16 t/m 31 oktober 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patriez26, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disneymama88

disneymama88 Bekend lid

6 jan 2015
    601
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster
    Zuid-Holland
    Nee kan ik mee voorstellen, ik weet ook hoe het is. Wat mij toen heel veel geholpen heeft is dat ik tegen mezelf heb gezegd dat als het kindje geboren had mogen worden het waarschijnlijk toch niet levensvatbaar of heel erg gehandicapt was geweest, soortemet kasplantje. En dat hielp mij wel erg. Tuurlijk ik vond het vreselijk en hoopte het nooit meer mee te maken, maar kon het zo wel een plekje geven. Betekend natuurlijk niet dat dit jou hoeft te helpen, maar misschien helpt het je wel wat om het een plekje te geven.

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ja, ik merk dat ik dat toch nog langzaam aan het verwerken ben. Nu maken we natuurlijk ook alles weer opnieuw door dus dat is lastig. Ik denk dat als ik de 10 weken en 2 dagen over ben mét een goede echo, dat ik dan echt enorm sta te juichen en springen en dan ga ik ook shoppen. Ik moet er gewoon vertrouwen in hebben. En stel dit gaat toch mis... dan raken we wel weer zwanger en eens krijgen we een gezond kindje in ons handen. Zwanger raken kan ik blijkbaar wel!
    En inderdaad, wat je zegt... anders was het kindje ook niet gezond geweest.
    Bij die zwangerschap kwam ik er ook pas bij ruim 6 weken achter. Had nooit verwacht zwanger te zijn (want had pcos en lange cyclussen) dus dacht van: We gaan de molen in. Ben getrouwd en heb toen veel gedronken, daarna op huwelijksreis, veel in de sauna gezeten daar, ook wijntjes gedronken, lekker gegeten (ook dingen die ik niet mag) en zelf primolut geslikt omdat ik dacht op de bruiloft ongesteld te worden. En toen werd ik maar niet ongesteld...

Heb het mezelf achteraf enorm kwalijk genomen. Het was vast fout gegaan door bovenstaande dingen. Dat laat ik nu wel los. Het was toen zo en ik kan het niet meer terugdraaien. En nu leef ik vanaf ovulatie al super gezond. Heb geen eetbuien, doe alles perfect qua voeding e.d. Alleen de stress dan nog. Maar dus mocht het straks mis zijn dan kan ik het mezelf ook niet meer kwalijk nemen want ik leef als een health freak. (En niet normaal, haha).

3. Leona83

Leona83 Actief lid

20 okt 2014
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dan.

4. Leona83

Leona83 Actief lid

20 okt 2014
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja de onzekerheid. Hier lees je wel veel op het forum wat allemaal mis kan gaan. Maar belangrijk is inderdaad dat je zelf positief blijft. Net als met planten. Met lieve woorden leven die ook langer. En soms is er helaas een ontwikkel fout.

5. Pitahaya

Ja, ik doe nu ook vaak in de avond mijn handen op mijn buik en geef beepje dan positieve energie.
    Okay, beetje zweverig misschien hoor. Maar het lijkt echt wel alsof het dan begint te stromen.

* Nu denken jullie vast allemaal, die is gek! *

6. SuusRH

SuusRH Actief lid

14 feb 2015
    113
    0
    16
    Dan ben ik ook gek :D
    Leg ook heel vaak m'n handen op m'n buik en probeer dan positieve dingen te denken enz

7. disneymama88

disneymama88 Bekend lid

6 jan 2015
    601
    0
    16
    Vrouw
    Verkoopmedewerkster
    Zuid-Holland
    Hahaha nee hoor! Dat denk ik niet!! Zelf doe ik dat nog niet, komt omdat ik nog wacht op het getrappel!! Dat heb ik echt gemist toen ik bevallen was! Kan niet wachten om weer het getrappel te voelen!! Maar ik ken (helaas) een meid die weet dat ze zwanger is en gewoon is doorgegaan met drinken en blowen en roken. Ze is nu nog zwanger dus weet niet hoe het kindje eruit komt, maar zal je net zien dat dat kindje er gezond uitkomt!
    Maar jij bent in ieder geval goed bezig! Ga zo door, ik moet er nog hard aan werken haha! Heb wel geen vreetbuien, maar eet toch nog wel een een chipje of koekje of iets. Verder wel gewoon boterhammetjes en groenten s avonds. Dus dat gaat gewoon goed. En de vitamintjes he!

