16 t/m 31 oktober 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noralie87, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    Appeltje welkom.

Mijn afspraak van 11mei is naar voor gezet omwille van minder goede bloedwaardes die we goed moeten opvolgen en de nipt test.
    Afspraak gyn is verplaatst naar 27 april.

2. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik was weer iets minder moe, maar afgelopen weekend was mijn vriend jarig en dat was toch erg vermoeiend. Zaterdagochtend had dochter om 8:30 uur zwemles, vanaf 14:00 uur kwam er bezoek voor de verjaardag. Het was erg gezellig, maar rond 19:00 uur was ik echt super moe. Gelukkig heeft mijn vriend toen voor het eten gezorgd voor de mensen die er nog waren.
    Ik moet ook wel zeggen dat ik misschien ook wel eigenwijs was. Schoonmoeder wilde (letterlijk) alles uit mijn handen nemen, want ja ik ben zwanger dus dan kun je niks meer... Lief bedoeld hoor, maar ik kan er niet tegen. Daardoor zorgde ik er dus ook voor dat ik alles al had gedaan voordat zij het in de gaten had. Zal nog wat worden met de verjaardag van mijn dochter volgende maand...

Gister mocht dochter afzwemmen voor haar A diploma. Dat was dus ook weer een drukke dag.

Heb nu al wel met mijn vriend afgesproken dat we, wanneer de baby er is, duidelijk tegen schoonmoeder gaan zeggen dat ze welkom is, maar niks in het huishouden mag doen.

3. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh, fijn een poetsvrouw!!!
    Ik zit er ook aan te denken om er eentje, voor tijdelijk te nemen.
    Ik merk gewoon dat zwaar huishoudelijk werk wel bloedverlies uitlokt.
    Mijn man doet echt zijn best, maar toch blijven er dingen liggen en hij ziet het ook anders.
    Mijn moeder heeft wat lichamelijke ongemakken (nieuwe knie).
    Al is het maar tot na de bevalling.

4. Miraculum novum

Miraculum novum Niet meer actief

Wij hebben ook een schoonmaakster. Zo super fijn! Nogal verwend, maar ik kan niet zonder haar hoor! Dus hier voor, tijdens en na de zwangerschap ☺️
    Welkom appeltje!
    Depq, hier ook een schoonmoeder die ik moet intomen. Als ze eens komt oppassen doet ze me ook de vaat (uit de vaatwasser wel te verstaan), de was enz. Ook lief bedoeld, maar heb liever dat ze met onze dochter bezig is... En ik doe het ook liever zelf!

5. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kuisvrouw komt ook maar tijdelijk hoor, ik was zelfstandig toen ik beviel van mijn vorige kindje, en had toe' recht op een hoop uren huishoudelijke hulp omdat ik met zes weken na de bevalling alweer aan het werk moest. Dus eens deze uren opgebruikt zijn zal ik het toch weer zelf moeten doen, want ik ga terugvallen op een kleine uitkering na deze bevalling omdat ik voor een poos ouderschapsverlof neem. Dus er zelf aan de poets. T is een luxe. Hoewel ik het nog steeds moeilijk vind om mijn chaotisch huishouden over te laten aan een vreemde.

6. juna86

juna86 Fanatiek lid

15 nov 2011
    1.784
    0
    36
    Hier vandaag een uur naar ons wondertje mogen kijken. Wat bijzonder. Ukkepuk ligt in de meest rare posities. Gheheh. Dus geen nub of iets te zien. Maar geen probleem volgende is de geslachtsecho. Hopen dat ie dan gewoon er goed voor ligt ghehe. Hij liep nu 4 dagen voor maar dat heeft mijn zoon ook telkens gehad.

7. ninii01

ninii01 Bekend lid

26 sep 2011
    758
    250
    63
    NULL
    Even een ego berichtje
    Wilt iemand voor mij op de lijst zetten 3 mei controle verloskundige
    En 8 juni 20 weken echo
    Bedankt !! :)

8. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    ♡ 16 t/m 31 oktober 2016 mama's ♡

-15 oktober
    ♥ Citygirl1985 - 30 jaar - 1e kindje

-16 oktober
    ♥ Enna87 - 28 jaar - 1e kindje

-17 oktober
    ♥ Neveah - 33 jaar - 3e kindje
    ♥ Sam4hope - 28 jaar - 3e kindje
    ♥ Roodwang83 - 32 jaar - 1e kindje

