xDaniëlle, 1e echo (geertgen vruchtbaarheidskliniek) DeBJjJ 1e echo ( fertiliteits- kliniek Twente ) 10 maart Patriez26,1e afspraak vk My girl 2012, intake vk Linn1984, intake vk Lieke86, 1e echo Colinn, 1e echo gyn 11 maart MotherMary, 1e echo My girl 2012, echo ha Disneymama88, 1e echo El83, 1e echo Besjes, 1e echo/intake 12 maart Bloem93, 1e echo Maleintje, 1e echo MamaTom, 1e echo 13 maart Meisje1977, 1e echo en intake LizG, 1e echo en intake Sunshine813, 1e echo 16 maart My girl 2012, 1e echo vk 17 maart Sunshine813, intake vk 18maart Prettygreeneye, 2e echo Aislyn, 1e echo 23 maart Patriez26, termijnecho 24 maart xDanielle, intake/echo vk 25 maart Ponnetje, termijnecho El83, intake vk Minimiep, termijnecho 26 maart Winky, 1e echo 28 maart SteffieD, termijnecho 30 maart Minimiep, intake vk 31 maart Meisje 1977, termijnecho 1april Pretty Green Eye, 3e echo: 12weken + nekplooimeting
Probeer een update te maken van de goede echo's weet iemand hoe je een hartjes symbool maakt? Het is in ieder geval niet <3