Wat leuk al die jongetjes en meisjes erbij. De meiden zijn wel in de plus nu! Mieleke, ik kan me voorstellen dat je het voor je dochter heerlijk vindt, een zusje erbij! Mooi al die goede controles. Hier pas weer de 12e, maar wel maandag voor controle naar de gyn. Dinsdag is wel eindelijk het bruinverlies opgehouden. En idd over de 16 weken, niet meer in een kannetje plassen! Ik vind het niet zo erg om te doen hoor, maar zonder na te denken naar de wc kunnen is toch wel weer erg fijn.
Aan de afspraken lijst te zien kan dat vrijdag zomaar gaan veranderen als er ineens 3 jongens uit de geslachtsbepalingen zouden komen...
Hé wat leuk weer een aantal meiden erbij. Die liggen idd aan kop nu... Maar kan zo nog weer bijtrekken natuurlijk
Hahaha was t maar morgen.. heb de echo om 14.00 Kijk er zo naar uit.. ben er gewoon zenuwachtig voor. Onze laatste kindje... jongen of meisje.... mennnn
Leuk al die geslachtsechos. Gefeliciteerd allemaal. Hier slaat de onzekerheid weer toe en vraag me niet waarom. Als ik sommige hier hoor over dat ze beebje al voelen. Heb ik dat gevoel nog helemaal niet. Terwijl mijn placenta meer aan de zijkant zit. Vorige week wel echo gehad en alles was gewoon goed. Ik word moe vanzelf. Sorry voor mijn ego berichtje
Geen zorgen Juna, ik heb de kleine ook nog niet gevoeld. De vk zei afgelopen maandag dat de meeste het pas bij 20 weken goed voelen en herkennen. Als de placenta aan de voorkant ligt (zoals bij mij) dan soms zelfs nog later. Vind ik het jammer? Soms. Maar het belangrijkste is dat hij (zo leuk om nu over een 'hij' te praten) op de echo's er steeds prima uitziet en lekker beweegt. Ik pas ook nog al m'n normale broeken, ben nog niets aangekomen. Ik klaag niet hoor, maar lees hier al veel over zwangerschapskleding.
Juna86 ik voel de kleine ook nog niet, dus je bent niet de engste. Mijn placenta ligt ook aan de zijkant links.
Juna, ik voel wel wat gekriebel, maar verder ook niets. Mijn placenta ligt wel achter. Ik wel een laagje vet dus dat zal de bewegingen ook wel dempen.
wat leuk al die echos !!! ik moet morgen om 9.45 ben zooo nerveus omdat ik zo nieuwsgierig ben. we hebben al een meisje en een jongetje dus eigenlijk maakt het niet meer uit hihi maar me gevoel zegt dat het een meisje is.... ben benieuwd hahah wie weet zit ik er naast Ik begin de baby wel al te voelen zachte plopjes ondanks dat me placenta aan de voorkant zit
Oh hier ook wat gekriebel maar niet zoals mijn dames.. met 14 en 15 weken voelde ik die super duidelijk en zelfs mijn man. Laagje spek of niet. Nu ook weinig.. hoop morgen te zien waar mijn placenta zit... kijken ze niet naar met 11 weken.. kan volgens mij ook niet.
"Gelukkig" ben ik niet de enige. Gheheh 23 mei mag ik pas na de vk maarja ben gewoon een onzeker persoon moet er gewoon op vertrouwen dat het allemaal goed is
Mijn gynaecoloog lachte mij net niet uit toen ik zei dat ik het kindje al dacht gevoeld te hebben. Dat kan volgens hem toch echt nog niet. Nu ja, ik Denk er het mijne over, maar dus niet panikeren, het is echt nog heel vroeg om beweging te voelen hoor. Meestal pas tegen 20 weken!
Oh ik mocht extra langs komen om hartje te lusiteren omdat ik hem of haar nog niet voelde. Tja ben nou eenmaal nooit een gemiddelde zwangere geweest.. voelde beide kinderd al heel vroeg... dus nu alleen gekriebel is gewoon raar.