-18 oktober
    ♥ mrsd - 25 jaar - 1e kindje
    ♥ Miraculum Novum - 31 jaar - 2e kindje
    ♥ Mojito07 - 2e kindje

-19 oktober
    ♥ Miracles - 31 jaar - 3e kindje
    ♥ Noralie87 - 28 jaar - 2e kindje
    ♥♥ Vlinderr - 30 jaar - 3e en 4e kindje

-20 oktober
    ♥ Mijntje1990 - 25 jaar - 1e kindje

-21 oktober
    ♥ Fabace - 31 jaar - 2e kindje
    ♥ Liesjuh1977 - 39 jaar - 2e kindje
    ♥ Hoop2016 - 24 jaar - 1e kindje
    ♥ juna86 - 29 jaar - 2e kindje
    ♥ Zoesje - 24 jaar - 2e kindje
    ♥ Schorpioen79 - 36 jaar - 2e kindje

-22 oktober
    ♥ Hbz - 29 jaar - 2e kindje
    ♥ DutchDiva - 32 jaar - 2e kindje
    ♥ jessy77 - 38 jaar - 2e kindje
    ♥ Antie - 27 jaar - 2e kindje
    ♥ Averna - 28 jaar - 1e kindje
    ♥ Rosalyn - 23 jaar - 1e kindje
    ♥ Appeltje85 - 30 jaar - 1e kindje

-23 oktober
    ♥ Sappie1986 - 29 jaar - 2e kindje
    ♥ Anna01 - 27 jaar - 1e kindje
    ♥ Trotsemoeder90 - 25 jaar - 2e kindje

-24 oktober
    ♥ Brabomama - 36 jaar - 3e kindje
    ♥ Mieleke - 33 jaar - 4e kindje
    ♥ A daydream - 33 jaar - 3e kindje

-25 oktober
    ♥ Ssan1985 - 31 jaar - 2e kindje
    ♥ Sascha84 - 31 jaar - 2e kindje
    ♥ VeroniQue86 - 29 jaar - 3e kindje
    ♥ hibiscuss - 2e kindje

-26 oktober
    ♥ Ninii01 - 25 jaar - 3e kindje

-27 oktober
    ♥ Luna3 - 28 jaar - 1e kindje
    ♥ Noordeling - 32 jaar - 2e kindje
    ♥ Gabbel - 30 jaar - 1e kindje

-28 oktober

-29 oktober

-30 oktober
    ♥ BlondGirl - 26 jaar - 2e kindje

-31 oktober
    ♥ Noux - 28 jaar - 2e kindje

-2 november
    ♥ Debq - 32 jaar - 2e kindje

Jongen (0) | Meisje (1) | Verrassing (1)

Totaal: 43 mama's 44 kindjes

♡ Afspraken♡

April

19 april: Sappie1986 - uitslag vlokkentest
    19 april: Averna - controle vk
    19 april: Juna86 - echo's vk studenten
    19 april: Debq - nekplooimeting
    20 april: Noralie87 - controle vk
    22 april: Schorpioen79 - controle gyn en echo
    23 april: VeroniQue86 - geslachtsecho
    25 april: Noralie87 - geslachtsbepaling
    25 april: Juna86 - geslachtsbepaling
    25 april: Roodwang83 - controle vk
    26 april: Liesjuh1977 - controle vk
    26 april: Jessy77 - controle vk
    27 april: Debq - controle vk
    27 april: Fabace - controle gyn
    28 april: Neveah - controle vk
    29 april: Jessy77 - geslachtsbepaling
    30 april: Miraculum Novum - geslachtsbepaling

Mei

02 mei: debq - geslachtsbepaling
    02 mei: Roodwang83 - geslachtsbepaling
    02 mei: mrsd - controle vk
    03 mei: Noralie87 - controle vk
    03 mei: Mieleke - 16 weken echo
    03 mei: Noux - controle vk
    03 mei: Ninii01 - controle vk
    06 mei: Brabomama - 16-wekencontrole
    06 mei: Miracles - geslachtsbepaling
    06 mei: Rosalyn - geslachtsbepaling
    09 mei: A daydream - 16 wk echo (16 wk net zo uitgebreid als 20 wk)
    10 mei: Trotsemoeder90 - controle vk en echo
    11 mei: Schorpioen79 - geslachtsbepaling
    11 mei: Hoop2016 - 16 weken echo
    12 mei: Miraculum Novum - controle vk
    12 mei: Zoesje - controle vk
    13 mei: Schorpioen79 - controle gyn en echo
    13 mei: Rosalyn - 16 weken controle gyn
    23 mei: Roodwang83 - 20 weken echo
    30 mei: Noralie87 - 20 weken echo (GUO)
    31 mei: mrsd - 20 weken echo
    31 mei: Liesjuh1977 - 20 weken echo