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Snap helemaal de onzekerheid van velen hier. Herkenbaar ook.
    Wij raakten na zo'n 3,5 jaar proberen voor het eerst zwanger van een cryo. Het streepje was licht, maar wel goed te zien. Helemaal in de wolken! Totdat het streepje een week later dus lichter.
    Twee maanden later, na een iui behandeling, weer een positieve test. De test was zo duidelijk, echt een verschil met de eerste keer, maar toch was ik super onzeker. Tot de eerste echo met 6 weken en een kloppend hartje. Maar ook daarna weer hoor, symptomen die weggaan en weer kwamen. Maar niks voelen qua schoppen, geen groeiende buik (dat leek natuurlijk alleen maar zo) en later minder geschop voelen. Dat kwam door een voorliggende placenta. Ik had toen zo'n doppler van m'n zus geleend, dat hielp wel.
    Maar zo zie je, de onzekerheid blijft en zal waarschijnlijk heel de zwangerschap lang duren, helaas. Maar ik probeer inderdaad te genieten van alles, dan kan je later, als het gewoon goed is blijven gaan, niet jezelf verwijten dat je aan het begin totaal niet hebt genoten.

Klachtjes nu ook nog steeds niet echt. Wat gevoeligere borsten, niet echt misselijk maar gewoon niet echt lekker, vieze smaak in m'n mond enzo. Vorige zwangerschap had ik totaal geen last van hoofdpijn gehad, zo heerlijk! Maar nu heb ik al de tweede dag hoofdpijn, gelukkig lichte hoofdpijn, maar toch.
    Morgen weer werken, woensdagochtend ook en dan de echo!

9. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Nope! Zeker niet! Doe ik ook, eigenlijk elke avond wel. En vooral als ik even een angstige bui heb! En weet je, ik ben er ook echt van overtuigd dat dat een positieve invloed heeft! (Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het dan gegarandeerd niet meer misgaat, en ook niet dat je niet positief genoeg geweest bent als het wél mis zou gaan). Maar ik geloof erg in de samenhang van lichaam en geest en ook in positieve energie. Leona noemde al dat experiment met die plantjes... Alle groei heeft nu eenmaal baat bij liefde en positieve energie. Dus lekker blijven doen!

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik ben al onzeker zonder mk dus laat staan hoe dat voor sommige van jullie moet zijn.

Stomme vraag wat bedoelen jullie met weeeig gevoel.
    Ik heb sinds gisteren dat ik bij vlagen even misselijk ben.
    Zo wel gisteten als vandaag dan zit ik te eten en opeens het gevoel van misselijkheid wT ook weer weg zakt

11. SteffieD

SteffieD Fanatiek lid

17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    O mijn god! Wat kan een mens zich beroerd voelen!
    Net wat kippensoep gegeten en hopelijk blijft dat wat binnen!
    Voor de rest zware koppijn!! Paracetamol helpt ook niks maar mag niks anders nemen.. pfft...

*Sorry ego post*

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh wat lijkt me dat naar, die verschrikkelijke misselijkheid (met of zonder overgeven).

Weeiig gevoel: lastig te omschrijven, ken het wel. Ik denk dat je dan net tegen het misselijksheidsgevoel aanzit. Ik had dan eigenlijk geen trek om te eten, maar als ik dan toch wat had gegeten was het gevoel een stuk minder of zelfs weg.

13. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Pitahaya, ik snap wel dat je achteraf gaat denken wat je allemaal anders had kunnen doen. Maar meestal ligt het echt niet aan wat je hebt gegeten of gedronken, maar was er iets mis met het kindje zelf. Dat is ook niet fijn natuurlijk, maar je hoeft het echt niet jezelf te verwijten. Je kon het niet weten.

14. Pitahaya

Thnx, lief van je.

Weeig - 3 definities - Encyclo

15. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Mijn gyn vertelde me juist als je een miskraam hebt gehad je bij een volgende zwangerschap meer kans hebt op een miskraam. Iets met litteken weefsel etc.

Ik heb er inmiddels al 4 gehad en ben daar wel klaar mee! De eerste paar dagen durfde ik geen eens te bewegen. Bang dat het los schoot. Bij elke stap die ik zet of nies die ik heb ben ik bang dat het los schiet. Vrijen doen we ook al weken niet meer omdat ik bang ben dat ml het los stoot. Elk steekje, pijntje en krampje schiet mn hartslag omhoog. Vermoeiend is het!! Volgende week dinsdagavond de eerste echo. Geen idee of ik daarna gerustgesteld ben maar heb er onwijs veel zin in!

16. Pitahaya

Ja, Collin, je hebt gelijk.
    Ik lees ook op internet dat de kans na een eerste miskraam hetzelfde of nauwelijks verhoogd is. Na een tweede of derde miskraam word de kans op een volgende steeds iets hoger...

Collin, zijn bij jou alle miskramen vanzelf losgekomen zeg maar? Of heb jij ook wel eens een 'foute' echo gehad?

En 4x... pff, wat heftig zeg! ik kan mij voorstellen dat je nu erg angstig bent. Gelukkig al snel de eerste echo. Ik hoop dat er dan een mooi kloppend hartje te zien is!