Hadden we maar een luikje om af en toe te spieken! Even een vraagje, ik zat mijn afspraken lijst te bekijken (al mijn afspraken in het ziekenhuis staan al gepland) Nu heb ik volgende week vrijdag controle, 3 juni 20 wkn echo (volgens mij dan geen controle bloeddruk en zo) En dan pas weer een afspraak bij de gyn in de tweede week van juli. Vind er wel een lange tijd tussen zitten. Omdat er na de afspraak van 13 mei en de afspraak in juli bijna 2 maanden tussen zit.
Mieleke, de gyn hier ook, maar de vk zei ook dat het kon hoor. Mijn eerste voelde ik met 16 weken. En deze zeker met 15. Eerder had ik een paar keer wel het vermoeden, maar ik weet het niet zeker. Nu zijn het duidelijk niet mijn darmen! Schorpioen, dat is idd een lange tijd. Nou rekent mijn vk de 12 en 20 weken ook een beetje mee als controle, dan laat ze er ook iets meer tijd tussen. Ik zou gewoon ff bellen of je niet wat eerder kan komen of een keer kort tussendoor. Ik ben hier al flink rond aan het worden. De kilo's gaan ook opeens hard, al drie erbij 😮 Zal wel wat met de verjaardag te maken hebben....ik hoop dat het niet in dit tempo doorgaat, maar ik zou het niet erg vinden iets meer aan te komen dan m'n eerste zwangerschap. Toen heel netjes 12 kilo, maar die waren er ook zo af en toen schoot ik 6 kilo onder m'n startgewicht door de bv. Die moest ik toen ook sneller stoppen dan ik had gewild. (6 kilo afvallen normaal leuk hoor maar 56 kilo bij 1.75 is ook weer wat overdreven) Ik was pas weer drie kilo erbij toen ik zwanger werd. Dus als ik nu weer 12 kilo aankom, ben ik 3 kilo lichter dan toen. Ben een beetje bang dat ik dan weer geen reserve heb voor de bv. Of zou dat nu heel anders kunnen gaan?
Over dag gewicht.... i' ben begonnen bij 10 kilo meer dan mijn vorige zwangerschap. Wat op zich fijn was, ik ben duidelijk niet gemaakt om begin de 60 te wegen, ook meet ik maar krap 163cm. Ik voelde me veel sterker. Maar nu zijn er twee kilo's bij, en ik zie de 80 kilo in de buurt komen. Eng, als je bedenkt dat i' 5 jaar geleden een gastritis bypass heb ondergaan, ik woog 130. Ik heb heel veel schrik om het gewicht er niet meer af te krijgen. Twee kilo is niet veel maar mijn hele lijf verandert. Ik heb gigantische borsten en mijn buik begint op mijn rug. Tegenover de mooie toeter die bij de vorige had word ik nu, net zoals de bakerpraatjes zeggen, overal rond. Maar Idd, ik moet reserve hebben voor de bv, want het ziet ernaar uit dat het tandemvoeden wordt! Hopelijk helpt dat om vlot weer af te vallen. Mijn gynaecoloog maakt zich niet druk, die vindt het alleen maar goed 'want ge moet wel bijkomen nu hè kinneke'.... het houdt me bezig
Wat leuk zoveel meisjes. Benieuwd na vandaag wat dan de stand is. Ik wens de dames veel plezier bij de echo's. Over het vroeg voelen kan echt zeker! Ga altijd op je eigen gevoel af. Iemand hier die ook al last heeft van lekkende borsten? Wat een onderwerp haha. Ik was helemaal vergeten dat ik bij de vorige zwangerschappen beide keren ook met 15 weken begon te lekken. En vandaag ineens denk wat voel ik ahh neee niet weer Had er stiekem op gehoopt geen last van te hebben deze keer.