Juni

01 juni: Vlinderr - 20 weken echo
    02 juni: Mieleke - 20 weken echo
    02 juni: Miraculum Novum - 20 weken echo
    03 juni: Schorpioen79 - 20 weken echo (GUO)
    03 juni: Rosalyn - 20 weken echo
    06 juni: Zoesje - 20 weken echo
    06 juni: Brabomama - 20 weken echo
    08 juni: A daydream - 20 weken echo
    08 juni: Ninii01 - 20 weken echo

★ Sterretjes ★
    ★ leinrob - 5w3d
    ★ Morgenzon - 6w3d
    ★ Summerbloom - 7w5d
    ★ Pandavliegen - 9w4d
    ★ Knuff - 10w3d

9. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Welkom appeltje en leuk dat je al weet dat je een meisje krijgt. Je hebt een roze hartje gekregen :D

Weten trouwens al meer meiden of ze het geslacht geheim willen houden? Dan maak ik jullie hartje groen!

10. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Wat leuk Appeltje.. welkom!
    Een meisje... lekker vroeg weet je t al.

11. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn jullie al bezig met naamkeuze? Of wachten jullie tot je het geslacht weet? Wij gaan voor de eerste keervweten of we een jongetje of meisje gaan krijgen, in tegenstelling tot de vorige drie zwangerschappen. Maar ik ben toch al een meisjesnaam en een jongensnaam aan het zoeken. Jullie?

12. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Hebben beide namen al.... meisje en jongen.... zij of hij krijgt twee namen... hebreeuws net als onze jongste dochter...

Jongste heet S.alomé J.oanna ipv Johanna...
    Oudste is M.elody I.sa

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb gisteren een beetje naar namen zitten zoeken maar vind het onwijs moeilijk. Zit er geen een bij die ik leuk vind. Gelukkig hebben we nog even! Over 1,5 week heb ik de geslachtsbepaling, hopelijk ligt ze er goed voor.

14. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom appeltje, super leuk een meisje!

Wij weten het over 2 weken. Man en ik hebben het gevoel dat het een jongen is, de rest vd familie en vrienden denken een meisje! Het lijkt me allebei even leuk, ben echt benieuwd😊.

Namen weten we al! Al een paar jaar eigenlijk en die namen vinden we nog steeds leuk. Bij ons ook twee namen. We willen graag vernoemen. Bij een jongen naar m'n schoonvader (is een paar jaar geleden overleden), bij een meisje naar m'n moeder.

15. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    #2675 Liesjuh1977, 18 apr 2016
    Laatst bewerkt: 18 apr 2016
    Het is een training voor een Administratieve klantenservice functie bij een grote aanbieder van internet/tv/telefonie.

Dat jullie de test in Antwerpen hebben laten doen verklaard idd wel waarom jij het geslacht al weet, dat testen ze in België schijnbaar standaard. In Nederland niet voor zover ik heb begrepen.
    Wij hadden een verhoogd risico op trisomie 21 (down) kwam uit de combinatietest, een kans van 1:98, bij mijn leeftijd kon ik een kans van 1:95 verwachten. Door mijn leeftijd en een lage eiwit gehalte in mijn bloed was de kans dus verhoogd, vandaar dat we doorgestuurd zijn. Nu dus in afwachting van de uitslag ervan. Ik hoop dat we deze week al wat horen, anders wrs pas volgende week.

De reden dat we het niet al met 10wkn hebben laten doen is dat we met 9w5d een intake hadden bij de verloskundige en toen gevraagd werd of we de combinatietest wilden laten doen. Daar moest toen een afspraak voor gemaakt worden en die echo kon op z'n vroegst met 11w6d omdat ze die graag rond de 12w willen doen (tussen 11 en 13 geloof ik) Vanuit de combinatietest dus doorgestuurd. De dag na de afspraak bij de verloskundige had ik wel al gelijk bloed laten prikken voor de combinatietest waardoor we op de dag van de nekplooimeting de uitslag daarvan al hoorden en die was dus afwijkend op down.