17. Lilliesleaf

Lilliesleaf Actief lid

1 okt 2014
    253
    1
    18
    #1217 Lilliesleaf, 2 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2015
    Uitgerekende datum

13oktober
    Pretty Green Eye, 22jaar, 1e kindje

16 oktober
    SuusRH, 25 jaar, 1e kindje

17 oktober
    Patriez26, 28 jaar, 2e kindje
    Vanille28, 29 jaar, 1e kindje
    Pitahaya, 29 jaar, 1e kindje
    Lilliesleaf, 30 jaar, 1e kindje
    Manonvd, 34 jaar, 2e kindje
    Jinne1982, 32 jaar, 2e kindje
    Spring28 , 28 jaar , 3e kindje

19 oktober
    MotherMary, 31 jaar, 2e kindje
    Winky, ? Jaar, 2e kindje
    Aislyn, 34 jaar, 2e kindje
    El83, 31 jaar, 3e kindje

20 oktober
    Steffied, 27 jaar, 1e kindje
    Maleintje, 24 jaar, 1e kindje
    Linn1984, 30 jaar, 2e kindje

21 oktober
    Roosenkids, 25 jaar, 3e kindje
    LizG, 24 jaar, 1e kindje
    Bloem93, 21 Jaar, 1e kindje
    Molly27, 27 Jaar, 1e kindje

22 oktober
    Andreake, 30 jaar, 2e kindje
    DeBJjJ, 24 jaar, 2e kindje
    Lientje27, 27 jaar, 1e kindje

23 oktober
    Meisje1977, 37jaar, 1e kindje
    Ponnetje, 32 jaar, 3e kindje

24 oktober
    xDanielle, 24 Jaar, 2e kindje
    Lieke86, 29 jaar, 2e kindje
    Disneymama88, 26 jaar, 2e kindje
    Jughi, 27 jaar, 1e kindje

25 oktober
    My girl 2012, 33 jaar, 2e kindje
    MamaTom, 27 jaar, 2e kindje

26 oktober
    BlijeIk, 27 jaar, 1e kindje
    Sunshine813, 34 jaar, 2e kindje
    Marjo88, 26 Jaar, 2e kindje
    Zeehondje, 34 jaar, 2e kindje
    Colinn, 27 jaar, 1e kindje
    Mb82, 32 jaar, 1e kindje

28 oktober
    Besjes, 27 jaar, 2e kindje

29 oktober
    Thea23, 23 jaar, 4e kindje
    Kreeftje81, 33 jaar , 1e kindje

30 oktober
    Minimiep, 29 jaar, 1e kindje
    Leona83, 31 jaar, 2e kindje (4e in totaal)

afspraken en echo's

27 februari
    SteffieD, 1e echo ♥
    Molly27, 1e echo ♥♥
    Lientje27, 1e echo ♥
    Spring28 , 1e echo ♥

3 maart
    Vanille28, 1e echo
    SuusrRH, intake vk
    Roosenkids, 1e echo

4 maart
    Lilliesleaf, 1e echo
    Zeehondje, 1e echo

5maart
    Pretty Green Eye, 1e echo
    Kreeftje81 , 1e echo

7 maart
    Patriez26, 1e echo

9 maart
    Manonvd, 1e echo/intake
    Pitahaya, 1e echo/intake
    xDaniëlle, 1e echo (geertgen vruchtbaarheidskliniek)
    DeBJjJ 1e echo ( fertiliteits- kliniek Twente )

10 maart
    Patriez26,1e afspraak vk
    My girl 2012, intake vk
    Linn1984, intake vk
    Lieke86, 1e echo
    Colinn, 1e echo gyn

11 maart
    MotherMary, 1e echo
    My girl 2012, echo ha
    Disneymama88, 1e echo
    El83, 1e echo
    Besjes, 1e echo/intake

12 maart
    Bloem93, 1e echo
    Maleintje, 1e echo
    MamaTom, 1e echo

13 maart
    Meisje1977, 1e echo en intake
    LizG, 1e echo en intake
    Sunshine813, 1e echo

16 maart
    My girl 2012, 1e echo vk

17 maart
    Sunshine813, intake vk

18maart
    Prettygreeneye, 2e echo
    Aislyn, 1e echo

23 maart
    Patriez26, termijnecho

24 maart
    xDanielle, intake/echo vk

25 maart
    Ponnetje, termijnecho
    El83, intake vk
    Minimiep, termijnecho

26 maart
    Winky, 1e echo

28 maart
    SteffieD, termijnecho

30 maart
    Minimiep, intake vk

31 maart
    Meisje 1977, termijnecho

1april
    Pretty Green Eye, 3e echo: 12weken + nekplooimeting

18. Lilliesleaf

Lilliesleaf Actief lid

1 okt 2014
    253
    1
    18
    Probeer een update te maken van de goede echo's weet iemand hoe je een hartjes symbool maakt? Het is in ieder geval niet <3

19. Pitahaya

Geen idee!!

De 17e is nog steeds de meest populaire datum!! Haha.

20. Lilliesleaf

Lilliesleaf Actief lid

1 okt 2014
    253
    1
    18
    Ha het is me gelukt! Als echte digibeet nog wel!!

* geeft zich zelf schouderklopje ;) *

Deel Deze Pagina