En dan word je dus doorgestuurd naar (in ons geval) het AMC waar ze de NIPT gaan doen, we werden daarvoor gebeld en konden gelukkig al 4 dagen later terecht, toen was ik inmiddels dus 12w3d. Maar dat is een hele mooie en vroege termijn voor de NIPT hoor volgens de verloskundige. En nu dus aan het afwachten op de uitslag ervan... Gelukkig was de echo super goed, maar het zou natuurlijk kunnen dat ze toch wat vinden in het DNA onderzoek, ik hoop het niet natuurlijk! Het is voor ons iig nog eventjes spannend....

16. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Namen weten we nog niet, zijn al wel een heel klein beetje er over na aan het denken. Bij B wisten we al jaren dat als we een jongetje zouden krijgen dat hij die naam dan zou krijgen en dus waren we erg blij dat we met de 20wkn echo ook hoorden dat er een jongetje in mijn buik woonde. Het eerste wat we toen tegen elkaar zeiden was "Mooi, hoeven we tenminste geen meisjesnaam te gaan verzinnen!" Ik zie de echoscopiste nog lachen om onze reactie... haha

Nu hebben we echt nog geen idee qua naam, dus ook geen meisjesnaam over van de eerste zwangerschap omdat we toen dus niet eens na hebben gedacht over iets anders als de naam die we al in ons hoofd hadden. We zullen er nu dus wel iets meer moeite voor moeten gaan doen om een naam te verzinnen, of het nu een meisje of een jongen gaat worden. Het enige wat we weten is dat het weer stoer, hollands en kort moet gaan zijn.

Wij gaan het geslacht gewoon bekend maken zodra we het zeker weten dus ons hartje mag tzt roze of blauw worden.

17. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Wij hebben een aantal namen in gedachten, zowel voor jongens als voor meisjes. Ik denk dat we pas definitief kiezen als het (bijna) zo ver is. :)
    Wij willen wel zelf weten of we een meisje of jongen verwachten, maar we gaan het verder geheim houden.

Pff vannacht weer slecht geslapen! Ik was al vroeg in slaap gevallen, maar werd na een paar uur wakker. Inmiddels was manlief ook naar bed gekomen en die lag weer lekker te snurken. Na een hele tijd wakker liggen heb ik hem maar wakker gemaakt en is hij op de bank gaan liggen, maar ook dat hielp niet. En toen ik eindelijk weer in slaap viel had ik een nachtmerrie (over mijn opa en oma die allebei helaas al overleden zijn) en werd ik weer wakker. :(
    Gelukkig hoef ik vandaag maar kort te werken en vanavond controle bij de verloskundige. Kunnen we weer even naar het hartje luisteren. :)

18. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Ik heb ook zo super slecht geslapen... Was net als gisteren om 5u al wakker 😁 En m'n wekker ging pas om 6:30u dus heel blij werd ik daar niet van. Vandaag m'n 2e dagje training, ben nu al gesloopt en moet nog tot volgende week vrijdag. Op naar het weekend dus...!
    Bram was enorm verdrietig vanmorgen dat ik alweer moest werken, hij vind het maar niks dat hij geen dag met mij alleen is deze 2 weken.

19. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Namen, zit er wel over te denken, maar nog niet heel mee bezig.
    Bij onze dochter wisten we pas ook laat de naam.

Vannacht een keer goed geslapen. Alleen werd dochterlief rond 230 wakker en heeft even tussenin gelegen. Maar toen werd het te gezellig.

Vandaag late dienst, gelukkig op een rustige locatie.

20. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    We hebben al namen, gelukkig maar, dat is zó moeilijk. We willen geen naam die heel veel voorkomt, vonden voor een jongen F.inn erg leuk, maar staat in de top 10 dus is afgevallen. Dochter heet Q.uincy, komt ook niet veel voor. En we gaan het geslacht wel bekend maken, kunnen we toch niet voor ons houden, haha.

Over een paar uur hebben we de echo voor de nekplooimeting, ik ben zó zenuwachtig, krijg ook niks gedaan voor werk en ik heb het nog best druk. Ik kan gelukkig veel thuis werken, dus dat wordt in het weekend nog maar eea doen...

Deel Deze Pagina